Şimdi Ara

2. Vites silkeleme sorunu ve 3 adet daha sorunum var yardımcı olurmusunuz ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
8.519
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar toplamda 4 tane sorum olacak yardımcı olursanız çok sevinirim.

    aracım 98 accent gl 76.000km benzinli

    1. aracım 2. viteste ilerlerken silkeleme yapıyor genelde yüksek devir dip gaz yaptığımda yapıyor çok nadirde olsa 3. viteste de yapmakta sorun nerde nasıl yapabilirm çok masraf açarmı bana? (silkelemeden kastım = benzin bittiği anda nasıl silkeleyip tekliyorsa o şekilde)

    2. aracım 1. viteste yokuş aşağı bıraktığımda yavaş yavaş araç kayıyor, aslında sabit durması gerekmiyor mu illa el frenini mi çekeceğiz ? bu neden kaynaklanır çok masraf açar mı bana ?

    3. aracımın hararet göstergesi sürekli iniyor çıkıyor, bir bakmışsın normal göstergesinde bir bakmışsın en dipte sanki motor tamamen soğukmuş gibi(ustalara gösterdm herhangi bir sorun bulamadılar devir daim pompasından olabilir dediler ne alaka onuda çözemedim)

    4. aracımın arka amörtisörleri çok sert patlak değil ustalar birşey bulamıyor ama kasislerden geçerken arka taraf çok zıplatıyor bu neden kaynaklanır ?

    En acil bir şekilde yardımcı olursanız benimde aklımdaki takılan sorularım kalkmış olur şimdiden teşekkür ederim.







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    2. Viteste Silkeleme ve Diğer Yaygın Araç Sorunları

    Birçok araç sahibi, can sıkıcı ve potansiyel olarak tehlikeli olabilen 2. viteste silkeleme sorunu yaşamaktadır. Bu sorunla birlikte aşağıdakiler gibi başka sorunlar da ortaya çıkabilir:

    • 2 ve 3. viteste silkeleme
    • Aracın 2. viteste silkelemesi
    • İkinci viteste silkeleme
      1. viteste araba silkeliyor
    • 2 viteste silkeleme

    2. Viteste Silkelemenin Nedenleri

    1. viteste silkelemenin çeşitli nedenleri olabilir, bunlar şunları içerir:

    2. Debriyaj problemleri: Aşınmış veya hasarlı bir debriyaj, vites değiştirirken silkelenmelere neden olabilir.

    3. Şanzıman sorunları: Hasarlı dişliler veya yataklar da vites değiştirme sırasında silkelenmelere yol açabilir.
    4. Motor montajları: Motor montajlarının gevşemesi veya hasar görmesi, özellikle kalkış ve vites değiştirirken titreşimlere neden olabilir.
    5. Kardan mili sorunları: Dengesiz veya hasarlı bir kardan mili, tüm hızlarda titreşimlere ve silkelenmelere neden olabilir.

    Diğer Yaygın Araç Sorunları

    1. viteste silkelemenin yanı sıra, araç sahipleri aşağıdakiler gibi başka yaygın sorunlarla da karşılaşabilir:

    2. Motor arızaları: Motor arızaları, güç kaybı, düzensiz çalışma ve artan yakıt tüketimi gibi çeşitli sorunlara neden olabilir.

    3. Fren sorunları: Aşınmış fren balataları, hasarlı kaliperler veya hava kaçağı, fren mesafesinin uzamasına, gıcırtılara ve hatta fren tutulmasına neden olabilir.
    4. Elektrik sorunları: Boşalmış akü, arızalı alternatör veya hasarlı kablolama, marş sorunlarına, ışık arızalarına ve diğer elektrik sorunlarına yol açabilir.

    Araç Sorunlarının Çözülmesi

    Araç sorunları yaşarsanız, sorunun doğru bir şekilde teşhis edilmesi ve zamanında onarılması önemlidir. Nitelikli bir tamirci, sorunun kaynağını belirleyebilir ve uygun onarımları önerebilir. Araç sorunlarını görmezden gelmek, daha ciddi sorunlara ve pahalı onarımlara yol açabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Öncelikle 4 sorunun nedeni de aracın eski olması ve çok kalteli olmaması.

    1. sorun şanzıman dişlileriyle ya da Lpg ile alakalı olabilir. (Lpg var mı bilmiyorum.) Eğer şanzımanla alakalıysa epey masraf çıkabilir ancak o aracın tamir maliyetleri düşük bildiğim kadarıyla.

    2. sorun bir sorun değil. El freni tam da o iş için yapılmış.

    3. sorun nasıl halledilir bilmiyorum ama oto-elekrikçiye göstermen iyi olabilir.

    4. sorun için çok yapılacak bir şey yok. Mühendisler yol tutuş için konfordan feragat etmişler.
  • cevaplar için teşekkür ederim ancak aracımda lpg yok yukarıdada yazmıştım gözünüzden kaçtı sanırım.

    evet yaş itibariyle eski ve kalite olmayan bir araç ama sonuçta çok yorulmamış bir araç böyle hataları vermemesi gerektiğini düşünüyorum

    şanzıman dişlileri demişsiniz şanzıman olsa gaz kesilmez sanırım biraz araştırma yaptım ama ateşleme bobini yakıt sistemi gibi şeyler yazmışlar öyle olsa tüm viteslerdede aynısını yapması gerekiyor açıkçası kafam iyice karıştı :) @egelidost
  • quote:

    Orijinalden alıntı: covert

    Merhaba arkadaşlar toplamda 4 tane sorum olacak yardımcı olursanız çok sevinirim.

    aracım 98 accent gl 76.000km benzinli

    1. aracım 2. viteste ilerlerken silkeleme yapıyor genelde yüksek devir dip gaz yaptığımda yapıyor çok nadirde olsa 3. viteste de yapmakta sorun nerde nasıl yapabilirm çok masraf açarmı bana? (silkelemeden kastım = benzin bittiği anda nasıl silkeleyip tekliyorsa o şekilde)

    2. aracım 1. viteste yokuş aşağı bıraktığımda yavaş yavaş araç kayıyor, aslında sabit durması gerekmiyor mu illa el frenini mi çekeceğiz ? bu neden kaynaklanır çok masraf açar mı bana ?

    3. aracımın hararet göstergesi sürekli iniyor çıkıyor, bir bakmışsın normal göstergesinde bir bakmışsın en dipte sanki motor tamamen soğukmuş gibi(ustalara gösterdm herhangi bir sorun bulamadılar devir daim pompasından olabilir dediler ne alaka onuda çözemedim)

    4. aracımın arka amörtisörleri çok sert patlak değil ustalar birşey bulamıyor ama kasislerden geçerken arka taraf çok zıplatıyor bu neden kaynaklanır ?

    En acil bir şekilde yardımcı olursanız benimde aklımdaki takılan sorularım kalkmış olur şimdiden teşekkür ederim.


    sanzimanda sorin var bence




  • hocam rahatsız etmemişimdir inşallah, belki yardımcı olursunuz umuduyla çağırdım sizi arkadaşlar şanzıman falan deyince biraz korkmadımda değil :) bilginiz doğrultusunda yardımcı olursanız sevinirim :)

    @*President*
  • 1. Genelde silkeleme motora gelen yakitin duzensizliginden yada atesleme duzensizliginden yapar. Sanzimandan olsa ses yapar sanziman degildir muhtemelen senin sorun.

    2. Arac park halindeyken cok dik bir rampa degilse 1. Viteste durabilir arac. Kaciriyorsa kavranadan ya da motorun kompresyonundan yapabilir.

    3. Hararet aniden dusup yukseliyorsa termostati ve fan musurunu degistirin.

    4. Arka ziplama aracin suspansiyom yapisi ile ilgili olabilir. Isten anlayan bir amortisorcuye gostermekte fayda var.

    Umarim fikir verebilmisimdir. Selamlar.
  • ilk olarak cevaplarınız için teşekkür ederim
    1.yakıt düzensizliği demişsiniz ancak neden sadece 2. ve nadirde olsa 3. viteste bu sorunla karşılaşıyor olabilir ?
    ayrıca 2. sorumun cevabı olarak motor kompresyonu ile ilgili birşeyler söylediniz biraz araştırdım ve şunu buldum:

    quote:

    Kompresyon basıncının düşük olması ise, yanma sonu basıncının düşük olmasına
    yol açar. Yanma sonu basıncı düşük olunca da pistonlar daha küçük kuvvetle hareket
    edeceğinden motor gücünün düşmesine ve yakıt sarfiyatının artmasına neden olur.
    Ayrıca, motorun yağ yakması artar, rölanti devrinde,ağır yük altında tekler ve ilk
    çalışması zor olur.


    kalın ile yazdığım nokta dışında başka şikayetim yok acaba bu silkelemenin kompresyon ile alakalı olma ihtimali varmı?

    resmimde bulunan yerde aracımı bıraktım ve 3 - 5 sn de bir yavaş yavaş kaymaya başladı sanırım çok dik bir yokuşta değil
     2. Vites silkeleme sorunu ve 3 adet daha sorunum var yardımcı olurmusunuz ?


    edit: @*President*



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi covert -- 29 Aralık 2013; 0:28:54 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    ne olacak benim bu gaz sorunum?
    7 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Tekleme hafif bir tekleme ise yuksek viteslerde daha cok hissedilir disli oranindan dolayi. Sorunun kaynagi kompresyonun dusuk olmasi ile ilgili olabilir tabi. Ama buna karar verebilmek icin daha once bakilmasi gereken yerler var dedigim gibi. Atesleme, yakit, kavrama gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: covert

    Merhaba arkadaşlar toplamda 4 tane sorum olacak yardımcı olursanız çok sevinirim.

    aracım 98 accent gl 76.000km benzinli

    1. aracım 2. viteste ilerlerken silkeleme yapıyor genelde yüksek devir dip gaz yaptığımda yapıyor çok nadirde olsa 3. viteste de yapmakta sorun nerde nasıl yapabilirm çok masraf açarmı bana? (silkelemeden kastım = benzin bittiği anda nasıl silkeleyip tekliyorsa o şekilde)

    2. aracım 1. viteste yokuş aşağı bıraktığımda yavaş yavaş araç kayıyor, aslında sabit durması gerekmiyor mu illa el frenini mi çekeceğiz ? bu neden kaynaklanır çok masraf açar mı bana ?

    3. aracımın hararet göstergesi sürekli iniyor çıkıyor, bir bakmışsın normal göstergesinde bir bakmışsın en dipte sanki motor tamamen soğukmuş gibi(ustalara gösterdm herhangi bir sorun bulamadılar devir daim pompasından olabilir dediler ne alaka onuda çözemedim)

    4. aracımın arka amörtisörleri çok sert patlak değil ustalar birşey bulamıyor ama kasislerden geçerken arka taraf çok zıplatıyor bu neden kaynaklanır ?

    En acil bir şekilde yardımcı olursanız benimde aklımdaki takılan sorularım kalkmış olur şimdiden teşekkür ederim.


    1. problem yüksek ihtimalle yakıt pompasından

    2. vites aracı sabit tutmaz zaten yok öyle birşey el frenini çekersin

    3. aracının termostatı arızalı %99 arıza bu aynısı bende vardı açık kalmış yenisi 7.5 tl şimdi ok gibi maşallah

    4. arka lastik basıncını biraz düşür olmadı baktır spor yay falanmı takmışlar




  • Düşük viteslerde ivmelenme ihtiyacı daha fazla olduğu için daha silkelemeyi hissediyor olabilirsiniz.

    Benim görüşüm aracın ateşleme sistemiyle alakali. Buji kabloları ve bujilere , distributor kapağına , bobin de dahil olmak üzere baktırin.

    Düzensiz hararet conta yakmış olmasını getiriyor akla.
  • 1.sorununuz motor takozu, şanzıman takozu ya da ön salıncaklardan kaynaklı problem olabilir, aynısı başıma geldi.
    2.sorun ise sorun değil bence, o rampayı hatırladım, Taraklı sanırım orası.Ve meyili var epey, orda hiçbir araba viteste duramaz.
    3.sorun termostat arızası olmalı
    4.eğer amortisörlerde sıkıntı yoksa lastiği michelin primacy serisi ile değiştirmek denenebilir.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.