Şimdi Ara

V KAYIŞI NASIL DEĞİŞTİRİLİR? (1.3 MULTİJET 2005 PUNTO)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
7
Cevap
2
Favori
36.766
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 1.3 multijet punto 2005 model V KAYIŞI değişi nasıl yapılır anlatmaya çalışacağım inşaallah
    kendim değiştirdim
    fotoları çektim
    siz de öğrenin derim
    yolda v kayışınız kopup yolda kalmaktansa öğrenmek daha iyidir

    GEREKLİ MAZLEMELER:

    Kriko
    Kurbağacık veya gerekli anahtar (combine veya lokma)
    yıldız ve düz tornavida
    varsa akülü vidalama aleti
    bir adet 6pk1310 kayış continental tavsiye ederim klimalı modelde bu kullanılıyor 25 tl fiyatı (zaten dandikleri de o fiyata)

    İŞİN YAPILIŞI

    Sağ ön taraf krikoyla kaldırılır
    sağ ön teker sökülür
    teker davlumbazı yıldız vidaları sökülür (yaklaşık 8-10 tane)
    kayış koruması plastiginin 3 vidası da sökülür (resimde görülüyor)
    gergi bilyası vidası kurbağacıkla veya combine anahtarla veya lokma anahtarla saat yönünde hareket ettirilir (15 mm sanırım somun boyutu emin değilim) (resimde görülüyor)
    kayış rahatça sökülür
    gergi bilyası tekrar saat yönünde hareket ettirilip yeni kayış takılır
    test amaçlı biraz kayisin hareket etmesi sağlanır
    sökülen parçalar geri takılır işlem tamam
    Kayışı geri takarken önce sagdaki yerleri takın en sona soldaki gergi bilyasi ile sarj dinamosu kalsın gergi bilyasini hareket ettirip ikisini de takın işlem tamamdır


    DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR:

    Üzerinden cikan kayisin numarasindan başka kayış kullanmayin
    kayislar 60 binde veya 5 yilda bir degistirilmeli
    Aractan sokulen eski kayışı atmayın yeni kayisinizin kopmasi halinde yolda kalmamak için aracinizda yedekte bulundurun
    krikoyla araci kaldırırken el freni cekili olmalı
    tedbir amaçlı yedek tekeri aracin altina yan olarak koyabilirsiniz kayma halinde guvenlik sağlar
    islem sırasında aracın altina yatmayin
    tercihen combine veya lokma anahtar kullanın vidanin yalama olmamasi için
    normalde kayış 1-1.5 cm gerginlikte olmalı fakat bizdeki araç
    otomatik gergili olduğu için kayış gerginligini kendisi ayarlıyor oyle bir derdimiz de yok elhamdülillah

    resimlerde eski kayışın yer yer çatlamış olduğunu görebilirsiniz

    gergi bilyasini satin almak isterseniz 70 liradan başlıyor gates marka (orijinali)
    sade bilya dayco marka 35 lira
    ucuzu 15 civarindan basliyor



    kolay gelsin

     V KAYIŞI NASIL DEĞİŞTİRİLİR? (1.3 MULTİJET 2005 PUNTO) V KAYIŞI NASIL DEĞİŞTİRİLİR? (1.3 MULTİJET 2005 PUNTO) V KAYIŞI NASIL DEĞİŞTİRİLİR? (1.3 MULTİJET 2005 PUNTO) V KAYIŞI NASIL DEĞİŞTİRİLİR? (1.3 MULTİJET 2005 PUNTO) V KAYIŞI NASIL DEĞİŞTİRİLİR? (1.3 MULTİJET 2005 PUNTO) V KAYIŞI NASIL DEĞİŞTİRİLİR? (1.3 MULTİJET 2005 PUNTO) V KAYIŞI NASIL DEĞİŞTİRİLİR? (1.3 MULTİJET 2005 PUNTO) V KAYIŞI NASIL DEĞİŞTİRİLİR? (1.3 MULTİJET 2005 PUNTO) V KAYIŞI NASIL DEĞİŞTİRİLİR? (1.3 MULTİJET 2005 PUNTO) V KAYIŞI NASIL DEĞİŞTİRİLİR? (1.3 MULTİJET 2005 PUNTO) V KAYIŞI NASIL DEĞİŞTİRİLİR? (1.3 MULTİJET 2005 PUNTO) V KAYIŞI NASIL DEĞİŞTİRİLİR? (1.3 MULTİJET 2005 PUNTO) V KAYIŞI NASIL DEĞİŞTİRİLİR? (1.3 MULTİJET 2005 PUNTO) V KAYIŞI NASIL DEĞİŞTİRİLİR? (1.3 MULTİJET 2005 PUNTO)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GEÇBATAN -- 6 Ekim 2013; 10:50:28 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    1.3 Multijet V Kayışı Değişimi

    Adım 1: Gerekli Aletler ve Malzemeler

    • Yeni V kayışı (1.3 Multijet 2005 Punto ile uyumlu)
    • Krikolar
    • Tekerlek takozları
    • 17 mm lokma anahtar
    • 19 mm lokma anahtar
    • Torx T40 anahtarı

    Adım 2: Güvenliği Sağlama

    • Aracını düz ve sağlam bir zemine park et.
    • El frenini çek ve tekerlek takozlarını ön tekerleklerin arkasına yerleştir.
    • Motoru kapat ve anahtarı kontaktan çıkar.

    Adım 3: Kayışın Çıkarılması

    • Aracın önünü kaldırmak için krikoları kullan.
    • Sağ ön tekerleği çıkar.
    • Motor bölmesinin sağ alt kısmındaki V kayışının kasnağını bul.
    • 17 mm lokma anahtarıyla kasnak cıvatasını gevşet.
    • Kasnağı saat yönünün tersine çevirerek kayışı gevşet.
    • Eski V kayışını çıkar.

    Adım 4: Yeni Kayışın Takılması

    • Kasnağa yeni V kayışını tak.
    • Kayışın kasnaklar üzerinde doğru şekilde konumlandığından emin ol.
    • 17 mm lokma anahtarıyla kasnak cıvatasını sıkıştır.

    Adım 5: Gerginliğin Ayarlanması

    • Gergi makarasını bul, genellikle motor bölmesinin üst kısmındadır.
    • Torx T40 anahtarıyla gergi makarası cıvatasını gevşet.
    • Kayışı germek için gergi makarasını yukarı doğru çek.
    • 19 mm lokma anahtarıyla gergi makarası cıvatasını sıkıştır.

    Adım 6: Montajın Tamamlanması

    • Sağ ön tekerleği yerine tak.
    • Aracı krikolarla indir.
    • Tekerlek takozlarını çıkar.

    İpuçları:

    • V kayışı hasarlıysa veya yıpranmışsa derhal değiştirmelisin.
    • Kayış gerginliğini düzenli olarak kontrol etmelisin.
    • Uygun aletler ve güvenlik önlemleri kullanmak çok önemlidir.

    Bu adımları takip ederek, 1.3 Multijet 2005 Punto aracının V kayışını başarıyla değiştirebilirsin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Çok başarılı bir konu olmuş ellerinize sağlık hocam.Bilmeyen arkadaşlar için çok açıklayıcı olmuş.

    Şu otomatik gergiyi sağlayan parça çok sık bozuluyor malesef. 1 kere değiştirdim şuan yeniside ses yapıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ITALIAN CAR'S

    Çok başarılı bir konu olmuş ellerinize sağlık hocam.Bilmeyen arkadaşlar için çok açıklayıcı olmuş.

    Şu otomatik gergiyi sağlayan parça çok sık bozuluyor malesef. 1 kere değiştirdim şuan yeniside ses yapıyor.

    es geçilmiş bir konu
    kayışı degistirdin mi diye sorsam adama
    benimki zincirli der

    v kayışı çoğu araçta var
    eski kayışı n hali ortada
    markasi dandik
    yarik yarik olmuş

    bilmek öğrenmek lâzım

    gergi bilyasi bakim klavuzuna göre 120 bin kmde bir degismesi gerekiyor

    eskisini sokemedim yoksa onu da degistirecektim
    tork alyanla (yildiz alyan) açılıyor da sıkışmış

    siradaki konu şu olacak inşaallah

    SANZIMAN TAKOZU NASIL DEGISTIRILIR
    fotolar hazır
    değişimi kolay da arabanin altina girmek gerekiyor
    kanala falan almak lazım arabayi




  • Güzel konu olmuş ellerinize sağlık
  • güzel konu. sağol.
    Sorum şu: eskiyen değişme vakti gelen kayış naısl anlaşılır. mesela yüksek hızda motor ve lastik harici bir ses geliyor sanki benim jazz da bu v kayışından olabilir mi? ve değişimi kaça mal olur ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SonNn_

    güzel konu. sağol.
    Sorum şu: eskiyen değişme vakti gelen kayış naısl anlaşılır. mesela yüksek hızda motor ve lastik harici bir ses geliyor sanki benim jazz da bu v kayışından olabilir mi? ve değişimi kaça mal olur ?

    bir ara benim araçta motoru ilk çalıştırdıktan bir kaç saniye sonra cıyırtı sesi geliyordu
    birkaç saniye geçince ses geçiyordu
    sebebini tam çözemedim

    marş motoru kömürü yapar temizlenirse geçer
    veya v kayışı yapar gibi cevaplar bulabildim

    değişim belli periyodlarla yapılır
    örneğin her 60 binde bir bizim araçlarda
    kayışın gözle kontrol edilip değişmesi gerektiğine karar verilebilirse de
    kafan rahat olması açısından değişsen daha iyi olur

    25 tl continental kayış
    artık usta kaç para alır bilemem
    10-20 tl civarı alır sanırım

    bazı devirlerde ses gelmesi egzoz bağlantı yerlerinden olabiliyormuş
    bağlantıları kontrol edin derim
    gevşek vida varsa sıkın
    arabanın altındaki egzoz bağlantı yerlerini kontrol edebilirsiniz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GEÇBATAN -- 8 Ekim 2013; 20:34:16 >




  • Çok teşekkürler dostum . aracı geçen hafta 10 bin bakımına verdim bi ustaya. sadece yağ ve filtreleri değiştirdi diğer herşey normal arabada dedi. ama ben çok ilgili yaklaştıgına inanmadım o yüzden kafamda soru işareti var. rot balans ve kayış kontrolü için bir ara götürüvcem başka yere.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.