Şimdi Ara

Kızdırma Bujisini Değiştirmesem Bir Zararı Olur Mu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
21
Cevap
1
Favori
40.388
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Araç 1.3 cdti 2013 Opel corsa. Kızdırma bujilerinden birisi bozulmuş. Arıza ışığı yakmıştı. Söndürmüştük ama yine yandı ışık. Değiştirirken kırılma ve kırılınca da üst kapak silindirleri vs. Açma ihtimali varmış. O yüzden pek sıcak bakmadım. Rektefiye'nin bir türü olacak gibi çünkü.
    Velhasılı kelam şu an arıza lambası yanık geziyorum. Bujiyi değiştirmesem bir sıkıntı olur mu? İstanbul'da yaşıyorum ara sıra da Sakarya'ya gidiyorum. 3 buji beni idare etmez mi? Yaptırmamamın bir zararı olur mu



  • Ben de 307 vardı. 1.4 HDİ. Başlığı açan arkadaşla birebir aynı problemi yaşadım. Usta dediki çalışmasında bir problem yoksa başka hiçbirşey olmaz. 175.000 km 12 yıl bindim araca çalışmasında bir problem yok diye. Yanlız bu yaz motorda bir takırtıyla kendime geldim. Aracı servise çektik açtılar motoru. Sonuç: ısıtma bujisinin ucu kırılmış, silindirin içine düşmüş. 2. Sonuç: silindir,piston darmadağın=6000 TL. 3. Sonuç: zamanında aracınızı yaptırın. Piyangodan boyle sonuçlar çıkmasın. Hiçbir ustaya güvenmeyin.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Kızdırma Bujisini Değiştirmesen Bir Zararı Olur Mu?

    Kızdırma bujileri, dizel motorlarda soğuk havalarda yanmayı başlatmak için kullanılan hayati parçalardır. Bujileri düzenli olarak değiştirmek, motorunun düzgün çalışmasını ve performansını korumak için önemlidir. Kızdırma bujisini değiştirmezsen, aşağıdaki zararlarla karşılaşabilirsin:

    • Zor Marş Alma: Arızalı kızdırma bujileri, özellikle soğuk havalarda marş almayı zorlaştırabilir. Bu, motorun aşırı yıpranmasına ve hasar görmesine neden olabilir.
    • Motor Performansının Düşmesi: Arızalı kızdırma bujileri, yakıtın tam yanmasına engel olarak motor performansını düşürebilir. Bu, daha az güç, daha yüksek yakıt tüketimi ve daha fazla emisyonla sonuçlanır.
    • Duman ve Kirlilik: Yanmamış yakıt, siyah duman ve artan kirliliğe yol açabilir. Bu, çevresel düzenlemeleri ihlal etmene ve cezalara tabi kalmana neden olabilir.
    • Motor Hasarı: Uzun vadede, arızalı kızdırma bujileri, pistonlara ve silindirlere zarar verebilir. Bu, önemli onarım maliyetlerine ve hatta motorun erken arızalanmasına yol açabilir.

    Sonuç

    Kızdırma bujilerini düzenli olarak değiştirmek, dizel motorunun sorunsuz çalışmasını ve optimum performansını sağlamak için çok önemlidir. Arızalı kızdırma bujilerini değiştirmezsen, zor marş alma, düşük performans, artan emisyonlar ve hatta motor hasarı gibi ciddi sorunlarla karşılaşabilirsin. Bu nedenle, kızdırma bujilerini üreticinin önerdiği aralıklarla değiştirmek, motorunun uzun ömürlü ve verimli çalışması için hayati önem taşır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • nasıl bi sorun olur bilmiyorum fakat arzalı bir araçla gezmek peki iyi deyildir.

    kızdırma bujisi sanırım aracının ilerde geç çalışmasına falan neden olur?

    git aksaraydan falan al 20 liranın hesabını yapma
  • puntomda vardı aynı motor, ben değiştirmiştim, 2-3 sene önce serviste 120 tl falan tuttuydu,,, böyle ufak meblağlar için arıza lambası yanık gezmeye değmez, lamba zaten yanık olduğu için daha ciddi bir arıza olduğunda ikaz edilme imkanınız olmayacak,bu da daha ciddi sorunlara yol açabilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi royal_flush_ -- 1 Aralık 2016; 1:12:4 >
  • 3 buji idare eder etmesine de bu forumda yazılanlara bakmayın siz. herşeyi bilirler...

    becerikli bir usta kırmadan sökebilir. zaten sökülmeyeceğini anlayınca ellemez daha fazla.
    Klavye başından herşeye öcü muamelesi yapıyorlar. Korkmayın o kadar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turbolinea

    nasıl bi sorun olur bilmiyorum fakat arzalı bir araçla gezmek peki iyi deyildir.

    kızdırma bujisi sanırım aracının ilerde geç çalışmasına falan neden olur?

    git aksaraydan falan al 20 liranın hesabını yapma

    1 liranın hesabını yapıyon sen ama.deyil mi bebeyim .
  • Ben bile kendimden tiksiniyorum. Sen nasıl dayanıyorsun bana?
  • Baska bir arıza meydana gelirsa ruhun duymaz hocam
  • Adı uzerinde sorun ariza. Degistirmemek icin gecerli bi sebep olamaz. Araba aliyorsan arizasini gidereceksin.

    Maddi durumdan dolayi ise bu sorun. Onun cevabi cok daha baska.
  • Canim senden beklenmeyecek bir cevap,yas ilerledikce degisiyosun.
  • 3 bujiyle kalmaz o hocam. Onların ömürleri birbirine çok yakın biri bozuldu mu diğerleri de tek tek gidiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 200ugececekaga

    Adı uzerinde sorun ariza. Degistirmemek icin gecerli bi sebep olamaz. Araba aliyorsan arizasini gidereceksin.

    Maddi durumdan dolayi ise bu sorun. Onun cevabi cok daha baska.

    Hayır değiştirmesine değiştireyim ama eğer değiştirirken kırılırsa üst kapak silindir conta vs. Alayının sökülmesi gerekiyor. 90.000 de arabanın motorunu açmış olacağız ve silindir kapağı sökülmüş arabadan hayır mı bekleyeceğiz Bi daha?
  • Kızdırma bujisi dizellerde sadece ilk çalıştırma sırasında görev yapar benzinli gibi sonradan işlevi yoktur. Bozuk kızdırma bujisi kullanmak tamda kışa girildiği dönemde pek mantıklı olmaz hava sıcaklığı düştükçe aracın çalışması dahada zorlaşıcak ama illa idare edicem dersende aküne güvenin tamsa her çalıştırmada 2 kez kontak aç ilkinde ısınsın çalıştırma 2. seferde ısındıktan sonra bas çalışsın.

    Sağlam bir usta zorlamadan düzgünce çıkartabilir o kırılma işi her zaman sürekli olan bir olay değil.
  • Ben de 307 vardı. 1.4 HDİ. Başlığı açan arkadaşla birebir aynı problemi yaşadım. Usta dediki çalışmasında bir problem yoksa başka hiçbirşey olmaz. 175.000 km 12 yıl bindim araca çalışmasında bir problem yok diye. Yanlız bu yaz motorda bir takırtıyla kendime geldim. Aracı servise çektik açtılar motoru. Sonuç: ısıtma bujisinin ucu kırılmış, silindirin içine düşmüş. 2. Sonuç: silindir,piston darmadağın=6000 TL. 3. Sonuç: zamanında aracınızı yaptırın. Piyangodan boyle sonuçlar çıkmasın. Hiçbir ustaya güvenmeyin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rena34


    quote:

    Orijinalden alıntı: 200ugececekaga

    Adı uzerinde sorun ariza. Degistirmemek icin gecerli bi sebep olamaz. Araba aliyorsan arizasini gidereceksin.

    Maddi durumdan dolayi ise bu sorun. Onun cevabi cok daha baska.

    Hayır değiştirmesine değiştireyim ama eğer değiştirirken kırılırsa üst kapak silindir conta vs. Alayının sökülmesi gerekiyor. 90.000 de arabanın motorunu açmış olacağız ve silindir kapağı sökülmüş arabadan hayır mı bekleyeceğiz Bi daha?

    Ozur dilerim yanlis anladim.

    Bu kizdirma bujisi hic degismeyen hic degismemis bisey degil. Ustasini bulursunuz degistirirsiniz. Bence gec kalmayin. Kisa vadede zarari olmayabilir belki ama uzun vadede ne olur bilemem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: redwhiteca

    Ben de 307 vardı. 1.4 HDİ. Başlığı açan arkadaşla birebir aynı problemi yaşadım. Usta dediki çalışmasında bir problem yoksa başka hiçbirşey olmaz. 175.000 km 12 yıl bindim araca çalışmasında bir problem yok diye. Yanlız bu yaz motorda bir takırtıyla kendime geldim. Aracı servise çektik açtılar motoru. Sonuç: ısıtma bujisinin ucu kırılmış, silindirin içine düşmüş. 2. Sonuç: silindir,piston darmadağın=6000 TL. 3. Sonuç: zamanında aracınızı yaptırın. Piyangodan boyle sonuçlar çıkmasın. Hiçbir ustaya güvenmeyin.

    175.000 km 12 yıl boyunca arıza ışığı yanık mı gezdiniz?
  • Kızabilir.
  • -5 ve üzeri bir yerde yaşamıyorsan 1 arızalı buji ile hiç birşey olmaz. Bujinin görevi ilk kontagi mar pozisyonuna getirdigin anda motora sıcaklık vermek.

    Ben 3 Kaynamış buji ile 1.5 sene idare ettim. istanbula 1 gün yolun düşerse esenyurtta önder torna var. Kırmadan çıkarmak için elinden geleni yapar kırılır sada özel bir aleti var onla çekip alıyor. Ben Kaynamış 3 buji için 200 lira vermiştim. Fiat servisi 1000 lira yarım motor açma fiyat çıkarmıştı.
  • Rena34 kullanıcısına yanıt
    Biz de öyle bir ışık yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Saint_

    -5 ve üzeri bir yerde yaşamıyorsan 1 arızalı buji ile hiç birşey olmaz. Bujinin görevi ilk kontagi mar pozisyonuna getirdigin anda motora sıcaklık vermek.

    Ben 3 Kaynamış buji ile 1.5 sene idare ettim. istanbula 1 gün yolun düşerse esenyurtta önder torna var. Kırmadan çıkarmak için elinden geleni yapar kırılır sada özel bir aleti var onla çekip alıyor. Ben Kaynamış 3 buji için 200 lira vermiştim. Fiat servisi 1000 lira yarım motor açma fiyat çıkarmıştı.

    İstanbul pendikteyim uzak baya
  • Kızdırma bujisi sökme ipuçları

    https://www.youtube.com/watch?v=CKZf-OOEqbM
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.