Şimdi Ara

Arabanın kaportasının plastik aksamı hasar kaydına işler mi, ikinci el değeri düşer mi ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
5.675
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arabamın ön tamponu plastik bir aksam olsa Kaldırıma vursam, plastik aksam Saç kısmı kadar sağlam olmadığı için kırılsa, değiştirsem hasar kaydına işler mi, arabanın ikinci el değerini düşürür mü ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Sanayide değiştirirsen hasar kaydı işlenmez, ama eğer kaskodan değiştereceksen silecek değiştirsen bile yazarlar

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • GayrimeşruDanışmanıÖzgür kullanıcısına yanıt
    Hocam ikinci el değeri düşer mi ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yok ekspertiz de bile plastik parça yazıyor

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Biz plastik parçada ki boya ve değişme durumunu tesbit edebiliyoruz, plastik deyip işin kolayına kaçmıyoruz

    Burada ki olay plastik te ki hasarı belli olup olmadığı değil sizin bunu alıcıya söyleyip söylemediğiniz durumudur.

    Evet belki basit bir sebepten boyandı veya değişti ancak siz bunu alıcıya dürüstçe söylemeniz gerekiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam insanlar arabanın kaporta kısmının plastik olmasına seviniyor daha iyi diyorlar, aslında böyle olması daha kötü değil mi, sonuçta saç kısmına göre daha çabuk hasar görmez mi ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Daha kolay deforme olması dezavantaj değil aksine avantajdır çünkü kaza anındaki şok etkisinin kabin içine verilmemesi amaçlanır bir nevi. Bunun yanında üretimi kolay olduğu için daha ucuz olması,tamirinin de nispeten kolay olması ve korozyona uğramaması gibi yönlerden de avantaj olarak kabul edilebilir.

    Plastik aksam için genelde eksperler rapora plastik yazıp geçiyor ama tampon ayaklarında veya görünür kısımlarda plastik onarımı varsa söylerler eğer işinin ehli bir usta ise.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Mehmet-13 M kullanıcısına yanıt
    Gerekli açıklamayı arkadaş yapmış

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ön tamponu değiştirdiğinizi muhakkak söylemeniz gerekiyor.

    Saçma Türkiye piyasasına bir soru yöneltmek istiyorum. Ön tampon değişti diye bir arabanın değeri NEDEN düşer? Yeni parça takıyorum orijinal. Eski parça hasarlı diye masraflı yapmışım 0 parça koymuşum.

    Zaten millet değer düşmesin diye kırık-çizik araba satıyor. Yaptırırsa hem değer düşecek hem de tamir masrafı olacak. Kırık çizik kullanıyor. Satınca en fazla tamir masrafı için pazarlık payından düşülür o kadar.

    Düşünsene 2. el cep telefonu kırık ekranlı kırık olmayan değişmiş ekranlıdan daha pahalı. Böyle bir şey olabilir mi diye bir sorun kendinize.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-530508BB2 -- 28 Ağustos 2020; 1:48:0 >
  • Hasta mısınız ya

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şimdi plastik var plastik var. Mesela Fransız araçlarının bazılarının ön çamurlukları plastik örnek peugeot 307,Renault megane 2 ve 4,Clio 4. Bazılarının da bagajı plastik daha doğrusu kompozit malzeme mesela peugeot 308(t9) ve yeni 508 ve 3008. Bu araçlardan birine sahipseniz ve plastik olan çamurluk veya bagaj kapağı değişirse niye değer kaybı olmasın? Ha yok plastikten kasıt ön arka tamponsa ve tampon dışında bir parçaya hasar gelmediyse değer kaybı olmaz. Tekrar edeyim tampon ve varsa üzerinde sis farı far gibi parçalar dışında herhangi bir parça hasar görmediyse değer kaybı olmaz. Bunu bahane edip araç almayan adam gidip sıfır araba alsın. Bunu bahane edip fiyat düşürmeye çalışan adamda ölücüdür. Gelelim hasar kaydına kaskodan bir vida bile takılsa bile yapılsa hasar kaydına işlenir. İster plastik olsun ister sac lokal boya bile yapılsa hasar kaydına işlenir. İşlenmemesi için bir neden yok. Sanayide kendi cebinden yaptırırsan hasar kaydı işlemez. Ama karşı tarafın kısmen veya tamamen kusurlu olduğu bir kazada karşı tarafın trafik sigortasından sanayide işlem yaptırırsan yine hasar kaydı işler. Plastik mlastik farketmez her türlü işler. Ve trafik sigortasında plastik parçaların değişim zorunluluğu yok. Paramparça olmadığı sürece bir şekilde kaynak maynak sonra bir ton macunla sıvayarak parçayı geri takıyorlar. Diyelim ki bir araç alacaksınız kaldırıma çıkmış tampon ön takım motor şanzıman şaseler dağılmış airbagler patlamış ama kaportada çizik yok. Bu araca hasar kaydı işlemesin mi? Bu senaryoda kasko yoksa hasar kaydı işlemez çünkü tek taraflı kaza kendi cebinden yaptırmak zorunda. Hasar kaydı yok diye Değer kaybı olmasın mı? Orijinal fiyatına mı satılsın? Uyanığın biri bu aracı aldı çıkma tampon motor şanzımanla airbagleri tamir ederek piyasaya orijinal fiyatından satsa daha mı iyi? Aynı şekilde bir megane 4 ön çamurlukların birinden darbe aldı motor şanzıman dağıldı pert oldu diyelim. Bu araca sırf çamurluğu plastik diye sorun etmeyip orijinal fiyatına mı alalım? Yani kaza var kaza var hasar kaydı var hasar kaydı var. Sürtmeden dolayı lokal boyalı tamponu olan araç ölü fiyata gitmez korkmayın. Ama bir tampon değişen diyip araştırınca altından motor şanzıman komple dağılmış araca da kimse orijinal hatasız parası da vermez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Farfaraway21 -- 28 Ağustos 2020; 14:47:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GayrimeşruDanışmanıÖzgür

    Sanayide değiştirirsen hasar kaydı işlenmez, ama eğer kaskodan değiştereceksen silecek değiştirsen bile yazarlar
    kaskodan arka tamponu boyattım mini onarım ile tramere hiçbi şey işlemedi. yaptırdığınız sigorta şirketine göre değişen bir durum bu.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.