Şimdi Ara

Silindir kapatmak çok pahalı bir teknoloji mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
2.184
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 300C'lerde vardı yanılmıyorsam.

    Yeni Golf de benzer bir teknoloji var galiba.

    Merak ettiğim bu çok pahalı mı ki tüm üreticiler kullanmıyorlar.

    Şehirçinde,dur kalkta 1 silindir kapansa 3 tanesi yeter.Tüketim de makul seviyeye düşer.

    Neden böyle bir özellik standart olmuyor.Start-Stop'tan daha etkili bir çözüm olmaz mı?



  • Doğuşa soracak olursak pahalı olduğu aşikar. Golf fiyatlarından belli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Doğuşa soracak olursak pahalı olduğu aşikar. Golf fiyatlarından belli.

    Ben üretim bazında söylüyorum hocam.

    Motor maliyetini çok mu yükseltiyor acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Doğuşa soracak olursak pahalı olduğu aşikar. Golf fiyatlarından belli.

    Doğuşa hiç bir şey sorma hocam ona göre tdi ile tsi arasında kifark 15.000 tl
  • Silindirler krank mili araciligiyla birbirlerine bagli oldugu icin kapatma dediginiz olay bahsi gecen silindirlere yakit gitmemesi seklinde olur diye tahmin ediyorum. Bu durumda kapali silindirler krank miline tork uygulayamayacaklarindan krank mili uzerinde silindirler kapali ve acikken farkli alanlara yuk binmesine ve degisken yorulma durumlarinin ortaya cikmasina yol acabilir, bu da farkli malzeme secimini gerektirebilir. Ayni zamanda kapanan silindirlerin yanma odalari isinip sogumaya bagli termal yorulmalara maruz kalirlar, gene malzeme degismesi gerekebilir. Eski araclar uretilirken malzeme bilimi bu kadar gelismis degildi ve genelde tek tip cok guclu malzemeler kullaniliyordu ancak gunumuzde bir cok uretici optimize edilmis malzemelerle motor uretiyor. Kosullarin degismesi malzeme arge si ve ek maliyet olarak geri doner ki yakit tuketimine ve satislara o kadar ciddi etkileri olmaz diye dusunuyorum. Detayli bilgisi olan arkadaslar vardir muhtemelen, ben 2 yillik makina muhendisligi egitimimle su cikarimlari yaptim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Doğuşa soracak olursak pahalı olduğu aşikar. Golf fiyatlarından belli.

    Ben üretim bazında söylüyorum hocam.

    Motor maliyetini çok mu yükseltiyor acaba?

    Pahalı olacağını sanmıyorum. Zaten çok aman aman bir ozellik degil bana göre. Biraz gaza dokununca zaten açılacak silindire yakıt puskurtme olayı. Kontol ünitesi, yazılım gibi maliyetler olur kanımca.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rdiesel

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Doğuşa soracak olursak pahalı olduğu aşikar. Golf fiyatlarından belli.

    Doğuşa hiç bir şey sorma hocam ona göre tdi ile tsi arasında kifark 15.000 tl

    Adamlar çok uckagitci. Benzinli manuel aracı çok az getirip digerlerine yönlendiriyorlar. Onlarında fiyatları malum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Maliyetten de ziyade çoğunun merak ettiği gibi sistemin sorun potansiyeli var mı?


    Vw motorlarından ilk nesil Tsi ların sonradan ciddi sorun yaşattıklarını duymadım, yeni de olsa bu motorun sorunlara gebe olacağını sanmıyorum açıkcası..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan
    Adamlar çok uckagitci. Benzinli manuel aracı çok az getirip digerlerine yönlendiriyorlar. Onlarında fiyatları malum.

    Hocam Bu adamların Elinden distribütörlüğü alınsada VW kendi hem burda(Türkiye'de) üretim yapıp hemde pazarlamasını yapsa Bknz:(Sabancı'dan ayrılan TOYOTA)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Maliyetten de ziyade çoğunun merak ettiği gibi sistemin sorun potansiyeli var mı?


    Vw motorlarından ilk nesil Tsi ların sonradan ciddi sorun yaşattıklarını duymadım, yeni de olsa bu motorun sorunlara gebe olacağını sanmıyorum açıkcası..


    Ne gibi sorunlar çıkarabilir acaba?

    Pek terslik çıkaracağa benzemiyor bence.Sadece yanma olmayacak.İyi bi yazılım ayarıyla sorunsuz olur bence.

    Materyal kanadında da sıkıntı yok.Mesela 1 silindir farklı malzemeden bile yapılabilir.
  • Peki bu sistemin detaylı olarak nasıl çalıştığını anlatabilecek biri varmı ?

    Ben sadece durma anında değilde örnek verirsek sabit hızlardada 1veya 2 silindirin iptal olma durumunda neler olur merak ediyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DoMinicSS

    Peki bu sistemin detaylı olarak nasıl çalıştığını anlatabilecek biri varmı ?

    Ben sadece durma anında değilde örnek verirsek sabit hızlardada 1veya 2 silindirin iptal olma durumunda neler olur merak ediyorum.

    Ben de tam bilmiyorum ama silindire yakıt püskürtme kesiliyor.

    Mesela motor 1.6 diyelim.Sıkışık trafikte düşük hızda motor 1.2 hacime düşüyor.

    3 silindirle gidiyor.7 litre yakacağına 5 falan oluyor mesela.

    Bence harika olurdu.Hatta 2 silindire bile düşebilir.

    Dur kalkta 2 silindir yeterli olur.
  • Mercedes AMG motorlarında bu var.

    V8 motorda 4silindire yakıtı kesiyor. 4 silindir normal motor gibi oluyor. Doğal olarak aracın günlük yakıt değerleri bir çok 1.6 benzinli arabanın altında
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sadece Sürücü

    Mercedes AMG motorlarında bu var.

    V8 motorda 4silindire yakıtı kesiyor. 4 silindir normal motor gibi oluyor. Doğal olarak aracın günlük yakıt değerleri bir çok 1.6 benzinli arabanın altında

    O yüzden 100 km basina - 10 litrenin altinda 557 ps`lik bir arac icin.
  • http://www.otobil.net/blog/genel/silindir-kapatma-teknolojisi/
    http://www.autoshow.com.tr/iki-silindir-mola-veriyor-HaberDetay/2904.aspx?3.Page
    böyle sürüyle....

    Çok yeni ve güncel bir fikir değil. Amerikalılar hemi etiketiyle uyguluyor bakabilirsiniz. Şuana kadar oluşturacağı farklar ve yapı basitliğiyle yüksek hacimli ve silindir sayısına sahip motorlar da kullanılıyordu. Pek araştırılmadığından birçok büyük ölçekli motorda bulunduğu bilinmiyordu. I4, V4 motorlar için ciddi bir kazanç (kısa sürelerde) getiremeyeceğinden çok üzerin de durulmuyordu. I6, V6'lar da uygulayanlar zaten vardı. Start-Stop'un alternatifi olamaz silindirlere yakıt akışını kalkışlar da kesmek mantık dahilin de yer almaz. Bunlar zaten küçük ölçekli, şasileri ancak taşıyabilen, emisyonu düşük motorlar. Performans motorlarına yine uygulayabilirler bu üreticilere kalmış bir durum arge maliyetleri söz konusu. Zaten V4'ler ile de sunulduğunu artık duyabilirsiniz. Bana göre küçük binekler için ahım şahım birşey değil daha pahalı enjeksiyonlar kullanılacağından uzun vadeli getirisi dahi tartışma konusu. Otomobillerin yazılım alt yapısının gelişmeye devam etmesiyle birlikte cut off, shut off sistemler gelişmeye devam ediyor.




  • Pahalı olsa Dsg gibi uçuk bir fiyat farkı koyardı araya

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • burdan bakabilirsin, cyclinder deactivation part1 ve part2 olarak ilk uygulanan araçlar, GM motorları (Mercedes CL,Honda 3.5V6, GM HEMI V8...gibi)

    http://www.autospeed.com/A_2618/xBXyt34qy_1/cms/article.html
  • Cadillac Escalade 6.0 Hybrid'de vardı buna benzer bir teknoloji.Hem 8 silindir,hem 4 silindir hem de elektrikli olarak kullanılabiliyor.
  • Benim anlamadigim normalde 1 silindirde bile atesleme olmazsa motor deli dana gibi boguruyor tekliyor araba.

    Bu adamlar bu sorunu nasil cozuyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bahsettiğimiz olay passat cc de olması lazım. yanlış hatırlamıyorsam 0-100 ntv programında test ederken falan bahsetmişlerdi uzun yolda belli bi hızda giderken 2. ve 3. silindirleri iptal ediyordu.
    ilgili yazı bunu bulabildim. audinin
    http://www.autoshow.com.tr/iki-silindir-mola-veriyor-HaberDetay/2904.aspx
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.