s.a arkadaşlar 17 model 1.4 linea aracım var km : 58 binde buji kabloları hiç değişmedi kaç binde değiştirmk gerekir yada ne gibi arıza karşısında değiştirmek lazım buji kablolarının görevi nedir acaba ? |
Buji kablosu kaç binde değişmeli ?
-
-
Ne zaman arıza çıkarırsa o zaman
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Buji kablosu değişecek bişey değil
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Fabrikadan çıktığı halindeyse en az 150bin gitmesi lazım bence.
Bozuk olduğunu multimetre ohm ölçümü ile anlarsınız.
Ben araç çalışırken kabloları sırasıyla çekip bujiden ayırıyorum. Atlama yayapıyorsa değiştiriyorum.
Dikkat edin fena çarpar. Hiç tavsiye etmem.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
evet buji kablolarında elektrik var çarpar diye duymuştum aküden elektriği alıp bujilere mi iletiyor ??
-
peki ustalar şanzıman yağı kaç binde değişmeli ??
-
Hayır aküden bobin 12v alıyor aküden aldığı 12v elektriği oradan 25000 lere çıkarıyor kablo vasıtasıyla bujilere veriyor.
Kablo normalde yalıtıldıği için çarpmaz ama özelliği gitmiş ise ya da bozulmuş ise o zaman çarpar. Atlama yapıyor denir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kitapçık yok mu orada her bakımda km/yıl olarak değişmesi ya da kontrol edilmesi gerekenler yazar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bilmem araba çekişten düştüğünde anlıyorsun onu :)
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
anlaşıldı ustam eyvallah...
-
Bu tür değişimler için her zaman öncelikle üreticinin tavsiye ettiği aralıklara bakmak lazım ondan sonra kullanıcı tecrübesine,
Genel olarak buji kabloları değişim aralığı 80 bin veya 160 bin km'dir yıl olarak ise maksimum 10 yıl. Kabloyu dış etkenlerle birlikte en çok zorlayan eskimiş bujilerdir. Buji değişim aralıkları için bu motor da Fiat orjinal nikel buji kullanıyor diye biliyorum değişim aralığı 20 bin km'de bir, eğer iridyum buji kullanırsan ise 80 bin km aralık vardır. Eğer bu aralıklara dikkat etmezseniz buji kablosu çok daha erken biter. Buji markası olarak NGK'dan şaşma derim.
Manuel şanzıman yağı 60-80 bin km aralığında değiştirilir yıl olarak ise 4 yıldır. Yine bu da kullanılan ortama, trafikte kalma süresine göre değişkenlik gösterir, değiştirilen ilk yağın durumuna göre düzeltme yapılır örneğin 80 bin km de değiştirdin ama yağ çok kirli ise demek ki 60 bin km aralık sana uygun gibi.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 27 Haziran 2023; 19:52:26 >
-
ANLADIM ustam teşekkür ederim aydınlattığın için...
en son bujileri bosch marka buji ile değiştirdim ama onda 2 yada 3 yıl olmuştur herhalde neyse bayramdan sonra baktıralım bir.
-
maunel şanzıman yağını değiştirecek usta bulamadım. bende saldım gitti o yüzden . adamlar değişmez diye tutturdu gitti. bari baskı balata değişirken değiştireyim dedim ama yok o da yemedi.
-
Manuel şanzıman yağını değiştirmede bir şey yok ki, boşaltma tapasından yağı boşaltacaksın, doldurma tapasından taşıncaya kadar dolduracaksın. Hemen hemen tüm araçların manuel şanzıman yağı da SAE 75W'dur. Yetkili servis veya o ayarda çalışan bir yer varsa değiştirtebilirsiniz. Veya ise sanayide "şanzımancı" diye tabir edilen ustalar vardır orada değiştirebilirsiniz.
Değişmez diye birşey yok, manuel şanzıman yağı değişimi yapılması şarttır.
-
Taşıncaya kadar dolduramazsın. Böyle bir şey yok. Basınç yapıp keçeden patlak verir. Üretici bakım kitapçığında koyulacak miktarda ve türde sıvıları yağları belirtir. Bu miktarları kafanıza göre aşamazsınız.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Neyi basınç veriyor patlatıyor, pompa mı var manuel şanzımanın içinde ? Doldurma tapası aynı zamanda seviye tapasıdır. Üreticiler otomatik ve manuel vites fark etmez hepsinde artık seviye tapası koyuyor. Üretici talimatlarının tamamına yakınında bu şekil olarak yazar kafamıza göre koymuyoruz herhalde, üretici talimatlarına göre hareket ediliyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 29 Haziran 2023; 0:47:38 > -
Şanzıman yağ seviye çubuğu diye birşey var. Ona göre hareket edilir. Taşıncaya kadar doldurmak çalışma boşluğuna kadar tıkamak olur ki bu da patlakla sonuç verir.
O dişliler hareket ettikçe hızlandıkça daha fazla yağ iterler.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
tek bir tane yag seviye cubugu olan manuel sanziman fotografi ya da ilgili kullanim kilavuzu ekran goruntusu paylasir misiniz
-
Google görsellere "şanzıman yağ çubuğu" yazarak aratın size zahmet
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben bobin kablosunu bobin ile birlikte değiştirdim, araçta düşük hızlarda hafif titreme sarsıntı hissediyordum. Değiştirince sorun kayboldu. Zaten arıza kodunda da 3. Piston ateşleme arızası diye hata vermişti araç. Eğer ateşleme ile alakalı bir sorun yoksa kablo değişimi gereksiz. Ayrıca piyasada kablo arızasını bulacak usta da yok, olsa da kimse uğraşmıyor komple bobin kablo buji değişiyor.
Şanzıman yağı çok pahalı bir sey değil normal kullanımda 30 40k kilometreden sonra değişse aracın orjinal akıcılığı ve rahat vites geçişleri korunur.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Benzer içerikler
- hususi kamyonet ile ticari kamyonet arasındaki fark
- passat 1.5 tsi impression yorum
- vergi barışı nedir
- kadjar 1.3 tce 160 yorumlar
- vw cc 1.4 tsi 160 hp kronik sorunları
- 8 yerli otomobil
- yeni tesla
- opel corsa elektrikli fiyat
- yeni 5008
- tiguan boyutları
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X