Şimdi Ara

fabrikadan çıkmadan çift kat boyanan arabalar (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
0
Favori
25.247
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ormanci

    2 kat boyama ne demek ya? Hiç olur mu öyle şey.
    Seri üretimden bahsediyoruz, araçlar "aa olmadı hacı, du ben bi kat daha geçeyim" diye boyanmıyor.

    O araç boyandıysa Türkiye'de boyanmıştır.
    Ayrıca kapıdan ne gibi bir bilgiyle bunu teyit ediyorsunuz, açıklamanızı rica edeceğim ki aydınlanalım hep beraber.

    Boya hattında bir hata varsa, üretimde o araçlar fire olarak kabul edilir, gerekirse boyası sökülür, tekrar boyanır.

    Otomatik olarak boyanıyor bunlar, tekrar söylüyorum, elde değil.

    Boyandıysa Türkiye'de boyanmıştır. Fabrikadan boyanma diye birşey yok.
    Zamanında çok yetkili satıcı gördük, boyalı, kazalı, TIR'dan düşmüş araçları onarıp satanları...
    Bunların da boyasında kesin birşey vardı, tekrar boyadılar bence.

    Avrupadan getiip kullanılmış araçları sıfır diye bile satıyorlar çift kat boya da ne ki




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: vectrac

    Aradım ama böyle bir konu bulamadım. 2004 Vectra'm, fabrika çıkışı çift kat boyalıydı. Alırken bunu biliyordum ki aracın kapısındaki bilgilerde de bu yazıyordu. Satarken de sıkıntı çekmedim, Opis'teki ustalar da bu durumu kapıdan teyit ettiler de alıcı problem çıkarmadan almıştı. Ancak araç bendeyken hiç huzurlu değildim yine de...

    Şimdi de 2008 Civic almak üzereyim, araca yarın bakacağım ancak bu araçta da aynı problem varmış. Honda Efe'den alınan ekspertiz raporu varmış ve raporda boya, değişen, çalışmayan elektronik parça vb. hiçbir problem yokmuş ancak boya değerleri yüksek çıkıyormuş.

    Fiyat piyasa fiyatıyla aynı. Ne düşük ne fazla.

    Bile bile böyle bir araç aldınız mı hiç?

    Benim rahmetli jettada oyleydi boya degerleri yuksekti

    Sence sıkıntı mı peki boya değerinin yüksek olması?




  • sıfır diye aldığımız FORD FOCUS 2008 model arabam komple boyalı çıktı. FORD OTOSAN a müracaat ettik verdikleri raporda komple orjinal, fabrika standartlarımız dahilinde boya değişen yok dedi. ama arabaya nereye test ettirsem araba komple boyalı diyor kime inanacağımızı şaşırdım. yani anlayacağınız FORD OTOSAN hatasını kabul etmiyor. araba halen elimde satmaya çalışıyorum ama gelen müşteri komple boyalı diyerek ya ölü fiyatı veriyor yada vazgeçip gidiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mehmetgenco

    yani anlayacağınız FORD OTOSAN hatasını kabul etmiyor.

    belki de hata olmadığı içindir. belki de siz ısrarla hata olmayan bir mevzuyu hatalıymış gibi kabul ettirmeye çalışıyorsunuzdur.

    ama hemen tepki vereceksiniz ve en yumuşak haliyle diyeceksiniz ki; "arkadaşım ben kafadan mı atıyorum, nereye götürsem ölçüp, boya var diyorlar?"

    ben de karşılığında diyeceğim ki; "ölçen yerler ne ile ölçüyor? ölçü cihazlarının doğru ölçtüğünün, kalibrasyonlarının profesyonelce yapıldığından haberdar mıyız?"


    gördünüz mü, tek mesajda bir kaç mesaj ileriye gittik bile...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mehmetgenco

    yani anlayacağınız FORD OTOSAN hatasını kabul etmiyor.

    belki de hata olmadığı içindir. belki de siz ısrarla hata olmayan bir mevzuyu hatalıymış gibi kabul ettirmeye çalışıyorsunuzdur.

    ama hemen tepki vereceksiniz ve en yumuşak haliyle diyeceksiniz ki; "arkadaşım ben kafadan mı atıyorum, nereye götürsem ölçüp, boya var diyorlar?"

    ben de karşılığında diyeceğim ki; "ölçen yerler ne ile ölçüyor? ölçü cihazlarının doğru ölçtüğünün, kalibrasyonlarının profesyonelce yapıldığından haberdar mıyız?"


    gördünüz mü, tek mesajda bir kaç mesaj ileriye gittik bile...

    Yalnız arkadaş şurada haklı. Benim baktığım o araçta da aynı olay vardı. Ekspertiz raporunda boya değişen yok diyorlar, fabrika verileri dahilinde... iyi de normalde 120-140 birim iken 300 çıkıyor. Fabrika tabii ki yüksek tutacak referans aralıklarını. 3 değil 5 değil sürekli oluyor bu. Aracı düşürmeler vs. Kılıfı da hazırlamışlar, fabrika verileri dahilinde. Nasıl oluyorsa o, fabrika kafasına göre bi 100 birim bi 300 birim mi boyuyor? Yok işte kılıf bunlar. O yüzden sıfır araç bile alırken boya makinasıyla gitmek lazım.

    @aya hocam sen de işin hukuki boyutu nasıl olur bilmiyorum (4 sene geçmiş) aracı bi' satmadan bi avukatla görüş. Belki bir şey çıkar. Yeni araç alanlardan değiştirenleri duydum ama 4 sene sonra pek bir şey yapılabilir mi bilmiyorum. Yine de bi' görüş bence bi'şey kaybetmezsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vectrac -- 4 Mayıs 2012; 21:15:51 >




  • en son 17 nisan 2012 de ford otosan nın verdiği rapor var. sadece şifaen araba iki kat boyalı arka bağaj kapısı kontrol dahilinde ayarlanmış civataları sökülmüş diyorlar. ama bunu rapor edip vermiyorlar. rapor kendilerini kurtaracak şekilde düzenleniyor FABRİKA STANDARTLARI DAHİLİNDEDİR diyor.

    benim farklı bayi ve ototest merkezlerinde ölçtürdüğüm orlama 280-400 mikron arası ama otosanın ölçümleri 200-380 mikron arasında çıkardı. (kaldıki normal standartlar 120-150 mikron) otosanın ölçümlerine göre olsa dahi iki kat boyalı seviyesinin üstünde sayılmazmı. zaten bazı yerlerinin ilk katı soyulmaya başladı alt katı görünür oldu. cihaza gerek yok anlamayan biri olsa dahi gözle anlayacak seviyede açık ve net görünüyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mehmetgenco -- 5 Mayıs 2012; 0:12:36 >
  • iyi de fabrika standartlarını nerden biliyoruz? yani araçlar satılırken satış sözleşmelerinde, kullanım kılavuzlarında ya da benzer herhangi bir evrakta, "şu marka araçlarımızın tamamında boya kalınlıkları şu şu ölçülerdedir" şeklinde bir ibare, bir taahhütneme mi var?

    ve daha da önemlisi kalın boyanın bir sorun olduğunu, aracın kullanım şeklini değiştirdiğini ya da herhangi bir konuda ömrünü kısalttığını bildiren bilimsel bir kıstas, bir test, bir değerlendirme mi var?


    neymiş efendim? boyası kalın araba, türkiye'de ikinci elde kazalı muamelesi görüp değeri düşermiş. bir fabrikanın çok da umurunda ikinci eldeki kullanıcıların saçma sapan saplantıları. adamlar tüm dünyaya mal üretiyorlar, türkiye gibi bir ülkede ise bu mallarda ikinci elde fiyat kırmak için çapanoğlu aranıyor. valla duymasınlar münasip bir taraflarıyla yırtıla yırtıla gülerler bize...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mehmetgenco

    sıfır diye aldığımız FORD FOCUS 2008 model arabam komple boyalı çıktı. FORD OTOSAN a müracaat ettik verdikleri raporda komple orjinal, fabrika standartlarımız dahilinde boya değişen yok dedi. ama arabaya nereye test ettirsem araba komple boyalı diyor kime inanacağımızı şaşırdım. yani anlayacağınız FORD OTOSAN hatasını kabul etmiyor. araba halen elimde satmaya çalışıyorum ama gelen müşteri komple boyalı diyerek ya ölü fiyatı veriyor yada vazgeçip gidiyor.

    2005 model ford focusII aracımın fabrikadan kalın boya ile çıktığını sonradan öğrenmiştim. serviste cihaz ile ölçtüler, fabrikada 2 kat atılmış olabileceği söylenmişti, kapı içinde birkaç yerde boya altında toz pürüzleri elle hissediliyordu, yalnız dışarıdan boya normal gibi görünüyordu, satarken fabrikadan kalın boyanmış diye söyleyerek sattım. araba temizdi alıcı umursamadı bile.




  • peki araçların fabrika çıkışı %99 u 130-150 mikron arasında olurken bu arabanın 250-400 mikron arasında olması normal mi? arka bağaj kapısını civatalarının sökülüp takılmış olması bunun neresi saplantı
  • Biz galericilerin sikca basina gelen olaydir bu boyanin mikron olayiyla alakalidir. Biya makinelerimizi tuttugumuzda boyali gosterir ama aracta boya yoktur sadece mikron orani yuksektir.

    Sikca karsilastigimiz markalar : opel ve ford

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 76 ~aziz~ 76

    Biz galericilerin sikca basina gelen olaydir bu boyanin mikron olayiyla alakalidir. Biya makinelerimizi tuttugumuzda boyali gosterir ama aracta boya yoktur sadece mikron orani yuksektir.

    Sikca karsilastigimiz markalar : opel ve ford

    citroenlerde de bu durum var benim merak ettigim kalin olan boya mi yoksa vernik tabakasi mi?eger vernik tabakasi ise zimpara+polish ile normal degerlerine getirilebilir
  • Gemi üretimine inşaat deniliyor. Araba da kocaman şey, üretimi yarı inşaat sayılır. Televizyon veya medyaya verilen görüntülere pek takılmayın, "çekim var" diye daha bir özenli davranıp bazı görüntüleri çıkarıyorlar belli ki. Sonra insanlar da zannediyorlar ki fabrika laboratuvardaki tam teşeküllü "temiz oda" standardında bir yer.

    Kar yağıyor mesela, fabrikanınn damı akıyor, boyadan önce su kalıyor tavanda yeniden boyanıyor. Sprey boyanın %80'i havaya gittiği için eskiden beri bu konuda çevre baskısı çok büyük. Bu durum son 20 yıl içinde iyileştirilirken, standardizasyon sıkıntılı hale geldi. Yine bazı hatalar ikinci, üçüncü kontrollerde çıkıyor. Paneller yeniden takılır, ayar vidaları yeniden sökülüp takılabilir. Kirişler ve şasi kritiktir, burada hizalama bazen laser yardımıyla çok iyi yapılyor ama panellerde elle hizalama, sökmek takmak vardır.

    tipik bir üretim:
    http://auto.indavideo.hu/video/Igy_keszult_a_Trabant




  • Yahu kardesim kaza yapmadiktan sonra boyansa nolcak boyanmasa nolcak. Kaza yapmamis araci siyahdan beyaza cevirsin boyayarak yine alirim.
  • çift kat boya aslında sık karşılaşılan bir olay 2 ay önce bende bir otomobil fabrikasında çalışıyordum ve ayda 2-3 aracı malesef çift kat olarak çıkartabiliyorduk. Çift kat boya da hiç bir zaman problem olmaz :)

    çift kat botanın atılmasının sebebi ise şöyle olur genelde

    Boyahane fırınınlarında bazen anlık olarak ısı düşüşleri meydana gelebiliyordu. bu yüzden ilk kat boya tam olarak pişirilemiyebiliyordu. Bu yüzden 2. kat boyayı atarak hem alt katmanı hemde üst katmanı ideal sıcaklıkta tekrar pişirilebiliyor.

    bu durumda avantaj ve dez avantaj var.

    araç kaza yaptığında kaportada ilk boya katmanı altında astar bulunmadığı için ilk boya katmanında kolay şekilde kurtulup son kat boya atabiliyor.

    avantajı ise:

    aracınızı sürttüğünüzde yada bizisi çizdiğinde bu çiziği fark edilmesini zorlaştırıyor yada pasta cilada çiziğin altında hala boya olduğundan dolayı daha kolay kapatabilmenize olanak sağlıyor.

    aslında bu çok önemsiz bir sorundur.

    asıl önemli olan nokta ise punta ve gaz altı kaynaklarının düzgün ve doğru atılıp atılmamasının ve bağlantı noktalarındaki açıklıkların kontrol edilmesi gerekir.




  • 2004 Vectra C aldım geçen yıl ama satacam nasip olursa.Yalnız geçen takasa vermeyi düşündüğüm bi servis komple boyalı dedi çıktı.Ben de alırken expertiz yaptırdım mümkün değil öyle birşey dedim.Kafam allak bullak.Manisa ya gelince direkt arkadaşların servise gittim boya ustası en az 10 dk inceledi ve aynen bana söylendiği gibi 2 yerinde boya var dedi.Ama gel anlat millet boyalı diyor çıkıyor.
    Bu konuda net bilginiz var mı neresinde yazar nasıl öğrenebilirim merkezden mi sorsam acaba ???




  • uurll bey olay bu kadar basit ve önemsizse arabamı satıyorum buyrun aldığım fiyata size verecem.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mehmetgenco

    uurll bey olay bu kadar basit ve önemsizse arabamı satıyorum buyrun aldığım fiyata size verecem.

    vaaaayyyy...

    son yıllarda gördüğüm en yaratıcı "pazarlama" taktiği... sizi tebrik ediyorum... pazarlama uzmanıyım diye dolaşanların sizden ders almasını şiddetle tavsiye ederim...
  • tabii kendi başınıza gelmeyince herşey önemsiz gelir.
  • Ozn.Onl arkadaş kendi ağzıyla söylemiş işte hem bu çok önemsiz bir sorundur diyor hem de maalesef ayda 2-3 adet aracı çift boyalı çıkartabiliyoruz diyor. Buradaki maalesef olayı sanırım açıklıyor.
    İşin özü şu ki ister avantaj ister dezavantaj ne derseniz deyin sıfır bir araca o 2.kat boya daha şık görünsün diye atılmıyor. Bir hatayı kapatmak için atılıyor. Kullanırken belki sorun olmaz. Aracı paslanıncaya kadar kullanmayı düşünüyorsanız bu aslında avantaj, geç paslanır. Fakat kim aldığı aracı o kadar süre kullanır orası da bir muamma.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.