Şimdi Ara

İridyum Buji Para Tuzağımı ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
2
Favori
4.699
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2021 model 1.4 lpgli egea marka araç aldım. Aracın servis klavuzunda 40.000km de bujilerin değişmesi gerektiği yazıyor. Candan mühendislik ise üzerinde bulunan fabrikasyon bujilerin ngk marka nikel buji olduğunu ve bunların ömrünün 20.000km olduğunu iddia ediyor. Bende bosch marka iridyum bujiler buldum araca bu bujilerin ömrünün 80.000km olduğunu söylüyorlar. 250tl fazla verip almaya değer mi ? Mümkünse tecrübe edinmiş arkadaşlar yardımcı olursa çok sevinirim. 10 senedir dizel araca biniyoruz bayadır uzak kaldık benzinli araçlara




  • Candan mühendislik neyin otoritesi de üreticinin 40 bin dediği bujiye 20 bin ömür biçiyor ki? Alt tarafı işini yapmaya çalışan LPG montaj firması.


    Sanayide bir laf vardır, "mekaniği beceremeyen çıraklar LPG'cilere gönderilip usta yapılır" diye. Daha düne kadar AFR ayarına gerek yok diyen firma rüzgarı görünce AFR ayarcısı oldu.


    Epey LPG'ciyle muhatap olup bir de AFR'ci deneyimim olduğu için mekanikçiye 1 hassas yaklaşıyorsam LPG'ciye 5 hassas yaklaşırım. İşten anlamıyormuş taklidi yapınca dökülüyorlar zaten. Nasılsa karşıdaki bilmiyor, salla sallayabildiğin kadar.


    Egea 1.4 fire üstten çift eksantrikli klasik DOHC motor. Bu motorun buji ömürleri hele NGK veya Denso olunca 40 bin km çok rahat çıkarıyor. LPG'li hali bile 40 bin km çok rahat çıkarıyor. Buji geçtiğimiz yıllarda uygun fiyatlı sarf malzemesi olduğu için 2-3 bakımda bir değiştirilirdi. Tabi o zamanlar hava filtresi 40 TL, bir takım buji de 40 TL'ydi. Sadece LPG'li motorlarda vuruntu yapmasını engellemek için buji tırnak aralığı orjinalden bir tık düşük takılır. 1,1 yerine 0,9 örneğin.


    LPG'ciler ise, hassas ayara ekstra mesai harcamak yerine araç sahibine buji bobin kablo değiştirtir, benzinde mis gibi çalışan araç LPG'de hafif vuruntu yapınca bahane de şudur; "hatalar benzinde belli olmaz ama LPG'de belli olur" derler. Halbuki ince ayarla iş çözülecektir ama hem mesai harcamak lazımdır hem de ince ayardan iyi anlamak lazımdır.


    Ne hikmetse bu vuruntular soğuk motorda yaparken sıcak motorda yapmaz örneğin veya tam tersi yaşanır. Ne oluyor yani bobin biraz çalışıp yoruluyor mu sıcak soğuk fark ediyor? Ben söyleyeyim neden olduğunu; çünkü basınç ve sıcaklığa göre yakıt haritalandırması yapamıyorlar. 20 derecede 3.5 ms süreyle gönderilen gaz ile 80 derecede 3.5 ms süreyle gönderilen gazın aynı yoğunlukta olması lazım ki motor soğukken de vurmasın, sıcakken de fakirde kalmasın.


    Bu bilgileri öğrenmek zorunda kaldık çünkü sektörde bilinen bir AFR'cinin "bobin değişmesi lazım, kit değişmesi lazım vs vs" diye beceremediği ve bir sürü sorunla beni ortada bıraktığı arabayı LPG'yi A'dan Z'ye öğrenerek düzeltmek zorunda kaldım. Ne bobin değişti ne kit, bujiler bile değişmedi. 2 yıldan fazla süredir de aracı aynı ayarla sıfır sorunla kullandım. Bir de hemen anlaşmalı LPG'cisinden bana kit fiyatı falan almıştı telefonda. Neyse konuya dönelim.


    Dohc LPG'li ve benzinli motorda iridyum denedik, herhangi bir yakıt veya performans farkı olmadı. Başka bir LPG'li dohc motorda ömür de pek fark etmedi. Varılan sonuç, buji ömrünün aradaki fiyat farkını karşılamadığı oldu. Bu arada 120 bin km hiç değişmeyen normal buji de gördük, bazen planlananın üstünde de ömürleri oluyor. Siz isterseniz deneyebilirsiniz tabi ki. Şahsen ben bir daha denemem. 40 bin km'den aşağı da bujide problem yoksa değiştirmem. Yazık, bir takım buji olmuş 300-400 TL. Psikolojik rahatlamanın dışında bir faydası da yok.

    Yapay Zekanın Yanıtı

    İridyum Bujiler: Paranıza Değer mi?

    İridyum bujiler, otomotiv endüstrisinde popülerlik kazanan bir buji türüdür. Uzun ömürleri ve geliştirilmiş performansları ile bilinirler, ancak aynı zamanda daha yüksek bir fiyat etiketine sahiptirler. İridyum bujilerin paranıza değip değmediğini öğrenmek istiyorsanız, bu makale size bilinçli bir karar vermeniz için ihtiyaç duyduğunuz bilgileri sağlayacaktır.

    İridyum Bujilerin Faydaları

    • Daha Uzun Ömür: İridyum bujiler, geleneksel bujilere kıyasla daha uzun bir kullanım ömrüne sahiptir. Tipik olarak 80.000 ila 120.000 kilometre arasında dayanırlar, bu da daha az sıklıkta değişim ihtiyacı anlamına gelir.
    • Geliştirilmiş Performans: İridyumun yüksek erime noktası, ateşlemenin daha hassas olmasını sağlar. Bu da daha sorunsuz bir rölantiden daha iyi yakıt verimliliğine kadar bir dizi performans avantajına yol açar.
    • Daha Düşük Emisyonlar: İridyum bujilerin daha verimli ateşlemesi, zararlı emisyonların azaltılmasına yardımcı olur.

    İridyum Bujilerin Dezavantajları

    • Yüksek Fiyat: İridyum bujiler, geleneksel bujilere kıyasla önemli ölçüde daha pahalıdır.
    • Tüm Araçlarla Uyumlu Değil: İridyum bujiler, tüm araç modellerine uyumlu olmayabilir. Aracınız için doğru buji türünü belirlemek için üretici kılavuzuna başvurmalısınız.

    İridyum Bujilerin Değerlendirilmesi

    İridyum bujilerin paranıza değip değmediğini belirlemek için aşağıdaki faktörleri göz önünde bulundurun:

    • Araba Kullanım Şekliniz: İridyum bujiler, sık sık uzun mesafeler kat eden veya yüksek performanslı araçlar kullanan sürücüler için en uygunudur.
    • Aracınızın Modeli: İridyum bujiler, tüm araç modellerine uyumlu olmayabilir.
    • Bütçeniz: İridyum bujiler pahalı olabilir, bu nedenle bunları satın almadan önce bütçenizi göz önünde bulundurmalısınız.

    Sonuç

    İridyum bujiler, uzun ömürleri ve gelişmiş performansları ile cazip bir seçenektir. Ancak daha yüksek fiyat etiketleri nedeniyle, herkes için uygun olmayabilirler. Araştırmanızı yapın ve aracınız ve sürüş ihtiyaçlarınız için doğru kararın ne olduğuna karar verin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Willian kullanıcısına yanıt
    Toyota iridyum buji için 100 bin km ömür veriyor.

    Fiyat performans olarak hesabını yapıp karar verebilirsiniz.
  • Prokizya kullanıcısına yanıt

    nikel buji söylendiği gibi 20.000km ise ömrü 400 tl 4 tanesi. İridyum buji çok daha karlı duruyor

  • Willian kullanıcısına yanıt
    Fiyat grubu ilginç biraz. Bujiler için verilen ömür çok kısa.
    Bakım zamanı sökülür bakılır bozulma varsa değiştirilir. Her 20 bin km de ille değişmeye gerek yok.

    Ayrıca ngk veya bosch gibi üretici sitelerinde aracınıza uygun farklı alternatifleri görebilirsiniz. Fiyatlarına bakın ona göre karar sizin.
  • Prokizya kullanıcısına yanıt

    teşekkürler hocam

  • Candan mühendislik neyin otoritesi de üreticinin 40 bin dediği bujiye 20 bin ömür biçiyor ki? Alt tarafı işini yapmaya çalışan LPG montaj firması.


    Sanayide bir laf vardır, "mekaniği beceremeyen çıraklar LPG'cilere gönderilip usta yapılır" diye. Daha düne kadar AFR ayarına gerek yok diyen firma rüzgarı görünce AFR ayarcısı oldu.


    Epey LPG'ciyle muhatap olup bir de AFR'ci deneyimim olduğu için mekanikçiye 1 hassas yaklaşıyorsam LPG'ciye 5 hassas yaklaşırım. İşten anlamıyormuş taklidi yapınca dökülüyorlar zaten. Nasılsa karşıdaki bilmiyor, salla sallayabildiğin kadar.


    Egea 1.4 fire üstten çift eksantrikli klasik DOHC motor. Bu motorun buji ömürleri hele NGK veya Denso olunca 40 bin km çok rahat çıkarıyor. LPG'li hali bile 40 bin km çok rahat çıkarıyor. Buji geçtiğimiz yıllarda uygun fiyatlı sarf malzemesi olduğu için 2-3 bakımda bir değiştirilirdi. Tabi o zamanlar hava filtresi 40 TL, bir takım buji de 40 TL'ydi. Sadece LPG'li motorlarda vuruntu yapmasını engellemek için buji tırnak aralığı orjinalden bir tık düşük takılır. 1,1 yerine 0,9 örneğin.


    LPG'ciler ise, hassas ayara ekstra mesai harcamak yerine araç sahibine buji bobin kablo değiştirtir, benzinde mis gibi çalışan araç LPG'de hafif vuruntu yapınca bahane de şudur; "hatalar benzinde belli olmaz ama LPG'de belli olur" derler. Halbuki ince ayarla iş çözülecektir ama hem mesai harcamak lazımdır hem de ince ayardan iyi anlamak lazımdır.


    Ne hikmetse bu vuruntular soğuk motorda yaparken sıcak motorda yapmaz örneğin veya tam tersi yaşanır. Ne oluyor yani bobin biraz çalışıp yoruluyor mu sıcak soğuk fark ediyor? Ben söyleyeyim neden olduğunu; çünkü basınç ve sıcaklığa göre yakıt haritalandırması yapamıyorlar. 20 derecede 3.5 ms süreyle gönderilen gaz ile 80 derecede 3.5 ms süreyle gönderilen gazın aynı yoğunlukta olması lazım ki motor soğukken de vurmasın, sıcakken de fakirde kalmasın.


    Bu bilgileri öğrenmek zorunda kaldık çünkü sektörde bilinen bir AFR'cinin "bobin değişmesi lazım, kit değişmesi lazım vs vs" diye beceremediği ve bir sürü sorunla beni ortada bıraktığı arabayı LPG'yi A'dan Z'ye öğrenerek düzeltmek zorunda kaldım. Ne bobin değişti ne kit, bujiler bile değişmedi. 2 yıldan fazla süredir de aracı aynı ayarla sıfır sorunla kullandım. Bir de hemen anlaşmalı LPG'cisinden bana kit fiyatı falan almıştı telefonda. Neyse konuya dönelim.


    Dohc LPG'li ve benzinli motorda iridyum denedik, herhangi bir yakıt veya performans farkı olmadı. Başka bir LPG'li dohc motorda ömür de pek fark etmedi. Varılan sonuç, buji ömrünün aradaki fiyat farkını karşılamadığı oldu. Bu arada 120 bin km hiç değişmeyen normal buji de gördük, bazen planlananın üstünde de ömürleri oluyor. Siz isterseniz deneyebilirsiniz tabi ki. Şahsen ben bir daha denemem. 40 bin km'den aşağı da bujide problem yoksa değiştirmem. Yazık, bir takım buji olmuş 300-400 TL. Psikolojik rahatlamanın dışında bir faydası da yok.





  • canocan_07 kullanıcısına yanıt
    AFR’cinin ismi V ile mi başlıyor?
  • Aynen.

  • 2015 Corolla 1.6 132bg benzinli corolla var aktif kullandığım.İlk bujileri 100.000de değiştik(fabrikasyon iridyum buji kullanılıyor) gayet sağlamdı hala daha gideri vardı.2. değişimide 200.000 de yaptık yine gideri vardı bujilerin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kubilay61 -- 28 Nisan 2023; 23:14:30 >
  • canocan_07 kullanıcısına yanıt

    Bu kadar detaylı şekilde yazdığınız için teşekkür ederiz. Malum internet ortamında lpg konusunda bir otorite gibi gözüküyor candan. Ancak benim gittiğimde firma ise 2006 dan bu yana afr ayarı ve lpg ile uğraşıyor onlarda candan dan gelen bir çok araba gösterdi bana resimli bir şekilde. O zaman dediğiniz gibi 200tl fark var şuan bu fark için ilk etapda denenebilir diye düşünüyorum. çok teşekkür ederim değerli yanıtlarınız için

  • kubilay61 kullanıcısına yanıt

    Teşekkür ederim o zaman iridyum buji denenebilir.

  • buji km ile değil sağlığı ile değiştirilir. durumuna göre 20 bin km de değişecek buji 70 binde de değişebilir. bu servisçi tayfası para kazanmak için düdükleyip duruyor milleti. ayrıca servis değişim aralığını ne diyorsa siz en az 2 ile çarpın. adamlar 10 binde bir yağ değiştirtiyordu bir ara . sonra millete pahalı gelince arayıp bakım aralığını 20 bin yaptık 20 binde de gelseniz olur demeye başladılar . ee hani 10 binde değiştirmezsek motoru kucağa alıyorduk ?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi crow in cornfield -- 29 Nisan 2023; 11:34:20 >
  • 1.4 egea için nerden alabilirim buji? Sanayideki ustama değiştireyim. İridyum olmasa da olur. Fazla detaya gerek yok.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: canocan_07

    Candan mühendislik neyin otoritesi de üreticinin 40 bin dediği bujiye 20 bin ömür biçiyor ki? Alt tarafı işini yapmaya çalışan LPG montaj firması.


    Sanayide bir laf vardır, "mekaniği beceremeyen çıraklar LPG'cilere gönderilip usta yapılır" diye. Daha düne kadar AFR ayarına gerek yok diyen firma rüzgarı görünce AFR ayarcısı oldu.


    Epey LPG'ciyle muhatap olup bir de AFR'ci deneyimim olduğu için mekanikçiye 1 hassas yaklaşıyorsam LPG'ciye 5 hassas yaklaşırım. İşten anlamıyormuş taklidi yapınca dökülüyorlar zaten. Nasılsa karşıdaki bilmiyor, salla sallayabildiğin kadar.


    Egea 1.4 fire üstten çift eksantrikli klasik DOHC motor. Bu motorun buji ömürleri hele NGK veya Denso olunca 40 bin km çok rahat çıkarıyor. LPG'li hali bile 40 bin km çok rahat çıkarıyor. Buji geçtiğimiz yıllarda uygun fiyatlı sarf malzemesi olduğu için 2-3 bakımda bir değiştirilirdi. Tabi o zamanlar hava filtresi 40 TL, bir takım buji de 40 TL'ydi. Sadece LPG'li motorlarda vuruntu yapmasını engellemek için buji tırnak aralığı orjinalden bir tık düşük takılır. 1,1 yerine 0,9 örneğin.


    LPG'ciler ise, hassas ayara ekstra mesai harcamak yerine araç sahibine buji bobin kablo değiştirtir, benzinde mis gibi çalışan araç LPG'de hafif vuruntu yapınca bahane de şudur; "hatalar benzinde belli olmaz ama LPG'de belli olur" derler. Halbuki ince ayarla iş çözülecektir ama hem mesai harcamak lazımdır hem de ince ayardan iyi anlamak lazımdır.


    Ne hikmetse bu vuruntular soğuk motorda yaparken sıcak motorda yapmaz örneğin veya tam tersi yaşanır. Ne oluyor yani bobin biraz çalışıp yoruluyor mu sıcak soğuk fark ediyor? Ben söyleyeyim neden olduğunu; çünkü basınç ve sıcaklığa göre yakıt haritalandırması yapamıyorlar. 20 derecede 3.5 ms süreyle gönderilen gaz ile 80 derecede 3.5 ms süreyle gönderilen gazın aynı yoğunlukta olması lazım ki motor soğukken de vurmasın, sıcakken de fakirde kalmasın.


    Bu bilgileri öğrenmek zorunda kaldık çünkü sektörde bilinen bir AFR'cinin "bobin değişmesi lazım, kit değişmesi lazım vs vs" diye beceremediği ve bir sürü sorunla beni ortada bıraktığı arabayı LPG'yi A'dan Z'ye öğrenerek düzeltmek zorunda kaldım. Ne bobin değişti ne kit, bujiler bile değişmedi. 2 yıldan fazla süredir de aracı aynı ayarla sıfır sorunla kullandım. Bir de hemen anlaşmalı LPG'cisinden bana kit fiyatı falan almıştı telefonda. Neyse konuya dönelim.


    Dohc LPG'li ve benzinli motorda iridyum denedik, herhangi bir yakıt veya performans farkı olmadı. Başka bir LPG'li dohc motorda ömür de pek fark etmedi. Varılan sonuç, buji ömrünün aradaki fiyat farkını karşılamadığı oldu. Bu arada 120 bin km hiç değişmeyen normal buji de gördük, bazen planlananın üstünde de ömürleri oluyor. Siz isterseniz deneyebilirsiniz tabi ki. Şahsen ben bir daha denemem. 40 bin km'den aşağı da bujide problem yoksa değiştirmem. Yazık, bir takım buji olmuş 300-400 TL. Psikolojik rahatlamanın dışında bir faydası da yok.

    Detaylı açıklamışsınız, tecrübe edip bizimle paylaşmışsınız teşekkür ederim. Benzin/lpg 1.4 16v Fabia 2 CGG motor için buji arayışındayımdım.Bizim kaynaklarda sanki LPG’ye özel bir bujiymiş gibi lanse ediliyor iridyum buji. Orjinal üzerinde olan nikel Bosch FR7HC bujiyi kullanacağım.




  • teoride 4 buji 400, iridyumu 200 tl pahalı vs dersin ama adam orda buji değiştirmesine 1000 tl işçilik yazacak adamın istediği bu

  • Değil, iridyum bujinin ömrü uzun gercekten de, mazda-toyota 120k km omur biçiyor.
  • İridyum buji vardı aracımda Denso marka orjinal fabrika çıkışı 110.000 KM götürdü. Araç Toyota Auris benzinli.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.