Şimdi Ara

1.2 16V Fire motor için Triger değişimi

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
21
Cevap
1
Favori
27.110
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar, speedgear albea alabileceğim için hakkında bilgi topluyorum, merak ettiğim pek çok konuyu araştırmak için forumu okuyorum. Trgier seti biliyorsunuz periyodik olarak bizi masrafa sokan bir değişim. Speedgear vites seçeneği benzinli motorda olduğu için, multijetteki zincirli sistemden mahrum kalıyoruz. Arabam.comdaki bir sayfada değişik marka ve modellerin triger değişim periyotları ve ücretleri verilmiş. Aşağıdaki listeye göre Fiat palio'nun ki hiçte ekonomik değil, bu değişim periyodu ve maliyeti doğru mudur?

    Marka/model Değişim aralığı Fiyat (Parça + İşçilik)
    Opel Corsa 1.4 İlki 60.000 km diğerleri her 40.000 km’de 280 YTL
    Opel Astra 1.6 İlki 60.000 km diğerleri her 40.000 km’de 220 YTL
    VW Polo 1.4 Her 90.000 km’de 400 YTL
    VW Golf 1.6 Her 90.000 km’de 250 YTL
    Ford Focus 1.6 Her 120.000 km’de 280 YTL
    Fiat Palio 1.2 Her 45.000 km’de 300 YTL
    Honda Civic 1.6 Sedan Her 100.000 km’de 380 YTL







  • Albea hakkındaki tüm merak ettiklerini Albea takımından öğrenebilirsin.Takıma bekleriz.Ayrıca 1.2 16v Firemotorlarda triger değişim süresi 120.000 kmde bir yada kilometreye bakılmaksızın 5 yılda birdir.Fiyat olarakta kesin olmamakla beraber 300TL civarıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: br251

    Albea hakkındaki tüm merak ettiklerini Albea takımından öğrenebilirsin.Takıma bekleriz.Ayrıca 1.2 16v Firemotorlarda triger değişim süresi 120.000 kmde bir yada kilometreye bakılmaksızın 5 yılda birdir.Fiyat olarakta kesin olmamakla beraber 300TL civarıdır.
    Gerçekten 120.000 km'de bir ise 300 YTL normal, benim fransız Clio 1.4 16V RXT'de her 60.000'de bir değişiyordu ve 650 YTL idi sırf o yüzden satmıştım. Ama arabam.com gibi bir site 45.000'de bir dediyse bunu neye göre söylemiştir, kötü niyet olarak bile algılanabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cekcak

    Gerçekten 120.000 km'de bir ise 300 YTL normal, benim fransız Clio 1.4 16V RXT'de her 60.000'de bir değişiyordu ve 650 YTL idi sırf o yüzden satmıştım. Ama arabam.com gibi bir site 45.000'de bir dediyse bunu neye göre söylemiştir, kötü niyet olarak bile algılanabilir.

    Alıntıları Göster
    bende 120.000 km diye duymuştum ama 2004 palio speedgear sahibi olarak kullanım kitapçığımdan baktım ve 80.000 km olduğunu gördüm.

    80.000 km de triger değişimi için ortalama 250-300 tl olduğunu da duydum ama fiyattan emin değilim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jordan83

    bende 120.000 km diye duymuştum ama 2004 palio speedgear sahibi olarak kullanım kitapçığımdan baktım ve 80.000 km olduğunu gördüm.

    80.000 km de triger değişimi için ortalama 250-300 tl olduğunu da duydum ama fiyattan emin değilim.

    Alıntıları Göster
    bence verilen fiyatlar normal değil corsanın 600tl diye duymuştum ne kadar doğru bilemem palionunda 250 300tl bişeydir heralde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: diabate

    bence verilen fiyatlar normal değil corsanın 600tl diye duymuştum ne kadar doğru bilemem palionunda 250 300tl bişeydir heralde

    Alıntıları Göster
    Sa...

    arkadaşLarın dedikLerine katıLıyorum..bende aynı şeyi söLeyecekdim...

    250-300 TL...buLuR.!!!!!!!!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fdd24

    Sa...

    arkadaşLarın dedikLerine katıLıyorum..bende aynı şeyi söLeyecekdim...

    250-300 TL...buLuR.!!!!!!!!


    Alıntıları Göster
    80.000 kilometrede bir 250-300 lira çok değil, en azından benim eski aracımdaki gibi her 60.000'de 650 lira ödemek kadar koymaz. Zaten bir aracı iki kez triger değiştirecek kadar kim kullanıyorki :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cekcak

    80.000 kilometrede bir 250-300 lira çok değil, en azından benim eski aracımdaki gibi her 60.000'de 650 lira ödemek kadar koymaz. Zaten bir aracı iki kez triger değiştirecek kadar kim kullanıyorki :)

    Alıntıları Göster
    triger değişimi için verilen maksimum süre 120 bin km veya 5 yıl. tabi bu değişimi triger kopmadan yapmak gerekiyor. o yüzden kimse de riske girmemek için erken davranıyor. benim araç 5 yaşına geldi şu anda 70 000 de. (1.2 albea düz vites) .değiştireyim diye acelem de yok. 80 000 de komple bakıma sokmayı düşünüyorum. o arada değiştiririz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lebu

    triger değişimi için verilen maksimum süre 120 bin km veya 5 yıl. tabi bu değişimi triger kopmadan yapmak gerekiyor. o yüzden kimse de riske girmemek için erken davranıyor. benim araç 5 yaşına geldi şu anda 70 000 de. (1.2 albea düz vites) .değiştireyim diye acelem de yok. 80 000 de komple bakıma sokmayı düşünüyorum. o arada değiştiririz.

    Alıntıları Göster
    focus hastayım şuna bakarmısın 120bınkm de
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mnr980

    focus hastayım şuna bakarmısın 120bınkm de

    Alıntıları Göster
    1.2 16v benımde 2004 aracımvar sıfır aldım.
    triger 120bın yada 5yıldır degısım zamanı ben 60bınde degıstırdım zamanı geldı aynı zamanda serı kullandıgım ıçın işimi saglama alıyım dedım.tam masrafı hatırlamıycam ama 300geçmez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MAJAY

    1.2 16v benımde 2004 aracımvar sıfır aldım.
    triger 120bın yada 5yıldır degısım zamanı ben 60bınde degıstırdım zamanı geldı aynı zamanda serı kullandıgım ıçın işimi saglama alıyım dedım.tam masrafı hatırlamıycam ama 300geçmez.

    Alıntıları Göster
    Hiç endişe etmeyin arkadaşlar, triger kayışı kavuçuk ağırlıklı sağlam bir malzemeden üretilir, en az 100.000 km den önce risk taşımaz, seneyle ilgisi yoktur, kapalı yerde çalışmaktadır dış etkenlerden etkilenmez, fazla dur kalk, sıkışık trafik gibi etkenler yıpranmasını çabuklaştırır, normal kullanılan arabalar için, 100.000 ile 120.000 km arası değiştirilmesi faydalıdır..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ae76

    Hiç endişe etmeyin arkadaşlar, triger kayışı kavuçuk ağırlıklı sağlam bir malzemeden üretilir, en az 100.000 km den önce risk taşımaz, seneyle ilgisi yoktur, kapalı yerde çalışmaktadır dış etkenlerden etkilenmez, fazla dur kalk, sıkışık trafik gibi etkenler yıpranmasını çabuklaştırır, normal kullanılan arabalar için, 100.000 ile 120.000 km arası değiştirilmesi faydalıdır..

    Alıntıları Göster
    1.2 16v palioların sanayide triger kayışı değişim maliyeti yaklaşık 150 lira. Servisler elbette daha pahalı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: havnitekin

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    selamlar...

    fiat 12 lt.16v fire motorun triger seti değiştirme periyodu 120.000 km veya 5. yılın dolmasıdır.
    servislerde triger seti ile birlikte su pompası(devridaim) de değişmektedir. zaten ömrü 150.000 km civarında olan bu su pompası arıza yaptığında ,triger seti söküldüğünden ve sökülen set asla geri takılamayacağından bu işlem yapılmaktadır,çok doğru ve yerindedir..üstelik yetkili servislerde senti yanlışlığına karşı aparat vardır ve hatasız triger değiştirme işlemi yapılır,üstelik yapılan işlem de garantilidir.. özel servislerde yapılan hata sonucu meydana gelecek motor hasarlarını asla kabul ettiremezsiniz..yetkili servisler sürekli denetim altındadır ve çalışanları özel eğitimlerden geçirilmektedir...özellikle birmot servisleri bu konuda en uzman servislerdir üstelik parça ve servis ücretleri sanıldığı gibi de pahalı değildir.

    speedgear modelleri düşük devir sistemiyle çalıştıklarından,motor,şanzıman ömürleri çok uzundur,üstelik triger sorunu çıkarma olasılığı da düz vitesli modellere göre çok azdır..çünkü hem düşük devir özellikleri hem de rejim değişikliklerinde ,çok ani devir farklılıkları olmadığından triger büyük koruma altındadır...

    sevgilerimle....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: havnitekin

    selamlar...

    fiat 12 lt.16v fire motorun triger seti değiştirme periyodu 120.000 km veya 5. yılın dolmasıdır.
    servislerde triger seti ile birlikte su pompası(devridaim) de değişmektedir. zaten ömrü 150.000 km civarında olan bu su pompası arıza yaptığında ,triger seti söküldüğünden ve sökülen set asla geri takılamayacağından bu işlem yapılmaktadır,çok doğru ve yerindedir..üstelik yetkili servislerde senti yanlışlığına karşı aparat vardır ve hatasız triger değiştirme işlemi yapılır,üstelik yapılan işlem de garantilidir.. özel servislerde yapılan hata sonucu meydana gelecek motor hasarlarını asla kabul ettiremezsiniz..yetkili servisler sürekli denetim altındadır ve çalışanları özel eğitimlerden geçirilmektedir...özellikle birmot servisleri bu konuda en uzman servislerdir üstelik parça ve servis ücretleri sanıldığı gibi de pahalı değildir.

    speedgear modelleri düşük devir sistemiyle çalıştıklarından,motor,şanzıman ömürleri çok uzundur,üstelik triger sorunu çıkarma olasılığı da düz vitesli modellere göre çok azdır..çünkü hem düşük devir özellikleri hem de rejim değişikliklerinde ,çok ani devir farklılıkları olmadığından triger büyük koruma altındadır...

    sevgilerimle....

    Alıntıları Göster
    lancer-250.000km oda ses yaparsa (çünkü zincir)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ae76

    Hiç endişe etmeyin arkadaşlar, triger kayışı kavuçuk ağırlıklı sağlam bir malzemeden üretilir, en az 100.000 km den önce risk taşımaz, seneyle ilgisi yoktur, kapalı yerde çalışmaktadır dış etkenlerden etkilenmez, fazla dur kalk, sıkışık trafik gibi etkenler yıpranmasını çabuklaştırır, normal kullanılan arabalar için, 100.000 ile 120.000 km arası değiştirilmesi faydalıdır..


    Yanlış bilgilendirme olmasın, Triger Setinin seneyle ilişkisi vardır. Dediğiniz gibi kauçuk malzemeden üretildiği için zamanla sertleşmekte, özelliğini kaybetmektedir. Aynı şey lastikler için de geçerlidir. Üretim tarihi 5 yıl önce olan lastikler en iyi şartlarda depolansa bile alınması, kullanılması tavsiye edilmez. Sonuçta lastiğin hamurunun asıl maddesi kauçuk olduğu için aynı triger kayışında olduğu gibi havaya temas ettiği sürece özelliğini kaybetmektedir.
    Doğrusu "havnitekin" beyin de söylediği gibi 120bin km veya 5 yıldır (hangisi önce dolarsa). Hatta sizinde söyledğiniz gibi zorlu şartlarda kullanımında (yoğun trafikte, kirli-tozlu-topraklı yollarda, çok soğuk-çok sıcak hava şartlarında vs.vs.) 3 yılda bir değiştirilmesi öneriliyor. (Bkz. Kullanım Kitapçığı)

    Benim aracım 2007 model (Ekim2006 çıkışlı) 1.2 8v Palio.. Yazın tatilde Ankara'dayken 55-56bin km civarında hazır tanıdıklar varken 60bin bakımını ve Triger Seti değişimini yaptırdım. Bakım (Bujiler, filtreler, sıvılar vs.) + Triger + İşçilik 300 TL verdim. Gerek yokmuş diyen arkadaşlar olabilir. Yazın İzmir'e falan gidip geldim, 40-45 dereceleri gördük, şu anda Erzurum'da yaşıyorum daha bir ay önce -35-40 dereceleri gördük. Yaz tatili haricinde sürekli şehiriçinde kısa mesafe kullanıyorum. Bu şartlarda 300 lira için aracımı riske atmazdım
    Bu arada Seti sanayide vs. rastgele bir yerde değiştirmeyin. Ya serviste değiştirin (masraflı ama garantili olur) yada benim gibi tanıdığınız birileri (akraba vs.) varsa orada değiştirin. Yani yakasına yapışacağınız birileri olsun.. Benimkini dayımın oğlu değiştirdi, sıkıntı olsaydı o beş kuruş istemeden hallederdi bende araba yansa bile canın sağolsun derdim zaten..
    Kolay gelsin..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nrglife

    quote:

    Orijinalden alıntı: ae76

    Hiç endişe etmeyin arkadaşlar, triger kayışı kavuçuk ağırlıklı sağlam bir malzemeden üretilir, en az 100.000 km den önce risk taşımaz, seneyle ilgisi yoktur, kapalı yerde çalışmaktadır dış etkenlerden etkilenmez, fazla dur kalk, sıkışık trafik gibi etkenler yıpranmasını çabuklaştırır, normal kullanılan arabalar için, 100.000 ile 120.000 km arası değiştirilmesi faydalıdır..


    Yanlış bilgilendirme olmasın, Triger Setinin seneyle ilişkisi vardır. Dediğiniz gibi kauçuk malzemeden üretildiği için zamanla sertleşmekte, özelliğini kaybetmektedir. Aynı şey lastikler için de geçerlidir. Üretim tarihi 5 yıl önce olan lastikler en iyi şartlarda depolansa bile alınması, kullanılması tavsiye edilmez. Sonuçta lastiğin hamurunun asıl maddesi kauçuk olduğu için aynı triger kayışında olduğu gibi havaya temas ettiği sürece özelliğini kaybetmektedir.
    Doğrusu "havnitekin" beyin de söylediği gibi 120bin km veya 5 yıldır (hangisi önce dolarsa). Hatta sizinde söyledğiniz gibi zorlu şartlarda kullanımında (yoğun trafikte, kirli-tozlu-topraklı yollarda, çok soğuk-çok sıcak hava şartlarında vs.vs.) 3 yılda bir değiştirilmesi öneriliyor. (Bkz. Kullanım Kitapçığı)

    Benim aracım 2007 model (Ekim2006 çıkışlı) 1.2 8v Palio.. Yazın tatilde Ankara'dayken 55-56bin km civarında hazır tanıdıklar varken 60bin bakımını ve Triger Seti değişimini yaptırdım. Bakım (Bujiler, filtreler, sıvılar vs.) + Triger + İşçilik 300 TL verdim. Gerek yokmuş diyen arkadaşlar olabilir. Yazın İzmir'e falan gidip geldim, 40-45 dereceleri gördük, şu anda Erzurum'da yaşıyorum daha bir ay önce -35-40 dereceleri gördük. Yaz tatili haricinde sürekli şehiriçinde kısa mesafe kullanıyorum. Bu şartlarda 300 lira için aracımı riske atmazdım
    Bu arada Seti sanayide vs. rastgele bir yerde değiştirmeyin. Ya serviste değiştirin (masraflı ama garantili olur) yada benim gibi tanıdığınız birileri (akraba vs.) varsa orada değiştirin. Yani yakasına yapışacağınız birileri olsun.. Benimkini dayımın oğlu değiştirdi, sıkıntı olsaydı o beş kuruş istemeden hallederdi bende araba yansa bile canın sağolsun derdim zaten..
    Kolay gelsin..

    Alıntıları Göster
    ben iyi bir usta bulup sanayide değiştirdim. opar triger seti orjinal 100 tl ve işçilik 70 verdim. devirdaim değişmedi gerek yokmuş. albea 1,2 16v fire motor. 2005 model.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: odrin34

    ben iyi bir usta bulup sanayide değiştirdim. opar triger seti orjinal 100 tl ve işçilik 70 verdim. devirdaim değişmedi gerek yokmuş. albea 1,2 16v fire motor. 2005 model.


    selamlar...

    yetkili sevis programında triger seti,3 adet rulman,supompası değişimi standarttır. su pompası veya rulman arızalarında da triger kayışı kaç km'de olursa olsun 5 km bile olsa sökülerek bu değişimler yapılacağı için bu işlem yapılmaktadır..sökülen triger kayışı asla yeniden kullanılamaz...doğrusu da budur.

    sevgilerimle...
  • Arkadaslar erzurumda yasiyorum isim geregi. Palio 1.2 16v aracimin trigerini degistirmem lazim. tanidik bildik bi ustasi olan var mi yada onerebilecegi bir yer olan. Erzurum Ardahan ve Kars çevresi Saygilar!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tire_lee -- 19 Ocak 2015; 1:07:16 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tire_lee

    Arkadaslar erzurumda yasiyorum isim geregi. Palio 1.2 16v aracimin trigerini degistirmem lazim. tanidik bildik bi ustasi olan var mi yada onerebilecegi bir yer olan. Erzurum Ardahan ve Kars çevresi Saygilar!

    merhaba Triger setini degistiysen hangi usta ve ne kadara maloldu bende erzurumdayim bilgilendirirmisin tesekkurler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: polatasln


    quote:

    Orijinalden alıntı: tire_lee

    Arkadaslar erzurumda yasiyorum isim geregi. Palio 1.2 16v aracimin trigerini degistirmem lazim. tanidik bildik bi ustasi olan var mi yada onerebilecegi bir yer olan. Erzurum Ardahan ve Kars çevresi Saygilar!

    merhaba Triger setini degistiysen hangi usta ve ne kadara maloldu bende erzurumdayim bilgilendirirmisin tesekkurler

    Yaklaşık bir sene önce değiştirdim 1.2 16v 2003 Model Fiat Palio aracımın triger setini.
    Triger Seti (Lancia): 200TL
    İşçilik: 70 TL
    tuttu. Yarım gün kadar alıyor değiştirme süresi. Usta montajı yaparken sente ayarını kaçırmaması gerekir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alpert2001 -- 27 Mayıs 2015; 10:11:21 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.