Şimdi Ara

Neden bütün markalar triger kayışı yerine zincir kullanmıyor...??? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
60
Cevap
0
Favori
10.329
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Tabiki ekonomik olay, Adam servisine Triger değişiminden dünyanın parasını kazandırıyor

  • Arkadaşların dediği gibi maliyet ve sonrasında ki servis ücret olayı..

    Önden çekiş ve arkadan çekişde maliyet konusundan olsa gerek..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: selim82

    toyotanın tüm modelleri zincir kullanır kayış yoktur hiçbirinde


    corolla 99 , 1.6 terra 110 hp.

    Kayış kullanıyor, daha geçen sene değiştirdim
  • yaw arkadaşlar bu triger kaç km de değişiyor benim doblo 140.000 km de ama daha hiç değiştirmedik

    nasıl değişiyor neden değişiyor hiç değişmese ne olur çekişe zararı warmı yakıtta bi değişiklik yapar mı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: miraz.miraz

    yaw arkadaşlar bu triger kaç km de değişiyor benim doblo 140.000 km de ama daha hiç değiştirmedik

    nasıl değişiyor neden değişiyor hiç değişmese ne olur çekişe zararı warmı yakıtta bi değişiklik yapar mı

    60.000 de bir değişiyor bineklerde...
    eğer doblo zincir değil kayışsa aman dikkat 140.000 olmuş....
    kayış koparsa çok ciddi masraf çıkartabilir...

    hatta belirli süre içinde 60.000...
    yani o süre içinde 60.000 tamamlamassanız da değişiyor kayış...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    VVT-I motorlar ve D4D motorlar zincirlidir. İstisnası var mı bilmiyorum.

    Zincir yüksek maliyet demektir.

    Ayrıca genelde yüksek devirli motorlarda zincir tercih edilmez. Çoğu Honda motoru gibi...
    Sebebini yukarıda arkadaşlar açıklamış...

    Dizel motorların çoğunun zincirli olmasının genel sebebi de yüksek devirden kaynaklanan olumsuzlukların dizel motorların zaten düşük devirde çalışması sebebiyle ortadan kalkmasıdır.

    Şimdi hem yüksek devir çevirip hem de zincirli motorlar yok mudur? Tabiki vardır. Ancak genelde bu araçlar BMW, MERCEDES gibi üretimde maliyet hesabının ikinci planda kaldığı araçlardır. Bu araçlarda yüksek devirdeki olumsuzlukları da giderecek sistemler vardır.

    Ayrıca triger zincirinin sesini motordan anlamayan birinin duyması zordur. Yani öyle pek bir ses yapmaz.

    Kolay gelsin...


    honda motorları niye triger kayışlı diye merak ediyordum bende...




  • belkide motorun tasarimi yapisi ile bir ilgiside vardir?
  • şu işe kesin bi açıklama gelmedi.ama genel kanı firmaların servisten kazanma fikrinin olması yönünde.şimdi ben şehir içi kullanmak amacıyla küçük bi araba düşünüyorum.hayatta kayışlı araba almam.neden alayım ki kopsun yollarda başıma dert mi açılsın?

    ayrıca bu triger işinden,kayış kullanan firmaların olumsuz etkilenmesi gerekmez mi?zincir kullananlar daha avantajlı olmazmı?
  • 2. elde zincir büyük avantaj tabi yok değiştirdimi nerde değiştirdi orjinal mi v.s. hiç sorun yok....

    polen filtresi değilki alıp değiştiresin bi ton masraf....
  • kayış trigerde bi sorun daha var.kaputu açınca triger direk görünmediğinden dolayı.değişme zamanının gelip gelmediği de belli olmuyor.yani bi dünya işçilik masrafı da çıkıyor ortaya.
  • Arkadaşlar aslında konuyla direk alakası yok ama yeni konu açmayayım dedim.
    Bende C3 var ve kılavuzda triger değişimi 150.000km veya on yılda diyor.Sordum,zincir değil dediler.Kayış nasıl 150.00 yapar?Bi terslik olmasından korkuyorum.Hadi 100.000 de koparsa al başına belayı.Değiştirsek erkenden belki de boşa masraf etmiş olcaz.Eski aracımda kopardığım için ne kadar masraflı bir iş olduğunu biliyorum.Rezilliği de cabası.Konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar açıklarsa sevinirim
  • benim bildiğim kadarıyla maksimum 90.000 falan gidiyo.millet garanti olsun diye 70.000 de değiştiriyo.belki farlı bi teknoloji kullanılıyor olabilir.
  • işin ilginç yanı konuya 51 post atılmış ancak bir kişi bile triger kayışı diye bir şeyin olmadığını söylememiş..
    nedendir bilinmez,türk diline yerleşmiş,yabancı olsa yabancı değil,türkçe olsa türkçe değil bir söz "triger"..
    dünya otomotiv literatüründe de triger diye birşey yoktur zaten..
    belki yıllar önce ustanın birinin "timing belt" e dilinin dönmemesi sonucu atmasyon olarak salladığı bir kelime olabilir ancak bir o kadar da garip..

    kayış veya zincir kullanımı ilk yatırım maliyetleri ve dizayn aşamasında seçiliyor..
    uzun vadede sorunsuz kullanım için ilk yatırım maliyeti yüksek ve tasarımı zor zincir seçiliyor..
    ancak,daha ucuza aldığımız her aracın görmediğimiz,bilmediğimiz bir noktasında aklımıza hayalimize gelemeyecek bir farklılık olabileceği gibi,en çok kayış kullanımı söz konusu.
    ve yedek parçanın piyasada sürekli olarak sirküle edilmesi de üreticiler açısından büyük bir avantaj..
    kısaca;ucuzun vardır bir illeti,pahalının vardır bir kerameti




  • 2004 toyota yaris 1.3 vvt-i. larda kayış war, kaputu açar açmaz size sırıtıyor..
  • vay be bizim triger neymiş be ''TIMING BELT''.
    şaka bi yana en mantıklı açıklama olmuş..
    quote:

    Orjinalden alıntı: helisel

    işin ilginç yanı konuya 51 post atılmış ancak bir kişi bile triger kayışı diye bir şeyin olmadığını söylememiş..
    nedendir bilinmez,türk diline yerleşmiş,yabancı olsa yabancı değil,türkçe olsa türkçe değil bir söz "triger"..
    dünya otomotiv literatüründe de triger diye birşey yoktur zaten..
    belki yıllar önce ustanın birinin "timing belt" e dilinin dönmemesi sonucu atmasyon olarak salladığı bir kelime olabilir ancak bir o kadar da garip..

    kayış veya zincir kullanımı ilk yatırım maliyetleri ve dizayn aşamasında seçiliyor..
    uzun vadede sorunsuz kullanım için ilk yatırım maliyeti yüksek ve tasarımı zor zincir seçiliyor..
    ancak,daha ucuza aldığımız her aracın görmediğimiz,bilmediğimiz bir noktasında aklımıza hayalimize gelemeyecek bir farklılık olabileceği gibi,en çok kayış kullanımı söz konusu.
    ve yedek parçanın piyasada sürekli olarak sirküle edilmesi de üreticiler açısından büyük bir avantaj..
    kısaca;ucuzun vardır bir illeti,pahalının vardır bir kerameti





  • bu gün doblo yu bakıma götürdük triger de değişti 450 ytl ye toplam 1030 ytl tuttu fiat için bide parçası ucuz derler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: porter

    2004 toyota yaris 1.3 vvt-i. larda kayış war, kaputu açar açmaz size sırıtıyor..


    triger kayışı motorun içinde olur ya, o görülenler, klima direksiyon vantilatör kayışı olmasın.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online


    quote:

    Orjinalden alıntı: porter

    2004 toyota yaris 1.3 vvt-i. larda kayış war, kaputu açar açmaz size sırıtıyor..


    triger kayışı motorun içinde olur ya, o görülenler, klima direksiyon vantilatör kayışı olmasın.


    olabilir walla, ben onu triger sanıoyordum.. 4cm kalınlığında siyah renk bi kayıştı..
    düzelttiğin için saol..




  • triger tam bir bela.koptu kopacak değişti değişmedi araba teknolojisi bu kadar ilerlemişken trigeri taabiki zinciz yapmalı
  • özellikle ikinci el araç alanlar için tam bir dert oluyor.daha önce değişti mi değişmedimi?ne zaman değişti?bu gibi hadiseler sonucu triger yenide olsa çoğu ikinci el alanlar triger kayışını değiştirmeyi tercih ediyorlar.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.