Şimdi Ara

Direksiyon Pompası Bozulursa Ne Olur

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
28
Cevap
0
Favori
15.541
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese iyi akşamlar aracımızla seyir halinde iken, herhangi bir nedenle hidrolik direksiyonun pompası arızalanırsa ya da yağı boşalırsa ne olur arkadaşlar
    İlgilenip cevap verecek arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Direksiyon Pompası Bozulursa Ne Olur?

    Direksiyon pompası, direksiyon sisteminde hidrolik basınç oluşturan ve direksiyonunuzu kolaylaştırmanıza yardımcı olan önemli bir bileşendir. Direksiyon pompası arızalanırsa, bir dizi ciddi soruna yol açabilir.

    Direksiyon Pompası Arızasının Belirtileri

    Direksiyon pompasında sorun olup olmadığını anlayabileceğiniz bazı yaygın belirtiler şunlardır:

    • Direksiyonu çevirmede zorluk
    • Direksiyonun gürültülü veya sert olması
    • Direksiyon hidrolik yağı sızıntısı
    • Direksiyon hidrolik yağı seviyesinin düşük olması
    • Aracın bir yöne çekmesi

    Direksiyon Pompası Arızasının Nedenleri

    Direksiyon pompasının arızalanmasına neden olabilecek birkaç faktör vardır:

    • Düşük direksiyon hidrolik yağı seviyeleri
    • Kirli direksiyon hidrolik yağı
    • Aşırı ısınma
    • Aşınma ve yıpranma

    Direksiyon Pompası Bozulursa Ne Olur?

    Direksiyon pompası bozulursa, şu gibi tehlikeli durumlara yol açabilir:

    • Aracı kontrol etmede zorluk: Arızalı bir direksiyon pompası, aracın kontrolünü kaybetmenize neden olabilir.
    • Kazalar: Direksiyon pompası arızası, direksiyonu çevirmede zorluğa neden olarak kazalara yol açabilir.
    • Hasar: Direksiyon pompası patlarsa, diğer direksiyon bileşenlerine zarar verebilir.

    Direksiyon Pompası Yağsız Kalırsa Ne Olur?

    Direksiyon hidrolik yağı, direksiyon pompasının düzgün çalışması için gereklidir. Yağsız bir direksiyon pompası aşırı ısınabilir ve arızalanabilir.

    Direksiyon Kutusu Arızası Tehlikeli midir?

    Direksiyon kutusu arızası, direksiyon pompası arızası kadar tehlikelidir. Direksiyon kutusundaki sorunlar, aracın kontrolünde zorluklara yol açabilir.

    Önlemler

    Direksiyon pompası arızası riskini azaltmak için şu önlemleri alabilirsiniz:

    • Direksiyon hidrolik yağı seviyenizi düzenli olarak kontrol edin ve gerektiğinde doldurun.
    • Direksiyon hidrolik yağınızı üreticinin önerdiği aralıklarla değiştirin.
    • Aracınızı aşırı yüklemeyin ve aşırı ısınmaktan kaçının.

    Direksiyon pompasında sorun belirtileri fark ederseniz, aracınızı en kısa sürede yetkili bir tamirciye götürün. Direksiyon pompası arızalarını erken tespit etmek, ciddi sorunları ve güvenlik risklerini önlemeye yardımcı olur.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Yağ boşalırsa direksiyon sertleşir,pompa bozulursa kilitlenme durumu var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: szymek61

    Yağ boşalırsa direksiyon sertleşir,pompa bozulursa kilitlenme durumu var.
    Kimisi bişey olmaz normal düz kara direksiyon olur diyorlar doğru mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Literaryy L kullanıcısına yanıt
    Hidrolik direksiyon bu,nasıl olmazmış? Sen geç onları.Madem birşey olmaz o zaman direksiyon pompasını sök at.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kara düzen olur diye biliyorum. lada nivamız vardı sürüş halinde o kadar sert değil ama durağan halde çevirirken kol bilek kası yapardın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emir.ksk

    kara düzen olur diye biliyorum. lada nivamız vardı sürüş halinde o kadar sert değil ama durağan halde çevirirken kol bilek kası yapardın.
    Banada öyle dediler işte zor döner dediler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben bi kazada bozmustum, direksiyon en fazla 30 derece filan donuyordu o da zorlayinca. her gobekte ileri-geri yapmam gerekti eve gidene kadar
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: valiars

    ben bi kazada bozmustum, direksiyon en fazla 30 derece filan donuyordu o da zorlayinca. her gobekte ileri-geri yapmam gerekti eve gidene kadar
    Direksiyon pompası bozuk halde gider mi araba sorunsuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Clio vardı kuzende direksiyon pompası arızalıydı, olduğu yerde hiç dönmüyordu bile.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçen yaz v kayışını değiştirmek için söktüm fakat lokma takımım olmadığı için geri takamadım. Ustaya gidene kadar sarj dinamosu direksiyon pompası ve klima kompresörü devre dışıydı.

    Direksiyon pompası devre dışı kaldığında kara düzen direksiyondan bile çok daha ağır oldu. İleri geri hareket için aracın hafif hareket etmesi gerekiyor yoksa çok çok aşırı zorluyordu garajdan ileri geri yaparak yola anca çıktım. Köşe dönüşlerinde direksiyona çok ufak bir açı vermek bile işkenceydi. Ustaya geldiğimde arabayı stop etmemek ve direksiyonla çok cebelleşmemek için 2. viteste düşük hızla dükkanın içine dalmıştım

    Tecrube edinmek istiyorsanız v kayışını sökerek bir kaç tur atabilirsiniz.
  • Bizim bir arkadaşa olmuştu. Direksiyon aşırı sert hale gelmişti. Döndürmek için Hulk a dönüşmek gerekiyordu.
  • Literaryy L kullanıcısına yanıt
    kazayi otobanda yaptim eve 50km civari mesafe vardi gittim, ertesi gun de sanayiye gittim. sorunsuz mu? bilemem. gider mi? gider.
  • Tecrübe yaşayan herkes araba marka modelinide yazsa iyi olur, arabaya göre değişir, mesela opellerin eski modelleri pompasız en kolay dönen direksiyona sahip öntakım sisteminin tasarımından kaynaklı bir kolaylık, başka markalarda zor dönerdi, sanırım pompa bozulunca yağ basmadığı için çeevirmeye katkı sağlamıyor ama tutmuyorda

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aslanoto

    Tecrübe yaşayan herkes araba marka modelinide yazsa iyi olur, arabaya göre değişir, mesela opellerin eski modelleri pompasız en kolay dönen direksiyona sahip öntakım sisteminin tasarımından kaynaklı bir kolaylık, başka markalarda zor dönerdi, sanırım pompa bozulunca yağ basmadığı için çeevirmeye katkı sağlamıyor ama tutmuyorda
    Araç çalışmıyorken direksiyon hidroligi komple biterse direksiyon pompasıni bozar mı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Literaryy L kullanıcısına yanıt
    rekorlarda filan ezilme kaçak olup yağ akıtıp bitebilir, bu durumda direksiyona gelmesi gereken motordan çevirmeye yarayan destek gelmemiş olur pompa bozulmaz diye düşünüyorum, pompanın bilyaları yağa muhtaç ama kendi yağı yeterlidir aks bilya yağı gibi, marka model parçaya göre değişkenlik gösterebilir, direksiyonu ağır arabalarda genelde konforlu arabalardı mercedes bmw gibi fazla öntakım mafsal noktası var konforu artırıyor ama aynı zamanda direksiyon çevirme direncini kırıyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anadol Fort taunus gibi konforsuz arabalarında direksiyonları ağırdı, o dönem ascona kadet opelin en önemli tercih nedeni yumuşak direksiyondu

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • direksiyon pompasının içinde dişliler vardır ,
    bunlar yağ basıncı üretip tekerleri döndürür ,
    yağ boşaldıysa ,motoru çalıştırmamak gerekir ,
    yağsız kalan dişliler aşınır ,daha sonra ses yapmaya başlar ,
    yan sanayı pompalar 500 1000 tl arası fiyatlarla satılıyor ,
    orj alacaksanız 2500 tl ve üstü rakamlar var ,tabi arac markası da
    etkili fiyatlarda ,
  • Direksiyon kayış kasnağı kırıldı, o şekilde 500 mt. Zor vardım kim diyor sürülür diye

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • boranin altini vurdugumda boruyu egmisim ve direksiyon sivisi bosalmis yarim saat sonra kamyon direksiyonundan beter olmustu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pompa bozulursa park yaparken aşırı sertleşir, yüksek hızlara çıkıldığındada direksiyon aşırı yumuşar. Kendi aracımda pompa bozuk ama yağı tam ve hidrolik sızıntısı yok. Bu yüzden park manevralarında direksiyonum aşırı sert, yüksek hızlarda ise aşırı yumuşak. Sebebi; yüksek hızlarda aracın alttan aldığı rüzgar dolayısıyla yükselme eğilimine girmesi ve aracın hafiflemesi, tekerleklerin yere basmasının azalması, park ederken ise ağırlık ve yer çekimi merkezi en fazla olduğu için lastiklerde ağırlığı sonuna kadar aldığı için sertleşiyor. Bu dediğim bu arada elektrik destekli bir direksiyon olmasa bile klasik hidrolik direksiyonlu araçlardada geçerli. Yüksek hızlarda sertleşip düşük hızlarda yumuşaması gerekir. Bende tam tersi çünkü pompa bozuk

    Hidroliğin boşalması ise bambaşka bi durum ne sıkıntı çıkarır seyir halindeyken hiç bilmiyorum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.