Şimdi Ara

fabrikadan çıkmadan çift kat boyanan arabalar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
48
Cevap
0
Favori
25.241
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aradım ama böyle bir konu bulamadım. 2004 Vectra'm, fabrika çıkışı çift kat boyalıydı. Alırken bunu biliyordum ki aracın kapısındaki bilgilerde de bu yazıyordu. Satarken de sıkıntı çekmedim, Opis'teki ustalar da bu durumu kapıdan teyit ettiler de alıcı problem çıkarmadan almıştı. Ancak araç bendeyken hiç huzurlu değildim yine de...

    Şimdi de 2008 Civic almak üzereyim, araca yarın bakacağım ancak bu araçta da aynı problem varmış. Honda Efe'den alınan ekspertiz raporu varmış ve raporda boya, değişen, çalışmayan elektronik parça vb. hiçbir problem yokmuş ancak boya değerleri yüksek çıkıyormuş.

    Fiyat piyasa fiyatıyla aynı. Ne düşük ne fazla.

    Bile bile böyle bir araç aldınız mı hiç?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vectrac -- 1 Mart 2012; 15:42:00 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Fabrika Çıkışında Çift Kat Boyanan Arabalar

    Fabrikada çift kat boya uygulaması, yeni otomobillerin estetik görünümünü geliştirmek ve dayanıklılığını artırmak için kullanılan bir tekniktir. Bu işlem, arabanın ömrü boyunca aracınızı dış etkenlere karşı korumaya yardımcı olur.

    Çift kat boyama sürecinde, ilk kat astar olarak uygulanır. Astar, boyanın arabanın yüzeyine düzgün bir şekilde yapışmasını sağlar ve korozyona karşı koruma sağlar. İkinci kat ise arabanın rengini veren ana katmandır. Bu kat, arabanın parlaklığını ve derinliğini belirler.

    Çift kat boyalı arabalar, tek kat boyalı arabalara göre daha dayanıklı ve parlak bir yüzeye sahiptir. İki kat boya uygulaması, çiziklere ve solmaya karşı daha fazla koruma sağlar. Bu da arabanın uzun yıllar boyunca iyi görünmesini sağlar.

    Fabrika çıkışında çift kat boyanan arabalar, genellikle daha yüksek fiyatlıdır. Ancak, bu ek maliyet, aracın daha uzun ömürlü olması ve daha iyi korunması nedeniyle zamanla dengelenebilir.

    Eğer yeni bir araba almayı düşünüyorsanız, çift kat boyalı bir model tercih etmek iyi bir yatırım olabilir. Bu arabalar daha dayanıklıdır, daha iyi görünür ve uzun vadede size daha fazla değer sağlar.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Bu boya konusu Türkiye'de o kadar abartılıyorki, artık buluttan nem kapmaya başlıyoruz.

    Hiç bir marka/modelde araçlar hattan %100 kusursuz olarak çıkmaz. Hat sonunda veyahut üretim esnasında devamlı olarak kontrol edilir, tespit edilen hatalar not edilir, hat sonunda araçlar tamir alanına alınıp gerekli tamir işlemleri yapılır. Bu hata giderme işlemi sadece montaj sonunda değil, bazı durumlarda boyanmış gövde üzerinde de olur (sizin aldığınız araçta olduğu gibi). Ancak bu düzeltmelerin, -çok ekstrem durumlar olmadığı müddetçe (ki bu durumlarda araçlar çoğunlukla ıskarta edilir)- araç kalitesinde, dayanıklılığında hiç bir etkisi yoktur.

    Zaten firmalarında, "ben bu sacın üzerine tek kat boya atacağım züper olacak, tamponun altındaki vidayı tek seferde tam olarak sıkacağım, rot-balans ayarı dahi yaptırmaya gerek duymayacak şekilde yürüyen aksamı monte edeceğim" diye bir iddiası ya da garantisi yoktur. (Tabi ki kendi süreçlerinde maliyetleri minimize etmek adına bu "tek seferde üretilmiş kusursuz" araç için sürekli olarak iyileştirme çalışmaları yapar, ancak bu durum -hata müşteriye yansımadığı müddetçe- müşteriyle ilgili değildir.)

    Bu sebeple, boya takıntısı "yersiz" bir takıntıdır.. Aracın 2 kat boyalı olması hata değildir, ancak ilk kat boyada portakallanma vs gibi bir durum oluştuysa ve bu yüzden 2. kat boyaya ihtiyaç duyulduysa, buna rağmen 2. kat boya atılmayıp müşteriye o halde gönderildiyse bu hatadır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Integrale -- 1 Mart 2012; 13:46:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Integrale

    Bu boya konusu Türkiye'de o kadar abartılıyorki, artık buluttan nem kapmaya başlıyoruz.

    Hiç bir marka/modelde araçlar hattan %100 kusursuz olarak çıkmaz. Hat sonunda veyahut üretim esnasında devamlı olarak kontrol edilir, tespit edilen hatalar not edilir, hat sonunda araçlar tamir alanına alınıp gerekli tamir işlemleri yapılır. Bu hata giderme işlemi sadece montaj sonunda değil, bazı durumlarda boyanmış gövde üzerinde de olur (sizin aldığınız araçta olduğu gibi). Ancak bu düzeltmelerin, -çok ekstrem durumlar olmadığı müddetçe (ki bu durumlarda araçlar çoğunlukla ıskarta edilir)- araç kalitesinde, dayanıklılığında hiç bir etkisi yoktur.

    Zaten firmalarında, "ben bu sacın üzerine tek kat boya atacağım züper olacak, tamponun altındaki vidayı tek seferde tam olarak sıkacağım, rot-balans ayarı dahi yaptırmaya gerek duymayacak şekilde yürüyen aksamı monte edeceğim" diye bir iddiası ya da garantisi yoktur. (Tabi ki kendi süreçlerinde maliyetleri minimize etmek adına bu "tek seferde üretilmiş kusursuz" araç için sürekli olarak iyileştirme çalışmaları yapar, ancak bu durum -hata müşteriye yansımadığı müddetçe- müşteriyle ilgili değildir.)

    Bu sebeple, boya takıntısı "yersiz" bir takıntıdır.. Aracın 2 kat boyalı olması hata değildir, ancak ilk kat boyada portakallanma vs gibi bir durum oluştuysa ve bu yüzden 2. kat boyaya ihtiyaç duyulduysa, buna rağmen 2. kat boya atılmayıp müşteriye o halde gönderildiyse bu hatadır.

    Kesinlikle haklısın. 2004 Vectra'yı alırken fazla düşünmemiştim ama işe bir de satış açısından bakmak lazım. O yüzden çok da huzurlu değildim kullanırken. Araçta hiçbir sorun olmamasına rağmen sanki sorunlu bir aracı satmışım da kurtulmuşum gibi mutlu oldum.

    Yoksa, ekspertiz raporu bile boyasız değişensiz diyor ama işte...




  • benim yaşadıgımı soyleyeyim. daha once den aracımda vuruk olan kısımda ufak rütuslar yapmak için biliyorsunuz macun cekiyorlar ve ustune boya atıyorlar... ancak bi daha aynı yere bi cizim carptıgında eskisinden daha nazik oldugu için boya cok daha cabuk kalkıyor.

    Yani orjinal boya sonradan yapılan boyadan daha saglamdır.
  • 2 kat boyama ne demek ya? Hiç olur mu öyle şey.
    Seri üretimden bahsediyoruz, araçlar "aa olmadı hacı, du ben bi kat daha geçeyim" diye boyanmıyor.

    O araç boyandıysa Türkiye'de boyanmıştır.
    Ayrıca kapıdan ne gibi bir bilgiyle bunu teyit ediyorsunuz, açıklamanızı rica edeceğim ki aydınlanalım hep beraber.

    Boya hattında bir hata varsa, üretimde o araçlar fire olarak kabul edilir, gerekirse boyası sökülür, tekrar boyanır.

    Otomatik olarak boyanıyor bunlar, tekrar söylüyorum, elde değil.

    Boyandıysa Türkiye'de boyanmıştır. Fabrikadan boyanma diye birşey yok.
    Zamanında çok yetkili satıcı gördük, boyalı, kazalı, TIR'dan düşmüş araçları onarıp satanları...
    Bunların da boyasında kesin birşey vardı, tekrar boyadılar bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ormanci

    2 kat boyama ne demek ya? Hiç olur mu öyle şey.
    Seri üretimden bahsediyoruz, araçlar "aa olmadı hacı, du ben bi kat daha geçeyim" diye boyanmıyor.

    O araç boyandıysa Türkiye'de boyanmıştır.
    Ayrıca kapıdan ne gibi bir bilgiyle bunu teyit ediyorsunuz, açıklamanızı rica edeceğim ki aydınlanalım hep beraber.

    Boya hattında bir hata varsa, üretimde o araçlar fire olarak kabul edilir, gerekirse boyası sökülür, tekrar boyanır.

    Otomatik olarak boyanıyor bunlar, tekrar söylüyorum, elde değil.

    Boyandıysa Türkiye'de boyanmıştır. Fabrikadan boyanma diye birşey yok.
    Zamanında çok yetkili satıcı gördük, boyalı, kazalı, TIR'dan düşmüş araçları onarıp satanları...
    Bunların da boyasında kesin birşey vardı, tekrar boyadılar bence.

    Hocam, aracı 2009'da satmıştım. Nasıl anlatacağım bilemiyorum ama ön kapının iç ve dışı arasında kalan uzun ince ve kapandığında görünmeyen kısmında (tanıma gel) avuçiçi kadar metal bir levha gibi bir şey çakılmıştı. Orada araçtaki boya değeri yazıyordu ve Opis'te usta bakarken o değerle aynı olduğunu, normalden daha fazla boya olduğunu, muhtemelen de banttan inmeden tekrar boyandığını söylemişti.

    Umarım anlatabilmişimdi. Örnek fotoğraf koyarım akşam, iş yerinde fotoğrafları açamıyorum.




  • bence de çok takılıyoruz bu boya olayına mılletçe. Ev alırken depreme dayanıklı mı dıye sormayız ancak araba alırken ıncıgıne cıncıgına dıkkat ederız.
    Velhasıl kelam 1sene öncesıne kadar bende pımpırık derecesınde takıntılıydım araba konusunda. şurası çızılmıs,şuraya taş gelmış,o çukura çok sert düştüm ah vah gıbısınden. Fakat son 1 senedır umursamıyorum. Çünkü bu araçlar yapılırken çıt kırıldım şeklınde yapılmıyor. Bızlerın hayatını kolaylaştırmak ıçın var. En basıtınden az önce bıcı bıcıda aracı yıkattım,çekçekle kurularken fark ettım arka tampona bırısı boylu boyunca sürtmüş nası olduysa.. Pastacılayla gıder nolacak..2sene sonra komple fırın bıya attırırım kılcal çizik cart curt hepsı gıder mıs gıbı olur..
    Dıyecegım şu kı takmayın yahu kafanıza..evınızın onunde herdaım sızı ustunde tasıyacak bır vasıtanız var mı var,gerısı hıkaye..
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • piyasa fiyatıyla aynı değer isteniyorsa bence almayının, sonuçta kazadan olmasada boyalı (ülkemizde büyük sıkıntı bu :D ) onun için fiyatı daha aşağıda olmalı,
    yine durumdan haberli satılmış bu arabalar, bazı firmalar hiç bişey demeden boyalı arabayı satıyor sıfır olarak müşteriye.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi forbidden_man -- 1 Mart 2012; 14:48:43 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: forbidden_man

    piyasa fiyatıyla aynı değer isteniyorsa bence almayının, sonuçta kazadan olmasada boyalı (ülkemizde büyük sıkıntı bu :D ) onun için fiyatı daha aşağıda olmalı,
    yine durumdan haberli satılmış bu arabalar, bazı firmalar hiç bişey demeden boyalı arabayı satıyor sıfır olarak müşteriye.

    Ben de öyle düşünüyorum ama işte Ankara Honda Efe'den yeni alınan boyasız, değişensiz, çalışmayan aksamı olmayan vb. ekspertiz raporu var. Araç cidden çok temiz. Hasar geçmişi de yok, şasi ve plakadan sorgulattım.

    Vectra'yı satarken bir daha almam öyle araç diyordum ama işte... Büyük konuşmamak lazımmış:) Satmak için almıyorum sonuçta binmek için alıyorum ama kararsız kaldım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vectrac

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ormanci

    2 kat boyama ne demek ya? Hiç olur mu öyle şey.
    Seri üretimden bahsediyoruz, araçlar "aa olmadı hacı, du ben bi kat daha geçeyim" diye boyanmıyor.

    O araç boyandıysa Türkiye'de boyanmıştır.
    Ayrıca kapıdan ne gibi bir bilgiyle bunu teyit ediyorsunuz, açıklamanızı rica edeceğim ki aydınlanalım hep beraber.

    Boya hattında bir hata varsa, üretimde o araçlar fire olarak kabul edilir, gerekirse boyası sökülür, tekrar boyanır.

    Otomatik olarak boyanıyor bunlar, tekrar söylüyorum, elde değil.

    Boyandıysa Türkiye'de boyanmıştır. Fabrikadan boyanma diye birşey yok.
    Zamanında çok yetkili satıcı gördük, boyalı, kazalı, TIR'dan düşmüş araçları onarıp satanları...
    Bunların da boyasında kesin birşey vardı, tekrar boyadılar bence.

    Hocam, aracı 2009'da satmıştım. Nasıl anlatacağım bilemiyorum ama ön kapının iç ve dışı arasında kalan uzun ince ve kapandığında görünmeyen kısmında (tanıma gel) avuçiçi kadar metal bir levha gibi bir şey çakılmıştı. Orada araçtaki boya değeri yazıyordu ve Opis'te usta bakarken o değerle aynı olduğunu, normalden daha fazla boya olduğunu, muhtemelen de banttan inmeden tekrar boyandığını söylemişti.

    Umarım anlatabilmişimdi. Örnek fotoğraf koyarım akşam, iş yerinde fotoğrafları açamıyorum.



    Kusura bakmayın o zaman, ilk defa böyle birşey duyuyorum.
    Görebilirsem gerçekten şaşıracağım ve aynı zamanda adamları da takdir edeceğim
    En azından saklamamışlar.




  • takip edelim bakalım. nasılmış bu çift kat boya mevzusu
  • bu boya, değişen mevzusuna takılanları ben "araba kullanıyor" değil, "araba tarafından kullanılıyor" diye tanımlıyorum. beyler, paranızla mal satın alıyorsunuz, mal sizi satın almasın... o sizin köleniz olsun, siz onun değil...
  • Metalik boylarda sıklıkla oluyor malesef metal yoğunluğu deniyor hatta :)

    Otomobil boyanırken ayni bölgeye gr. olarak daha fazla boya geliyor. Boyama robotları anlık geribildirim

    sıkıntısı enderde olsa yaşıyor. Hiçbir şey 100/100 kontrollü değil malesef buda boya yoğunluğunun bölgesel

    olarak fazla olmasına sebep oluyor

    Daha cok bu sorunlar A-B-C sınıfı ve ticari araçlarda görülüyor yani üretimi yoğun ve düşük maliyet esaslı sınıflarda.

    Kullandığım loganda da var sağ arka depo kapağı civarında hiçbir hasar yok ne içten ne dıştan kontrol ettik

    ettirdik yani pekte takılacak bir sorun değil zaten butür sıkıntılar diye düşünüyorum

    Zaten amaç ekonomik olması ve iş görmesi bu sınıftaki araçların allah bilir görmediğimiz yerlerinde neler eksik




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vectrac

    quote:

    Orijinalden alıntı: forbidden_man

    piyasa fiyatıyla aynı değer isteniyorsa bence almayının, sonuçta kazadan olmasada boyalı (ülkemizde büyük sıkıntı bu :D ) onun için fiyatı daha aşağıda olmalı,
    yine durumdan haberli satılmış bu arabalar, bazı firmalar hiç bişey demeden boyalı arabayı satıyor sıfır olarak müşteriye.

    Ben de öyle düşünüyorum ama işte Ankara Honda Efe'den yeni alınan boyasız, değişensiz, çalışmayan aksamı olmayan vb. ekspertiz raporu var. Araç cidden çok temiz. Hasar geçmişi de yok, şasi ve plakadan sorgulattım.

    Vectra'yı satarken bir daha almam öyle araç diyordum ama işte... Büyük konuşmamak lazımmış:) Satmak için almıyorum sonuçta binmek için alıyorum ama kararsız kaldım.

    sonucta uzun süre binmek için alıyorsanız ve sizin içinize siniyorsa gerisi boş, hayırlısı olsun.




  • Midem kalktı bu mevzudan... Türkiye'de arabalar sahiplerinin canı olduğu için boya ve kaporta mevzusu çok önem arzediyor. Şahsen benim umrum değil. Hoş araba da umrum değil. Bakış açım şudur: "Kaza yapmak zaman kaybına sebep olur." Onun dışında umrum değil. Subaru'ya çarptılar daha yeni. 1 yaşında araba. 14.000TL masraf çıktı. Derdim arabanın yapılmasının iki hafta sürmesi oldu. Kaput değişti, bir çamurluk boyandı, tampon ve iki far değişti. Şahsen umrumda değil. Radyatör bile sağlamdı neticesinde. Ben arabanın kendisine bakarım. Dışının süsü çizilmiş iki tıklatıp boyamışlar şahsen umrum olmaz.

    Türkiye'de bu takıntı çok işime yerıyor aslında. Şehir içi kazası yapmış, dandik sebeplerden kaputu, çamurluğu boyanmış veya değişmiş arabalar daha ucuza satılıyor. Ucuza aynı sağlamlıkta veya belki hiç kazasızdan daha temiz araba alınabiliyor. Bence böyle devam etsinler... Bana uyar...




  • Hocam boya mevzusunu bu kadar kafaya takmayın arabanın arıza geçmişinde bir sıkıntı yoksa, bakımları düzenli yapılmışsa araba düzgünse alınır neden alınmasın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dj_Hutnu!

    Midem kalktı bu mevzudan... Türkiye'de arabalar sahiplerinin canı olduğu için boya ve kaporta mevzusu çok önem arzediyor. Şahsen benim umrum değil. Hoş araba da umrum değil. Bakış açım şudur: "Kaza yapmak zaman kaybına sebep olur." Onun dışında umrum değil. Subaru'ya çarptılar daha yeni. 1 yaşında araba. 14.000TL masraf çıktı. Derdim arabanın yapılmasının iki hafta sürmesi oldu. Kaput değişti, bir çamurluk boyandı, tampon ve iki far değişti. Şahsen umrumda değil. Radyatör bile sağlamdı neticesinde. Ben arabanın kendisine bakarım. Dışının süsü çizilmiş iki tıklatıp boyamışlar şahsen umrum olmaz.

    Türkiye'de bu takıntı çok işime yerıyor aslında. Şehir içi kazası yapmış, dandik sebeplerden kaputu, çamurluğu boyanmış veya değişmiş arabalar daha ucuza satılıyor. Ucuza aynı sağlamlıkta veya belki hiç kazasızdan daha temiz araba alınabiliyor. Bence böyle devam etsinler... Bana uyar...

    Sokaga atacak paraniz yoksa satarken ne kadar umrunuz oldugunu anlayacaksiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bundan 20 yıl önce bu boyalı mevzusu yoktu. Güzel boyanmış mı ona bakardık
    Büyük kazası var mı? Ona bakardık. Değişen de sorun değildi.
    Sonra ucuza araba kapatmaya çalışan galericiler alırken fiyat düşürmek için boyalı-değişen konularına girdiler.
    Biz de halk olarak galeyana geldik ve boyalı-değişeni olan arabaları tukaka etmeye başladık...

    Yan sanayi dandik parça takılmamışsa, değişen bagaj kapağı veya kapının benim için bir sorunu yoktur. Yeter ki şaseye veya direklere büyük darbe gelmesin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vectrac

    Aradım ama böyle bir konu bulamadım. 2004 Vectra'm, fabrika çıkışı çift kat boyalıydı. Alırken bunu biliyordum ki aracın kapısındaki bilgilerde de bu yazıyordu. Satarken de sıkıntı çekmedim, Opis'teki ustalar da bu durumu kapıdan teyit ettiler de alıcı problem çıkarmadan almıştı. Ancak araç bendeyken hiç huzurlu değildim yine de...

    Şimdi de 2008 Civic almak üzereyim, araca yarın bakacağım ancak bu araçta da aynı problem varmış. Honda Efe'den alınan ekspertiz raporu varmış ve raporda boya, değişen, çalışmayan elektronik parça vb. hiçbir problem yokmuş ancak boya değerleri yüksek çıkıyormuş.

    Fiyat piyasa fiyatıyla aynı. Ne düşük ne fazla.

    Bile bile böyle bir araç aldınız mı hiç?

    Benim rahmetli jettada oyleydi boya degerleri yuksekti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dj_Hutnu!

    Midem kalktı bu mevzudan... Türkiye'de arabalar sahiplerinin canı olduğu için boya ve kaporta mevzusu çok önem arzediyor. Şahsen benim umrum değil. Hoş araba da umrum değil. Bakış açım şudur: "Kaza yapmak zaman kaybına sebep olur." Onun dışında umrum değil. Subaru'ya çarptılar daha yeni. 1 yaşında araba. 14.000TL masraf çıktı. Derdim arabanın yapılmasının iki hafta sürmesi oldu. Kaput değişti, bir çamurluk boyandı, tampon ve iki far değişti. Şahsen umrumda değil. Radyatör bile sağlamdı neticesinde. Ben arabanın kendisine bakarım. Dışının süsü çizilmiş iki tıklatıp boyamışlar şahsen umrum olmaz.

    Türkiye'de bu takıntı çok işime yerıyor aslında. Şehir içi kazası yapmış, dandik sebeplerden kaputu, çamurluğu boyanmış veya değişmiş arabalar daha ucuza satılıyor. Ucuza aynı sağlamlıkta veya belki hiç kazasızdan daha temiz araba alınabiliyor. Bence böyle devam etsinler... Bana uyar...

    Sokaga atacak paraniz yoksa satarken ne kadar umrunuz oldugunu anlayacaksiniz.

    Satarken zaten 250.000km'den aşağı olmayacağı için 1-2 bin TL'den fazla oynamayacaktır. Dediğim gibi umrumda olmaz... Vergi uygulaması nedeniyle dayanabildiğim kadar dayanacak, son raddeye kadar araba yenilemeyceğim. Artık terbiyesizliği ele aldılar iyice. Tepkiliyim. Belki 300.000km'ye dayamadan satmam arabayı. Ondan vuruk, boya önemli değil inanın bana...




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.