Şimdi Ara

(Çözüldü) Triger Kayışı Değişmeye 80 Bin İstediler Çok Mu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
68
Cevap
1
Favori
5.113
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar. Araç ablamın aracı Opel Corsa 1.2 benzinli, 2021 model 70bin kilometrede. Sabah servise gittiğinde triger kayışının değişmesi gerektiğini, motorun ineceğini 80 bin tl masraf olacağını söylemişler. Ama garantisi yeni bittiği için iyi niyet indirimi görüşülecekmiş.

    Servis sonrası gelirken yolda motor istop ediyor güç bela emniyet şerisine geçip yeniden çalıştırıyor motoru, eve kadar 30km hızla tın tın anca dönebildiğini anlattı allah korusun kaza olabilirdi.

    Piyasa bilgim yok ama 80 bin tl'nin triger kayışı değişimi için çok olduğu aşikar. Ablam epey titizdir, orijinal servis ve parça takıntısı var. İstanbul anadolu için önerebileceğiniz Opel servisler veya güvenilir opel ustaları var mıdır. Genel olaral bu işlemin maliyeti ne kadar olmalı?

    Cevaplarınız için teşekkürler


    güncelleme: servis detaylı fatura sundu içeriği şu şekilde:

    Operasyonlar:

    Triger kayışını değiş: 20.200tl

    Yağ pompasını değiş: 3300tl

    Alt motor yağ karteri değiş: 1700tl

    Yedek parçalar:

    Tam dağıtım seti: 21.400tl

    Yağ pompası 1.2 benzinli: 7500tl

    Yağ pompa zinciri: 1500tl

    Motor yağı pompa kum pinyon: 750tl

    Motor yağ karteri: 2000tl

    Sıvı conta sızdırmazlı: 1400tl

    Fren balata temizleyici: 600tl

    Antifiriz suyu: 1200tl

    KDV 13000tl

    Küsüratları yuvarladım


    Son Güncelleme:

    İyi niyet garantisi sonuçlandı, opel merkez masrafın %100'ünü karşılamayı kabul etti. Sanıyorum ki ablamın geçmişte hep orijinal servise gitmesi onları mecbur bıraktı. Ucuz atlattık 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sefil_Arbaletçi -- 4 Şubat 2025; 14:58:50 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Araç premium olur, üst segment olur, çok güçlü veya keyifli bir makine olur vesaire vesaire, bizde bu şeylerinde bir bedeli var, aslan besleyen yemini düşünmez ve benzeri şeyleri söyler sineye çekeriz.

    Bu örnekte araç b segmenti, sıradan bir marka, extrem bir özelliği olmayan bir motor, peki şimdi birisi bana 80.000 TL yi neyin bedeli olarak odeyecegimizi anlatabilir mi?

    Bu para çaydan mi toplanıyor ya, aracım 70.000 km de bu km ye kadar akusunden, fren diskine balatasına, silecegine, 4 lastik değişimine toplam 6 adet yekili servis bakımına ödenen para 80.000 TL değil.

    Bu.nasil bir saçmalıktır anlamadım ki.

    Bunlar ya sayı saymayı bilmiyor yada hiç dayak yememişler

    10 yıldan fazladır PSA gruplarinda gözlemler yapıyorum

    508 sw sever olduğum içinde özellikle 1.6 ehdi motorla fazlasıyla veri biriktirdim.

    Bazı gözlemlerimi paylasayim.

    Sizin paylaştığıniz bu motor bu ara bütün PSA parçacilarında 100-120.000 lira gibi fiyatla satılıyor, satıcılardan bazıları ellerindeki motorların fotoğraflarını yan yan dizili halde paylaşıyorlar.

    Yani bu motorda maşallah piyasa da bir bolluk bereket var.

    Ve bunu satanlar motorun fabrika mali olduğunu söylüyorlar.

    Yani marka tesadüfe bakın ki yedek parça olarak bol miktarda motor gönderiyor. Zamanlamada çok manidar geliyor bana 10 yılı geçmiş ve zamanında bir çok modelde kullanılmış bir motorda araçlar bir bir motor yemeye başlamışlar.

    Kullanıcı rektefiye ile sandık motor arasında kalıyor. Şimdi diyeceksiniz ki ne güzel işte uygun fiyata sıfır motor var.

    Evet var ama herşey çok planlı programlı gelmiyor size de.

    Bir arkadaşımız yukarıda yetkili serviste motor indirilen triger değişimi için fiyat normal demiş.

    Bu araç 150.000 km de triger değişse eyvallah, ama bu araç sahibi üreticinin yanlış hesabı nedeniyle sık araliklarla bu maliyete katlanmak zorunda bırakılıyor ve burada bu maliyete katlanmak istemeyen tüketiciye gösterilen şeyde motoru kucağına alırsın.

    2020 yılında bu motorla bu grup ülkeye gemi gemi araç getirmeye başladığında tecrübelerime dayanarak buradan çok baş agriyacagini yazmıştım (forumda yazılarım var bulabilirsiniz) 5 yıl geçti resim yavaş yavaş netleşiyor.

    Bu grup dizeline öyle güzel bir hesaplama ile öyle güzel bir eksantirik zinciri koymuş ki, zincir firma açısından kopması gerektiği yerde kopuyor😁, kopmasın diyorsan üreticinin yanlış hesaplandığı şeyi sen telafi edebilirsin tabi ki alırsın olması gereken üst kapağı ve olması gereken kalinliktaki zinciri sorunu çözersin.

    Sonuç olarak tüketici olarak bir araç alırken en son baktığımız şey aracın kullanım ömrü ve bu kullanım ömrü içinde ne kadar tüketici dostu olup olmadığı, tüketici sadece araçtaki donanım/fiyat dengesine odaklandığı içinde maalesef firmalar bu odak noktasını iyi değerlendiriyorlar.

    Bu sadece bu markaya özgü de değil, neredeyse markaların tamamı artık bu mantıkla hareket ediyor.

    Ama biz 4-5 yıllık araçlara bu miktarda paralar harcayacak kadar zengin bir millet değiliz, acilen insanların aklını başına alması gerekiyor ama bunu kime anlatacaksın, nasıl anlatacaksın.

    Neyse burada keseyim artık gittikçe uzuyor.

    bana inandırıcı gelmedi eğer doğruysa 95 bin liraya sandık motor var


    sepete ekledim fiyat değişmedi hala 95 bin acaba ödeme alıp milletimi dolandırıyorlar o fiyata sandık motor olmaz diye


    aklıma gelmedi değil yani

    www.pejo.com.tr
    Peugeot 508 1.6 Dizel Euro5 Komple Sandık Motor Sıfır Faturalı 1614381680 Fiyatı 95.000,00 TL
    https://www.pejo.com.tr/peugeot-508-1.6-dizel-euro5-komple-sandik-motor-sifir-faturali
  • Aslında normal fiyat. Şuan 1.6cdti triger değişimi serviste 100bini geçiyor. 1.3 cdti 30 bine varır sanayide. Yetkili Servis olduğunu da düşününce fiyat normal geldi bana.

    Ps: güncel sanayi ve yetkili servis fiyatlarını düşünce normal geldi. Vurmayın tamam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metufkcr -- 21 Ocak 2025; 9:7:27 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Farklı bir arıza oluşmuş mu bilmiyorum ama 80 bin sırf triger kayışı değiştirmek için bana fazla geldi.


    Garantisi bittiyse ben olsam orijinal malzemeyi tedarik edip, iyi bir araştırma sonrası özel serviste yaptırırdım.


    Bu arada 1.2 puretech mi bu motor?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mshysteria -- 21 Ocak 2025; 0:22:35 >
  • O paraları veren saf çok olunca utanma duygusu buharlaşıp uçuyor.Avrupada değişim ücreti o rakamın 1/4 ü tutuyor en fazla.Aslında 1/5’i de ben biraz fazla yazdım hani su pompasını falan da düşünerek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sorun sadece triger kayışı ve değişimi ise 80k çok çok fazla bir rakam. Çoğu araçta bu kayışın değişimi için motorun komple inmesi söz konusu değil asla. En fazla kayışa ulaşmak için bir iki parçasının sökümü gerekebilir. Düzgün özel bir servisten fiyat alın ahım şahım bir iş değil kayış değişimi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi citiraga -- 21 Ocak 2025; 0:51:13 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Araç premium olur, üst segment olur, çok güçlü veya keyifli bir makine olur vesaire vesaire, bizde bu şeylerinde bir bedeli var, aslan besleyen yemini düşünmez ve benzeri şeyleri söyler sineye çekeriz.

    Bu örnekte araç b segmenti, sıradan bir marka, extrem bir özelliği olmayan bir motor, peki şimdi birisi bana 80.000 TL yi neyin bedeli olarak odeyecegimizi anlatabilir mi?

    Bu para çaydan mi toplanıyor ya, aracım 70.000 km de bu km ye kadar akusunden, fren diskine balatasına, silecegine, 4 lastik değişimine toplam 6 adet yekili servis bakımına ödenen para 80.000 TL değil.

    Bu.nasil bir saçmalıktır anlamadım ki.

    Bunlar ya sayı saymayı bilmiyor yada hiç dayak yememişler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.2 corsayı satıp elektrikli corsa almak hayatımda yaptığım en iyi hamlelerdendir sanırım :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 1.2 yağ içinde triger faciası . Millet kayışa yağ değmesin aman diye uğraşır ,bunlar kaynar yağın içine triger koyar. 1.2 psa motor biraz araştırın durum sadece triger değişimi olmuyor malesef. Kayış ufalanıp yağ filtresi tıkama durumu vs. Araştırıp sorun bu durumu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 80 bine yeni motor takılır, piyasadan bi haberim ama bana da çok geldi.

  • 80 bin lirayı normal bulan arkadaş ne yiyip içiyor ben oraya takıldım 😀

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • otomobilci_x kullanıcısına yanıt

    bana inandırıcı gelmedi eğer doğruysa 95 bin liraya sandık motor var


    sepete ekledim fiyat değişmedi hala 95 bin acaba ödeme alıp milletimi dolandırıyorlar o fiyata sandık motor olmaz diye


    aklıma gelmedi değil yani

    www.pejo.com.tr
    Peugeot 508 1.6 Dizel Euro5 Komple Sandık Motor Sıfır Faturalı 1614381680 Fiyatı 95.000,00 TL
    https://www.pejo.com.tr/peugeot-508-1.6-dizel-euro5-komple-sandik-motor-sifir-faturali
  • Dedikleri gibi motor inecekse servis fiyatı normal olabilir. Enteresan olan ise; madem kayışın 70bin km ancak gidiyor niye motor indirmeli bir değişim prosedürü uygulanır?

    Fiyat yüksek diyen arkadaşlar muhtemelen klasik triger kayışlı olan ve sağ teker sökülüp, trigeri seti plastik koruyucu bir kapağın altında olan ve 1-2 saat gibi zamanda değişen motorlar ile karıştırıyor sanırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok fazla, bu fiyata yaptırmanızı önermem. Takılacak set aşağıda, hadi inmişken su pompasıda değişir. Malzeme en baba 10 bin tutsa, gerisi işçilik parası. Aracın garantiside dolmuş en mantıklısı özel servis e gitmek. Çoğu özel servis yetkili servisten ayrılmış ustalar oluyor.


    Parçalar modelinize göre değişebilir.


    www.opelotoyedekparca.com
    Opel Corsa F 1.2 Benzinli Motor Triger Seti Orjinal
    https://www.opelotoyedekparca.com/urun/opel-corsa-f-1-2-benzinli-motor-triger-seti-orjinal




    www.onlineyedekparca.com
    Opel Corsa D 1.2 / 1.4 Benzinli Devirdaim Su Pompası Orijinal - OnlineYedekParca.com
    https://www.onlineyedekparca.com/urun/opel-corsa-d-1-2-1-4-devirdaim-su-pompasi-orjinal



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi theVerge -- 21 Ocak 2025; 7:31:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 80 bine üst kapak yapıyolar hocam naptınız siz.

  • On balata değişimine 9 bin istiyor stalantis servisleri trigere 80 bin doğal bence

    Son zamanlarda bu kadar kazıkçı servis ben görmedim

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • tofaş motoru 80 liraya çıkıyor rektifiyesi osu busu,yukardaki arkadaş sallamış yeni motor 80 lira diye  


    yerinizde olsam illede serviste olacaksa,tek tek ararım fiyat alırım olmazsa düzgün özel servisleri illaki vardır referanslı oralara yönelirim geçmiş olsun 80 lira çok fazla

  • Onyargisiz kullanıcısına yanıt
    Güncel sanayi fiyatlarından haberiniz var mı sizin?
    Olmaması daha güzel allah düşürmesin

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Triger için motor falan inmez, üst kapak açılır, büyük ihtimalle yağ pompası değişimi de vardır,

    Servis onu iyi niyet garantisine sokar, sokmazsa zaten kendi sorumlu her bakımda kontrol etmesi gerekiyor. itiraz ederseniz servis bakımlı ise psa sokar, araç şu anda yeterince yağlama yapmıyor kullanmayın,

    80k deme sebepleri iyi niyet garantisine sokup 20k alacağız diyerek zaten asıl maliyeti yağ pompası dahil size fatura etmek, evet psa servisleri Türkiye'deki en rezil servislerdir.

    Şanslı iseniz psa genelde bu konuda inanılmaz miktarda dava kaybettiği ve çok fazla emsal karar olduğu için hiç uzatmayıp her şeyi karşılar, ama araç servis bakımlı ise tabi,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 21 Ocak 2025; 9:11:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İstanbul'daki diğer servislerden de fiyat alın,ve o arabayı kesinlikle sanayiye sokmayın.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.