Şimdi Ara

Neden bütün markalar triger kayışı yerine zincir kullanmıyor...???

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
60
Cevap
0
Favori
10.329
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • --------------------------------------------------------------------------------

    Başlıktada belirttiğim gibi,
    araçlar neden triger kayışı yerine zincir kullanmıyor??
    Zincirin kullanılırsa masraf düşmezmi??
    zincirin ayrıca bi zararı mı var?
    bu konuda bilgi verebilecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler



  • hakkatten ya bu triger olayı büyük dert neden zincir koymazlar motorlara..
    kendimce bir mantık yürüterek şöyle bir cevap buluyorum.
    zincirli motorlar trigerli motorla göre daha sesli olduğundan olabilir.
  • üretim maliyetleri diye düşünüyorum

    sonra bir taşla iki kuş vurma olayı
    arabayı satacak para kazanacak her 60k km de treiger rulman falan degiscek bir daha para sonra bazıları triger koparcak tamir icin bir daha para kazanacak
  • toyotalarda zincir kullanılıyor kayıl kullanmak cok anlamsız bence tamamen serviste yolmak için başka amacı yok
  • Trigerin ses yapması bence hikaye. Mercedes gibi markalar kullandıktan sonra diğer araçlar rahatça kullanabilir. Zincir değişim istemez. İçinize sinmezse rektefiyede değiştirirler. Akü zayıflarsa, marş bozulursa aracı bayırdan salarsınız ve vurdurarak çalıştırırsınız. Trigerde en iyi ihtimalle birkaç kere yaparsınız sonra da aracı kıpırdatamazsınız. Bir ara Renault 21' lere sardım ama triger hesapları bozdu. Şimdi Renault 12 diyorum.
  • bencede hikaye. zaten ben başka hiç bir sebep bulamadığımdan ses dedim.ama mantıklı bir sebep bulmazsak trigerli arac yapıp satarak bizi iyi kazıklıyorlar durumu ortaya çıkacak. :)
    quote:

    Orjinalden alıntı: BX4TC

    Trigerin ses yapması bence hikaye. Mercedes gibi markalar kullandıktan sonra diğer araçlar rahatça kullanabilir. Zincir değişim istemez. İçinize sinmezse rektefiyede değiştirirler. Akü zayıflarsa, marş bozulursa aracı bayırdan salarsınız ve vurdurarak çalıştırırsınız. Trigerde en iyi ihtimalle birkaç kere yaparsınız sonra da aracı kıpırdatamazsınız. Bir ara Renault 21' lere sardım ama triger hesapları bozdu. Şimdi Renault 12 diyorum.
  • yani kesin bi cevap çıkmadı.banada sesli çalışır gibi geldi zincirli ama toyota zincir kullanıyo araçta bırakın sesi çıt yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi giza -- 22 Mart 2008; 19:33:30 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 25-30.ooo liralık bi araba alsak bugun, triger değişimi için servisinde 3-500 lira isterler heralde dimi?
    işte bence sebep budur
  • bu triger bendede bi fobi haline geldi kopacak diye korkuyorum valla arkadaşın 106gtı da 50000 km de koptu ondan beri tırsarım en iyisi zincir isterse ses yapsın ne kadar ses yapabilirki....
  • sadece bizi keklemek için demek kayış kullanıyolar..
  • Teknolojiden kaynaklanıyor diye düşünüyorum.Örneğin VW transporterda triger vardı BMW 5 serisinde zincir.Tam nedenini bende bilmiyorum.
  • kalite ile alakalı sağlamlıkla alaklı tamamen zaten iyi markalar zincir kullanıyor . cok daha sağlam bişey çünkü
  • Benim bildiğim kadarıyla zincir kullanılmamasının nedeni zincirin çok yüksek devirlerde çalışan motorda hem kendi içinde hemde hareketi ilettiği zincir dişlilerinde de (hatta yağsız kalırsa bu çok kısa sürede olur) aşınmaya neden olur.
    Bu aşınma artıkça oluşan boşluk gürültüyü arttırır ve zamanlamanın çok önemli olduğu subap kapaklarında zamanlanın bozulmasına neden olur.

    Otomobil firmalarıda en iyi yağlamada bile metal-metal sürtünmesinden dolayı aşınma oluşacağı için zincir yerine yağlama gerektirmeyen ve sadece kayışta oluşacak aşınmada, kayışın değişimiyle ucuz yolla halledileceği düşünülen kayış kullanmaktadırlar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sinan_i

    Benim bildiğim kadarıyla zincir kullanılmamasının nedeni zincirin çok yüksek devirlerde çalışan motorda hem kendi içinde hemde hareketi ilettiği zincir dişlilerinde de (hatta yağsız kalırsa bu çok kısa sürede olur) aşınmaya neden olur.
    Bu aşınma artıkça oluşan boşluk gürültüyü arttırır ve zamanlamanın çok önemli olduğu subap kapaklarında zamanlanın bozulmasına neden olur.

    Otomobil firmalarıda en iyi yağlamada bile metal-metal sürtünmesinden dolayı aşınma oluşacağı için zincir yerine yağlama gerektirmeyen ve sadece kayışta oluşacak aşınmada, kayışın değişimiyle ucuz yolla halledileceği düşünülen kayış kullanmaktadırlar.

    mercedes bmw gibi firmalar aşınma sorunlarını aşmış görünüyor o zmn...

    bence tamamen servislerin para kazanmasına yönelik bir uygulama...

    zincir gibisi varmı...ses falan da yapmıyor...




  • arkadaşlar konuyla tam alakalı değil ama

    toyatanın bütün modellerinde mi zincir var yoksa bazı modellerinde mi var?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: frezmb

    arkadaşlar konuyla tam alakalı değil ama

    toyatanın bütün modellerinde mi zincir var yoksa bazı modellerinde mi var?



    VVT-I motorlar ve D4D motorlar zincirlidir. İstisnası var mı bilmiyorum.

    Zincir yüksek maliyet demektir.

    Ayrıca genelde yüksek devirli motorlarda zincir tercih edilmez. Çoğu Honda motoru gibi...
    Sebebini yukarıda arkadaşlar açıklamış...

    Dizel motorların çoğunun zincirli olmasının genel sebebi de yüksek devirden kaynaklanan olumsuzlukların dizel motorların zaten düşük devirde çalışması sebebiyle ortadan kalkmasıdır.

    Şimdi hem yüksek devir çevirip hem de zincirli motorlar yok mudur? Tabiki vardır. Ancak genelde bu araçlar BMW, MERCEDES gibi üretimde maliyet hesabının ikinci planda kaldığı araçlardır. Bu araçlarda yüksek devirdeki olumsuzlukları da giderecek sistemler vardır.

    Ayrıca triger zincirinin sesini motordan anlamayan birinin duyması zordur. Yani öyle pek bir ses yapmaz.

    Kolay gelsin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 22 Mart 2008; 23:31:09 >




  • toyotanın tüm modelleri zincir kullanır kayış yoktur hiçbirinde
  • Vallahi arkadaşlar inanamıyorum size ne demek Toyota'ların hepsi zincirli!Toyotamız olmasa inanacaz ha...Efsaneler kayış kullanıyor...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kadango

    Vallahi arkadaşlar inanamıyorum size ne demek Toyota'ların hepsi zincirli!Toyotamız olmasa inanacaz ha...Efsaneler kayış kullanıyor...


    Selim 82 isimli arkadaş zannedersem yeni motorları kasetmiş.

    Tabiki efsane kasada kullanılan motorlar kayışlıdır.

    Hatta bir sonraki kasada da vvti olmayan motorlar kayışlıdır. Corolla dışındaki diğer modellerin ayrıntılarını bilmiyorum.

    Kolay gelsin...
  • Multijet motorların hepsi zincirlidir. Kendi aracımdan biliyorum ayrıca seste yapmıyor. Değişim süresi 250000 kmde bir.
    Trigel zinciri yapı ve çalışma sistemi olarak öyle bisiklet zincirinede benzemiyor.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.