Şimdi Ara

BU KADAR LPG ÇILGINLIĞI VARKEN, ÜRETİCİLER NEDEN ORİJİNAL LPG'Lİ ARAÇ ÜRETMİYOR

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
3.033
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çok merak ediyorum, piyasada bu kadar yoğun LPG li araç talebi varken; neden üreticiler fabrika montajlı, LPG'ye uygun motorla donatılmış araçlar üretmezler?

    Halbuki üretseler satış rekorları kırarlar.Malum Benzin ve motorin fiyatlarının durumu.Benim bildiğim geçmiş yıllarda Fiat firması Albea modellerinde bu seçeneği sunuyordu.Şimdi yok galiba. Başka üretende olmadı sanırım.

    Sen taktırsan garantiden düşüyor, düzgün takan yer az, taksa bile sorunlar bitmiyor.Hele merdivenaltı montaj yapanlara düştüysen rezalet. Sonradan takılanlarda yok arıza ışığı yanar, yok ayarı bozulur. Zaten LPG taktırdıysan servis her şeyi ona bağlar, ama bu lpg li olur deyip baştan savarlar.

    Bu arada bazı modeller için yetkili servislerde yapılan ve garantiyi bozmayan dönüşümlerden bahsetmiyorum.O ayrı bir konu.

    Yoksa benmi yanılıyorum? Bir firma LPG li orijinal araç üretse satış rekorları kırmazmı?
    Birde Avrupa'da bu tür araçlar üretilip satılıyor diye biliyorum, orada varmı LPG li orijinal üretim? Bilenlerden bilgi alabilirmiyiz?







  • Avrupada olup olmadığı hakkında bir bilgim yok.
    Soruna gelecek olursak dediğin gibi LPG başlı başına bir sorun.
    Markalar bu sorumluluğu alamıyor.Fabrika çıkışlı hatalı araç üretmemek için.
    Şimdi ki araçların hepsiyol bilgisayarıyla donanmış ve kötü bir yakıtta anında arıza lambaları yanıyor , insanı tedirgin ediyor.
  • Avrupada LPG li golf satılıyor.
     BU KADAR LPG ÇILGINLIĞI VARKEN, ÜRETİCİLER NEDEN ORİJİNAL LPG'Lİ ARAÇ ÜRETMİYOR



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi insomnia__ -- 20 Mayıs 2011; 2:28:36 >
  • Kaliteli montaj bile olsa ara sıra LPG'de sorun yaşanabiliyor. Ayrıca LPG diğer ülkelerde bizdeki kadar yaygın olmadığı için üreticiler LPG işine çok fazla ağırlık vermiyor. Zaten ucuza benzin alma şansı varken kimse gidip de tüplü arabaya para vermez. Sadece tek bir ülke için de ayrı model oluşturmak firmalara oldukça pahalıya geldiği için fabirka çıkışlı LPG'li araçları daha çok bekleriz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canozpinar

    Kaliteli montaj bile olsa ara sıra LPG'de sorun yaşanabiliyor. Ayrıca LPG diğer ülkelerde bizdeki kadar yaygın olmadığı için üreticiler LPG işine çok fazla ağırlık vermiyor. Zaten ucuza benzin alma şansı varken kimse gidip de tüplü arabaya para vermez. Sadece tek bir ülke için de ayrı model oluşturmak firmalara oldukça pahalıya geldiği için fabirka çıkışlı LPG'li araçları daha çok bekleriz.

    teşekkrler dostum cevabın gayet açıkklayıcı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canozpinar

    Kaliteli montaj bile olsa ara sıra LPG'de sorun yaşanabiliyor. Ayrıca LPG diğer ülkelerde bizdeki kadar yaygın olmadığı için üreticiler LPG işine çok fazla ağırlık vermiyor. Zaten ucuza benzin alma şansı varken kimse gidip de tüplü arabaya para vermez. Sadece tek bir ülke için de ayrı model oluşturmak firmalara oldukça pahalıya geldiği için fabirka çıkışlı LPG'li araçları daha çok bekleriz.


    Hocam Avrupa'da benzin ucuz ama emisyon yasaları çok katı. LPG ise benzine göre daha çevreci bir yakıt olduğundan LPG kullanan araç sayısı azımsanamayacak ölçüde fazla. Hatta geçenlerde haberi çıkmıştı. İngiltere Kraliçesi'nin aracı bile halka örnek olması amacıyla LPG'ye dönüştürülmüştü.




  • Araba firmaları için Türkiye pazarı düşündüğümüz kadar da büyük ve önemli bir pazar değil sanırım. Bu da iç pazarımıza uygun motor ve donanımda araç üretmelerini manasız kılıyor herhalde. Örneğin Hyundai nin Abd de ki yıllık satış rakamı 540 bin.(abd pazarı daralmışken hem de) Bu durum, firmanın Türkiye ye c sınıfı bir sedanı dahi getirmekte neden bu kadar nazlandığının bir göstergesi bence.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Fabrıka çıkışlı LPG'li araçlar çok.

    SEAT ALTEA ve SEAT LEON var, VW GOLF var, sonra RENAULT CLIO da var, çok sayıda araçla karşılaştım ancak Türkiye'ye neden getirilmiyor, oturup düşünmek lazım. Fiyat farkı dizele göre çok da fazla olmayan modelleri Türkiye'ye getirmemenin sebepleri arasında aşırı taleple karşılaşma ve bunları yetiştirememe korkusundan tutun tam tersi de geçerli. LPG'ye uygun benziliyi getirmek ve alıcıların LPG dönüşümünü yerel piyasadan tedarik etmesini sağlamak.

    Şu anda TV'de reklamları çıkıyor, DACIA'nın fabrika çıkşlı LPG'li araçları. Türkiye'ye sanırım ilk defa fabrika çıkışlı LPG'li araç ithal ediliyor. Daha önce fabrika çıkışlı LPG'li araçlar yerel piyasa tarafından üretiliyordu (KARTAL LPG, ALBEA LPG) veya garanti dahilinde LPG dönüşümü dışarıdan temin edilen servis ve kitlerle yapılıyordu ve garanti bozulmuyordu.

    Çekirdek sorunuzun cevabını yukarıda arkadaşlarım verdiği gibi tek bir sözcük olarak ifade etmek için sanırım MALİYET bunu iyi bir şekilde karşılayacaktır. LPG'li araçların ithal edilmesi için burada yaptığımız yazışmanın yarısı kadarını dahi yapmamıştır otomotiv distribütörleri. Hatta tam tersi LPG'ye uygun OLMAYAN benzinli (DI) araçları getirmek için sanki daha fazla bir uğraş içerisindeler. Kaldı ki benzin fiyatına sadece klavyeye basan ve mürekkep yalayan kesim karşı çıkyor, hakim kısmı temsil eden diğerlerinin (The Others) bir şikayeti yok veya şikayet etmelerini gerektiren bir durum yok.

    Mail yazıp yolladığınızda gelen basmakalıp cevap "Şirketimizin yakın zamanda fabrika çıkışı LPG'li araçları ithal etme ve yerel piyasaya sunma gibi bir kurumsal niyeti bulunmamaktadır." şeklinde olmakta, bunun soyulmuş ifadesi de "Biz benzinli getirmeye devam edeceğiz, LPG'yi de artık sen takarsın, ya da takmazsın, keyfin bilir.". Bu şirketlerde bu kadar adam çalışıyor, yani %2'si bile aklı başında olsa, %98'i geri zekalı olsa dahi 1 günde en az 100 fikir üretir ve bunların 1/3'ü de LPG ile ilgili olur ama zirvedekiler ince havada oturduklarından nefes almakta zorlanmakta, oksijen eksikliği nedeni ile asfiksasyon çekmekte, beyni çalışmamaktadır. Yumuşak popolu müdürler yumuşak döşekli şef/sekreter koltuklarında oturmayı sevdiklerinden nörosistemleri bu tür şeylere çalışmaz. Bu kurumsal pezevenklerin tek derdi zaten daha fazla kâr, daha çok para, PPS, Bilanço, Gelir Tablosu ve sadece kendisinin değil, tüm aile fertlerinin cep telefonu faturasını şirkete ödetme girişimleri.

    - Neden LPG'li araç getirmiyorsun?
    - Talep fazla olur, yetiştiremeyiz...
    - Yalan söyleme! Söyle neden?
    - LPG lobisi bize baskı yapıyor.
    - Öyle bir lobi falan yok...!
    - Getirmiyoruz işte biz de.
    - Genel müdür mü dedi, getirmeyin?
    - Sebebi yok, kimse demedi.
    - Yoksa aklınıza mı gelmedi, ha!
    - Siz söyleyince iyi bir fikir gibi geldi.
    - Kaç kişi LPG'li araç istiyor, biliyor musun?
    - Biz herkesin kendi taktığını sanıyorduk.
    - Fabrika çıkışlı istiyor herkes, fabrika!!!
    - Ben aslında çaycıydım, beni müdür yaptılar.




  • taner hocam yukardaki çaycıyla diyalog senaryonuz çok komikti. sabah sabah güldüm bayaa. :D
    ben fiatın yerinde olsam, benzin deposundan veya başka şeylerden tasarrfuf edip, arabanın fiyatını daha da ucuzlatıp, sadece LPG ile çalışan araçlar imal ederdim. türkiyede çok iyi satış yapardı bence.
  • Bildiğim kadarıyla dacia sandero, hyundai era bunlarda zaten fabrika çıkışı lpg olayı var ama gönül ister daha kaliteli araçlarda sorunsuzca olmasını....
  • Dacıa LPG'li olanlar:

    Sandero Ambiance 1.2 LPG Euro5 22.850 22.850 TL.

    Logan MCV (7 kişilik ) Ambiance 1.6 LPG Euro5 27.300 27.300 TL.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*

    Dacıa LPG'li olanlar:

    Sandero Ambiance 1.2 LPG Euro5 22.850 22.850 TL.

    Logan MCV (7 kişilik ) Ambiance 1.6 LPG Euro5 27.300 27.300 TL.


    ........................

    Yanlış mesaja alıntı yaptım. Değiştirmemin sebebi bu sadece.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi topaz42 -- 20 Mayıs 2011; 10:50:51 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: smg05

    Bildiğim kadarıyla dacia sandero, hyundai era bunlarda zaten fabrika çıkışı lpg olayı var ama gönül ister daha kaliteli araçlarda sorunsuzca olmasını....


    Bahsettiğiniz araçlar ekonomi sınıfı araçlar. Dacia, Renault, Hyundai, Albea, vs. Belki başka markalar da ilerde koyabilir ama mesela bir Audi A6 ya LPG koyacaklarını zannetmem. Yüksek sınıf araçlar benzin fiyatı kaygısı yaşamayan kişilere hitap ediyor genelde. Otomobil üreticilerinin de işine gelir LPG'siz araç. Araçları güçten, performanstan kaybetmemiş olur.

    Benim fikrim bu.
  • Avrupa pazarını bilmiyorum ama soru sadece Türkiye içinse şunu söyleyebilirim....Niye geitrsinler ki???? Düşünün 1 yılda 10-15 bin araç satacağız mesela Honda neden Lpg ile

    uğraşsın..Neden sorunsuzluğuna leke sürdürsün...Onun montajı var, ayrı servisi var, garanti işi için Türk özel servislerle anlaşmak var....Var oğlu var. Türkiye pazarı için

    değmez...
  • GÜZEL BİR FİKİR FIRTINASI OLMUŞ :)

    NEDEN FABRİKASYON ÜRETİLMEZ :

    Fabrikasyon lpg li üretilen araçlar daha sonra servis bakımlarına gittiklerinde dervis hizmetlerinde lpg ile ilgili bilgi eksikliği ve kalifiye eleman sıkıntıları yaşadılar. Bu yüzden bantta seri üretim yerine Marka'larla anlaşarak ve büyük güvenceler alarak montaj yaptırma kararı alındı. Böylece yurdun her tarafında teknik hizmet alabilmeyi garantilemiş oldular.

    FABRİKASYON LPG Lİ ARAÇ ALABİLİRMİYİZ :

    Evet alabilirsiniz.
    TOFAŞ, CHEVROLET, HYUNDAI, HF KANUNİ, DAIHATSU, SKODA, SEAT,
    OPEL, SAMAD, CHERY, GEELY, KIA, LADA, DACIA
    marka araç satan plazalardan araç almaya karar verdiğinizde lpg li ve fabrika garantili araçlar satın alabiliyorsunuz.

    FABRİKASYON LPG Lİ ARAÇ SATILMAZMI :

    Hyundai geçen yıl krize rağmen satış şampiyonu oldu nedenmi ? Tabiiki LPG li araç sayesinde.
    Diğer firmalarında dikkatini çekmeye başlar inşallah

    FABRİKASYON LPG Lİ ARAÇLARDA SORUN YAŞANIYORMU :

    Hayır yaşanmıyor, profesyonelce düşünülmüş ve profesyonelce yapılmış işler asla sorunlu olamaz olmamalıdır. Olduğu takdirde anlaşmalar fesih edilir ve cezai müeddiyeler devreye girer.


    NİYE SONRADAN TAKILAN KİTLERDE SORUN YAŞANIYOR :

    Konuya profesyonelce yaklaşılmadığı zaman sorun kaçınılmazdır.
    Merdiven altınıda, kalitesiz ürünleride, kalitesiz ve vasıfsız servisleride doğuran, besleyen, yaşatan kitleler olduğu sürece bu konuları daha çook işleriz,

    Saygılarımla




  • Montajcılarda ekmek yesin diye üretilmiyor olabilir.
  • Gerçekten el atılması gereken bir konu bu, merdivenaltı - standart dışı montaj yapılan dünya kadar yürüyen bombaya dönüşmüş araçlar dolaşıyor etrafımızda. Oysa fabrika şartlarında yapılmış, motoru ona göre dizayn edilmiş LPG li araçlar daha güvanli olurdu. Ama neylersin, bize bunları layık görenlerin ufku açılır inşallah demekten başka söz yok şimdilik.

    Fikir beyan eden dostlara teşekkür.
  • Üretmediğini nereden çıkardınız...Tabii ki de üretiyorlar. Soru distribütörler bunları neden getirmiyor olmalı. Veya fabrikaların üretmediği modellere neden distribütör garantili kitler yaptırmıyorlar olmalı (Benim tahminim son paragrafta).

    Bakın italyada ford fiesta bile büyük oranda fabrika çıkışı LPGli 1.4 benzinli motorla satılıyor.

    Mesela İngiltere Subaru ; 2.0 litre Foresterlara istersen Vialle LPi sistemi takıyor sana öyle satıyor veya aldın garanti süresi içinde istediğin zaman götürüp servise taktırırsan garantiyi bozmuyor. Bayii garantisi değil distribütör garantisi heryerde geçiyor.

    Bizim distribütörlerin iki düşüncesi var diye düşünüyorum. Biri prestij. LPGli olursa markanın prestiji düşer diyor... Esasen LPG prestijini kasten kendileri bile düşürüyor olabilir..Çünkü prestiji düşük diye LPG li almayacak olan gidip dizel alıyor. Ehh C segmentte aynı modelin dizeli ile benzinlisi arasında 7-10 bin TL fark var. Gerçekte fabrika fiyatları arasında o kadar fark yok. Fark distribütörün dizelin fiyatına nasıl olsa çok talep ediliyor diye sağlam geçirmesinden başka bişey değil. Adam niye LPGli satmaya uğraşsın ki...Dizelden acaip kazanıyor zaten. LPGli satarak karını mı düşürsün




  • Benim bildigim kadarıyla fabrika çıkışlı lpg yok, montaj bantından çıktıktan sonra lpg dönüşüm işlemi var. Geliştirilen motorlar ethanol ya da kurşunsuz benzinle çalışmak üzere tasarlanıyor.
    Avrupa'da dönüşüm işlemi tamamen sorunsuz mudur, bizim karşılaştıgımız servis ikaz lambaları ve arızalarla karşılaşılıyor mu bilemiyorum ama Türkiye'de beni LPG'li araçlardan soguttular, 150-200 bin kilometre sorunsuzluk vaadeden lpg sistemi görmedim.
  • Trafikteki araçların büyük bir kısmı LPG li... Oranlarsak problem yaşayanların sayısı az...
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.