Merhaba forumdaşlar, Corsa aracımın 2. bakım zamanı geldi. 2. araç olduğu için çok kullanmadık, araç 18bin kmde. 3 yıl garanti olduğu için ve şu saçma triger muhabbetinden ötürü yetkili servis yolu göründü mecburen. Bakım içeriğinde buji değişimi gözüküyor ancak değişmesi bana saçma geliyor. 2500tl civarı bir işlem. Ankarada 3 yetkili servisle konuştum; ilki kendi kararınız bize bırakırsanız değiştiririz dedi. İkincisi kontrol edilir, değişim gerekli duyulursa değiştiririz dedi. Sonuncusu da yine değiştiririz ama istemezseniz sadece kontrolü sağlanır, bujiyle alakalı sorun yaşamazsanız garanti etkilenmez dedi. Bakım için aldığım fiyatlar 9600-10000tl arası. Taksit yapan var yapmayan var. Buji durumunu tecrübe eden var mı ? Ben değişmemesi tarafındayım. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
1.2 puretech 2. bakım buji değişim meselesi
-
-
Lspi sorunundan dolayı önce buji sonra bobin olmadı motor değiştiriyorlar. Ben sattım (308 gt) kurtuldum.
-
Corsadaki lspi riski herhangi bir x marka düşük hacim turbo motordan fazla değildir bence. Zaten 100hp lik versiyon, şanzıman da motoru hiç boğmuyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tüm 1.2 puretechlerin hepsinde aynı. Ailemde grandland ve crossland mevcut hepsinin ikinci bakımında disk balata ve bujileri değiştirdiler.
Siz saçma bulabilirsiniz. İsterseniz sanayiye gidin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metufkcr -- 6 Haziran 2024; 15:28:30 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Hocam disk ve balataların değişmesi ilginçmiş. Çok sert kullanılıyor araçlar herhalde + yoğun trafik lazım bu kadar erken değişim için
Buji değişecek diyor servis zaten onda sıkıntı yok. Ancak bujiler iridyum, ömürleri yüksek. Bu kadar erken değişmesinin sebebini öğrenmek istiyorum aslında. Gerçekten gerek var mı yoksa söğüşleme mi yapıyorlar?
5-6 sene öncesine kadar vwde de bujiler 2. bakımda değişiyordu ancak değiştirip 4. bakıma çevirdiler. Bujiler aynı buji, motorlar aynı motor. Ne değişti ? İnsanlar boşu boşuna para verdiler.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
- yetkili servis asla idare eder, şu kadar gider diye yorumlamaz...
- parçayı belli periyodu ve öncesinde değişir...
- balata veya disk aşınma durumuna bakılır ve değişmesi gerekir derler... ve değişir...
yetkili servis risk almaz.... sıfır risk...
-
iki bakımda 1 buji değişir fix değiştirin kafanız rahat etsin bu motorlar çok ileriki dönemde sıkıntı çıkarabilir ama garanti devam ediyorsa her şey hallediliyor 2500ü çok görmeyin değiştirin
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Bence o disk balatalar daha bir 30bin km daha giderdi de ne diyebilirim. Fiat albea 1.2 el 2004 model onunda 2 bakımda bir bujileri değişiyordu. Ben şaşırmadım şahsen.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Motorun gücü ile Lspi durumunun ilgisi olmuyor.. Almanya'da bizim piston kıran 150lik Astraların 125lik versiyonları da vardı, onlar da kırıyordu. ama çok güçlü 1.6 270hp Thp motorlarda yok böyle bir durum örneğin.
mesele düşük devirde fakir karışımda cereyan ediyor zaten.. bu yüzden pik gücün mevzuda bir etkisi yok.
konudaki motorlarda oluyor mu hala bilmiyorum, pek duyulmuyor artık bildiğim kadarıyla. ama güvenilir, kaliteli dizayn değil hiçbiri burası kesin. bujilerde sık değişir, yağlı kayış da, yağ pompa süzgeci de kontrol edilir sık sık. yağ da geçe bırakılmaz.. 100bin demeden de doğru ilana..
-
Markadan markaya değişiyor biraz sanırım o durum. Toyota chr aracımı 40bin kmde bakıma sokmuştum, disk ve balatalar için bir bu kadar daha gider demişlerdi. Adamlar ürünü biliyor ve güveniyor, özgüven yüksek.
Psa tarafında ise sürekli bir tedbir, erken değişim, kontrol vs :)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yanlış ifade etmişim tekrar okuyunca. Demek istediğim güç olunca pedala basma isteği daha fazla oluyor, düşük devir vs farketmeksizin. Tamamen subjektif tabi. Tam otomatik şanzıman kararlı çalıştığı için vitese hiç müdahale etmiyorum, şanzıman da deviri hiç düşürmüyor. Bunlar hep yazılım işleri tabi ki. Düşük deviri görmediği için nispeten lspi den uzaklaşıyor mevzu
Benim niyetim triger değişimi öncesi sallamak. Aslında polonun fiyatı tam corsayı sat beni al diyor ancak nakitsiz yakalandım. Garanti de devam ettiği için bir sene daha devam corsayla. Gerçi polodan şikayetçi olan da çok :)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Forumda o kadar psa sahibi var, kimse farkında değil herhalde durumun :)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
PSA kural olarak 30.000 km veya 2 yılda bir bujileri değiştirtiyor yetkilide. Benim atmosferik motorlu (82 hp) aracımda da öyle yaptılar (LSPI diye bir mekanizma da yok sanırım).
Benim asıl anlamadığım buji fiyatları. Elimde doların 3.5 lira olduğu eski yıllardan kalma iş emri var yetkili Peugeot servisine ait. Bujinin tanesi 12 dolara geliyor. Şu an 2500₺/3 buji/32.20₺ deseniz tanesi 25 dolara geliyor. Böyle bir dolar enflasyonu yok arkadaş dünyada.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 6 Haziran 2024; 23:58:10 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
mesajlara göz gezdirdim de sanırım değişim sebebini kimse yazmamış.
Sorun buji kırılması. 1.2 puretechler bujiyi bildiğiniz fırlatıyor. kırılan parça motor içine düşerse motor değişimine kadar gidiyor.
onun için değiştirmekte fayda var. Kırılacağı tutar. Yetkili serviste buji değiştirilmediği için garanti dışı bırakabilir.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Peynir ekmek gibi satıyor bir de PSA grubu. Motora bak, yağlı kayış derdi, 2 bakımda değişen buji vs vs. Al bir Japon bak keyfine, 100 bin km de bir bujileri değişir, triger desen 300-350 bin km hatta daha fazla gidiyor vs vs.
Soruya gelirsek, uzatılmış garanti yoksa sorun olmaz fakat varsa mecbur periyotlarına uyman gerekli. Normal garanti de eğer buji kaynaklı sorun olursa o parça garantiye girmez sadece, araç komple garantiden çıkmaz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 7 Haziran 2024; 0:47:4 > -
Opelin standart garantisi 3 yıl. Bujinin kırılıp motor içine düşme durumu varsa bu durumda ciddi bir risk alınıyor. Mecbur değiştireceğiz
2.0 hibrit olsa zaten toyota alırım. Geriye pek bir japon kalmadı. 1.8 hibriti 3 yıl kullandım, şehir içi trafiğiyle pek alakam kalmadığı için artık hem gereksiz hem de keyif vermiyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi masterap -- 7 Haziran 2024; 1:58:54 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Peugeot Facebook grubunda 1.2 puretech konusunda bunları yazınca kızıyorlar. Ben yaşamadım, eskide kaldı vs diye cevap veriyorlar. Vw/dsg fanları ile PSA 1.2 puretech fanları birbiri ile yarışır olmuş
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Valla bence degistir kafan rahat olsun. Bende grandland var bir degisir bir degismez bakimlar arasi. 57bin km triger degisti. Onun disinda sorun yok. Bu motor ilgi istiyor ustune titreyeceksin mecburen. Spefikasyonlara gore yag alcaksin eger disarda yaptiriyorsan vs. Arti olarak sanjiman iyi tork konvertorlu otomatik. Simdi bir cok firma cift kavramaya geciyor disarsi olmus 41 derece dur kalk yap bakalim is giris cikis saatlarinde o cift kavramanin balatasi ne hale geliyor
-
pejo geleceğe yatırım yapıyor bu motorla servisten turnayı gözünden vuracak 5 sene sonra
-
Hocam 1.2 motor 2019'da güncellendi. Kayış malzemesi değişti ona özel yağ seçildi.
Dolayısı ile evet gruptakiler haklılar, ama 2019 öncesinde sorun yaşayan çok oldu. 1.2 fena motor değildir, lakin sık uzun yol yapana önerilmez. Ha 120 130 giderim diyorsanız uzun yolda olur. sesi falan tatlı ama bakım için servise gideceksiniz, 150'de ciddi baş ağrısı yapar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Lspi sorunundan dolayı önce buji sonra bobin olmadı motor değiştiriyorlar. Ben sattım (308 gt) kurtuldum. |
Peynir ekmek gibi satıyor bir de PSA grubu. Motora bak, yağlı kayış derdi, 2 bakımda değişen buji vs vs. Al bir Japon bak keyfine, 100 bin km de bir bujileri değişir, triger desen 300-350 bin km hatta daha fazla gidiyor vs vs. Soruya gelirsek, uzatılmış garanti yoksa sorun olmaz fakat varsa mecbur periyotlarına uyman gerekli. Normal garanti de eğer buji kaynaklı sorun olursa o parça garantiye girmez sadece, araç komple garantiden çıkmaz. |
pejo geleceğe yatırım yapıyor bu motorla servisten turnayı gözünden vuracak 5 sene sonra |
bence de bu kadar soru işareti olan bir motora sahip araçları almanın bi mantığı yok. çok inanılmaz özellikler sunar, çok ucuz olur vs de bu riski alırım dersin ama o da yokken bile bile tercih etmenin anlamı yok. |
mesajlara göz gezdirdim de sanırım değişim sebebini kimse yazmamış.
Sorun buji kırılması. 1.2 puretechler bujiyi bildiğiniz fırlatıyor. kırılan parça motor içine düşerse motor değişimine kadar gidiyor. onun için değiştirmekte fayda var. Kırılacağı tutar. Yetkili serviste buji değiştirilmediği için garanti dışı bırakabilir. |
Adam buji sormuş gelmiş Toyota övüyorlar ya. Daha bugün caponcunun önünden geçtim, önünde 30 tane direksiyonu arızalı corolla vardı. Baydı sizin bu sorunsuz muhabbetiniz ha. Dönen sürtünen herşey arıza yapar.
|
PSA kural olarak 30.000 km veya 2 yılda bir bujileri değiştirtiyor yetkilide. Benim atmosferik motorlu (82 hp) aracımda da öyle yaptılar (LSPI diye bir mekanizma da yok sanırım).
Benim asıl anlamadığım buji fiyatları. Elimde doların 3.5 lira olduğu eski yıllardan kalma iş emri var yetkili Peugeot servisine ait. Bujinin tanesi 12 dolara geliyor. Şu an 2500₺/3 buji/32.20₺ deseniz tanesi 25 dolara geliyor. Böyle bir dolar enflasyonu yok arkadaş dünyada. |
Sonra ikinci el Toyota'ya, Honda'ya laf ederler. Bir de yeni yenidir tayfası var. Al sana yeni. 2 yaşında 1.2 PureTech alacağına 10 yaşında Corolla al, Auris al, CHR al. LPG'li 2014 Auris'imin hala orjinal bujileri duruyor. Mayıs ayındaki son bakımda buji kontrolünde gayet iyi durumda olarak geçti. Bir de zırt pırt triger kayışı değişimi varmış. Bizim zincirli triger ömürlük. Hadi hepsini anladım. İki üç bakımda bir fren disk ve balatalarının değişimi apayrı bir mevzu. Toyota 1.6 Valvematic motor her 100.000 km.de bir buji değişimi hatta 40.000 km.de bir hava filtresi değişimi tavsiye ediyor. CVT şanzıman yağının 80.000 km.de bir değişimine de "o şanzıman masraflıymış" diye laf ederler. Toyota şu saçma sapan 1.5 motora değil 1.6 LPG uyumlu motora devam etseydi, hatta bu motoru CHR'a koysaydı oldukça iyi satışlar yapardı. |
Markadan markaya değişiyor biraz sanırım o durum. Toyota chr aracımı 40bin kmde bakıma sokmuştum, disk ve balatalar için bir bu kadar daha gider demişlerdi. Adamlar ürünü biliyor ve güveniyor, özgüven yüksek. Psa tarafında ise sürekli bir tedbir, erken değişim, kontrol vs :) |
Benzer içerikler
- arabanın dizel mi benzinli mi nasıl anlaşılır
- en iyi araç yazılım firmaları
- 300 bin tl araba önerisi
- 175 65 r14 hava basıncı
- yakalamalı aracı saklamak suç mu
- 2022 fiat egea
- toyota c-hr hybrid fiyat
- clio evolution 1.0 tce x-tronic 90 hp özellikleri 2024
- yeni octavia
- mg yakıt tüketimi
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X