Şimdi Ara

1 silindir çalışmıyor. Clio 1.2 16V (YAPILDI) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
60
Cevap
1
Favori
34.772
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aracı sen kullanıyorsan ve aracın yüksek hararete maruz kalmadıysa, piston, kapak rektifiye saçmalıklarına inama.
  • Aracı ben kullanıyorum hararet asla yapmıyor sadece gitmiyor rolanti düzensiz ve stop ediyor durduk yere. İnternette biyerde sanki bu 1.2 16v motorların bobinlerinden teki değişmiyor komple değişiyor diye bişey okumuştum yanlışım var umarım.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Senin sorunun görüldüğü kadarıyla ateşleme sistemi ile alakalı. Bir çok neden olabilir iyi ve güvendiğin bir ustanın görmesi şart.
    -Bujilerinin ömrü bitmiş veya yağlanmışlardır o yüzden iyi ateşleme yapmazlar, yakıt iyi yanmadığından çekişiniz düşük olur yakmadığı yakıtıda eksozdan çiğ olarak atar buda tüketiminin artması demektir.
    Ateşleme bobini arızalı olursa zayıf elektrik verir oda bir etkendir. Bu nobin aküden aldığı 12 volt elektriği 10.000- 12.000 volta çıkarır ama ampersiz olduğundan bizi çarptığında sadece çarpar başka zarar vermez, bu bobin gerektiği kadar akım üretmez.
    Geçenlerde bir arkadaşımızın başına geldi, triger diş atlamış olabilir, bunu yapması için triger kayışının çok yıpranmış olması gerekir.
    Bunlar muhtemel elektriksel arızalar.
    Sorunu enjektörlerinden olanlarıda okumuştum.
    Lpg ve benzinin yanma değerleri farklı olduğundan LPG,li araçlarda yakıt ayarı kaçmış olabilitor.
    Sen Herhangi bir LPG,ci ustaya gösterdinmi? belki o bir ayar ilede halledebilir veya yönlendirebilir.

    Benim anlayamadığım!!
    Gittiğin usta bu test veya kontrolleri yapmışmı?
    Neye göre kapak veya piston diyor, o aracın tek pistonu çalışmasa araç çok sarsılır. Diyelim bir piston çalışmıyor, rektefiyelik bir durum değilki!
    Kapak siboplarını niye değişecekmiş, gazlı bir araç sibop yuvaları o kadar, kurum bağlamazki!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi patriot34 -- 9 Eylül 2014; 22:25:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: patriot34

    Senin sorunun görüldüğü kadarıyla ateşleme sistemi ile alakalı. Bir çok neden olabilir iyi ve güvendiğin bir ustanın görmesi şart.
    -Bujilerinin ömrü bitmiş veya yağlanmışlardır o yüzden iyi ateşleme yapmazlar, yakıt iyi yanmadığından çekişiniz düşük olur yakmadığı yakıtıda eksozdan çiğ olarak atar buda tüketiminin artması demektir.
    Ateşleme bobini arızalı olursa zayıf elektrik verir oda bir etkendir. Bu nobin aküden aldığı 12 volt elektriği 10.000- 12.000 volta çıkarır ama ampersiz olduğundan bizi çarptığında sadece çarpar başka zarar vermez, bu bobin gerektiği kadar akım üretmez.
    Geçenlerde bir arkadaşımızın başına geldi, triger diş atlamış olabilir, bunu yapması için triger kayışının çok yıpranmış olması gerekir.
    Bunlar muhtemel elektriksel arızalar.
    Sorunu enjektörlerinden olanlarıda okumuştum.

    Benim anlayamadığım!!
    Gittiğin usta bu test veya kontrolleri yapmışmı?
    Neye göre kapak veya piston diyor, o aracın tek pistonu çalışmasa araç çok sarsılır. Diyelim bir piston çalışmıyor, rektefiyelik bir durum değilki!
    Kapak siboplarını niye değişecekmiş, gazlı bir araç sibop yuvaları o kadar, kurum bağlamazki!



    Ustadim ilgilendiniz uzun uzun yazdiniz tesekkur ederim. Evet motor cok sarsintili ve dengesiz calisiyor devir dusuyor aniden stop edicek gibi olacakken aniden yukseliyor bazende stop ediyor.
    Geliyim ustanin yaptigina ; ilk once su kacmis mi diye bujileri soktu bakti, su yag yok bujiler iyi dedi sonra ilk bobini cekti motor tekledi takti, ikinci bobini cekti yine ayni sonra 3.cuyu cekti motor nasi calisiyorsa ayni sekilde calismaya devam etti diger ikisini cikardigi gibi titreyip teklemedi motor. Son bobini de denedi yine motor titredi tekledi diger ikisi gibi.
    Sonra bana bir silindirin calismiyo kapak sokulecek galiba piston takimi degisecek ve rektifiye olucak dedi. 2 gun kalir 1000liraya olur dedi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meganers


    quote:

    Orijinalden alıntı: patriot34

    Senin sorunun görüldüğü kadarıyla ateşleme sistemi ile alakalı. Bir çok neden olabilir iyi ve güvendiğin bir ustanın görmesi şart.
    -Bujilerinin ömrü bitmiş veya yağlanmışlardır o yüzden iyi ateşleme yapmazlar, yakıt iyi yanmadığından çekişiniz düşük olur yakmadığı yakıtıda eksozdan çiğ olarak atar buda tüketiminin artması demektir.
    Ateşleme bobini arızalı olursa zayıf elektrik verir oda bir etkendir. Bu nobin aküden aldığı 12 volt elektriği 10.000- 12.000 volta çıkarır ama ampersiz olduğundan bizi çarptığında sadece çarpar başka zarar vermez, bu bobin gerektiği kadar akım üretmez.
    Geçenlerde bir arkadaşımızın başına geldi, triger diş atlamış olabilir, bunu yapması için triger kayışının çok yıpranmış olması gerekir.
    Bunlar muhtemel elektriksel arızalar.
    Sorunu enjektörlerinden olanlarıda okumuştum.

    Benim anlayamadığım!!
    Gittiğin usta bu test veya kontrolleri yapmışmı?
    Neye göre kapak veya piston diyor, o aracın tek pistonu çalışmasa araç çok sarsılır. Diyelim bir piston çalışmıyor, rektefiyelik bir durum değilki!
    Kapak siboplarını niye değişecekmiş, gazlı bir araç sibop yuvaları o kadar, kurum bağlamazki!




    Ustadim ilgilendiniz uzun uzun yazdiniz tesekkur ederim. Evet motor cok sarsintili ve dengesiz calisiyor devir dusuyor aniden stop edicek gibi olacakken aniden yukseliyor bazende stop ediyor.
    Geliyim ustanin yaptigina ; ilk once su kacmis mi diye bujileri soktu bakti, su yag yok bujiler iyi dedi sonra ilk bobini cekti motor tekledi takti, ikinci bobini cekti yine ayni sonra 3.cuyu cekti motor nasi calisiyorsa ayni sekilde calismaya devam etti diger ikisini cikardigi gibi titreyip teklemedi motor. Son bobini de denedi yine motor titredi tekledi diger ikisi gibi.
    Sonra bana bir silindirin calismiyo kapak sokulecek galiba piston takimi degisecek ve rektifiye olucak dedi. 2 gun kalir 1000liraya olur dedi


    Eğer o 3. silindire gelen akım düzgünse dediği doğru olabilir ama o kabloda bir arıza olabilir veya kaynağından o kablo doğru akım gelmiyordur, o piston yine etkilenmez, vereceği tepki senin gördüğün gibi olur.
    Mesela dağıtıcıdan o kabloya akım verilmezse o pistona üzerindeki, kapaktaki ateşleme yuvasına yakıtı ateşleyecek akım gitmez, yine piston çalışmamış gözükür.
    Bunların kapakla bağlantısı olabilir de! Piston ile anlayamadım. Kapak ateşleme ve eksozu düzgün yapmaz buda o pistondan faydalanmaman demektir.
    daha başka yollarıda deneyip en sonunda piston demesi gerekirdi bana göre.
    Bu arızalar 70.000 deki bir aracın normal arızaları değil.

    EDİT:: Ayrıca bir şey daha ekleyeyim.
    Acaba yakıt sistemini nasıl kontrol etmiş, o piston üzerine, ateşleme düzgün osa dahi, yakıt gelmezse o piston nasıl çalışacak?
    Yakıt gelmezse derken buna düzensiz yakıtta diyebiliriz, haddinden fazla yakıt gelirse o ateşleme sistemi o yakıtı takamaz ve çiğ olarak dışarı çıkar.
    Yani usta eksik tetler yapıp karar vermiş, daha yapılması gereken testler var enjektör gibi, enjektörün düzgün çalıştığına nasıl kaar vermiş? Bir cihaza bağlamışmı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi patriot34 -- 9 Eylül 2014; 23:15:12 >




  • patriot34 P kullanıcısına yanıt
    Ustadim o zaman en temizi ben yarin en kolay ve ucuz cozum olan atesleme bobini degisime gidiyim hatta ellerinde varsa kullanabilcekleri baska bobin denemelerini isterim. Acikcasi bu adamlara cok guvenemedim. Guvendigim bi ustam var o da daha once hic bu motoru acmadim yapamam dedi. Yarin goturup sonucu yazacagim buraya cok tesekkurler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • meganers kullanıcısına yanıt
    İşin sadece bobin denemekle halledilecek gibi gözükmüyor, iyi bir ustanın piston, kapak diyene kadar yapması gereken çok basit testler var. Boşuna para verip deneme yanılma ile devam etmeyin derim.
    Bir arkadaşınızın da güvendiği bir ustanın görmesi iyi olur, mutlaka çevrenizde bir usta tanıyan birileri mutlaka vardır.
    Tekrar geçmiş olsun
    Sonucu burada bizlerle paylaşırsan aynı sıkıntıyı çeken başka arkadaşlarada yol göstermiş olursunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meganers


    quote:

    Orijinalden alıntı: kir-pi

    Daha önce Scenic kullandığım için biliyorum, renolarda bu sorun oluyor , sizde büyük ihtimalle 3. silindirin bobini gitmiş, zaten hangi bobinin gittiğini anlamak için bu testi yapıyorlar, bozuk bobinin kablosu çekildiğinde arabanın çalışması ne şekilde ise öyle devam eder, sağlam bobin kablosu çekildiğinde ise araba 2 silindire düştüğü için ya stop eder yada çok daha zor ve sarsıntılı çalışır olur, bazen de bu bobinler arasıra kesiklik yapabiliyor bir defa başıma geldi, bobin çok pahalı bişey değil, değiştirip denemeni tavsiye ederim

    Simdi benim mantigimla calisan silindirden elektrigi cekince duzensizlik baslar, calismayan silindirden elekrigi cekince ayni duzende devam eder cunku zaten silindir calismiyor.

    Ama sizin dediginize gore tam tersi kafam karisti

    kafa karışacak bişey yok aynı şeyi söylüyoruz zaten. bozuk bobiinin kablosu çekilince hiç bir şey değişmez, sağlam bobinin kablosu çekilince daha düzensiz çalışır. eğer bir bobin bozuksa araba 3 silindir çalışıyordur zaten, sağlam bir bobinin kablosu daha çekilince iki silindir çalışır hale gelir ve çok daha düzensiz çalışır hatta stop edebilir. bir defasında benim 2 bobin birden arıza yapmıştı araba rolantide dahi durmuyordu. Benzinli aracın çalışmaması için 2 sebep vardır ya elektrik gelmez ya yakıt gelmez, ama renolarda bobin olayı kronik sorundur en önce akla gelmesi gereken şeydir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meganers

    Aracı ben kullanıyorum hararet asla yapmıyor sadece gitmiyor rolanti düzensiz ve stop ediyor durduk yere. İnternette biyerde sanki bu 1.2 16v motorların bobinlerinden teki değişmiyor komple değişiyor diye bişey okumuştum yanlışım var umarım.

    Bobinler tek tek değişebilir ama yine tecrübe ile sabittir ki eğer sorunun bobinlerde ise hepsini birden değiştir, yoksa kısa aralıklarla aynı sorunu yaşarsın benim gibi, bu olay ilk başıma geldiğinde bobin sorunu yüzünden 2 ayda 3 kez sanayiye gitmek zorunda kaldım, ilki değişti 2 hafta sonra başkası bozuldu, onu değiştirdim, 1-1.5 ay sonra aynı sorun nüksetti bu sefer son kalan iki bobini birden değiştirip kurtuldum.
  • D4F kodlu 1.2 16V Renault motorlarının ateşleme bobinleri tek satılmıyormuş illa ki bütün olarak alınıyor velhasıl bugün gittim aldım 140 TL valeo marka yani orjinal. Bu defa Beykent sanayiye düzgün bir servise gittim. Bobinleri değiştirdik usta da dediğiniz gibi bunlarda kronik bu dedi neyse çalıştırdık aracı yine yüksek titreşimli rolanti devam devir 1000d/d'nın altında geziyor ve yine çekiş kaybı var ama eskisinden daha iyi gidiyor. 30km yol yaptim stop etmedi hic.

    Usta test yaptı" zaten bu arabanın gidişi bu kadar "dedi ama ben arabamı biliyorum çok daha iyi gidiyordu dedim sonra evet biraz çekişte sıkıntı var bence silindir kapağının açılıp subaplara bi bakılması lazım kaçırma olabilir dedi.

    Titreme olayını da motorun lpg'li kullanılmasına bağladı. Anlicanız bu test bana 180 liraya mal oldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meganers -- 11 Eylül 2014; 20:39:53 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • meganers kullanıcısına yanıt
    Kapağı açtırmadan bir LPG,ciye gidip yakıt ve hava ayaralarınızı yaptırırsanız, zannedersem obür şikayetlerinizde ortadan kalkabilir.
    LPG işinini ve tamirini sadece onlar yapar, normal ustaların işi değildir, ayarsızlık aynı tepkileri verir. Eğer onlarda kapakta sıkıntı olduğunu söylerse yapacak bir şey yok.
    Tekrar geçmiş olsun inşallah sadece ayar ile kurtarabilirsin.
  • patriot34 P kullanıcısına yanıt
    Dediğiniz gibi gidip birde lpg ayarlarını yaptırıcam yanlız yaptırmadan önce yarın sabah işe giderken arabayı benzine alarak gidicem ki bakalım aynı şikayetler benzinde de olacak mı ona göre lpgciye gidiyim.yanlız stop etme problemi ve çekişin daha da düzelmesi beni sevindirdi ama arabadan yine de soğudum sanırım satıcam. Çok teşekkür ederim değerli bilgileriniz ve yardımınız için hocam

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meganers

    Dediğiniz gibi gidip birde lpg ayarlarını yaptırıcam yanlız yaptırmadan önce yarın sabah işe giderken arabayı benzine alarak gidicem ki bakalım aynı şikayetler benzinde de olacak mı ona göre lpgciye gidiyim.yanlız stop etme problemi ve çekişin daha da düzelmesi beni sevindirdi ama arabadan yine de soğudum sanırım satıcam. Çok teşekkür ederim değerli bilgileriniz ve yardımınız için hocam


    Keşke bilgimiz dahilinde daha fazla yardımcı olabilsek,
    Her aracın, huyu suyu değişik oluyor, elektronik araçlar çok değşik kronik arızalar çıkartabiliyor, bu aracı satsan alacağında da kronik bir arıza vardır. Bence gerek yok,.
    Benzinle denesende aynı hatayı verebilir, çümkü memelerin LPG,ye göre ayarlı. İki yakıt arasında çok hassa bir ayar var, daha çok LPG göz önüne alınmıştır.




  • patriot34 P kullanıcısına yanıt
    Değerli arkadaşlar maalesef sorunlarım devam etmekte yine stop etmeler arttı araç çok yakıyor ve gitmiyor.

    Mimarsinan Sanayi sitesinde bir usta 750'ye subap takımını değiştirir rektifiye eder yaparım dedi önerileriniz nelerdir? İstanbul avrupa yakası işin uzmanı pahalıcı olmayan dürüst usta tavsiyesi yapabilir misiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meganers

    Merhabalar beyler. 2007 LPG'li Clio 3 1.2 16V 85.000km'deki aracımı gitmemesi,çok yakması,stop etmesi ve dengesiz rolanti nedeniyle özel servise götürdüm.

    Üst kapak sökülücek rektifiye subap takımı vs 1000TL para istediler saat gibi çalışıcak motor dediler. Sonra sanayide başka bi ustaya götürdüm 700'e yaparım dedi ne dersiniz?

    Önereceğiniz usta var mı?

    Yer: mimarsinan tepecik sanayi istanbul

    Istanbul Kartal metin usta üstüne yoktur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben arabayı ya nasip dedim verdim bi ustaya bakalım kısmet. Kartal'la benim aram da 100km aracı kontrole de zor giderdim gibime geliyor yine de tavsiyen için teşekkür ederim üstadım

    Usta ateşleme sistemi enjektörler vb testler yapmış ama sorun 3.silindirdeki subaplardan dedi ve değişimi tavsiye etti. 1000 lira civarı bir rakamdan bahsetti. Fiyat konusunu değerlendirebilirmisiniz? Birde triger kayışının kötü durumda olduğundan bahsetti o da değişicek büyük ihtimal triger seti fiyatları 200küsür ama internette biyerde 150 civarında buldum önerir misiniz?

    www.n11.com
    Motor ve Şanzıman Yedek Parçaları & Fiyatları - n11.com
    http://www.n11.com/renault-clio-12-16v-triger-set-orjinal-tiriger-P16284202



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meganers -- 30 Eylül 2014; 20:34:49 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aynı sorunlar aynı aracın 2010 modeli ile başıma geldi.

    1-Ateşleme bobininiz arızalı.
    2-Bu motorlar subap ayarı otomatik değil.Zamanla bozuyor.Yetkili serviste 150 TL'ye subap ayarı yaptırdım ve araç şu anda tık demiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hüseyin.

    Aynı sorunlar aynı aracın 2010 modeli ile başıma geldi.

    1-Ateşleme bobininiz arızalı.
    2-Bu motorlar subap ayarı otomatik değil.Zamanla bozuyor.Yetkili serviste 150 TL'ye subap ayarı yaptırdım ve araç şu anda tık demiyor.

    Ateşleme bobini 2 kere değişti sonuç değişmedi hocam. Bir önceki mesajımı güncelledim okumanızı rica ederim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meganers

    Ben arabayı ya nasip dedim verdim bi ustaya bakalım kısmet. Kartal'la benim aram da 100km aracı kontrole de zor giderdim gibime geliyor yine de tavsiyen için teşekkür ederim üstadım

    Usta ateşleme sistemi enjektörler vb testler yapmış ama sorun 3.silindirdeki subaplardan dedi ve değişimi tavsiye etti. 1000 lira civarı bir rakamdan bahsetti. Fiyat konusunu değerlendirebilirmisiniz? Birde triger kayışının kötü durumda olduğundan bahsetti o da değişicek büyük ihtimal triger seti fiyatları 200küsür ama internette biyerde 150 civarında buldum önerir misiniz?

    www.n11.com
    Motor ve Şanzıman Yedek Parçaları & Fiyatları - n11.com
    http://www.n11.com/renault-clio-12-16v-triger-set-orjinal-tiriger-P16284202


    Cihaz ile sorunu bulabiliyor




  • Komple motor bloğu söküldü subaplar yanmış kaçırıyormuş kompresyon 3.cü silindirde %0 diğerlerinde %50 civarındaydı. 16 subap değişiyor,triger seti değişiyor,rektifiye,fren balatası,yağ,yağ filtresi bujiler,işçilik 1490 TL'ye anlaştık sizce fiyat nasıl?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.