Şimdi Ara

2.el alırken Airbag lerin yerinde olduğu nasıl anlaşılır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
14
Cevap
0
Favori
62.747
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba, 2.el bir araç araştırıyorum, bazıları hafif kazalı arabalar, ön tampon boyalı, ön kaput boyalı, sağ kapı boyalı vs ibareler yazan birçok ilan var. Ufak bir kazada bile bazen airbag ler açılıyor, ben bunların tekrar yerine yenisinin takıldığına nasıl emin olabilirim? 6 airbagli diye alacağım arabada belki de 2 airbag kalmış yada hiç airbag kalmamış olabilir mi? bunu anlamanın bir yolu var mı?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    İkinci El Araba Alırken Airbag'lerin Yerinde Olduğu Nasıl Anlaşılır?

    İkinci el araç alırken, airbag'lerin yerinde olup olmadığının kontrol edilmesi çok önemlidir. Airbag'ler, kaza anında açılarak sürücü ve yolcuları ciddi yaralanmalardan korur. Ancak hasar görmüş veya açılmış bir airbag, kazada istenen korumayı sağlayamaz.

    İkinci el bir araç almadan önce, airbag'lerin yerinde olup olmadığını kontrol etmek için şu adımları izleyebilirsin:

    • Arabanın Airbag Açtığı Nasıl Anlaşılır: Airbag'ler açıldığında, genellikle aşağıdaki işaretler görülebilir:
      • Gösterge panelinde airbag uyarı ışığı yanar.
      • Airbag kapağı açık veya yerinden çıkmıştır.
      • Airbag torbası dışarı çıkmış olabilir.
    • Hava Yastığı Elektroniği Yok Ne Demek: Eğer aracın gösterge panelinde "hava yastığı elektroniği yok" uyarısı varsa, bu airbag sisteminin çalışmadığı anlamına gelebilir.
    • Patlak Airbag Nasıl Anlaşılır: Patlak bir airbag genellikle sönük veya buruşuk görünecektir. Ayrıca, airbag kapağında yanık veya yırtık izleri olabilir.
    • Orjinal Airbag Nasıl Anlaşılır: Orjinal airbag'ler genellikle aracın marka ve modeli ile uyumlu olacaktır. Airbag'in üzerine basıldığında sert olmalı ve üzerinde üretim tarihi ve üretici bilgileri bulunmalıdır.

    Airbag'lerin yerinde olup olmadığından emin olmak için en iyi yol, yetkili bir tamirciye kontrol ettirmektir. Ancak yukarıdaki adımları izleyerek, kendi kontrollerini yapabilir ve potansiyel olarak tehlikeli bir durumu önleyebilirsin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Obd den computest yapilmasi gerekli.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aslında çok çok önemli bir konu bu.

    Birde patlamış hava yastığını diktirip tekrar yerleştiren ustalarda türemiş.

    Araba alırken kaporta-motor kontrolü dışında kimsenin hava yastığı kontrolü yaptırdığını sanmıyorum.
  • Takip.
  • Bu yüzden bin TL fazla verdik tanıdıktan aldık aracı. Gerçekten çok zor güven oluyor 2. el araca. Ama bilgisayara bağlandığında belli olur ama diktirip tekrar yerine konursa belki sadece daha önce patladığı ve yerine yeni konmuş gibi algılayabilir bilgisayar ama diğerini anlar yani boş olmasını.
  • Hocam kontağı ilk açtığınızda airbag ışığı yanar ve 2-3 saniye sonra söner eğer sönmüyorsa airbaglerde sıkıntı var demektir, eğer kontağı açtığınızda airbab lambası hiç yanmıyorsa hemen aracı bırakın kaçın, airbaglerde sorun var ve çaktırmamak için airbag ışığını iptal etmişler demek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka

    Obd den computest yapilmasi gerekli.

    Hocam o kadar kolay belli olmuyor bazen.Aracın airbagi yok ama iletişim kanalına bir direnç atıyorlar.Araba da sanki airbag varmış gibi gözüküyor ve hiç bir arıza programı anlayamıyor bunu.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Expertiz'de aracın kaputu, tamponu vs. değişmiş gözüküyorsa zaten %50 o araçta airbagler açılmıştır bence.
  • bir de yeni airbag takıldıktan sonra tetiklemelerin orjinali gibi iş çalışacağı da belli degil..airbaglerin açılmaması da olası...bir de tamirat yapanlar var...üstüne üstlük orjin al airbag yerine yan sanayi takılanlar da var..kazalı pert araçların neden çok uygun oldugu bu yuzden
  • up
  • 1- airbag koymadan aracı toplayan adam net aptaldır. çünkü airbag işi bu kadar masraflı değil, örnek vermek gerekirse c segment bir fransızın koltuk direksiyon ve ön yolcu airbagi 2.500tlye çok rahat toplanır. bunu yapmamak kasten adam öldürmeye teşebbüs suçuyla karşılaşmasına sebep olur kişinin..

    2- airbag kontrolünü göğüsü sökmeden yapamazsınız, göğüsü söken sadece bir ekspertiz var o da sanırım kocaelinde.

    hatırlatma; obd kontrolü yapsanız da araya direnç atıp arabada airbag var gibi araba beynini kandırabiliyorlar.
  • evoXr E kullanıcısına yanıt
    Patlamış airbag sükülüp yerine orijinal açmamış airbag (sıfır ya da başka araçtan sökme) takılmışsa orijinali gibi çalışır. Zaten çalışamayacak durumda olsa airbag lambası yanar. Netice fabrikada da araca orjinal airbag alınıp takılıyor. Kalıptan airbag dökülmüyor ki arabaya.

    Asıl sıkıntı olan airbagleri tamir ettirilen hatta hiç tamir etmeden kapatıp direnç takılan arabalardır. Tamir işi herhangi bir standarda göre yapılmadığı için airbag modülünün görevini tam yerine getireceği kimse garanti edemez. Aynı şekilde kaplama yapılmış bir torpidonun uygun yerinden yırtılacağını veya açılınca kullanılan tamir malzemelerin (kaporta macunu gibi sert malzemeler kullananlar var) yolcuya zarar vermeyeceği de garanti değil. Kaldı ki kaplama torpidonun ömrü hele ki araç güneş altında çok kaldıysa çok uzun olmayacaktır.

    O yüzden airbagleri açılmış bir araç alacaksanız. Airbagleri ve göğsü orijinaliyle değiştirilmiş araçları tercih edin. Airbagleri tamir edilmiş olanları değil.




  • 2. Elde kazalı arabaların bu kadar değer kaybına uğrama sebebi de bu zaten. Memelektte dürüst adam kalmadı. Tramer kaydı çok çıkmasın ya da gözükmesin diye yetkili servis yerine sanayide aracın onarımını yaptıran bir sürü adam var. Airbag yerine direnç koymak nedir? Airbag onarımı nedir?

    Benim de aracım kaza geçirmiş airbagler sağlam yetkili serviste yapılmış vidasına puluna kadar değişen tüm parça listesi elimde kafam rahat.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.