Şimdi Ara

Triger değişti ama v kayışı değişmedi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
1.388
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Servise bakım için verdim gerekli olan herşeyin yapılmasını söyledim servis trigeri değiştirdi ama v kayışını değiştirmedi araç 2010 Cruze 100 binde kilometresi.Sizce tekrar götürüp değiştirtmeli miyim yoksa bir sonraki bakıma kadar götürür mü ? Bir sonraki bakım 115 bin km de.Birde direksiyon pompası ses yapıyor diye not düşmüşler faturaya, direksiyon pompası acil değişmesi gereken bir parça mıdır eğer aksatılırsa bir sorun bir tehlike oluşturur mu ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Üstad benim 500l 60k km de v kayışı değişti, 78 k da 15 gün sonra bakıma girecek trigerde değişecek şimdi.

    Neden değişmemiş garip geldi, servise niye götürüp yolduruyorsun kendini git sanayiye.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-DFABFCB25

    Üstad benim 500l 60k km de v kayışı değişti, 78 k da 15 gün sonra bakıma girecek trigerde değişecek şimdi.

    Neden değişmemiş garip geldi, servise niye götürüp yolduruyorsun kendini git sanayiye.
    Yoldurma mı ne yoldurması hocam sanayiden daha ucuza hallediyorum işimi, sanayide gezmediğim lastikçi kalmadı mesela, benim aracıma uygun lastiği 1400 liradan aşağı fiyata bulamadım fakat servis de 1200 lira ya aldım aynısını.Aynı şekilde parça fiyatları da ( kaporta hariç ) diğer yerlerden daha uyguna geliyor yüzde yirmi de ekstra her parçaya indirim yapıyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • normalde trigerle beraber değişir,servis gerek görmemişde olabilir

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: War Rock

    Yoldurma mı ne yoldurması hocam sanayiden daha ucuza hallediyorum işimi, sanayide gezmediğim lastikçi kalmadı mesela, benim aracıma uygun lastiği 1400 liradan aşağı fiyata bulamadım fakat servis de 1200 lira ya aldım aynısını.Aynı şekilde parça fiyatları da ( kaporta hariç ) diğer yerlerden daha uyguna geliyor yüzde yirmi de ekstra her parçaya indirim yapıyorlar.

    Alıntıları Göster
    Siz şimdi kendiniz yoldurmamış mı oldunuz??? Triger değişirken, V kayışı ve rulmanı hatta devirdaim pompası aynı anda değişir. Böylelikle bir defa da halledersiniz. Bir daha ki bakımda V kayışını ayrı değiştirirseniz, onun için 2. bir işçilik almayacaklarını mı sanıyorsunuz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    Siz şimdi kendiniz yoldurmamış mı oldunuz??? Triger değişirken, V kayışı ve rulmanı hatta devirdaim pompası aynı anda değişir. Böylelikle bir defa da halledersiniz. Bir daha ki bakımda V kayışını ayrı değiştirirseniz, onun için 2. bir işçilik almayacaklarını mı sanıyorsunuz?

    Alıntıları Göster
    Hocam haklısınız ama ben servise dedim ki maddi durumum iyi değil siz asıl değişmesi gereken değişmezse dert açabilecek olan yerleri değiştirin, ekstra bir sorun çıkarsa onları bana bildirin telefonla ne kadar tuttuğunuda söyleyin ona göre bir yol izliyelim eğer bütçemi aşarsa değiştirmeyin dedim.

    O sebeple servis sadece arızalı olan ve bakımda hemen değişmesi gereken şeyleri değiştirdi sadece.Yani ben öyle istediğim için yapmış olabilirler servisi suçlayamam bu durumda.

    Mesela eksantrikler arızalıydı onlar değişecekti, çekiş kötü araç LPG'li subaplarda da bir sorun olabilir diye belirttiler onunda kabaca bir hesabını yaptılar şu kadar tutar vs diye, bende beni zorlar maddi olarak subapların değişimi fakat eğer açtığınızda kötü durumdaysa değiştirirsiniz dedim mesela, fakat subapların durumu iyi çıktı ve değiştirmediler.Servis yolmak isteseydi subaplarıda değiştirdik şu kadar fiyatı diye eklerdi faturaya sonuçta anlamıyoruz iyi mi kötü mü durumu vs.

    Birde mesela ben far stop lambası vs kırıktı yenisini almak istedim serviste, adam bizde pahalı abi dedi bir far 1500 lira 2000 lira vs dedi.İstersen sanayiden bak sen farı yan sanayi olarak yarı fiyatına aynısını bulursun senin için daha uygun olur dediler.Bende iyi ozaman dedim gittim sanayiye 250 liraya stop, 350 liraya far aldım ( kargo parası dahil ) yan sanayi ama orjinali ile arasında hiçbir fark yok jelatini üstünde geliyor sıfır ürün ve kaliteli.

    Gittim yetkili serviste işçilik ödemeden taktırdım mesela, şimdi ben bu servisi nasıl kötüleyebilirim ki? Adam yolmak istese tamam abi farlarıda ekliyorum listeye derdi ve geçerdi.Hem işimi piyasa fiyatının altına hallettiler hemde her işlemde yüzde yirmi indirim yaptılar, aracıda baştan aşşağıya temizleyip sıfır gibi teslim ettiler.Üstünede detaylı faturamı verip yaptıkları işin garantisini gösterdiler.

    Şimdi sanayiye gelelim, benim sanayide tanıdık ustam yok o yüzden mecburen yetkili servise gittim.Daha önce sanayide aracımı tamir ediyoruz diye sağlam parçasını söküp ( çalıp ) yerine bozuk olanı takmışlardı.Şimdi ben nasıl güvenip sanayiye götüreceğim? Ayrıca sanayide ki ustanın nesine güveneceğim ? Adam arabayı yaptım al dese iki gün sonra tekrar aynı arızayı verse araç, hakkımı nasıl arayacağım? Fatura kesme yok garanti verme yok.Müşteriyle ilgilenme desen hiç yok.Dükkana giriyoruz suratımıza bile bakmıyorlar.Bir arıza hakkında bilgi almak istiyoruz ağızlarını bıçak açmıyor, sadece arıza tespit cihazına bağlamaya 250 lira para istiyorlar.Asıl uçuk fiyatları tanıdık olmayan sanayi esnafı veriyor.

    Şahsen ben yetkili servisten memnunum, adamlar alnının teriyle işlerini yapıyor.Ben faturayı aldıktan sonra baktım, tek tek tüm parçaların fiyatlarına ve internet de ki fiyatlardan bile daha ucuz olduğunu gördüm.Sanayiye gitseydim yine aynı parayı verecektim belkide işçilik olarak yarı yarıya daha az ödeyecektim sadece fakat ozamanda yapılan ucuz işçiliğin elbet bir bedeli olacaktı.Mesela baştan savma yapılan iş gibi.Daha önce başıma geldi o yüzden biliyorum da söylüyorum.

    Asıl sanayide yolduklarını düşünüyorum, sanayide tanıdığın güvendiğin bir ustan olacak yoksa gerçekten çok daha tehlikeli sanayi.Sağlam arabamı bozuyorlardı kafalarına göre icat yapıyorlardı, sentetik 4,5 litre 5w30 yağ konan arabaya bunun yağı eksilmiş diyerek daha içindeki yağı boşaltmadan tekrar 4,5 litre 10w40 yağ boca etmeye çalışan bile oldu.Nesine güvencem ben sanayinin şimdi? Adam bir yeri tamir ediyor diğer yeri bozuyor ki bir daha gelsin diye.Ben görmeseydim o an fazla ve başka yağ koyduğunu araba mahfolacaktı.


    Gittiğim yetkili servis halden anlayan bir yer, fazla para veremeyeceğimi o yüzden bazı şeyleri görmezden gelebileceklerini ben söyledim zaten şimdi gidipde adamları suçlayamam dediğim gibi.Mesela direksiyon pompası ses yapıyor demiş ama değiştirmemiş faturaya not düşmüş sadece çünkü hemen değişmesede olur.Böyle gereksizce faturayı şişirip saçma sapan şeyleri değiştirselerdi zaten oraya gitmeyi bırakırdım.Fakat adamlar hem indirim yapıyor hemde bu parça bizde pahalı sanayiden daha ucuza bulup halledebilirsin diyor.Yolmak istese adam bunu der mi? Değiştirip geçer parçayı fiyatında ekler faturaya niye beni düşünsün? Fakat ben insanlığı yetkili serviste gördüm gerçekten kurumsal ve müşteriye saygılı yaklaşıp müşterinin cebini düşünen düzgün biryer buldum ve memnunum.Adamlar para almadan fren bakımı bile yapıyorlar sanayide para almadan günahını bile vermiyor ustalar

    Uzun lafın kısası sanayide tanıdık biri olsaydı oraya giderdim ama yok, kendime iyi bir servis buldum ve oradan memnunum.Kesinlikle yolma vs gibi bir durum yok.Ben bazı şeyleri görmezden gelelim dediğim için adamlar da daha ucuza halletmek için sağlam olan şeyleri değiştirmemişler.Subaplar, v kayışı, direksiyon pompası vs gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • V kayışı normalde o motorda 4 yıl/60 bin km'de bir değişim yazar. Ama anlattığınız gibiyse durum servis kontrol edip, kayışın durumu fena değil deyip değişmemişlerdir.

    Çok masraflı bişey değil ama bir sonraki bakıma kadar bekleyebilirsiniz. Fakat, uzun yola gidicem, köylük, tatil beldesi vs. dolaşacaksanız az da olsa risk koparsa.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    V kayış kaç binde değişmeli
    2 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: War Rock

    Hocam haklısınız ama ben servise dedim ki maddi durumum iyi değil siz asıl değişmesi gereken değişmezse dert açabilecek olan yerleri değiştirin, ekstra bir sorun çıkarsa onları bana bildirin telefonla ne kadar tuttuğunuda söyleyin ona göre bir yol izliyelim eğer bütçemi aşarsa değiştirmeyin dedim.

    O sebeple servis sadece arızalı olan ve bakımda hemen değişmesi gereken şeyleri değiştirdi sadece.Yani ben öyle istediğim için yapmış olabilirler servisi suçlayamam bu durumda.

    Mesela eksantrikler arızalıydı onlar değişecekti, çekiş kötü araç LPG'li subaplarda da bir sorun olabilir diye belirttiler onunda kabaca bir hesabını yaptılar şu kadar tutar vs diye, bende beni zorlar maddi olarak subapların değişimi fakat eğer açtığınızda kötü durumdaysa değiştirirsiniz dedim mesela, fakat subapların durumu iyi çıktı ve değiştirmediler.Servis yolmak isteseydi subaplarıda değiştirdik şu kadar fiyatı diye eklerdi faturaya sonuçta anlamıyoruz iyi mi kötü mü durumu vs.

    Birde mesela ben far stop lambası vs kırıktı yenisini almak istedim serviste, adam bizde pahalı abi dedi bir far 1500 lira 2000 lira vs dedi.İstersen sanayiden bak sen farı yan sanayi olarak yarı fiyatına aynısını bulursun senin için daha uygun olur dediler.Bende iyi ozaman dedim gittim sanayiye 250 liraya stop, 350 liraya far aldım ( kargo parası dahil ) yan sanayi ama orjinali ile arasında hiçbir fark yok jelatini üstünde geliyor sıfır ürün ve kaliteli.

    Gittim yetkili serviste işçilik ödemeden taktırdım mesela, şimdi ben bu servisi nasıl kötüleyebilirim ki? Adam yolmak istese tamam abi farlarıda ekliyorum listeye derdi ve geçerdi.Hem işimi piyasa fiyatının altına hallettiler hemde her işlemde yüzde yirmi indirim yaptılar, aracıda baştan aşşağıya temizleyip sıfır gibi teslim ettiler.Üstünede detaylı faturamı verip yaptıkları işin garantisini gösterdiler.

    Şimdi sanayiye gelelim, benim sanayide tanıdık ustam yok o yüzden mecburen yetkili servise gittim.Daha önce sanayide aracımı tamir ediyoruz diye sağlam parçasını söküp ( çalıp ) yerine bozuk olanı takmışlardı.Şimdi ben nasıl güvenip sanayiye götüreceğim? Ayrıca sanayide ki ustanın nesine güveneceğim ? Adam arabayı yaptım al dese iki gün sonra tekrar aynı arızayı verse araç, hakkımı nasıl arayacağım? Fatura kesme yok garanti verme yok.Müşteriyle ilgilenme desen hiç yok.Dükkana giriyoruz suratımıza bile bakmıyorlar.Bir arıza hakkında bilgi almak istiyoruz ağızlarını bıçak açmıyor, sadece arıza tespit cihazına bağlamaya 250 lira para istiyorlar.Asıl uçuk fiyatları tanıdık olmayan sanayi esnafı veriyor.

    Şahsen ben yetkili servisten memnunum, adamlar alnının teriyle işlerini yapıyor.Ben faturayı aldıktan sonra baktım, tek tek tüm parçaların fiyatlarına ve internet de ki fiyatlardan bile daha ucuz olduğunu gördüm.Sanayiye gitseydim yine aynı parayı verecektim belkide işçilik olarak yarı yarıya daha az ödeyecektim sadece fakat ozamanda yapılan ucuz işçiliğin elbet bir bedeli olacaktı.Mesela baştan savma yapılan iş gibi.Daha önce başıma geldi o yüzden biliyorum da söylüyorum.

    Asıl sanayide yolduklarını düşünüyorum, sanayide tanıdığın güvendiğin bir ustan olacak yoksa gerçekten çok daha tehlikeli sanayi.Sağlam arabamı bozuyorlardı kafalarına göre icat yapıyorlardı, sentetik 4,5 litre 5w30 yağ konan arabaya bunun yağı eksilmiş diyerek daha içindeki yağı boşaltmadan tekrar 4,5 litre 10w40 yağ boca etmeye çalışan bile oldu.Nesine güvencem ben sanayinin şimdi? Adam bir yeri tamir ediyor diğer yeri bozuyor ki bir daha gelsin diye.Ben görmeseydim o an fazla ve başka yağ koyduğunu araba mahfolacaktı.


    Gittiğim yetkili servis halden anlayan bir yer, fazla para veremeyeceğimi o yüzden bazı şeyleri görmezden gelebileceklerini ben söyledim zaten şimdi gidipde adamları suçlayamam dediğim gibi.Mesela direksiyon pompası ses yapıyor demiş ama değiştirmemiş faturaya not düşmüş sadece çünkü hemen değişmesede olur.Böyle gereksizce faturayı şişirip saçma sapan şeyleri değiştirselerdi zaten oraya gitmeyi bırakırdım.Fakat adamlar hem indirim yapıyor hemde bu parça bizde pahalı sanayiden daha ucuza bulup halledebilirsin diyor.Yolmak istese adam bunu der mi? Değiştirip geçer parçayı fiyatında ekler faturaya niye beni düşünsün? Fakat ben insanlığı yetkili serviste gördüm gerçekten kurumsal ve müşteriye saygılı yaklaşıp müşterinin cebini düşünen düzgün biryer buldum ve memnunum.Adamlar para almadan fren bakımı bile yapıyorlar sanayide para almadan günahını bile vermiyor ustalar

    Uzun lafın kısası sanayide tanıdık biri olsaydı oraya giderdim ama yok, kendime iyi bir servis buldum ve oradan memnunum.Kesinlikle yolma vs gibi bir durum yok.Ben bazı şeyleri görmezden gelelim dediğim için adamlar da daha ucuza halletmek için sağlam olan şeyleri değiştirmemişler.Subaplar, v kayışı, direksiyon pompası vs gibi.

    Alıntıları Göster
    Hocam ben size yetkili servise gitmeyin demiyorum ki, aksine ben de önce ki araçlarımın tüm ağır bakımlarını yetkili servis de yaptırırdım, şimdi ki aracım 0 km olunca yine 4 Yıl yetkili servise götüreceğim. Ama şöyle bir durum var, önceki aracım Renault da, Triger kayışı değişimi 4 Yıl veya 60.000 km, V kayışı ve Devirdaim Pompası 80.000 km de değişmesi gerekiyordu. Triger değişimi için aracı götürdüğünüz zaman siz özellikle istemediğiniz zaman, v kayışı ve devirdaimi değiştirmiyorlardı. Böylece ağır bakımdan bir yıl sonra tekrar ağır bakım yaptırmak zorunda kalıyordunuz, o yüzden triger değişirken hepsini birden değiştirdiniz mi en azından 2. Defa işçilik vermekten kurtuluyorsunuz.

    Size nacizane tavsiyem, ağır bakım dışında , normal bakım için, bulunduğunuz şehir için Formlar da ya da internette araştırma yaparak iyi bir özel servis bulun, parçalarınızı internetten alın, ve aracınızın başında bekleyerek yaptırın.

    Arka farla ilgili benimde başıma şöyle bir şey geldi, İşyeri aracım Mitsubishi L200 2018 Model aracın, arka farı kırıldı, gidip uğraşmamak için yan sanayi alıp taktık, görünüşte hiç bir fark yoktu, 2 sene sonra orjinal arka farı ilk gün gibi dururken, aldığımız yan sanayi 1 Yıl içinde soldu aracın arkasın da sırıtmaya başladı maalesef :(




  • tefennili kullanıcısına yanıt
    Hocam servis alanında müşterileri sokmuyorlar sanırım yani gidip aracı başında duranı görmedim, kamera kaydı alıyorlar zaten servis alanında ustalar kaydediliyor.Zaten çok yoğun oluyor gittiğim servis parçaları verip başında beklemem pek mümkün değil gibi, sabah verince akşam anca alabiliyorsun aracı.Google da müşteri puanlarına baktım 5 üzerinden 4 puan almış memnun olanda var şikayetçi olanda var bende dört dörtlük demiyorum ama bana iyi davrandılar şuana kadar bir yamuklarını görmedim eğer görürsem oraya gitmeyi de bırakırım.Bu arada far konusunda şanslıyım sanırım bir seneye yaklaştı yan sanayi farları alalı şuan orjinali ile aynı duruyor yani ben söylemesem kimsenin anlaması mümkün değil yan sanayi olduğunu.Orjinali ile tek farkı arkasında GM logosunun olmaması diyebilirim


    Şimdi benim asıl merak ettiğim konu bu direksiyon pompası ses yapıyorya eğer tamamen bozulursa ne gibi bir sorunla karşılaşırım yani yolda giderken bana bir tehlike arz eder mi?

    V yakışı ile bu direksiyon pompasını 15 bin km dolmasını beklemeden değiştirmeyi düşünüyorum çünkü ben 15 bin km yi 3 yılda anca yaparım yüzden servisin bana ön gördüğü kilometreyi dikkate almıyorum.Amacım arıza vermediği müddetçe bir sene daha binip aracın muayenesi yaklaştığı zaman önümüzdeki sene hem bakımını yaptırıp hemde bunlarıda değiştirmek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam çatlak görmedilerse değişmek istememeleri normal ama ben şahsen araç alırken v kayışı çatlaklarsa varsa triger grubuna şüpheli bakıyorum mesela triger degişirken devirdaimide degişiyorum kimisi değiştirmiyor bence o degiştimi onuda inceletmenizde tavsiye var. Direksiyon pompasıda eğer direksiyon hidroliğiniz eksikse eksik olduğundada ses yapar ama tam ve ses yapıyorsa degişimi gerekebilir.Pompa degişirken direksiyon kayışı ayrıysa onuda degiştirin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-4153B7648 -- 2 Haziran 2020; 16:44:20 >
  • Eğer araç 1.6 dizelse Triger değişirken devirdaim pomppası değişmeli.çünkü devirdaimi değiştirmek için trigeri sökmek gerekiyor fakat v kayışı sonra değişse de olur.Çünkü aracın altında müdahale ile kolaylıkla değişen bir parça.Ben bile değiştiririm.
  • 2 hafta önce milleti tokat manyağı yapan cruze ne hallere düşmüş pfff. V kayışını değiştirseydiniz keşke.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ne pompaymış be. benim devirdaim pompası 24 yıl 240 bin km dir aynısı. v kayışı ise ses yapmaya başlarsa komple takım halinde rulmanlarıyla değiştiririm.

    eğer bir ses gelmiyorsa v kayışı tarafından kafaya takmayın, bir sonraki bakımda servisin de görüşüşünü alarak değiştirin.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.