Şimdi Ara

Merak ettim Triger kayışı hangi şartta değişiyor ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
705
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba dostlarım , biraz önce Sahibinden sitesinde arabalara bakıyordum. Opel Astra Sedan 2012 model 26.000 km de bu arabada triger kayış değişimi yapılmış. Normal midir ? Yani duyduğum kadarıyla bu model arabalarda 80.000 km değişiyor diye biliyorum , acaba arabanın km si düşük olmasına rağmen yaş dolayısıyla mı? Değişme ihtiyacı duyuluyor ? Saygılar.




  • Normal değil hocam. 26 bin çok erken bir süre. 60-70 bin civarı diyorlar değişimi için. Bu ortalama bir sayı. Her araca tavsiye edilen farklıdır.

    Ayrıca 2012 model ve 26 bin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Profes124 -- 22 Ekim 2020; 16:5:1 >
  • Ort. 5 yılda bir değişir. Otomobil lastiği gibi düşünün, isterse km hiç yapmasın, yapısı bozuluyor.

  • Kayışsa yıla göre değişir kauçuk malzeme gevriyor çünkü.
  • Ek olarak şunu sorayım: zincir ise ses gelene kadar devam mantığı doğru mudur?

  • Dediğim gibi internette sahibinden de gördüm 26 bin km de bana bayağı düşük km de niye değiştiği şüphe uyandırdı . Kayış mı zincir mi bilmiyorum ? Ayrıca yaşadığım olayı bahsedeyim 1998 model opel Astra arabam vardı . Bu arabayı ben 2010 da 125.000 km de bir kere değiştirmiştim. Bu yüzden merak ettim. Saygılar.

  • Ben eski aracımdan örnek vereyim, kilometre dolmasa da el kitabında 7 yılda bir değiştirin diye yazıyordu. O nedenle kauçuk triger kayışları zamanla değişir. Zincir olanlar ise şıngırdama dediğimiz olay yok ise devam edebilirsiniz..

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Citroen 10 yıl yada 180 bin km diyor benim 7 yıl 103 binde açıkçası seneye değişirim diye düşünüyorum
  • Yağ antrifiz vs kimyasal değerse degismesi gerekebilir kaucugun yapisini bozuyorlar
  • O kayış kauçuk malzemeden kilometre dolmasa bile belli bir tarihi var örneğin 3 sene gibi , yoksa dökülmeye vs başlar sonra koparsa subaplar pistonlar zarar görür komple motoru indirirsiniz

  • 35 bin km de 6 yaşındaki golfün devirdaim contası değişti  

  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa

    35 bin km de 6 yaşındaki golfün devirdaim contası değişti  

    Puhaaaaaaaa 

  • bu konuyu gorunce sevindim. sormak istediklerim var.


    benim arac 2008 model 1.3 fiorino

    12 yasinda

    ilk sahibiyim ve 96bin kmde


    triger. zincir sesi yok. yag bakımından degismelimiyim. yil bakimindan. zincir olduğundan ses yoksa devam diyorlar

  • Her araçın bir olmamakla birlikte 4.Yıl / 80.000 KM bir Triger Kayışı + Devirdaim + Gergi,Avare Bilyaları + V Kayışı + 3lt Antifriz,2lt Saf Su olarak değiştirilmeli İşçilikleride ortalama 350-450 ₺




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-4153B7648 -- 23 Ekim 2020; 18:38:40 >
  • karamurat_670 kullanıcısına yanıt

    1.3 Motorlarda 160.000km'de yada ses yapınca değiştirilir diyorlar ses yapmasa bile paletler ve pim kısmından dolayı ben olsam değiştirirdim




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-4153B7648 -- 23 Ekim 2020; 18:40:56 >
  • 2014 model 78 binde megane 3 1.5 dci edc aracım var bu yaz değiştim km dolmasada (80 bin ) sene olarak 1 sene geçmişti.Çıkan trigeri usta ile beraber inceledik tertemizdi ne çatlak ne yıpranma vardı.Ama yinede çok hayati bir parça olduğu için mecbur değişiyoruz.

  • Üreticilerin yazdığı tavsiye edilen bir zaman dilimi var bir de triger kayışı ve zincirinde marka ve modele göre oluşmuş tecrübe var. Bazı model araçta tavsiye edilen aralığı fazla geçirmemek lazım bazılarında ise tolerans değeri çok çok fazladır.


    Çoğu kayış tavsiye edilenin yarısı kadar daha dayanıyor, hemen kayış kendini bırakmaz. Hatta bir o kadar daha km gidebilecek kayışlarda gördüm değiştirildiği zaman. Ama riske girmeye değecek bir parça değil. Örneğin buradaki Astra sahibi istese 10 yıla kadar zorlardı, kolay kolay kayışlar 10 yıla kadar bozulmaz.


    Zincirliler de örneğin tavsiye edilenden çok tecrübeye göre değiştirilir, eğer bakımları tam ve kaliteli yağ kullanılmış ise multijet dizel araç 200 bin km'ye kadar zorluyor ama bakımları biraz aksatmış isenin 160-180 bin km'yi geçirmemek lazım. Süre olarak bir zaman dilimi yok ama genelde zincirin çevresindeki paletler ki plastik parça 20 seneden sonra bozulmaya başlar. Değiştirilmesi tavsiye edilir ama değiştirmesen de birşey olmaz,ses gelirse çekici ile sanayiye çektirirsin. Motora direk zarar vermez palet kırılır kırılmaz yani.





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.