Şimdi Ara

LPG bujisini benzinde kullanmak sorun yaratır mı ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
31
Cevap
1
Favori
18.430
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • NGK lpg bujilerinden aracıma alıp taksam benzinli kullanımlarda bir sorun olur mu ?

    sonuçta lpg bujisinin malzeme kalitesi benzin bujisine göre çok daha iyi, kullananlar memnun.
    Bobinden güç gereksinimi de daha düşükmüş.

    Deneyen oldu mu hiç ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MIKROP DOGAN -- 7 Haziran 2017; 10:8:0 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    LPG Bujisini Benzinde Kullanmak Sorun Yaratır mı?

    LPG'li araçlarda kullanılan bujiler, benzinle çalışan araçlarda kullanılandan farklıdır. LPG bujileri, daha yüksek ısı değerlerine dayanacak şekilde tasarlanmıştır. Bu nedenle, LPG bujisini benzinde kullanmak sorun yaratabilir.

    Lpg Bujisi Farkı

    LPG bujileri, benzinli bujilere göre daha uzun bir izolasyon malzemesine sahiptir. Bu, LPG'nin yüksek ısı değerine dayanmasını sağlar. Ayrıca, LPG bujilerinin elektrotları benzinli bujilere göre daha kalındır, bu da daha uzun bir ömür sağlar.

    Iridyum Buji Bobine Zarar Verir Mi

    Iridyum bujiler, daha uzun ömürlü ve daha iyi performans sunan yüksek kaliteli bujilerdir. Ancak, iridyum bujiler daha pahalıdır ve standart bujilere göre daha özel bakım gerektirebilir. Bazı durumlarda, iridyum bujiler bobine zarar verebilir, ancak bu genellikle uygunsuz kurulum veya bakım sonucu oluşur.

    NGK LPG Bujisi Yorum

    NGK, LPG'li araçlar için özel olarak tasarlanmış yüksek kaliteli bujiler üreten tanınmış bir markadır. NGK LPG bujileri, dayanıklılıkları ve performansları nedeniyle kullanıcılar tarafından genellikle olumlu yorumlar alır.

    En İyi LPG Bujisi

    En iyi LPG bujisi, aracının özelliklerine ve kullanım şekline bağlı olarak değişir. Ancak, NGK, Bosch ve Denso gibi saygın markaların bujileri genellikle iyi performans gösterir.

    LPG Bujisi Nedir

    LPG bujileri, LPG ile çalışan araçların motorlarında ateşleme sağlayan özel olarak tasarlanmış bujilerdir. Standart benzinli bujilere göre daha yüksek ısı değerlerine dayanacak ve daha uzun ömürlü olacak şekilde tasarlanmıştırlar.

    LPG'li Araçlarda Buji Ne Zaman Değişir

    LPG'li araçlarda buji değişimi aralıkları, aracın modeline ve kullanım koşullarına bağlı olarak değişir. Ancak, genellikle 30.000-60.000 km aralıklarla bujilerin değiştirilmesi önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • kullananlar memnunlar diyosunya
  • Bende ngk LPG 4 var.

    Gayet iyi.

    Benzinde de iyi. Bir problem yok.
  • Ngk sadece laf

    Ben mercedes c180 de kullandım, 15 binde bujiler o derece bittiki araç titremeye başladı.

    Bosch taktım
  • youtube
    buji kodu - spark plug code
    https://youtu.be/qlF8jBnJzU4



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AAABBBTR42 -- 8 Haziran 2017; 0:31:30 >
  • AAABBBTR42 A kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler faydalı bir video
  • Buji bujidir... Bujinn lpg lisi benzinlisi tinerlisi olmaz. Buji ateşler hepsi bu.



    Bujiler 3 ye ayrılır :



    Kaliteli bujiler

    Orta kaliteli bujiler

    Kalitesiz bujiler.



    Sonra bunlar da kendi aralarinsa ayrılır tek toynaklilar çift toynaklilar diye



    Bunlar satış stratejisidir. Lpgli araçlar için özel fren balatasi ne kadar akla mantığa yatiyorsa lpg için buji, motor yağı vs de o kadar akla yatmalı.



    Lpg uyumlu klasik araclarda Hava-yakit karışımı homojen şekilde yanmaz, bir yerden tutuşur ve patlar . Cok fazla birşey beklememek lazim.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson

    Buji bujidir... Bujinn lpg lisi benzinlisi tinerlisi olmaz. Buji ateşler hepsi bu.



    Bujiler 3 ye ayrılır :



    Kaliteli bujiler

    Orta kaliteli bujiler

    Kalitesiz bujiler.



    Sonra bunlar da kendi aralarinsa ayrılır tek toynaklilar çift toynaklilar diye



    Bunlar satış stratejisidir. Lpgli araçlar için özel fren balatasi ne kadar akla mantığa yatiyorsa lpg için buji, motor yağı vs de o kadar akla yatmalı.



    Lpg uyumlu klasik araclarda Hava-yakit karışımı homojen şekilde yanmaz, bir yerden tutuşur ve patlar . Cok fazla birşey beklememek lazim.

    Yanlisiniz var. İridium bujiler yanma odasındaki sıcaklığa daha dayanıklıdırlar bu sebeple tırnak aralıkları düşünüldüğünde bile 60.000 km kadar dayanabilirler. LPG de tutuşma ısısı yüksektir yani daha iyi bir ateşleme daha kısa sürede bir ateşleme gerekir. LPG bujileri hem ısıya dayanıklıdır çünkü LPG yanınca daha fazla ısı ortaya çıkar hemde kısa ve güçlü ateşleme ister. İşte iridium bujiler burda öne çıkıyor. Benzinde hissedilmeyen bazı sıkıntıların LPG de hissedilmesinin sebebide bunlardir. He stardart bujininde tırnak aralığını dusurursun ama 5000 km sonra çöpe atmak zorunda kalırsın. Bizzat denedim LPG bujisi ile daha fazla yol aldım hemde 98 poloda. Gereksiz değildir ama biraz pahalıdır. Aslinda pahaliysa değil Normal bujiyi zaten LPG li ise 15000 binde bir degistigimizi düşünürsek ucuza bile geliyor parayı baştan verince pahaliymis gibi geliyor. Ama hem yakıt tasarrufu hemde daha iyi performans vermektedirler. Hemde karışım daha iyi yandigindan motorada kataliyzatorede faydalıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: speedystop


    quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson

    Buji bujidir... Bujinn lpg lisi benzinlisi tinerlisi olmaz. Buji ateşler hepsi bu.



    Bujiler 3 ye ayrılır :



    Kaliteli bujiler

    Orta kaliteli bujiler

    Kalitesiz bujiler.



    Sonra bunlar da kendi aralarinsa ayrılır tek toynaklilar çift toynaklilar diye



    Bunlar satış stratejisidir. Lpgli araçlar için özel fren balatasi ne kadar akla mantığa yatiyorsa lpg için buji, motor yağı vs de o kadar akla yatmalı.



    Lpg uyumlu klasik araclarda Hava-yakit karışımı homojen şekilde yanmaz, bir yerden tutuşur ve patlar . Cok fazla birşey beklememek lazim.

    Yanlisiniz var. İridium bujiler yanma odasındaki sıcaklığa daha dayanıklıdırlar bu sebeple tırnak aralıkları düşünüldüğünde bile 60.000 km kadar dayanabilirler. LPG de tutuşma ısısı yüksektir yani daha iyi bir ateşleme daha kısa sürede bir ateşleme gerekir. LPG bujileri hem ısıya dayanıklıdır çünkü LPG yanınca daha fazla ısı ortaya çıkar hemde kısa ve güçlü ateşleme ister. İşte iridium bujiler burda öne çıkıyor. Benzinde hissedilmeyen bazı sıkıntıların LPG de hissedilmesinin sebebide bunlardir. He stardart bujininde tırnak aralığını dusurursun ama 5000 km sonra çöpe atmak zorunda kalırsın. Bizzat denedim LPG bujisi ile daha fazla yol aldım hemde 98 poloda. Gereksiz değildir ama biraz pahalıdır. Aslinda pahaliysa değil Normal bujiyi zaten LPG li ise 15000 binde bir degistigimizi düşünürsek ucuza bile geliyor parayı baştan verince pahaliymis gibi geliyor. Ama hem yakıt tasarrufu hemde daha iyi performans vermektedirler. Hemde karışım daha iyi yandigindan motorada kataliyzatorede faydalıdır.

    Yukarda dedim, kaliteli buji,. kalitesiz buji diye ayrılır.. uzun gider kısa gider..



    Lpg nin motor içinde ısıl değişimi göstermediği bilimsel olarak açıklandı. Google aramasiyla bilimsel makaleyi bulabilirsiniz.



    Yine yukarıda dediğim gib lpg uyumlu basit motorların böyle seylere ihtiyaci yoktur..




  • erkmenson kullanıcısına yanıt
    hocam LPG yağı ne kadar adi(mineral-kalın)ise LPG bujisi bence tam tersi.

    LPG-hava karışımını tutuşturmak için benzine göre bobinden çok daha fazla akım çekilmesi gerekir.
    LPG bobini bozar muhabbeti de buradan geliyor.


    LPG bujisi ateşleme ucu çok ince olduğundan en az akımla en çok kıvılcımı vermek için tasarlanmışlar.

    BENZİN BUJİSİ
    LPG bujisini benzinde kullanmak sorun yaratır mı ?


    LPG bujisi
    LPG bujisini benzinde kullanmak sorun yaratır mı ?

    İRİDYUM BUJİ BENZİN İÇİN
    LPG bujisini benzinde kullanmak sorun yaratır mı ?


    bu ince uç LPG için özel değil, benzinli motorlar için iridyum, platinum, falanyum, filanyumlu alaşımlar da ince uçlu olduğundan az akımla en çok performansı vermek için tasarlanıyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MIKROP DOGAN -- 8 Haziran 2017; 10:23:49 >




  • bu arada LPG bujileri benzin bujilerine göre 1 tık daha soğuktur.
  • Lpg bujisi ile benzin bujisinin tek bildiğim farki tırnak aralığıdır. Lpgli araçlarda daha iyi performans almak icin stock bujide bile tirnak aralığını dusurup daha cok verim alıyorlar
  • armstrong26 kullanıcısına yanıt
    doğru olduğu durumlar var, benim aracımda original bujiler 0.8mm iken NGK LPG bujisi yine aynı 0.8mm Bosch LPG bujisi 0.7mm

    orijinal bujiyi lpg kullanımı diye tırnak aralığını düşürürsek bu sefer de benzin de sorun olur.

    Lpg bujisi aslında benzinlinin iridyum bujisi gibi ama biraz daha soğuk olanı en basit özeti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson


    quote:

    Orijinalden alıntı: speedystop


    quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson

    Buji bujidir... Bujinn lpg lisi benzinlisi tinerlisi olmaz. Buji ateşler hepsi bu.



    Bujiler 3 ye ayrılır :



    Kaliteli bujiler

    Orta kaliteli bujiler

    Kalitesiz bujiler.



    Sonra bunlar da kendi aralarinsa ayrılır tek toynaklilar çift toynaklilar diye



    Bunlar satış stratejisidir. Lpgli araçlar için özel fren balatasi ne kadar akla mantığa yatiyorsa lpg için buji, motor yağı vs de o kadar akla yatmalı.



    Lpg uyumlu klasik araclarda Hava-yakit karışımı homojen şekilde yanmaz, bir yerden tutuşur ve patlar . Cok fazla birşey beklememek lazim.

    Yanlisiniz var. İridium bujiler yanma odasındaki sıcaklığa daha dayanıklıdırlar bu sebeple tırnak aralıkları düşünüldüğünde bile 60.000 km kadar dayanabilirler. LPG de tutuşma ısısı yüksektir yani daha iyi bir ateşleme daha kısa sürede bir ateşleme gerekir. LPG bujileri hem ısıya dayanıklıdır çünkü LPG yanınca daha fazla ısı ortaya çıkar hemde kısa ve güçlü ateşleme ister. İşte iridium bujiler burda öne çıkıyor. Benzinde hissedilmeyen bazı sıkıntıların LPG de hissedilmesinin sebebide bunlardir. He stardart bujininde tırnak aralığını dusurursun ama 5000 km sonra çöpe atmak zorunda kalırsın. Bizzat denedim LPG bujisi ile daha fazla yol aldım hemde 98 poloda. Gereksiz değildir ama biraz pahalıdır. Aslinda pahaliysa değil Normal bujiyi zaten LPG li ise 15000 binde bir degistigimizi düşünürsek ucuza bile geliyor parayı baştan verince pahaliymis gibi geliyor. Ama hem yakıt tasarrufu hemde daha iyi performans vermektedirler. Hemde karışım daha iyi yandigindan motorada kataliyzatorede faydalıdır.

    Yukarda dedim, kaliteli buji,. kalitesiz buji diye ayrılır.. uzun gider kısa gider..



    Lpg nin motor içinde ısıl değişimi göstermediği bilimsel olarak açıklandı. Google aramasiyla bilimsel makaleyi bulabilirsiniz.



    Yine yukarıda dediğim gib lpg uyumlu basit motorların böyle seylere ihtiyaci yoktur..

    Öyle yüzde yüz afr ayarlarsan belki ama ne yaparsan yap illaki fakire yada zengine düşecek oto kalibrasyon yapıp tamam oldu ver 20 lira diyen ustalarla bu iş olmayacağına göre LPG her zaman motor ısısını arttıracaktır. Ayrıca katalizator kullanan hiçbir motor bana göre basit değildir. Düzgün ateşleme olmadan atılacak fazla yakıt size hiçte ucuz olmayacak katalizör masrafı açacaktır. LPG bujileri daha iyi ateşleme yapar hocam bunu sizde biliyorsunuz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ZoomStar -- 8 Haziran 2017; 14:56:16 >




  • Cevap veriyorum.

    150 kere oldu kaç defa daha yazacağız.

    LPG bujisi diye bişi yoktur. Yersen uzay eriği vardır.

    LPG tam ayarlansa bile gaz fazında verildiği için benzinin sıvıdan buhara dönüşürken çektiği enerjiyi çekemez. Bu yüzden LPG ile çalışan motor benzine göre daha sıcak çalışır.

    Çok denemek isterseniz daha soğuk (yani motordaki ısı daha çok çeken (even bujilerin böyle bir vazifesi de var pek bilinmeyen)) buji takabilirsiniz.

    Alaşımlı bujilerin temel hedefi, daha yüksek bakım aralıkları ile işçilikten kazandırmaktır. Lakin bu bujileri eski yani ateşleme performansı göreceli olarak düşük araçlara takarsanız tam tersi etki görürsünüz.

    Ortalama eski tip bujilerin ömrü lpg kullanımında 10 bin km dir. Eğil bükebilir, veya parçacıdan bir tık darını alabilirsiniz.

    Eski araçlarda (şahin doğan) elektronik ateşlemenin lpg için daha faydalı olduğu bilinmektedir.

    Paranız ve elektronik ateilemeniz varsa, Bosch un merecedes w124 için kullandığı ateşleme bobinini tavsiye ederim.

    Yeni araçlardaki bobin arızaları, hatalı montaj dan kaynaklı kaçak göçeklerden oluyor.




  • erkmenson kullanıcısına yanıt
    Bahsettiğiniz makaleyi okudum. Atan avcının makalesi. Benim için çok da faydalı oldu.



    Makaleden çıkarılan sonuç sizin dediğiniz gibi. Biraz daha açıklamak gerekirse motorun lpg ile de benzin ile de sabit çalışma sıcaklığına ulaştıktan sonra içerideki sıcaklık sabit.



    Fakat 250 sn sonra sabit sıcaklığa ulaşan motorun bu sıcaklığa ulaşırken izlediği sıcaklık değişim haritası farklı sadece.



    Lpgli araçlardaki Subapların ısıda dolayı problem oluşturmasında da 2 neden olduğu ortaya çıkmış. 1) benzin ile çalışan motorda subap yüzeyinde karbon film oluştuğu ve bu karbon filminin sıcaklığın iletilmemesinde çok önemli olduğu ortaya çıkmış. Benzin ile kullanımda oluşurken lpg ve doğal gaz ile kullanımda hiç oluşmadığı ya da çok az miktarda oluştuğu gözlenmiş bu karbon filminin.



    2) subap sorunlarındaki önemli diğer faktörün aracın avans haritasının düzenli çalışması imiş. Farklı avans haritası ile çalışan motorlarda subapları fazla ısıya ve zorlamaya maruz kalıyormuş. Bir kere vurması gerekirken 2 kere vurması örneğin.



    Benim bu okuduklarımdan çıkarımlarım ki makalenin sonuç ve tartışma kısmında bunu doğruluyor,



    1) lpg ile çalışan araçların düzenli olarak benzin ile de kullanılmasını sağlamak ve bu sayede subap yüzeyinde karbon filmi oluşunu sağlamak gerekli.



    2) lpg kalibrasyonun doğru yapılması doğru avans ayarıyla motorun çalışması gerektiği.



    Ek olarak motorun avansının en düzensiz olduğu devrin 3.600 devir dakika ve sonrası olduğunu belirtmiş buradan yola çıkarsak lpg araçlar ile çok yüksek devirler çevirmemeli, illa ki çevrilmesi gerekiyorsa da o sırada benzinli kullanılması gerekli.



    Konumuza dönersek yüksek devirlerde benzinlikullanımdaki avans ayarına yakın bir avans ayarı elde etmek isteniyorsa lpg li motorda farklı buji kullanılabilir. Ama tabi önce bilimsel olarak bunu denemek test etmek lazım. Yukarıda çalışmada 1.6 cc 4 zamanlı bir motorda yapılmış bunu da belirtelim.




  • Açıkçası 3500 devirden sonra benzine geçilecekse motoru sübapları korumak için ekonomiye hiç bir katkısı yok. Sabahları zaten benzinde çalışıyor.%90 kullanıcıların devir limiti koymuyor LPG için.

    Aracım 2litre renault motoru ve yılda en fazla 5000 yapıyorum. Hadi 7000km yaptım diyelim.
    ortalama 9-10.5LT benzin tüketiyor
    11.8LT LPG tüketiyor.

    Benzin 5.20 LPG 2.85 desek
    52TL/100KM BENZİN, 34TL/100KM LPG
    arada 18 TL var.
    Yıllık 7000km yaptığımı hesaplarsak, 1260TL fark oluşuyor.
    Ayardı, filtreydi derken 260ı öyle gitse, sabahları çalıştırma derken 300Liralık benzin yese 1 yılda 700TL net LPG karı oluyor yıllık.
    O da maksimum rakam benim için, çünkü fazla yol yapmıyorum.
    Yılda 500-700TL kar için motora verilen zarar değer mi, bana göre değmez. Motor yaptırmaya kalksan 6000TL
    Araba çok yakıyordur veya çok yol yapıyordur o zaman tercih değişir tabi.

    İlla çevreciyim diyorsan sıvı enjekte LPG sistemi bağlat hem sorun yaşamazsın hem performans artışın olur benzine göre binlerce dolar verdikten sonra.

    Bunu neden anlattım, konuyu şuraya bağlayacağım.
    LPG bujisi gereksizse, LPG de gereksiz.

    Günlerdir yabancı, yerli kaynaklardan bu konuyu araştırıyorum.
    Aslında LPG bujisi iridyum buji. Daha iyi yanma sağlıyor ve bobinden çekilen akıma daha az ihtiyaç duyuluyor. Ve soğuk buji

    Japon Denso böyle bir tablo yayınlamış.


    Bir de NGK böyle video yayınlamış.




    Eğer LPG kullanacaksam ve işin ucuzuna kaçacaksam, 1 tık soğuk buji alırım. Tırnak aralığı da 0.8mm orjinali olduğundan oynamaya gerek kalmaz. Ama 1.1mm olsaydı o zaman 0.8'e daraltırdım.
    LPG kullanıp arabamı çok üzmeyim dersem iridyum bujiyi alır rahatlıkla kullanırım.

    Ha ben benzinden vazgeçmem diyorsam ya standart bujileri 10binde 1 değiştirir veya NGK iridyum IX serisi alır gazlamama bakarım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MIKROP DOGAN -- 10 Haziran 2017; 13:27:53 >




  • Denso da grafiği yapan sağlam sıkmış.

    Bujiler içindeki materyale göre çekmez elektriği, Allah ne verdiyse çeker. Bobin içindeki elektriği boşlatır, buji bobine abi ordan 20 kv göndersene demez, öyle bir tertibat yok.

    rolantide 12kv vuran normal bosch buji 4000 dd 4kv ta kadar düşer.

    Sebep ? araç sahibi 20 senedir aynı bobini kullanır.

    Yahu bu alaşımlı buji işi yalan.

    80 bin km gidecekmiş, he gitti sonra benzini yapıştı motor yağı yapıştı, bujiyi sökerken de pistona bir sürü katılaşmış parçacığı bıraktı.Oda gömleği cizdi al buyur sana iridyum.

    O video da çin işi. iki bujiye verilen voltajın aynı olduğunun garantisi var mı ?...

    İlla iyi buji takacaksanız, NGK takın, sık değiştirin yeter...

    Yada neyse ya, usta camiasında takıntılı müşteri diye bir tanım vardır.

    Adam gelir arabası ile, sana inanmaz, kafasında takılmıştır, arabanın hede si var, bakarsın edersin, abi araç düzgün bişi yok dersin para almadan gönderirsin, tatmin olmaz 3 dükkan aşağı gider,

    Ustam bunun hedesi var,

    Bakalım abi, a evet hedesi varmış ver 100 tl şimdi oldu hadi güle güle...

    LPG Bujisi, Alaşımlı buji, bunların hepsi pazarlama taktiği. Paşa keyfiniz bilir para sizin araç sizin.




  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt
    Takıntılı müşteri kısmı süper

    Madem koskoca denso palavra sıkıyor, masal okuyor şu videoyu izlemenizi öneriyorum. Videoyu çeken vatandaşta bizim sanayi esnafı.
    Bu da mı gol değil ?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MIKROP DOGAN -- 11 Haziran 2017; 9:20:59 >




  • 80 bin km buji kullanılmaz diye birşey yok.80 bin gidiyor diye paslanacak kaynayacak diyede bir şey yok.



    ben normal bujiyi 40 bin km kullanıyorum .her sene bakım yaptırırken sökülüp geri takılıyor,hem kontrolde ediliyor.



    ngk bujiler pahalı ,bence bosch marka alıp 40 binde değiştirmek daha mantıklı.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.