Şimdi Ara

ÖNERİ: Fabrikadan LPG'li Araba VS Sonradan LPG'li Araba

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
1.395
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sizden bir öneri almak istiyorum.

    sandero stepway düşünüyorum. eko-g düşünmüştüm aslında ama sıfır eko-g yok yani fabrikadan lpg. yeni gelecek olanların fiyatıda beni aşar. 2019 model bakıyorum doğal olarak.

    2 seçenek arasında kaldım.

    10.000-15.000 km arasında dacia sandero eko-g 88-90 civarında 2.el, km daha düşük olanların fiyatı daha yüksek bu arada.

    Örnek ilanlar:

    89-90 civarında "0" km, kullanılmamış normal lpg'siz sandero, motorlar ikisininde 0.9 turbo.

    örnek ilanlar:


    sıfır aldığıma kendim lpg takıcam.

    doğru ayar doğru montaj ile lpg'den yana sıkıntı olacağını snamıyorum ama kafam karisik.

    bi yanda ayni paraya sıfır arabaya binmek var ,poşetleri üstünde. ama lpg takılırsa garnti dışı kalcak.

    bir yanda kullanılmış ama garantili araba..

    ne yapardınız siz olsanız.



    DİPNOT: LPG firmalarının verdiği motor garantisi varmış ama bu konuda detaylı bilgim yok.







  • Dışarıda her zaman lpg taktırmak riskli.

    Ben 2019 corolla aracıma dışarıda taktırdım.Takıntılı bir insanım çok araştırdım ama riski alıp taktırdım şuanlık sorun yok.1 ay Allah'ın her günü yağını ve suyunu kontrol ettim aslında ilk gün edin yeter demişlerdi.

    Şikayet var da dolaşırken biri corolla lpg taktırdıktan 2-3 gün sonra aracının beyni yanmış ne servis ne lpg firması onarıma yanaşmıyor ortada kalmış.

    Bu sorunu yaşayan 100 kişiden 1 bile değil ama yaşanabilir risk var.

    LPG firmasının verdiği garantilere ben pek güvenmiyorum motor uyumlu olduktan sonra doğru montaj da sorun yaşamazsınız.

    Dışarıda takılan kitlerde honda gibi hiç delme biçme olmadan yapılabiliyorsa o zaman hiç sorun yaşamazsınız zaten.

    Dışarıda taktırınca muayene ve işletme maliyetiniz olacak 500-600 tl gidiyor güncel zamlı fiyata 3-4 de kite harcasanız sıfır fiyatına yaklaşabilir.
  • Dışarıda her zaman lpg taktırmak riskli.

    Ben 2019 corolla aracıma dışarıda taktırdım.Takıntılı bir insanım çok araştırdım ama riski alıp taktırdım şuanlık sorun yok.1 ay Allah'ın her günü yağını ve suyunu kontrol ettim aslında ilk gün edin yeter demişlerdi.

    Şikayet var da dolaşırken biri corolla lpg taktırdıktan 2-3 gün sonra aracının beyni yanmış ne servis ne lpg firması onarıma yanaşmıyor ortada kalmış.

    Bu sorunu yaşayan 100 kişiden 1 bile değil ama yaşanabilir risk var.

    LPG firmasının verdiği garantilere ben pek güvenmiyorum motor uyumlu olduktan sonra doğru montaj da sorun yaşamazsınız.

    Dışarıda takılan kitlerde honda gibi hiç delme biçme olmadan yapılabiliyorsa o zaman hiç sorun yaşamazsınız zaten.

    Dışarıda taktırınca muayene ve işletme maliyetiniz olacak 500-600 tl gidiyor güncel zamlı fiyata 3-4 de kite harcasanız sıfır fiyatına yaklaşabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrcnd -- 17 Şubat 2020; 12:5:23 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrcnd

    Dışarıda her zaman lpg taktırmak riskli.

    Ben 2019 corolla aracıma dışarıda taktırdım.Takıntılı bir insanım çok araştırdım ama riski alıp taktırdım şuanlık sorun yok.1 ay Allah'ın her günü yağını ve suyunu kontrol ettim aslında ilk gün edin yeter demişlerdi.

    Şikayet var da dolaşırken biri corolla lpg taktırdıktan 2-3 gün sonra aracının beyni yanmış ne servis ne lpg firması onarıma yanaşmıyor ortada kalmış.

    Bu sorunu yaşayan 100 kişiden 1 bile değil ama yaşanabilir risk var.

    LPG firmasının verdiği garantilere ben pek güvenmiyorum motor uyumlu olduktan sonra doğru montaj da sorun yaşamazsınız.

    Dışarıda takılan kitlerde honda gibi hiç delme biçme olmadan yapılabiliyorsa o zaman hiç sorun yaşamazsınız zaten.

    Dışarıda taktırınca muayene ve işletme maliyetiniz olacak 500-600 tl gidiyor güncel zamlı fiyata 3-4 de kite harcasanız sıfır fiyatına yaklaşabilir.
    1800 km de fabrikasyon lpg li olan araba da var ama 95/96 yazmışlar. Benim alacağım araba 90 lira, 2500 lpg, işletme vs derken aslında aradaki rakam çokta uçurum olmuyor gibi. Linkleri attim isterseniz sizde bir göz atın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ivenrec

    1800 km de fabrikasyon lpg li olan araba da var ama 95/96 yazmışlar. Benim alacağım araba 90 lira, 2500 lpg, işletme vs derken aslında aradaki rakam çokta uçurum olmuyor gibi. Linkleri attim isterseniz sizde bir göz atın

    Alıntıları Göster
    Sıfırı 90.000 TL ise ben lpg olmadan alır kendim taktırırdım.Aynı paraya geliyor ama ilk sahibi olduğunuz bir aracı ileride satmak daha kolay oluyor.

    İkinci el de çıkabilecek bir sorun lpg de sorun çıkma ihtimalinden bence daha çok.


    Burada önerim dacia gruplarına üye olup başlık açıp dışarıda taktıran ve servis çıkışlı olanlara sorun aradaki farkları en iyi onlar bilir.

    Dacia uzak olduğum bir marka yanlış yönlendirmeyelim sizi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrcnd -- 17 Şubat 2020; 12:18:4 >




  • o fiyatlara aynı motor sıfır touch cliolar var stepwayden iyidir bence
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gramatik

    o fiyatlara aynı motor sıfır touch cliolar var stepwayden iyidir bence
    O fiyata çıkmadan 77-78 civarına aynı motora sahip (09 turbo) araçlarda var. Ama olay zevk meselesi, yerden yükseklik, suv görünüş vs. vs.

    dağ bayır çok gezen adamım altının yüksek olması duruşu vs. benim sevdiğim yönleri. o yüzden bu model üstünde durmuştum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrcnd

    Sıfırı 90.000 TL ise ben lpg olmadan alır kendim taktırırdım.Aynı paraya geliyor ama ilk sahibi olduğunuz bir aracı ileride satmak daha kolay oluyor.

    İkinci el de çıkabilecek bir sorun lpg de sorun çıkma ihtimalinden bence daha çok.


    Burada önerim dacia gruplarına üye olup başlık açıp dışarıda taktıran ve servis çıkışlı olanlara sorun aradaki farkları en iyi onlar bilir.

    Dacia uzak olduğum bir marka yanlış yönlendirmeyelim sizi

    Alıntıları Göster
    Hocam garanti dışı kalması riskli. Herhangi bir sıkıntı olduğu zaman muhattap bulmak zor olur gibi.

    Bi risk açıkçası.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    LPG'li araç için yağ tavsiyesi
    13 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • güncel
  • İstanbulda bayiden sıfır alıp Ankarada 500 km de dışarda daha öncede bildiğim bir lpg yetkili servisinde taktırdım lpg kitini. Şu anda 80.000 kmde araç. Bakımlarını da yetkili serviste yaptırmadım hiç. Herhangi bir arıza sıkıntı yaşamadım. Fabrika lpg ye o zaman 5600 tl fazladan para istiyordu. Fabrikasyon alsaydım bana 80.000 km ye kadar en az 8000 lirada bakım ücreti kitlerlerdi. Ama sanayide ben bir bakımı 400 liraya hallediyorum. Yani 4000+5600=9600 kafadan kar etmişim maşallah diyim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chevymel1

    İstanbulda bayiden sıfır alıp Ankarada 500 km de dışarda daha öncede bildiğim bir lpg yetkili servisinde taktırdım lpg kitini. Şu anda 80.000 kmde araç. Bakımlarını da yetkili serviste yaptırmadım hiç. Herhangi bir arıza sıkıntı yaşamadım. Fabrika lpg ye o zaman 5600 tl fazladan para istiyordu. Fabrikasyon alsaydım bana 80.000 km ye kadar en az 8000 lirada bakım ücreti kitlerlerdi. Ama sanayide ben bir bakımı 400 liraya hallediyorum. Yani 4000+5600=9600 kafadan kar etmişim maşallah diyim.
    Bakımları serviste yaptırma zorunluluğu yok. TSE belgeli Bosch Car Servis gibi noktalardan bakım yaptırabilirsiniz. Garanti dışı kalmaz.
  • Güncel

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fabrika çıkışı lpg büyük bir avantajdır tabi ki gerçekten fabrikada uygulanıyor ve motor buna göre optimize ediliyorsa.

    Fabrika çıkışı Lpg diye bilinen uygulamalarda tek tip değildir ya da tek yöntemle yapılmaz. Örneğin dacia üretim süreci ile Honda bambaşka iki ayrı süreç.

    Daciada aracın tip onayında lpg seçeneği vardır, yani araç direkt olarak hem yazılımsal olarak hem donanımsal olarak Lpgye modifiye edilmiştir. Araç fabrikasında üretim bandından LPGli olarak çıkar. Aracın tek bir uygunluk belgesi vardır onda da yakıt seçeneği benzin/lpg şeklindedir.

    Honda da durum daha farklı, motorlar fabrika sahasına tamamlanmamış olarak gönderilir burada donanım olarak eklemeler ile toplanır ve araç üretimden benzinli olarak çıkar. Sonra fabrika sahasında tadilat yapılır ve lpg montajı yapılır. Aracın bir kendi uygunluk belgesi olur birde tadilata dair uygunluk belgesi olur. Aracın kendi uygunluk belgesi Daciadan farklı olarak benzinli olarak çıkmış lpg sonradan uygulanmıştır. Dışarıda yaptırmanızdan farkı motor üstündeki ilk optimizasyon ve muayene muafiyetidir.

    Bir üçüncü yöntem var ancak henüz uygulanmadığı için açıklamaya gerek duymuyorum. O şekilde üretim kafa karıştırıcı olacak biraz tüketicilerde, kısa süre içerisinde onu da göreceğiz gibi.

    Sonuç olarak Dacia gerçek manada fabrika çıkışı lpg kabul edebileceğimiz tek marka aslında, bu sebeple imkanınız varsa mutlaka fabrika çıkışı olanı tercih edin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    Fabrika çıkışı lpg büyük bir avantajdır tabi ki gerçekten fabrikada uygulanıyor ve motor buna göre optimize ediliyorsa.

    Fabrika çıkışı Lpg diye bilinen uygulamalarda tek tip değildir ya da tek yöntemle yapılmaz. Örneğin dacia üretim süreci ile Honda bambaşka iki ayrı süreç.

    Daciada aracın tip onayında lpg seçeneği vardır, yani araç direkt olarak hem yazılımsal olarak hem donanımsal olarak Lpgye modifiye edilmiştir. Araç fabrikasında üretim bandından LPGli olarak çıkar. Aracın tek bir uygunluk belgesi vardır onda da yakıt seçeneği benzin/lpg şeklindedir.

    Honda da durum daha farklı, motorlar fabrika sahasına tamamlanmamış olarak gönderilir burada donanım olarak eklemeler ile toplanır ve araç üretimden benzinli olarak çıkar. Sonra fabrika sahasında tadilat yapılır ve lpg montajı yapılır. Aracın bir kendi uygunluk belgesi olur birde tadilata dair uygunluk belgesi olur. Aracın kendi uygunluk belgesi Daciadan farklı olarak benzinli olarak çıkmış lpg sonradan uygulanmıştır. Dışarıda yaptırmanızdan farkı motor üstündeki ilk optimizasyon ve muayene muafiyetidir.

    Bir üçüncü yöntem var ancak henüz uygulanmadığı için açıklamaya gerek duymuyorum. O şekilde üretim kafa karıştırıcı olacak biraz tüketicilerde, kısa süre içerisinde onu da göreceğiz gibi.

    Sonuç olarak Dacia gerçek manada fabrika çıkışı lpg kabul edebileceğimiz tek marka aslında, bu sebeple imkanınız varsa mutlaka fabrika çıkışı olanı tercih edin.
    Peki konu metnindeki detayları da göz önüne almıştınız değil mi? O hususlar ışığında hala aynı öneride misiniz, teşekkürler cevabınız için :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ivenrec

    Hocam garanti dışı kalması riskli. Herhangi bir sıkıntı olduğu zaman muhattap bulmak zor olur gibi.

    Bi risk açıkçası.

    Alıntıları Göster
    İşte orada kararınızı vermelisiniz.Araç komple garanti dışı kalmıyor sadece motor kalıyor.Ben lpg taktırdıktan sonra garantiden ön balataları değiştirdim en ufak sorun çıkarmadılar çıkaramazlar da

    Şahsen ben o riski aldım 2019 aracıma dışarıda lpg taktırdım bir sorun yaşamadım.

    Sahibinden üzerinde 4500 tane lpgli corolla var bunların tamamı garanti dışı şikayet olarak da lpg ile ilgili şikayet yok gibi bir şey

    Motor uyumlu olduktan sonra doğru montaj olduktan sonra sorun yaşanmıyor ama risk var mı var




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrcnd

    İşte orada kararınızı vermelisiniz.Araç komple garanti dışı kalmıyor sadece motor kalıyor.Ben lpg taktırdıktan sonra garantiden ön balataları değiştirdim en ufak sorun çıkarmadılar çıkaramazlar da

    Şahsen ben o riski aldım 2019 aracıma dışarıda lpg taktırdım bir sorun yaşamadım.

    Sahibinden üzerinde 4500 tane lpgli corolla var bunların tamamı garanti dışı şikayet olarak da lpg ile ilgili şikayet yok gibi bir şey

    Motor uyumlu olduktan sonra doğru montaj olduktan sonra sorun yaşanmıyor ama risk var mı var

    Alıntıları Göster
    Elbette öyle. Ama bazen kırk yılda bir de olsa motorda bir imalat hatası meydana gelirse ne yapacağız? O zamanda yine garanti dışı kalıyor değil mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ivenrec

    Elbette öyle. Ama bazen kırk yılda bir de olsa motorda bir imalat hatası meydana gelirse ne yapacağız? O zamanda yine garanti dışı kalıyor değil mi?

    Alıntıları Göster
    evet o yüzden ben lpgyi 8000 km de taktırdım o süreçte motoru test ettim bir sorun var mı diye sonra da yağ değiştirdim

    İmalat sorunu varsa 8-10 binde ortaya çıkar zaten
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrcnd

    evet o yüzden ben lpgyi 8000 km de taktırdım o süreçte motoru test ettim bir sorun var mı diye sonra da yağ değiştirdim

    İmalat sorunu varsa 8-10 binde ortaya çıkar zaten

    Alıntıları Göster
    O zaman fabrikasyon lpg diyor mantık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ivenrec kullanıcısına yanıt
    Güvenilir bulursam 8-10 bin kmde fabrikasyon lpg alırdım sanırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3. Şık tabiki; “Fabrikadan lpgsiz, lpg takilmayacak araba”.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DoğanGörünümlüToros -- 18 Şubat 2020; 2:15:1 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ben 2013 stepway 0.9 kullanıyorum aracın motor yönünden bir sıkıntısı yok tavsiyem benzinli alıp sonradan iyi bir sistem taktırman sebebi fabrikasyon ECO-G LPG li modellerin enjeksiyonları çok sesli çalışıyor kullananlar sesten şikayetçi ayrıca ECO-G araclara dışarda müdahele edilemiyormuş serviste de lpg sorununa çözüm üretemeyip başından savdıklarını duydum.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.