Şimdi Ara

f1 de merak ettiklerim, bilmediklerim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
14.828
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar formula 1e yeni alışıyorum kavrayamadığım bir kaç şey var.bana bunların cevaplırını söylerseniz sevinirim.

    1-yarış sonunda formula 1 pilotları neden tartılıyorlar?

    2.yarış sonunda kapalı garaja girmek için son turu atan araçlar yollardan niye parça topluyorlar?

    3-serhan acar anlattığı yarışların tamamını yarış yapılan yerden mi anlatıyor yoksa türkiyede bir stüdyoda televizyonlar önünde gördüğünü bize mi aktarıyor? (bazı futbol maçlarında böyle oluyor)

    4-araçların hepsi aynı güçte motor mu kullanıyorlar? mantıken öyle olması gerekiyor.ama birbirlerinden hızlı olmalarının en önemli nedenleri neler?

    5-bir F1 aracı 0-100 kaç snyede yapar? ortalama bir araç.

    6-araçların sürücüyle beraber ağırlıkları nedir?

    7-garajdaki takımın tamamı neden pilot gibi giyinip kask takar? tek sebebi güvenlik olamaz dimi?

    8-pit yolundaki hız sınırı kaç kmdir?

    9-aracın ön uzun olan tarafında ne bulunuyor? motor bildiğim kadarıyla sürücünün arkasında.

    10-sert ve yumuşak lastikler arasındaki farklar nelerdir ?

    11-redbull takımı ismini nereden alıyor?bunun teknik işlerini kim hallediyor?nerden gelir bu saçma redbull ismi?







  • 1.Pilot+ araç ağırlığı alt sınırı var o yüzden araçlar ve pilotlar tartılıyor.
    2.Bu dediğini anlamadım
    3.Serhan Acar yarış yapılan yerden anlatıyor
    4.Motor devri aynı ama aynı güçte değiller genelde tasarım aerodinami aralarındaki farkı sağlıyor
    5.2-3 sn civarındadır herhalde
    6.en son minumum 600 küsür kg sınır vardı değişip değişmediğini bilmiyorum
    7.Güvenlik tabiki araçtan lastik fırladığı zamanlar bile olmuştur pit yolunda, F1 de güvenlik herzaman en öncelikli konumda
    8.80-100 km gibi bir hız sınırı var galiba onu da bilmiyorum.
    9.Bilmiyorum
    10.En bariz fark hız farkı ,yumuşak lastikler ile hızlı tur atılıyor ama daha çabuk yıpranıyorlar
    11.Redbull ismi bildiğin enerji içecek markasından geliyor,çoğu extreme spor türünde varlar zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Oblomòv

    1.Pilot+ araç ağırlığı alt sınırı var o yüzden araçlar ve pilotlar tartılıyor.
    2.Bu dediğini anlamadım
    3.Serhan Acar yarış yapılan yerden anlatıyor
    4.Motor devri aynı ama aynı güçte değiller genelde tasarım aerodinami aralarındaki farkı sağlıyor
    5.2-3 sn civarındadır herhalde
    6.en son minumum 600 küsür kg sınır vardı değişip değişmediğini bilmiyorum
    7.Güvenlik tabiki araçtan lastik fırladığı zamanlar bile olmuştur pit yolunda, F1 de güvenlik herzaman en öncelikli konumda
    8.80-100 km gibi bir hız sınırı var galiba onu da bilmiyorum.
    9.Bilmiyorum
    10.En bariz fark hız farkı ,yumuşak lastikler ile hızlı tur atılıyor ama daha çabuk yıpranıyorlar
    11.Redbull ismi bildiğin enerji içecek markasından geliyor,çoğu extreme spor türünde varlar zaten.
    Pit yolunda hız sınırı 100km/h. Ayrıca 2.de emin değilim ama lastik parçalarını toplayarak araçlarını ağarlaştırmaya çalışıyorlar sanırım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gizem246

    Pit yolunda hız sınırı 100km/h. Ayrıca 2.de emin değilim ama lastik parçalarını toplayarak araçlarını ağarlaştırmaya çalışıyorlar sanırım

    Alıntıları Göster
    parça toplama sebepleri yarış sonunda araç ve pilotlar tartılır ve 640 kg'ın altında olmamaları gerekir..

    aracın önünde birşey yok pilotların bacağı var :)
  • teşekkür ederim arkadaşlar bunları öğrendiğim iyi oldu :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enes_gul

    arkadaşlar formula 1e yeni alışıyorum kavrayamadığım bir kaç şey var.bana bunların cevaplırını söylerseniz sevinirim.

    1-yarış sonunda formula 1 pilotları neden tartılıyorlar?

    *Araç+pilot ağırlığı toplamda minimum 605kg (artık kers ile 640 kg) sınırı vardır.
    pliotlar her yarış 2-3 kg su kaybına uğrarlar dolayısıyla tartılırken araç içindeyken üzerlerine ne varsa aynısı olur. yarıştan önce çıkardıkları kol saatlerini bile tartıdan sonra takarlar.


    2.yarış sonunda kapalı garaja girmek için son turu atan araçlar yollardan niye parça topluyorlar?

    *Araçlar tartılırken ağır görünsün ve pilotun kaybettiği 2-3 kg ağırlığı telafi etsin diye.



    3-serhan acar anlattığı yarışların tamamını yarış yapılan yerden mi anlatıyor yoksa türkiyede bir stüdyoda televizyonlar önünde gördüğünü bize mi aktarıyor? (bazı futbol maçlarında böyle oluyor)

    *Yarışın bulunduğu yerden anlatıyor.



    4-araçların hepsi aynı güçte motor mu kullanıyorlar? mantıken öyle olması gerekiyor.ama birbirlerinden hızlı olmalarının en önemli nedenleri neler?

    *Devir limitleri aynı ancak ürettikleri güç farklı. Mesela Ferrari motoru düzlükte maximum sürat avantajına sahip(di). Ayrıca araçların hız farkları da aerodinamiden kaynaklı.
    Mesela hızlı sağ-sol virajlarda red-bullar diğerlerine göre 10-15 km daha hızlı dönebiliyorlar, bu da aracın aero yapısının sürtünmeyi azaltması ile olur.


    5-bir F1 aracı 0-100 kaç snyede yapar? ortalama bir araç.

    * ortalama 2.5 saniye. Aslında standardı yoktur Çünkü pistlere göre vites oranları ayarlanıyor.
    Yani bir pistte 0-100 ü 2 sn de yaparken, diğer pistte 3 saniyede yapabilir.
    Örnek vermek gerekirse Monaco gibi uzun düzlüğü olmayan ve virajı çok olan pistlerde maximum sürate ihtiyaç yoktur. çabuk devirlenmeye ve çabuk hızlanmaya ihtiyaç vardır. Araç bu pistte en fazla 290 km yapar ama 0-100 ü 2 saniye gibi birşey olur.
    Monza gibi çoğunluğu düzlük olan bir pistte ise vites oranlarını açarlar ve araç 0-100 ü 3sn de alır ama 360 km gibi bir hıza çıkarlar.



    6-araçların sürücüyle beraber ağırlıkları nedir?

    *Eskiden sürücü+araç = 605 kg idi, şu an KERS ile beraber 640 kg oldu.



    7-garajdaki takımın tamamı neden pilot gibi giyinip kask takar? tek sebebi güvenlik olamaz dimi?

    * Yanan araç gördüm, lastiği çıkan araç gördüm, pit ekibini ezen araç bile gördüm...
    Yani sebebi güvenlik.. Zira o pit ekibi lastik değiştirirken elini sürdüğü lastiğin sıcaklığı 100 derece civarındadır. eldivensiz zaten dokunamaz bile o lastiğe.


    8-pit yolundaki hız sınırı kaç kmdir?

    *pistten piste değişiyor. Bazılarında 80, bazılarında 60 km bazılarında ise 100 km dir.



    9-aracın ön uzun olan tarafında ne bulunuyor? motor bildiğim kadarıyla sürücünün arkasında.

    *Monokok gövde denilen ve sürücünün içine yattığı alandır. normal araçlardaki gibi oturmazlar, neredeyse yatay posizyondadırlar.
    aracın ön kanadı ile gaz-fren pedalları arasında çok fazla bir mesafe kalmıyor.


    10-sert ve yumuşak lastikler arasındaki farklar nelerdir ?

    *Yol tutuş farkı vardır. Yumuşak lastik yolu daha iyi kavrar bu da virajlara daha hızlı girip hemen çıkışında gazı kökleyebilmene yarar.
    sert lastik daha az yol tutuş sağlar dolayısıyla viraja gelmeden daha erken frenlemeye başlarsın ve viraj çıkışında gazı da kökleme yapmaz azar azar basarsın. (köklersen arka kopup gider)



    11-redbull takımı ismini nereden alıyor?bunun teknik işlerini kim hallediyor?nerden gelir bu saçma redbull ismi?

    *Enerji içeceğinden geliyor.
    Reb-Bull yalnızca Formula1 de değil air racing 'e de katılıyor.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Öner

    quote:

    Orijinalden alıntı: enes_gul

    arkadaşlar formula 1e yeni alışıyorum kavrayamadığım bir kaç şey var.bana bunların cevaplırını söylerseniz sevinirim.

    1-yarış sonunda formula 1 pilotları neden tartılıyorlar?

    *Araç+pilot ağırlığı toplamda minimum 605kg (artık kers ile 640 kg) sınırı vardır.
    pliotlar her yarış 2-3 kg su kaybına uğrarlar dolayısıyla tartılırken araç içindeyken üzerlerine ne varsa aynısı olur. yarıştan önce çıkardıkları kol saatlerini bile tartıdan sonra takarlar.


    2.yarış sonunda kapalı garaja girmek için son turu atan araçlar yollardan niye parça topluyorlar?

    *Araçlar tartılırken ağır görünsün ve pilotun kaybettiği 2-3 kg ağırlığı telafi etsin diye.



    3-serhan acar anlattığı yarışların tamamını yarış yapılan yerden mi anlatıyor yoksa türkiyede bir stüdyoda televizyonlar önünde gördüğünü bize mi aktarıyor? (bazı futbol maçlarında böyle oluyor)

    *Yarışın bulunduğu yerden anlatıyor.



    4-araçların hepsi aynı güçte motor mu kullanıyorlar? mantıken öyle olması gerekiyor.ama birbirlerinden hızlı olmalarının en önemli nedenleri neler?

    *Devir limitleri aynı ancak ürettikleri güç farklı. Mesela Ferrari motoru düzlükte maximum sürat avantajına sahip(di). Ayrıca araçların hız farkları da aerodinamiden kaynaklı.
    Mesela hızlı sağ-sol virajlarda red-bullar diğerlerine göre 10-15 km daha hızlı dönebiliyorlar, bu da aracın aero yapısının sürtünmeyi azaltması ile olur.


    5-bir F1 aracı 0-100 kaç snyede yapar? ortalama bir araç.

    * ortalama 2.5 saniye. Aslında standardı yoktur Çünkü pistlere göre vites oranları ayarlanıyor.
    Yani bir pistte 0-100 ü 2 sn de yaparken, diğer pistte 3 saniyede yapabilir.
    Örnek vermek gerekirse Monaco gibi uzun düzlüğü olmayan ve virajı çok olan pistlerde maximum sürate ihtiyaç yoktur. çabuk devirlenmeye ve çabuk hızlanmaya ihtiyaç vardır. Araç bu pistte en fazla 290 km yapar ama 0-100 ü 2 saniye gibi birşey olur.
    Monza gibi çoğunluğu düzlük olan bir pistte ise vites oranlarını açarlar ve araç 0-100 ü 3sn de alır ama 360 km gibi bir hıza çıkarlar.



    6-araçların sürücüyle beraber ağırlıkları nedir?

    *Eskiden sürücü+araç = 605 kg idi, şu an KERS ile beraber 640 kg oldu.



    7-garajdaki takımın tamamı neden pilot gibi giyinip kask takar? tek sebebi güvenlik olamaz dimi?

    * Yanan araç gördüm, lastiği çıkan araç gördüm, pit ekibini ezen araç bile gördüm...
    Yani sebebi güvenlik.. Zira o pit ekibi lastik değiştirirken elini sürdüğü lastiğin sıcaklığı 100 derece civarındadır. eldivensiz zaten dokunamaz bile o lastiğe.


    8-pit yolundaki hız sınırı kaç kmdir?

    *pistten piste değişiyor. Bazılarında 80, bazılarında 60 km bazılarında ise 100 km dir.



    9-aracın ön uzun olan tarafında ne bulunuyor? motor bildiğim kadarıyla sürücünün arkasında.

    *Monokok gövde denilen ve sürücünün içine yattığı alandır. normal araçlardaki gibi oturmazlar, neredeyse yatay posizyondadırlar.
    aracın ön kanadı ile gaz-fren pedalları arasında çok fazla bir mesafe kalmıyor.


    10-sert ve yumuşak lastikler arasındaki farklar nelerdir ?

    *Yol tutuş farkı vardır. Yumuşak lastik yolu daha iyi kavrar bu da virajlara daha hızlı girip hemen çıkışında gazı kökleyebilmene yarar.
    sert lastik daha az yol tutuş sağlar dolayısıyla viraja gelmeden daha erken frenlemeye başlarsın ve viraj çıkışında gazı da kökleme yapmaz azar azar basarsın. (köklersen arka kopup gider)



    11-redbull takımı ismini nereden alıyor?bunun teknik işlerini kim hallediyor?nerden gelir bu saçma redbull ismi?

    *Enerji içeceğinden geliyor.
    Reb-Bull yalnızca Formula1 de değil air racing 'e de katılıyor.

    2nci sorunun cevabı şu lastiklerinde belli bir agırlıgı var ve yıpranınca lastik o agırlıgın altına düşüyor ve aracın agırlıgını etkiliyor bu yüzden topluyorlar.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Neyim var merak ediyorum.
    2 hafta önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enes_gul

    arkadaşlar formula 1e yeni alışıyorum kavrayamadığım bir kaç şey var.bana bunların cevaplırını söylerseniz sevinirim.

    1-yarış sonunda formula 1 pilotları neden tartılıyorlar?

    2.yarış sonunda kapalı garaja girmek için son turu atan araçlar yollardan niye parça topluyorlar?

    3-serhan acar anlattığı yarışların tamamını yarış yapılan yerden mi anlatıyor yoksa türkiyede bir stüdyoda televizyonlar önünde gördüğünü bize mi aktarıyor? (bazı futbol maçlarında böyle oluyor)

    4-araçların hepsi aynı güçte motor mu kullanıyorlar? mantıken öyle olması gerekiyor.ama birbirlerinden hızlı olmalarının en önemli nedenleri neler?

    5-bir F1 aracı 0-100 kaç snyede yapar? ortalama bir araç.

    6-araçların sürücüyle beraber ağırlıkları nedir?

    7-garajdaki takımın tamamı neden pilot gibi giyinip kask takar? tek sebebi güvenlik olamaz dimi?

    8-pit yolundaki hız sınırı kaç kmdir?

    9-aracın ön uzun olan tarafında ne bulunuyor? motor bildiğim kadarıyla sürücünün arkasında.

    10-sert ve yumuşak lastikler arasındaki farklar nelerdir ?

    11-redbull takımı ismini nereden alıyor?bunun teknik işlerini kim hallediyor?nerden gelir bu saçma redbull ismi?



    1- pılot dahıl otomobıl 640 kg dan hafıf olmamalı
    2-agırlık almak zorundalar o yuzden.yoksa dedıgım gıbı 640 kg dan hafıf ıse DQ olur.gercı nıye cakıl tası toplamazlar o zaman
    3-olabılır aslında
    4-motor guclerı bakımından hemen hemen aynı gıbıoer.yanı 15-20 beygır eksıgı olabnılır.ama lay areo da artık.eskıdendı o motor gucu
    5-degısken sartlar varkanat acıları buna etken.ama her sartta 0-100 1.7 sn ortalamada.kanat acıları yuksekse top speed ı dusuk olur.
    6-su an 640 kg
    7-artızlık ıste.
    8-monako da 40 km/h dıgerlerınde 60 galıba
    9-esnek kanatların oldugu yerımı sordun pılotun hemen arkasında yakıt tankı onun arkasında motor ve sanzuman.ardından da asagıya dogru dıfuzor
    10-yumusak vantuz gıbı yapısıyor yola
    11-valla ne yalan soylıyeyım sırf sponsor dıye shell den yakıt almamaya basladım.hatta bı ara fıat a goınlum kaymıstıkı kendıne gel sen mclaren taraftarısın dedım yanı o kadar bu sponsor olaylarına dıkkat ederımhatta sıgara kullandıgım donemlerde kısa da olsa west ıcmısımdır.o kadar fanatıgım
    sıgara saglıga zararlıdır




  • arkadaslar ben de son 2 yildir detayli takip edemiyorum bu yil tekrar eskisi gibi takip etmeye basladim. bu yuzden bir de drs ve kers kavramlarini aciklayabilir misiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jim Beam

    arkadaslar ben de son 2 yildir detayli takip edemiyorum bu yil tekrar eskisi gibi takip etmeye basladim. bu yuzden bir de drs ve kers kavramlarini aciklayabilir misiniz?
    KERS
    Kinetic Energy Recovery System.
    Türkçesi; Kinetik Enerji Geri Dönüşüm Sistemi.

    Aracın ani frenlemelerde kaybettiği ısı enerjisini bir şekilde depolayıp istenildiğinde motora ek güç olarak kazandırmayı amaçlayan bir sistemdir.
    300 km hız ile giderken fren yapan araçlar belli bir ısı enerjisini açığa çıkarırlar.
    Sistem bu ısı enerjisini hareket enerjisine dönüştürüyor.
    Tur başına ortalama 400 kj (kilo joule) enerji depoluyor ve pilotlar bunu bir düğme vasıuıtası ile istedikleri yerde kullanabiliyorlar.


    Şu an BMW marka otomobillerin bir kısmında bu sistemi görmek mümkün. Tabii F1 dekiler kadar gelişmiş değil.


    DRS ise Drag Reduction System yani Türkçesi ile "sürtünme azaltma sistemi"
    Ancak genellikle "hareketli arka kanat sistemi" diye biliniyor.

    Bilindiği gibi Formula 1 araçlarının arka kanatlarındaki açıyı ne kadar dik ayarlarsanız o kadar yere basma gücü elde edersiniz, ancak bu da size en yüksek hızda feragat etmenize sebep olur.
    yani dik olan kanat downforce yapar ama maximum hızı kısıtlar.
    DRS sistemi bu açıyı 5 mm azaltarak sürtünmeyi de azaltmayı amaçlayan bir sistem.
    kanatları 5 mm daha yatırıp kanat açısını düşürüyor böylece kanatlar daha az sürtünme yaşıyor.
    Bu da araca 15-20 km ye varan hızlar ekliyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Öner -- 10 Mayıs 2011; 22:09:33 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Öner

    KERS
    Kinetic Energy Recovery System.
    Türkçesi; Kinetik Enerji Geri Dönüşüm Sistemi.

    Aracın ani frenlemelerde kaybettiği ısı enerjisini bir şekilde depolayıp istenildiğinde motora ek güç olarak kazandırmayı amaçlayan bir sistemdir.
    300 km hız ile giderken fren yapan araçlar belli bir ısı enerjisini açığa çıkarırlar.
    Sistem bu ısı enerjisini hareket enerjisine dönüştürüyor.
    Tur başına ortalama 400 kj (kilo joule) enerji depoluyor ve pilotlar bunu bir düğme vasıuıtası ile istedikleri yerde kullanabiliyorlar.


    Şu an BMW marka otomobillerin bir kısmında bu sistemi görmek mümkün. Tabii F1 dekiler kadar gelişmiş değil.


    DRS ise Drag Reduction System yani Türkçesi ile "sürtünme azaltma sistemi"
    Ancak genellikle "hareketli arka kanat sistemi" diye biliniyor.

    Bilindiği gibi Formula 1 araçlarının arka kanatlarındaki açıyı ne kadar dik ayarlarsanız o kadar yere basma gücü elde edersiniz, ancak bu da size en yüksek hızda feragat etmenize sebep olur.
    yani dik olan kanat downforce yapar ama maximum hızı kısıtlar.
    DRS sistemi bu açıyı 5 mm azaltarak sürtünmeyi de azaltmayı amaçlayan bir sistem.
    kanatları 5 mm daha yatırıp kanat açısını düşürüyor böylece kanatlar daha az sürtünme yaşıyor.
    Bu da araca 15-20 km ye varan hızlar ekliyor.



    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar burada benim de bilmediğim bilgiler vardı. Soruları soran ve değerli bilgileri paylaşan arkadaşlara çok teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Öner
    KERS
    Kinetic Energy Recovery System.
    Türkçesi; Kinetik Enerji Geri Dönüşüm Sistemi.

    Aracın ani frenlemelerde kaybettiği ısı enerjisini bir şekilde depolayıp istenildiğinde motora ek güç olarak kazandırmayı amaçlayan bir sistemdir.
    300 km hız ile giderken fren yapan araçlar belli bir ısı enerjisini açığa çıkarırlar.
    Sistem bu ısı enerjisini hareket enerjisine dönüştürüyor.
    Tur başına ortalama 400 kj (kilo joule) enerji depoluyor ve pilotlar bunu bir düğme vasıuıtası ile istedikleri yerde kullanabiliyorlar.


    Şu an BMW marka otomobillerin bir kısmında bu sistemi görmek mümkün. Tabii F1 dekiler kadar gelişmiş değil.


    DRS ise Drag Reduction System yani Türkçesi ile "sürtünme azaltma sistemi"
    Ancak genellikle "hareketli arka kanat sistemi" diye biliniyor.

    Bilindiği gibi Formula 1 araçlarının arka kanatlarındaki açıyı ne kadar dik ayarlarsanız o kadar yere basma gücü elde edersiniz, ancak bu da size en yüksek hızda feragat etmenize sebep olur.
    yani dik olan kanat downforce yapar ama maximum hızı kısıtlar.
    DRS sistemi bu açıyı 5 mm azaltarak sürtünmeyi de azaltmayı amaçlayan bir sistem.
    kanatları 5 mm daha yatırıp kanat açısını düşürüyor böylece kanatlar daha az sürtünme yaşıyor.
    Bu da araca 15-20 km ye varan hızlar ekliyor.



    cok tesekkurler hocam...




  • 2.yarış sonunda kapalı garaja girmek için son turu atan araçlar yollardan niye parça topluyorlar?

    Şimdi yeni bir uygulama çıktı da özellikle parça toplamak için uğraşıyorlarsa bilmem. Ama böyle yapıyor olsalar saçma olur. Zira bu demektir ki araç ağırlığı düşmüş fakat adam hile yaparak ağırlık alıyor. Bu yüzden bana ağırlığı eşitlemek için parça toplanması saçma geldi. Eskiden beri yarış sonunda araçların lastiklerine yolda ne varsa yapışır. Bunun nedeni de aşırı ısınmış lastiğin yoldaki malzemeye yapışmasıdır.

    3-serhan acar anlattığı yarışların tamamını yarış yapılan yerden mi anlatıyor yoksa türkiyede bir stüdyoda televizyonlar önünde gördüğünü bize mi aktarıyor? (bazı futbol maçlarında böyle oluyor)


    Yarışları yapıldığı yerlere giderek bile anlatsa tv'den seyrederek anlatmak mecburiyetindedir. Yayıncılar için farklı bir kaç görüntü ve veri birden iletiliyor ve onlardan izliyor olabilir. Yahut direk bize görüneni de izliyor olabilir. Hakemler bile yarış içinde gelişen olayları tvden izler. Olmasa yarış sonrası o kameraların görüntüleri incelenir. Futbol maçı gibi her alanı görülebilen birşey değil F1 pistleri...


    4-araçların hepsi aynı güçte motor mu kullanıyorlar? mantıken öyle olması gerekiyor.ama birbirlerinden hızlı olmalarının en önemli nedenleri neler?
    Takımlar diğer takımların motorlarından bahsederken daha güçlü ya da daha zayıf demekten ileri gidemiyor. Çünkü kiminki ne kadar güçlü kimse bilmiyor. sadece her takım kendi motorunun gücünü bilir. Fakat hız çok değişken bir konu. Aynı takımın iki aracında bile yarış esnasında hız farkı oluyor.

    Ayrıca mantıken motorların aynı güçte olması gerekmez. Bu sadece bir sürücülük yarışı değil. Bir teknoloji yarışı da aynı zamanda. Bu yüzden hiçbirşeyleri aynı olmak zorunda değil. Aynı kurallar dahilinde olmak tek zorunlulukları. Bu yüzden şunun kanadı bunun eksozu, bunun kersi, şunun freni gibi şeyler mevcut.

    5-bir F1 aracı 0-100 kaç snyede yapar? ortalama bir araç. Benim bu konuda verisine sahip olduğum tek araç 2004 yılındaki Renault aracı. Onun verisi de şu şekilde. 0-200 km hızlanma + 200 km-0'a dönme süresi 11 saniye. 11 saniyede 200'e çıkıp geri durmak. Müthiş bir hız. Tabiki bunu şu andakilerin hiç biri yapamaz. O zaman kurallar farklıydı.

    8-pit yolundaki hız sınırı kaç kmdir? biri 40-60 yazmış bende 100-60 biliyordum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi etusch -- 11 Mayıs 2011; 19:30:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: etusch

    2.yarış sonunda kapalı garaja girmek için son turu atan araçlar yollardan niye parça topluyorlar?

    Şimdi yeni bir uygulama çıktı da özellikle parça toplamak için uğraşıyorlarsa bilmem. Ama böyle yapıyor olsalar saçma olur. Zira bu demektir ki araç ağırlığı düşmüş fakat adam hile yaparak ağırlık alıyor. Bu yüzden bana ağırlığı eşitlemek için parça toplanması saçma geldi. Eskiden beri yarış sonunda araçların lastiklerine yolda ne varsa yapışır. Bunun nedeni de aşırı ısınmış lastiğin yoldaki malzemeye yapışmasıdır.



    Bence de çok saçma bir durum ama dikkat et özellikle pistin kirli tarafında gidiyorlar selamlama turunda.
    Hatta dikkatli bakarsan özellikle lastik kalıntılarının üzerine gelecek şekilde gidiyorlar.

    2 lastik üreticisi olduğu zamanlarda bu işin şöyle bir açıklaması vardı.
    bridgestone kullanan araçlar yoldan michelin lastiğinin parçalarını da topluyor ve bridgestone merkezi bu lastik parçalarını inceleyip rakip firmanın lastik yapısı hakkında fikir ediniyordu.
    aynı şey Michelin için de geçerliydi tabi.

    yani rakip lastik firmasına ait kalıntı toplayıp inceliyordu lastik firmaları.
    o zamanlar mantıklıydı ancak bugün tek lastik üreticisinin olduğu bir dönemde bu iş bence de saçma.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Öner

    quote:

    Orijinalden alıntı: etusch

    2.yarış sonunda kapalı garaja girmek için son turu atan araçlar yollardan niye parça topluyorlar?

    Şimdi yeni bir uygulama çıktı da özellikle parça toplamak için uğraşıyorlarsa bilmem. Ama böyle yapıyor olsalar saçma olur. Zira bu demektir ki araç ağırlığı düşmüş fakat adam hile yaparak ağırlık alıyor. Bu yüzden bana ağırlığı eşitlemek için parça toplanması saçma geldi. Eskiden beri yarış sonunda araçların lastiklerine yolda ne varsa yapışır. Bunun nedeni de aşırı ısınmış lastiğin yoldaki malzemeye yapışmasıdır.



    Bence de çok saçma bir durum ama dikkat et özellikle pistin kirli tarafında gidiyorlar selamlama turunda.
    Hatta dikkatli bakarsan özellikle lastik kalıntılarının üzerine gelecek şekilde gidiyorlar.

    2 lastik üreticisi olduğu zamanlarda bu işin şöyle bir açıklaması vardı.
    bridgestone kullanan araçlar yoldan michelin lastiğinin parçalarını da topluyor ve bridgestone merkezi bu lastik parçalarını inceleyip rakip firmanın lastik yapısı hakkında fikir ediniyordu.
    aynı şey Michelin için de geçerliydi tabi.

    yani rakip lastik firmasına ait kalıntı toplayıp inceliyordu lastik firmaları.
    o zamanlar mantıklıydı ancak bugün tek lastik üreticisinin olduğu bir dönemde bu iş bence de saçma.


    Alıntıları Göster
    lyarış sonunda parça toplama olayı var.. hatta kaçış alanı varsa oraya sokuyorlar aracı.. ne kadar pislik o kadar ağırlık




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drexler22

    lyarış sonunda parça toplama olayı var.. hatta kaçış alanı varsa oraya sokuyorlar aracı.. ne kadar pislik o kadar ağırlık

    Alıntıları Göster
    mıslen gerı donsun.alısmıstı ya kullanılmıs on lastıklere
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MMX 166

    mıslen gerı donsun.alısmıstı ya kullanılmıs on lastıklere

    Alıntıları Göster
    ben de monaco da limit 60 km/h diğer pistlerde de 80 km/h olarak biliyorum

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tekne Kazıntısı

    ben de monaco da limit 60 km/h diğer pistlerde de 80 km/h olarak biliyorum



    Alıntıları Göster
    Serhan Acar da yoldan toplanan parçalar ile bazen 2 KG kadar ağırlık elde edilebildiğini ve bunun ağırlık için yapıldığını söylemişti. Yani özellikle parça toplanıyor. Hatta bir keresinde telsiz konuşmasında da benzer bir diyalog olmuştu, alabildiğin kadar parça al gibi birşeyler söylenmişti ama tam hatırlayamıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rds

    Serhan Acar da yoldan toplanan parçalar ile bazen 2 KG kadar ağırlık elde edilebildiğini ve bunun ağırlık için yapıldığını söylemişti. Yani özellikle parça toplanıyor. Hatta bir keresinde telsiz konuşmasında da benzer bir diyalog olmuştu, alabildiğin kadar parça al gibi birşeyler söylenmişti ama tam hatırlayamıyorum.

    Alıntıları Göster
    Aracın ağırlığı pilotla birlikte 600 kg mıydı neydi? O 2 kg'ı alsa ne olacak ki? Bundan dolayı da hiç ceza alanı falan duymadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hhsyni

    Aracın ağırlığı pilotla birlikte 600 kg mıydı neydi? O 2 kg'ı alsa ne olacak ki? Bundan dolayı da hiç ceza alanı falan duymadım.



    KERS geldikten sonra 640 kg ye çıktı minimum ağırlık.
    Yarış bitiminde pilotlar tartılırken araçlar da ayrı olarak tartılıyor.
    toplamda 640 ı düşsün bak o zaman nasıl ceza geliyor :D
    geçmişte yarıştan diskalifiye olan plotlar oldu.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.