Şimdi Ara

Triger seti değişiminde devir daim su pompası mutlaka değişmeli mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
77
Cevap
6
Favori
115.759
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar triger seti değişiminde bazı servisler devir daim su pompasını değiştirmeyi gerekli görmüyormuş. Ama bunun mutlaka değişmesini söyleyenler de var. Siz ne diyorsunuz?



  • quote:

    Orijinalden alıntı: chnbs

    Değiştir kafan rahat olsun,sonra devirdaime bir şey olsa aynı iş tekrarlanacak uğraşacaksın.

    Alıntıları Göster
    Zorunlu değil tabiki hiçbir serviste triger garanti dışı diyemez.. Ama faydası şudur triger değişiminin esas tutarı işçiliktir örneğin 400 TL mal oluyorsa 300 TL işçiliktir ancak ileride devir daim pompası zarar görür ise aynı işçiliği bir daha vermeniz gerekiyor.. Baştan 60-70 TL fazla verip devir daimide değiştirmek en mantıklı olanıdır
    quote:

    Orijinalden alıntı: nrglife

    quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    Araç palio. Trigerin ne zaman değiştiği meçhul :)

    Aracın kullanım kılavuzunda başka birşey yazılmamışsa 60bin km yada 5 yıl (zorlu şartlarda 3 yıl) sürede değiştirilmesi gerekir.

    Alıntıları Göster
    Bence devir daim pompasını değiştirtin. İmzamda ki arabamı 2009 Temmuzunda yaz tatili için yola gideceğimden 45 bin değil de 40 bin servisine götürdüm. Acıbademdeki Renault servisine. Bana dediler ki, arabanızın triger kayışını değiştirelim çünkü 4 yıl dolmuş. 4 yıl veya 60 bin km'de değişmesi gerekiyor dediler. Peki dedim bende, değiştirin. Devir daim pompasını değiştirmediler. Sorduğumda gerek yok değiştirmedik dediler ve triger değişti. 2011 yılının Ocak ayında. 62 bin km. deyim. Araba sürekli su eksiltiyor. Allahtan sabah binmeden bakıyorum veya durduğum yerlerde bakıyorum ki çünkü kıllandım artık bir kere. Bu tam 2 gün sürdü ve 2. günün sabahı işe giderken arabadan dumanlar çıkmaya başladı ve anında durdum. Allahtan hararet sınıra yaklaşmadı. Baktım ki devir daimin olduğu yerden su kaçırıyor. Yolda kaldığım yerin hemen üstünde Renault Servisi var tesadüf. Yol yardımı aldım ve motor soğuyup su ekledim ve o servise gittim. Devir daim pompan değişmeli dediler. Peki dedim. Ancak triger de değişecek dediler. Şaşırdım ve daha 1.5 yıl / 20 bin km. önce değiştirdiğimi söyledim. Olabilir ancak devir daim değişince trigerde otomatikman değişmeli dediler ve ikinci kez trigeri değiştirmek zorunda kaldım. Şu an 106 bin küsür km. deyim. Büyük olasılık 120 bin km. de değiştireceğim tekrar ve bu sefer devir daim pompası sağlam dahi olsa değiştirteceğim. Ne olur ne olmaz.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Triger Seti Değişiminde Devirdaim Su Pompası Değişimi Gerekli mi?

    Motorlu araçların önemli parçalarından biri olan triger seti, belirli aralıklarla değiştirilmelidir. Triger seti değişimi sırasında devirdaim su pompasının da değiştirilmesi gerekip gerekmediği sıkça sorulan bir sorudur.

    Devirdaim su pompası, aracın soğutma sisteminde önemli bir rol oynar. Motorun çalışması sırasında oluşan ısıyı uzaklaştırarak motorun aşırı ısınmasını önler.

    Devirdaim Su Pompasının Ömrü

    Devirdaim su pompasının ömrü, araç modeline ve sürüş koşullarına bağlı olarak değişebilir. Ancak genellikle 60.000 - 100.000 kilometre arasında bir kullanım ömrüne sahiptir.

    Devirdaim Su Pompasının Ne Zaman Değiştirilmesi Gerekir?

    Devirdaim su pompası arızalandığında, motorun aşırı ısınmasına ve ciddi hasarlara neden olabilir. Bu nedenle, aşağıdaki belirtiler görüldüğünde devirdaim su pompasının değiştirilmesi önerilir:

    • Soğutma sıvısı sızıntısı
    • Motorun aşırı ısınması
    • Soğutma sıvısı seviyesinin sürekli düşmesi
    • Pompadan gelen gürültü

    Triger Değişimi Sırasında Devirdaim Değişimi

    Triger seti değişimi, motorun düzgün çalışması için çok önemli bir işlemdir. Triger seti değiştirilirken, devirdaim su pompasının da değiştirilip değiştirilmeyeceği konusunda farklı görüşler vardır.

    Bazı uzmanlar, triger seti değişimi sırasında devirdaim su pompasının da değiştirilmesini önerir. Çünkü pompanın ömrü genellikle triger setinin ömrüyle aynıdır. Ayrıca, triger seti değişimi sırasında pompa da değiştirilirse, gelecekte oluşabilecek arızaların ve ek masrafların önüne geçilebilir.

    Diğer uzmanlar ise, devirdaim su pompasının triger seti değişimi sırasında yalnızca arızalıysa değiştirilmesini önerir. Çünkü devirdaim pompasının değiştirilmesi, ek işçilik maliyetleri ve zaman alabilir.

    Sonuç olarak, triger seti değişimi sırasında devirdaim su pompasının değiştirilip değiştirilmeyeceği kararı, aracın modeline, kullanım koşullarına ve bütçeye bağlıdır. Arızalı bir devirdaim su pompası, aracın performansını ve dayanıklılığını olumsuz yönde etkileyebileceğinden, belirtiler görüldüğünde değiştirilmesi önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Kontrolü yapılır, ömrünü tamamlamışsa değiştirilir bence.
  • Servis söküp değiştirmek ister genelde parça ve işçilkten para kazanmak maksatlı
    araç sahibi değişmesin dediği anda trigeriniz garanti dışında der sıyrılır işin içinden sorumluluk kabul etmez
    (bildiğim kadarıyla kangoooonuz var)
    Bence mantık olarak ses yapmıyorsa 2 triger de bir(120,000km),ses yapıyorsa hemendeğişmesi gerekiyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: delgadobm

    Servis söküp değiştirmek ister genelde parça ve işçilkten para kazanmak maksatlı
    araç sahibi değişmesin dediği anda trigeriniz garanti dışında der sıyrılır işin içinden sorumluluk kabul etmez
    (bildiğim kadarıyla kangoooonuz var)
    Bence mantık olarak ses yapmıyorsa 2 triger de bir(120,000km),ses yapıyorsa hemendeğişmesi gerekiyor

    Araç palio. Trigerin ne zaman değiştiği meçhul :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: delgadobm

    Servis söküp değiştirmek ister genelde parça ve işçilkten para kazanmak maksatlı
    araç sahibi değişmesin dediği anda trigeriniz garanti dışında der sıyrılır işin içinden sorumluluk kabul etmez
    (bildiğim kadarıyla kangoooonuz var)
    Bence mantık olarak ses yapmıyorsa 2 triger de bir(120,000km),ses yapıyorsa hemendeğişmesi gerekiyor

    Araç palio. Trigerin ne zaman değiştiği meçhul :)

    Alıntıları Göster
    Değiştir kafan rahat olsun,sonra devirdaime bir şey olsa aynı iş tekrarlanacak uğraşacaksın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: chnbs

    Değiştir kafan rahat olsun,sonra devirdaime bir şey olsa aynı iş tekrarlanacak uğraşacaksın.

    Alıntıları Göster
    Zorunlu değil tabiki hiçbir serviste triger garanti dışı diyemez.. Ama faydası şudur triger değişiminin esas tutarı işçiliktir örneğin 400 TL mal oluyorsa 300 TL işçiliktir ancak ileride devir daim pompası zarar görür ise aynı işçiliği bir daha vermeniz gerekiyor.. Baştan 60-70 TL fazla verip devir daimide değiştirmek en mantıklı olanıdır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: chnbs

    Değiştir kafan rahat olsun,sonra devirdaime bir şey olsa aynı iş tekrarlanacak uğraşacaksın.

    Alıntıları Göster
    triger kayışına bağlı olduğu için trigeri sökerken bazı ufak oynamalar olabilir bu da bi kaç gün sonra su karçırmasına sebebp oluyor .yada 2.durum trigerin ömrü 60bindir su pompasının ki 80bin arada 20bin var bu durumda 100bin olduğunda yeni bir triger eski bir pompa tekrar sökmek pompayı değiştirmek size daha maliyetli olacak....en iyisi şimdi ikisini bir değiştirin aracınızı cok zorlamıyorsanız agresif kullanım yokssa 2 trigerde bir su pompası değişmesi daha mantıklı .....(tabi iyi bir usta ile yoksa söküp takarken sıkıntı yaratabilir su pompası için)




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinanusta

    triger kayışına bağlı olduğu için trigeri sökerken bazı ufak oynamalar olabilir bu da bi kaç gün sonra su karçırmasına sebebp oluyor .yada 2.durum trigerin ömrü 60bindir su pompasının ki 80bin arada 20bin var bu durumda 100bin olduğunda yeni bir triger eski bir pompa tekrar sökmek pompayı değiştirmek size daha maliyetli olacak....en iyisi şimdi ikisini bir değiştirin aracınızı cok zorlamıyorsanız agresif kullanım yokssa 2 trigerde bir su pompası değişmesi daha mantıklı .....(tabi iyi bir usta ile yoksa söküp takarken sıkıntı yaratabilir su pompası için)

    Alıntıları Göster
    Bugünlerde bu soru forumda çokça sorulmaya başladı.Riske ettiğinize değmez arkadaşlar,kesinlikle ertelemenizi önermem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: chnbs

    Bugünlerde bu soru forumda çokça sorulmaya başladı.Riske ettiğinize değmez arkadaşlar,kesinlikle ertelemenizi önermem.

    Alıntıları Göster
    Pompa daha gider denilip sonradan su kaçıran bir çok devirdaim pompası gördüm. İki kere işçilik vermek istemiyorsanız değiştirin derim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wurtz

    Pompa daha gider denilip sonradan su kaçıran bir çok devirdaim pompası gördüm. İki kere işçilik vermek istemiyorsanız değiştirin derim.

    Alıntıları Göster
    bu hafta bende değiştirteceğim trigeri usta devir daimide değiştirelim dedi.Değişecez mecbur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: greenman

    bu hafta bende değiştirteceğim trigeri usta devir daimide değiştirelim dedi.Değişecez mecbur.

    Alıntıları Göster
    birde usta kesinlikle orjinal olsun bunlar dedi.Aklınızda bulunsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: greenman

    birde usta kesinlikle orjinal olsun bunlar dedi.Aklınızda bulunsun.

    Alıntıları Göster
    Zincirli trigger kullananların hiç bakım derdi olmuyor sanırım?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    Zincirli trigger kullananların hiç bakım derdi olmuyor sanırım?

    Oluyor hocam belirli bir kilometre sonrası zincirler kontrol ediliyor esneyen vs. onlar elden geçiyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oiven

    quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    Zincirli trigger kullananların hiç bakım derdi olmuyor sanırım?

    Oluyor hocam belirli bir kilometre sonrası zincirler kontrol ediliyor esneyen vs. onlar elden geçiyor

    Alıntıları Göster
    Peki bu yetkili servislere ayrıyeten sormak lazım mı devri daim su pompasını da değiştiriyor musunuz, diye? Yoksa zaten değiştiriyorlar mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    Peki bu yetkili servislere ayrıyeten sormak lazım mı devri daim su pompasını da değiştiriyor musunuz, diye? Yoksa zaten değiştiriyorlar mı?

    Servis fazladan para almak icin kesin degistirir.ancak sorun yinede.zaten islem sonrasi fatura da yazar ne degisip ne degismedigi.


    2008 c4 1.6 hdi aracim136bin de trigeri degisti yetkili serviste 1.300 kusur tl kitleyip opucukle yolladilar bizi.en iyisi kendiniz alin ustaniza degisttirin.ben aksaray da sordum 200 300 arasi dediler triger setine.ustam da getir sen 100 tl de iscilik alirim yirtarsin ucuza dedi ama babam birakmadi.arabanin en onemli parcasindan biri diye
  • quote:

    Orijinalden alıntı: !sTaNbLuE

    quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    Peki bu yetkili servislere ayrıyeten sormak lazım mı devri daim su pompasını da değiştiriyor musunuz, diye? Yoksa zaten değiştiriyorlar mı?

    Servis fazladan para almak icin kesin degistirir.ancak sorun yinede.zaten islem sonrasi fatura da yazar ne degisip ne degismedigi.


    2008 c4 1.6 hdi aracim136bin de trigeri degisti yetkili serviste 1.300 kusur tl kitleyip opucukle yolladilar bizi.en iyisi kendiniz alin ustaniza degisttirin.ben aksaray da sordum 200 300 arasi dediler triger setine.ustam da getir sen 100 tl de iscilik alirim yirtarsin ucuza dedi ama babam birakmadi.arabanin en onemli parcasindan biri diye

    Alıntıları Göster
    1300 tl neymiş öyle ben 2004 passatın triger+devirdaimine yetkili serviste 460 tl verdim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    Araç palio. Trigerin ne zaman değiştiği meçhul :)

    Aracın kullanım kılavuzunda başka birşey yazılmamışsa 60bin km yada 5 yıl (zorlu şartlarda 3 yıl) sürede değiştirilmesi gerekir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nrglife

    quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    Araç palio. Trigerin ne zaman değiştiği meçhul :)

    Aracın kullanım kılavuzunda başka birşey yazılmamışsa 60bin km yada 5 yıl (zorlu şartlarda 3 yıl) sürede değiştirilmesi gerekir.

    Alıntıları Göster
    Bence devir daim pompasını değiştirtin. İmzamda ki arabamı 2009 Temmuzunda yaz tatili için yola gideceğimden 45 bin değil de 40 bin servisine götürdüm. Acıbademdeki Renault servisine. Bana dediler ki, arabanızın triger kayışını değiştirelim çünkü 4 yıl dolmuş. 4 yıl veya 60 bin km'de değişmesi gerekiyor dediler. Peki dedim bende, değiştirin. Devir daim pompasını değiştirmediler. Sorduğumda gerek yok değiştirmedik dediler ve triger değişti. 2011 yılının Ocak ayında. 62 bin km. deyim. Araba sürekli su eksiltiyor. Allahtan sabah binmeden bakıyorum veya durduğum yerlerde bakıyorum ki çünkü kıllandım artık bir kere. Bu tam 2 gün sürdü ve 2. günün sabahı işe giderken arabadan dumanlar çıkmaya başladı ve anında durdum. Allahtan hararet sınıra yaklaşmadı. Baktım ki devir daimin olduğu yerden su kaçırıyor. Yolda kaldığım yerin hemen üstünde Renault Servisi var tesadüf. Yol yardımı aldım ve motor soğuyup su ekledim ve o servise gittim. Devir daim pompan değişmeli dediler. Peki dedim. Ancak triger de değişecek dediler. Şaşırdım ve daha 1.5 yıl / 20 bin km. önce değiştirdiğimi söyledim. Olabilir ancak devir daim değişince trigerde otomatikman değişmeli dediler ve ikinci kez trigeri değiştirmek zorunda kaldım. Şu an 106 bin küsür km. deyim. Büyük olasılık 120 bin km. de değiştireceğim tekrar ve bu sefer devir daim pompası sağlam dahi olsa değiştirteceğim. Ne olur ne olmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CAD34

    Bence devir daim pompasını değiştirtin. İmzamda ki arabamı 2009 Temmuzunda yaz tatili için yola gideceğimden 45 bin değil de 40 bin servisine götürdüm. Acıbademdeki Renault servisine. Bana dediler ki, arabanızın triger kayışını değiştirelim çünkü 4 yıl dolmuş. 4 yıl veya 60 bin km'de değişmesi gerekiyor dediler. Peki dedim bende, değiştirin. Devir daim pompasını değiştirmediler. Sorduğumda gerek yok değiştirmedik dediler ve triger değişti. 2011 yılının Ocak ayında. 62 bin km. deyim. Araba sürekli su eksiltiyor. Allahtan sabah binmeden bakıyorum veya durduğum yerlerde bakıyorum ki çünkü kıllandım artık bir kere. Bu tam 2 gün sürdü ve 2. günün sabahı işe giderken arabadan dumanlar çıkmaya başladı ve anında durdum. Allahtan hararet sınıra yaklaşmadı. Baktım ki devir daimin olduğu yerden su kaçırıyor. Yolda kaldığım yerin hemen üstünde Renault Servisi var tesadüf. Yol yardımı aldım ve motor soğuyup su ekledim ve o servise gittim. Devir daim pompan değişmeli dediler. Peki dedim. Ancak triger de değişecek dediler. Şaşırdım ve daha 1.5 yıl / 20 bin km. önce değiştirdiğimi söyledim. Olabilir ancak devir daim değişince trigerde otomatikman değişmeli dediler ve ikinci kez trigeri değiştirmek zorunda kaldım. Şu an 106 bin küsür km. deyim. Büyük olasılık 120 bin km. de değiştireceğim tekrar ve bu sefer devir daim pompası sağlam dahi olsa değiştirteceğim. Ne olur ne olmaz.

    Alıntıları Göster
    ikisi aynı kayıştan güç alıyorsa değiştirmek şart, sırf bu yüzden bir tanıdığımın aracı triger kopardı. 3 kuruşluk devirdaim yüzünden 2.000 tl si gitti. Değer mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: chnbs

    Değiştir kafan rahat olsun,sonra devirdaime bir şey olsa aynı iş tekrarlanacak uğraşacaksın.

    + 1
    -------------
    mutlaka degil, siddetle tavsiye edilir
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.