Şimdi Ara

Fabrika veri 272 beygir Ama testte 315 beygir çıkıyor. Nasıl? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
1.286
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Aslında dyno da yüksek çıkabilir bir araç mesela hatırlıyorum 2009 model mercedes ç yi geçen sene yada ondan önceki sene 200bin km den sonra tekrar teste sokmuşlardi almanya da bir dergi de araba dyno da 10bg fazla çıkmıştı zaten arabalar ne kadar fabrikada üretilsede her motor fabrika verisi ile aynı bg güç uretemeyebiliyor 5-10 bg arası eksik yada fazla olması muhtemel ama dediğiniz gibi 30 bg fazla olması pek muhtemel değil ekstra yazılım vs olmadan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: allstar34

    Krank ta ölçülen güç olabilir, tekerleğe verilen beygir daha düşüktür, kranktaki yüksek.

    Zaten katalog verileri krank üzerindendir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dyno lar yanılabiliyor bazen.Benim 2000 model lpg li vectra yı 156hp olçmüştü.Başka yerde benzinde 142hp, lpg de 135hp çıkmıştı.Ben dynolara güvenemedim açıkçası...
  • oto yikamacilik yaptigimiz donemlerde bir musterimizde vardi bu aractan.44 yazmis ama temizse bakimliysa efsane kasa diye 25biin istenen arabalarin oldugu yerde 50yine eder.
    arabada hayvani bir motor kukremesi disinda ses yok,koltuklar insanin aklini alacak kadar rahat,otobanda yiyemeyecegi arac yok,kaportasina saglamligina guvenligine donanimina zaten diyecek yok.e segmenti gorunup f lerin kalibresinde br arac s80.ama bu arabayi alan adamin bir kenara 10kagit atmasi lazim,masraf acarsa baya bi pahaliya mal olur.almasi kolaydir yurutmesi ise mesele.guzel alet be..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • T6 motorlarının hafiften baş belası olduğu gerçeğini atlarsak, on numara arabadır. Amcamda vardı. Çok hasta bir arabadır. 120.000km'de iken yatak sardı. Ancak amcam da sapık gibi kullanırdı o zamanlar.

    Basit bir hava filtresi + chip tuning operasyonu ile +45hp alır. O yüzden aracın şu anki sahibinin ne demek istediğini iyi anlayın. Zaten motor açısından nanemolla bir araba, chiplisini almayın. Araca zarar verdiğinden değil. Zaten öküz gibi güçlü bir arabayı chipleten adam, arabayı sıkıştırıyor demektir. Böyle bir arabada turbo ömrü açısından bela...

    Bu araçlarda sıklıkla yaşanan turbo arızaları oluyor. Turbo da dağılıp motora parça kaçırırsa piston bükmek, yatak sarmak mümkün oluyor. Özetle turbo sürekli dinlenir, iyi kontrol edilir ve gidici iken müdehale edilirse, motorun başka bir sıkıntısı yok.

    Bir de şanzıman meselesi var tabi. 2004 öncesi Volvo'ların şanzımanı belalı. Şanzıman kodunu öğrenmeden almayın. Şanzıman kodunu öğrenin. Bir araştırıp geri dönerim.




  • Huseyin-ZST kullanıcısına yanıt
    Hocam uzmanlık kokusu aldım yakalamisken sorayım diyorum. ben de yeni s60 aldım 2004 ov 2.0t. Şanzıman kodunu nasıl öğrenebilirim 1. Sorum bu 2.si turbo ile ilgili; aracım 77 binde daha, Turboya ara ara yapılabilecek herhangi bir bakım oluyor mu? Muhakkak olur ama ne gibi şeyler maliyetli mi değil mi? Usakta yaşıyorum burda sırf Turboya bakan usta var mıdır emin değilim ama sürekli gittiğim usta baya yetenekli, demek istedigim "ustana git turbonun surasina baktır ya da su işlemi yaptır diyebilecehlginiz birsey var mı? Umarim derdimi anlatabilmisimdir. Şu an için Araçta şanzıman da ya da turbo da bir sıkıntı yok. Önceki konularda s60 sahibi arkadaşların çoğu şanzıman da vuruntudan bahsetmiş ler ama şükür iyi durumda şu an benimki tıkır tıkır...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi josephshahin -- 21 Ocak 2016; 10:56:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: josephshahin

    Hocam uzmanlık kokusu aldım yakalamisken sorayım diyorum. ben de yeni s60 aldım 2004 ov 2.0t. Şanzıman kodunu nasıl öğrenebilirim 1. Sorum bu 2.si turbo ile ilgili; aracım 77 binde daha, Turboya ara ara yapılabilecek herhangi bir bakım oluyor mu? Muhakkak olur ama ne gibi şeyler maliyetli mi değil mi? Usakta yaşıyorum burda sırf Turboya bakan usta var mıdır emin değilim ama sürekli gittiğim usta baya yetenekli, demek istedigim "ustana git turbonun surasina baktır ya da su işlemi yaptır diyebilecehlginiz birsey var mı? Umarim derdimi anlatabilmisimdir. Şu an için Araçta şanzıman da ya da turbo da bir sıkıntı yok. Önceki konularda s60 sahibi arkadaşların çoğu şanzıman da vuruntudan bahsetmiş ler ama şükür iyi durumda şu an benimki tıkır tıkır...

    Turboya yapılacak bir şey yok. Zaten aracınızın km'si de gayet düşük. Uzun süre problemsiz binersiniz. Aracınızın şanzıman kodunu yetkili servisten veya volvo'nun parça arama programına sahip bir özel servisten öğrenebilirsiniz. Şasi kodunuzu sisteme giriyorlar, arabanızın üretiminde kullanılan bütün parçaları görebiliyorlar.

    Turbo ile klasik meseleler, motoru kapamadan önce en az 30 saniye beklemek, Sürekli gaza basıp çekmemek. Ya basmak ve basılı tutmak, ya basmamak. Bu kadar.

    T6'nın turbo dağıtma durumu biraz farklı. 2.0T motorunda Turbo gayet uzun ömürlü. Şanzıman sıkıntı. Onda da yeni tip şanzıman varsa sıkıntısız. Benim Volvo ile ilgili bilgilerim de çok eskide kaldı. Bende eski kasa S60 2.0T vardı.




  • Huseyin-ZST kullanıcısına yanıt
    Anladım hocam Teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Böyle de alçakgönüllü bu volvo

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu aracın vergisi nasıl 1000 lira olabilir,bizde 2.5-3.0 sınıfına giren bi araba vardı vergisi yıllık 1300 liraydı
  • benzini lıkır lıkır içer herhalde bu araç
  • bol sütçü beygirli. eski tip bir araç. türkiye'de zaten düzgün dyno yok. 4. viteste ölçsen ayrı çıkar son viteste ölçsen ayrı çıkar.

    o kadar beygire 0-100 7.2sn. neden? çünkü eşek ölüsü kadar ağır. şanzımanı verimsiz vs. vs. şehir içi fabrika verisi 16.6 litre.

    f30 328i gibi araçlar artık üretilmişken bu tarz araçlar artık müzede bak oğlum ne kadar verimsiz araçlar üretmişler vakti zamanında reyonuna konması gerekiyor.
  • vergi kasko değerinin %5'ni geçmeyeceği için bir alt dilimden ödeniyor. yüksek hacimli motora sahip eski araç kullanıcıları bu durumu iyi bilir :)

    bir önceki aracım 2005 model Volvo s40 t5 idi. gittiğim özel serviste birçok Volvo kullanan ile tanıştım. bu yüzden az çok bildiğim bir araç

    Volvo'nun bu araçta kullandığı 4 ileri otomatik şanzıman ve turbo motor sorunları ile bilinir. aynı ikili xc90'da da vardır.

    parçaların bazıları ucuz bazıları ocak yakar. çıkmasını temin edebilen bir usta bulursanız iyi edersiniz. vvt sensörü arıza çıkarmaya çok meyillidir.

    bu aracın asıl sıkıntısı kullanıcıların bilinçsizliğidir. maalesef aracı bilmeyen kişiler tarafından alınıp sanayi köşelerinde heder edilmişlerdir.

    bir e200, bir 5.20i gibi bilindik pek bir mahareti olmayan atmosferik motora sahip değildir. ciddi derecede güçlü, karmaşık ve atak bir araçtır. overdrive modunda yüksek devir çevirdiğinde çıkardığı yüksek motor sesinden dolayı uçtuğu! zannedilen e200 ile bir tutulmaması gerekir.

    Dilovası rampasında 180 km/h ile giderken daha yok mu diyen araçtır.

    lpg ile arası iyi değildir. olabilecek tek marka prins sistemdir o da belli bir seviyede uyum sağlıyor. İtalyan markalar maalesef uyumsuzdur. biraz performanslı kullanımda conta yaktırır. aracın yüksek devirlerdeki subap açma kapama zamanlamasına bağlı olarak gereken yakıt-hava karışımına standart mekanik regülatörlü lpg sistemleri fayda etmemektedir. büyük regülatör koyan enjektörleri değiştiren çoktur. ancak fayda etmez çünkü sorunun kaynağı sistemin çalışma prensibidir.

    yakın zamanda yerli marka QUANT lpg sistemi elektronik regülatör çıkardı. tam uyumlu olduğu söyleniyor. fazla yaygınlaşmadı ancak TUNAlı motor ile irtibata geçilip daha ayrıntılı bilgi alınabilir.




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.