Şimdi Ara

1 silindir çalışmıyor. Clio 1.2 16V (YAPILDI)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
60
Cevap
1
Favori
34.772
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • [DHTUBE=]Merhabalar beyler. 2007 LPG'li Clio 3 1.2 16V 85.000km'deki aracımı gitmemesi,çok yakması,stop etmesi ve dengesiz rolanti nedeniyle özel servise götürdüm.

    Üst kapak sökülücek rektifiye subap takımı vs 1000TL para istediler saat gibi çalışıcak motor dediler. Sonra sanayide başka bi ustaya götürdüm 700'e yaparım dedi ne dersiniz?

    Önereceğiniz usta var mı?

    Yer: mimarsinan tepecik sanayi istanbul



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meganers -- 3 Ekim 2014; 21:32:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • 85.000 km de araç süpap istemez kolay kolay. Lpg varsa bujilere baktırın önce. Ateşleme bobinini değiştirin. O paraları da vermeyin. Arkadaşta megane vardı tek buji çalışmıyordu. Renault larda kronik gibi birşey.
  • Büyük ihtimal rektefe istemiyordur motor. Enjektörleri de kontrol ettirin..
  • 2006 Polo 1.4 kullanıcısıyım. LPG var araçta. dediğniz problemler benimde başıma geliyor. Ateşleme bobinleri değiştiğinde problem çözülüyor. Ateşleme bobinlerine baktırmanızı tavsiye ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    85.000 km de araç süpap istemez kolay kolay. Lpg varsa bujilere baktırın önce. Ateşleme bobinini değiştirin. O paraları da vermeyin. Arkadaşta megane vardı tek buji çalışmıyordu. Renault larda kronik gibi birşey.

    Hovam atesleme bobini degiseli 4 ay oldu zaten bujilerle bobinleri kontrol ettirdim sikinti yok dediler. Daha once de kazik yeme tecrubelerim oldugu icin direk atlayip yaptirmak istemiyotum. Durust isin ehli bi usta bulsam...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Km belki daha önce düşürülmüştür o yüzden üst kapak revizyon istiyor olabilir,üst kapağı açtırırsan subap keçelerinide kontrol ettir hatta değiştir ileride kafan tekrar ağrımaz
  • 1.2 palio (80 bin km) aracımda da karşılaşmıştım aynı durumla. 200 km yoldan geldim sıkıntı başladı. ışıklarda falan rölanti dalgalanıyordu. Durduğu yerde egzosttan çiğ benzin kokusu geliyordu.
    silindirin biri çalışmıyordu.
    kabloyu söküp baktığımızda ateşleme oluyordu sıkıntı görünmüyordu. Silindir basıncına baktık, tam ne oluyor bilmiyorum ama o da normal çıktı.
    Buji kablosunu değiştirdiğimizde sorun düzeldi. Sanırım mevcut buji kablosunun akımı / voltajı yetmiyordu sanırım.
    takım olarak değiştirdik 4 bujinin de kablosunu değiştirdik 100-110 gibi bişey bayılmıştım.

    bi özel servise gösterin derim, rektefiye isteyeceğini sanmıyorum 85 bin deki aracın.
  • Aslinda 1000 tl isteyen servis bobinde sikinti yok dedi 3 numarali bobini cekince motor fazla etkilenmedi digerlerini cekince hemen motor teklemeye basliyor. Bana dedigi 'bak bobini cekince motor hic etkilenmiyo atesleme var ama silindirde sikinti var' seklinde.

    700 isteyen ustaya zaten direk sorunu anlatarak gittim o da 700 dedi aslindq dogtu soyluyor olabilirsiniz belki 3 numara bobin sikintili , anlamiyorum diye beni yiyolar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meganers

    Aslinda 1000 tl isteyen servis bobinde sikinti yok dedi 3 numarali bobini cekince motor fazla etkilenmedi digerlerini cekince hemen motor teklemeye basliyor. Bana dedigi 'bak bobini cekince motor hic etkilenmiyo atesleme var ama silindirde sikinti var' seklinde.

    700 isteyen ustaya zaten direk sorunu anlatarak gittim o da 700 dedi aslindq dogtu soyluyor olabilirsiniz belki 3 numara bobin sikintili , anlamiyorum diye beni yiyolar

    3 numaralı bobini değiştir , keyfine bak. Çekince teklemiyorsa ateşleme yapmıyor demektir. Hatta o sırada hazır açılmışken kabloları falan da değiştirirsin, kafan rahat olur. Zaten rektefiyeye oranla fiyatı yok gibi birşey.
  • Sadece bit bobini degistiriyorlarsa iyiymis komplesi 250 lira civari.

    Anladigim kadariyla subap degisse bile rektifiye ye gerek yok diyorsunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yani çalışmayan silindir buji kablosuyla düzelecek he?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meganers

    Aslinda 1000 tl isteyen servis bobinde sikinti yok dedi 3 numarali bobini cekince motor fazla etkilenmedi digerlerini cekince hemen motor teklemeye basliyor. Bana dedigi 'bak bobini cekince motor hic etkilenmiyo atesleme var ama silindirde sikinti var' seklinde.

    700 isteyen ustaya zaten direk sorunu anlatarak gittim o da 700 dedi aslindq dogtu soyluyor olabilirsiniz belki 3 numara bobin sikintili , anlamiyorum diye beni yiyolar

    Yahu adam kendi kendini ele vermiş işte. Kabloyu çekince bir değişiklik olmuyorsa demekki ateşleme gelmiyordur.

    Ulan ne adamlar usta diye geziyorlar ortada.
  • meganers kullanıcısına yanıt
    Daha önce Scenic kullandığım için biliyorum, renolarda bu sorun oluyor , sizde büyük ihtimalle 3. silindirin bobini gitmiş, zaten hangi bobinin gittiğini anlamak için bu testi yapıyorlar, bozuk bobinin kablosu çekildiğinde arabanın çalışması ne şekilde ise öyle devam eder, sağlam bobin kablosu çekildiğinde ise araba 2 silindire düştüğü için ya stop eder yada çok daha zor ve sarsıntılı çalışır olur, bazen de bu bobinler arasıra kesiklik yapabiliyor bir defa başıma geldi, bobin çok pahalı bişey değil, değiştirip denemeni tavsiye ederim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kir-pi

    Daha önce Scenic kullandığım için biliyorum, renolarda bu sorun oluyor , sizde büyük ihtimalle 3. silindirin bobini gitmiş, zaten hangi bobinin gittiğini anlamak için bu testi yapıyorlar, bozuk bobinin kablosu çekildiğinde arabanın çalışması ne şekilde ise öyle devam eder, sağlam bobin kablosu çekildiğinde ise araba 2 silindire düştüğü için ya stop eder yada çok daha zor ve sarsıntılı çalışır olur, bazen de bu bobinler arasıra kesiklik yapabiliyor bir defa başıma geldi, bobin çok pahalı bişey değil, değiştirip denemeni tavsiye ederim

    Simdi benim mantigimla calisan silindirden elektrigi cekince duzensizlik baslar, calismayan silindirden elekrigi cekince ayni duzende devam eder cunku zaten silindir calismiyor.

    Ama sizin dediginize gore tam tersi kafam karisti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Çalışmayan silindirden önce çalışmayan bobin var.

    Eğer kilometre doğruysa ve araç hararet yapmamışsa subapların arızalanıp silindirde kompresyon olmaması imkansız gibi bir şey.

    Aracı gösterdiğiniz ustanın Renault marka araçların bobinlerinin sık arıza yaptığından haberi yok sanırım.Bobini değiştirin %95 sorun çözülecek.

    Silindir kapağını da herkes açar ama herkes kapatamaz, iyi kapatamazlarsa her taraftan yağ sızar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YnsTz -- 9 Eylül 2014; 19:15:51 >
  • Bobine elektrik gelmiyor olabilir. Elektrik geliyorsa ilk bobin değişmeli.

    Sadece tek silindirin çalışmaması nedeniyle subap takımı, rektefe karıştıran yerden koşarak uzaklaşın.
  • başka ustalarada gösterin aracı bakalım onlar ne diyecek eski aracımın contası değişti birisi 1200 istedi digeri 1000 ikisinde yapılacak işlemler aynı idi. Eksik fazla yok. Bu şekilde fiyat politikası değişkenlik gösterebilir.
  • Donanımhaber forum'a 11 yıldır üyeyim arkadaşlar teşekkür ederim yorumlar olmasa şimdi 750 lira verip başlatmıştım haybeye tamiri. Yarın değiştiriyim bobinleri bakalım ne olucak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hepsini değiştirme sıkıntı hangi bobindeyse sadece onu değiştir.
  • Tek bobini değiştirebilirsin hocam. Hepsini değiştirmeye gerek yok.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.