Şimdi Ara

Vites 3'de takılı kaldı.Sorun nedir sizce?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
22
Cevap
0
Favori
57.108
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arabayla evden işe giderken vites değiştirme esnasında arabanın vites 3 de kaldı.Şimdi boşladı hiçbir vitese geçmiyor,vites boşda gibi.3 de takılı olarak duruyor,3 de kaldırarak geldim işe kadar.Sorun ne acaba



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PapuaYeniGine -- 30 Temmuz 2011; 10:17:53 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Manuel Vites Takılı Kaldı: Nedenleri ve Çözümleri

    Manuel vitesli bir araç kullanıyorsanız, vitesin takılı kalması sorunu ile karşılaşabilirsiniz. Özellikle 3. viteste takılı kalması, yaygın bir sorundur. Vitesin takılı kalmasının çeşitli nedenleri olabilir ve sorunun çözümü, altta yatan nedene bağlı olarak değişebilir.

    Olası Nedenler:

    • Debriyaj: Debriyaj diski veya plakası aşınmış veya hasar görmüş olabilir, bu da vites değişimini zorlaştırabilir.
    • Vites Kablosu: Vites çubuğunu şanzımana bağlayan vites kablosu hasar görmüş veya sıkışmış olabilir, bu da vites değişimlerini engeller.
    • Vites Kutusu: Şanzıman içindeki senkronizörler veya dişliler aşınmış veya hasar görmüş olabilir, bu da vites geçişlerine engel olabilir.
    • Vites Kolu: Vites kolu bağlantısı gevşek veya hasar görmüş olabilir, bu da vites değişikliklerini zorlaştırabilir.
    • Şanzıman Yağı: Şanzıman yağı seviyesi düşük veya kirliyse, vites değişimlerinde sorunlara neden olabilir.

    Çözümler:

    Vites takılı kalması sorununu çözmek için aşağıdaki adımları izleyebilirsin:

    1. Debriyajı Kontrol Et: Debriyaj pedalına bas ve herhangi bir direnç olup olmadığını kontrol et. Debriyaj pedalı yumuşak veya gevşekse, debriyaj sistemi ile ilgili bir sorun olabilir.
    2. Vites Kablosunu Kontrol Et: Vites çubuğunu şanzımana bağlayan vites kablosunu kontrol et. Hasar veya sıkışma olup olmadığını kontrol et.
    3. Vites Kutusu Yağını Kontrol Et: Vites kutusu yağı seviyesini ve durumunu kontrol et. Yağ seviyesi düşükse, doldur. Yağ kirliyse, değiştirilmesi gerekebilir.
    4. Vites Kolunu Kontrol Et: Vites kolunun bağlantısını kontrol et. Gevşeklik veya hasar olup olmadığını kontrol et.
    5. Profesyonel Yardım Al: Sorunu kendin çözemiyorsan, profesyonel bir tamirhaneye danışman önerilir. Şanzıman veya diğer bileşenlerde daha ciddi sorunlar olabilir.

    Vites takılı kalması sorununu önlemek için düzenli bakım yaptırmak önemlidir. Bu, debriyaj sisteminin ve vites kutusunun düzgün çalışmasını ve vites değişimlerinin sorunsuz olmasını sağlayacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • F1 araçlarında olur genelde bu tip sorunlar.

    Vites kutusu arızası sorunudur.

    Servise göstermeniz gerekir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    F1 araçlarında olur genelde bu tip sorunlar.

    Vites kutusu arızası sorunudur.

    Servise göstermeniz gerekir.
    Araç mercedes vito acaba sanjuman mı inmiştir. Model 2009
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PapuaYeniGine

    Araç mercedes vito acaba sanjuman mı inmiştir. Model 2009

    Alıntıları Göster
    vitesi takarkaen yukarı kaldırdınız.ve çıkardığınız viteste kaldı..kolu yukarı kaldırarak kalan vitese takmaya uğraşın olmazsa kapak sökülüp aylar hizaya getirilip tekrar takılacak...tabii neden olduğu araştırılıp...aracınızın şanzıman yapısını bilmediğim için daha ileri yardım yapamayacağım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    vitesi takarkaen yukarı kaldırdınız.ve çıkardığınız viteste kaldı..kolu yukarı kaldırarak kalan vitese takmaya uğraşın olmazsa kapak sökülüp aylar hizaya getirilip tekrar takılacak...tabii neden olduğu araştırılıp...aracınızın şanzıman yapısını bilmediğim için daha ileri yardım yapamayacağım.


    yerine takma gibi şansım yok,çünkü boşta dönüp duruyor havada gibi sanırım orada bir yay kopmuştur.Demek istediğim hiç bir sertleşme yok vitesde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PapuaYeniGine -- 30 Temmuz 2011; 10:52:18 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PapuaYeniGine

    quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    vitesi takarkaen yukarı kaldırdınız.ve çıkardığınız viteste kaldı..kolu yukarı kaldırarak kalan vitese takmaya uğraşın olmazsa kapak sökülüp aylar hizaya getirilip tekrar takılacak...tabii neden olduğu araştırılıp...aracınızın şanzıman yapısını bilmediğim için daha ileri yardım yapamayacağım.


    yerine takma gibi şansım yok,çünkü boşta dönüp duruyor havada gibi sanırım orada bir yay kopmuştur.Demek istediğim hiç bir sertleşme yok vitesde.

    Alıntıları Göster
    basit bir problemdir..endişe edecek bir durum deyildir..vites kolunu tutan sistem nasıl aracınızda bilmiyorum.genelde viralı kapak olur o gevşemiştir..veya kolu tutan pin ya çıkmış veya aşınmıştır...
    yapabileceğin:kol yukarıda iken 3.vitese vitesteymiş konumunda takmaya çalış ve vites kolunu bastırarak vitesten çıkar...
    olmadı usta..tabii bu basit arıza içinde YEM olma..tanıdık olsun hatta aracın altına yatarak sorunu halleder..dediğim gibi aracınızı tanımıyorum..uzaktan yapabileceğim bunlar..
    işi hiç bilmiyorsanız usta diyorum..(pin çıkarsa genelde içeri düşmez amma her ihtimale karşı usta iyice tespit etsin)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PapuaYeniGine

    quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    vitesi takarkaen yukarı kaldırdınız.ve çıkardığınız viteste kaldı..kolu yukarı kaldırarak kalan vitese takmaya uğraşın olmazsa kapak sökülüp aylar hizaya getirilip tekrar takılacak...tabii neden olduğu araştırılıp...aracınızın şanzıman yapısını bilmediğim için daha ileri yardım yapamayacağım.


    yerine takma gibi şansım yok,çünkü boşta dönüp duruyor havada gibi sanırım orada bir yay kopmuştur.Demek istediğim hiç bir sertleşme yok vitesde.

    Alıntıları Göster
    kilometresi 305000 olan 2.0 hdi 2005 peugeot partnerde 2 defa oldu. Vites kolu boşa çıktı dedemin bastonu gibi yere kadar yatıyordu ama vites geçmiyordu.fiber denen oynak malzeme kullanımdan aşınıp bitmiş dediler sanayide . 2ncisinde servise gitti ama ben araç yanında olmadığımdan arızayı bilmiyorum. faturayı gördüm 650 tlcik.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    basit bir problemdir..endişe edecek bir durum deyildir..vites kolunu tutan sistem nasıl aracınızda bilmiyorum.genelde viralı kapak olur o gevşemiştir..veya kolu tutan pin ya çıkmış veya aşınmıştır...
    yapabileceğin:kol yukarıda iken 3.vitese vitesteymiş konumunda takmaya çalış ve vites kolunu bastırarak vitesten çıkar...
    olmadı usta..tabii bu basit arıza içinde YEM olma..tanıdık olsun hatta aracın altına yatarak sorunu halleder..dediğim gibi aracınızı tanımıyorum..uzaktan yapabileceğim bunlar..
    işi hiç bilmiyorsanız usta diyorum..(pin çıkarsa genelde içeri düşmez amma her ihtimale karşı usta iyice tespit etsin)


    sağol hocam ben bunu yapamayacağım heralde ama şimdi gidipde dediğin gibi basit bir arıza için yem olmak istemiyorum.Tanıdık varda tanıdıklarada ne kadar güven olur bilinmez. Böyle bir durumda ne yapayım ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PapuaYeniGine

    quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    basit bir problemdir..endişe edecek bir durum deyildir..vites kolunu tutan sistem nasıl aracınızda bilmiyorum.genelde viralı kapak olur o gevşemiştir..veya kolu tutan pin ya çıkmış veya aşınmıştır...
    yapabileceğin:kol yukarıda iken 3.vitese vitesteymiş konumunda takmaya çalış ve vites kolunu bastırarak vitesten çıkar...
    olmadı usta..tabii bu basit arıza içinde YEM olma..tanıdık olsun hatta aracın altına yatarak sorunu halleder..dediğim gibi aracınızı tanımıyorum..uzaktan yapabileceğim bunlar..
    işi hiç bilmiyorsanız usta diyorum..(pin çıkarsa genelde içeri düşmez amma her ihtimale karşı usta iyice tespit etsin)


    sağol hocam ben bunu yapamayacağım heralde ama şimdi gidipde dediğin gibi basit bir arıza için yem olmak istemiyorum.Tanıdık varda tanıdıklarada ne kadar güven olur bilinmez. Böyle bir durumda ne yapayım ?

    Alıntıları Göster
    insanlara güvenmek seçeneğinden başka alternatif yoksa ustaya güvenip yaptıracaksınız...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    insanlara güvenmek seçeneğinden başka alternatif yoksa ustaya güvenip yaptıracaksınız...


    haklısın sağol sansımı deneyeceğim.
  • Sizce 3 viteste takılı olarak,aracı 3 de kaldırarak sanayiye gitmeli miyim ? 25 km yol antalya merkezden gececeğim.Tehlikeli olur mu.Geri vites de olmayacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PapuaYeniGine

    Sizce 3 viteste takılı olarak,aracı 3 de kaldırarak sanayiye gitmeli miyim ? 25 km yol antalya merkezden gececeğim.Tehlikeli olur mu.Geri vites de olmayacak.
    çektir arabanı yaw kaskon sigortan yokmu para almıyorlar....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PapuaYeniGine

    Sizce 3 viteste takılı olarak,aracı 3 de kaldırarak sanayiye gitmeli miyim ? 25 km yol antalya merkezden gececeğim.Tehlikeli olur mu.Geri vites de olmayacak.
    Güven sorunu varsa yapcağınız en iyi şey, birkaç farklı ustaya götürmek. Hepsi aynı şeyi söylüyorsa en uygun fiyat isteyene yaptırırsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arifomer

    Güven sorunu varsa yapcağınız en iyi şey, birkaç farklı ustaya götürmek. Hepsi aynı şeyi söylüyorsa en uygun fiyat isteyene yaptırırsınız.


    bu halde arabayı götüremem bende öyle düşündüm ama bilmiyorum ne olur.
  • Fiat marea'mda da ayni sorun olmustu. Aks korugu yarilip sanziman yagi akmis ve sanziman yagsiz kalmisti. Komple sanziman degisti. Cikma sanziman bulduk 500tl. Ustaya da 130 tl verdik.
  • Birde Antalya'da havalar felaket sıcak.. Üzerine sizde defalarca 3. viteste kalkmayı denerseniz sonuç hararetten yanan conta olur..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CemalBahar

    Arabayla evden işe giderken vites değiştirme esnasında arabanın vites 3 de kaldı.Şimdi boşladı hiçbir vitese geçmiyor,vites boşda gibi.3 de takılı olarak duruyor,3 de kaldırarak geldim işe kadar.Sorun ne acaba

    Aynisi benim basima geldi reno trafikle 3.ve 1. Birde geri vites dislileri dagildi

    Komple sanziman sokuldu o disliler degisti bir cuval para verdim servise
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: CemalBahar

    Arabayla evden işe giderken vites değiştirme esnasında arabanın vites 3 de kaldı.Şimdi boşladı hiçbir vitese geçmiyor,vites boşda gibi.3 de takılı olarak duruyor,3 de kaldırarak geldim işe kadar.Sorun ne acaba

    Aynisi benim basima geldi reno trafikle 3.ve 1. Birde geri vites dislileri dagildi

    Komple sanziman sokuldu o disliler degisti bir cuval para verdim servise


    yandık desnee.. birde mercedes bakalım ne olacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PapuaYeniGine

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: CemalBahar

    Arabayla evden işe giderken vites değiştirme esnasında arabanın vites 3 de kaldı.Şimdi boşladı hiçbir vitese geçmiyor,vites boşda gibi.3 de takılı olarak duruyor,3 de kaldırarak geldim işe kadar.Sorun ne acaba

    Aynisi benim basima geldi reno trafikle 3.ve 1. Birde geri vites dislileri dagildi

    Komple sanziman sokuldu o disliler degisti bir cuval para verdim servise


    yandık desnee.. birde mercedes bakalım ne olacak.

    Alıntıları Göster
    Ayrıcıda sorun olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -PoseidoN-

    Ayrıcıda sorun olabilir.

    Alıntıları Göster
    ustalara güvenmiyorsanız yetkili servisine çektirin arabayı tabi çok fena dürterler gibime geliyor
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.