Şimdi Ara

1.3 multijet motor sorunu

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
8.129
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar
    palio 1.3 multıjet aracım var
    motor bostayken 1000 devırden 700 devıre dusup sılkelıyor
    bazen trafıkte 1den 2ye gecerken devır dusuyor gaza basmassam sılkelıyor
    hatta bazen 3.vıteste bıle 700 devırden baslıyor
    yokusta ilk çalısmada gazı koklemezsem stop edıyor
    sıkıntı ne olabılır

    ılk aldıgımda sorun yoktu solcamurluktan darbe yedı servıse gırdı boyle oldu genelde motor devrı 2500-3000 oldugu halde hızlanmıyor
    servısten cıktıktan sonra daha çok yakıt tuketıyor

    bujılerden birkaçı bozuk olabılırmı?
    debrıyajda sorun olabılırmı ?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Fiat ve Diğer Modellerde 1.3 Multijet Motor Kronik Sorunları

    Fiat'ın 1.3 Multijet dizel motoru, çeşitli araç modellerinde kullanılmakta ve performansı ve verimliliği nedeniyle bilinmektedir. Bununla birlikte, zamanla bazı kronik sorunlar bildirilmiştir.

    En yaygın sorunlardan biri, enjektör arızasıdır. Bu, motorda güç kaybına, duman atmasına ve yakıt tüketiminin artmasına neden olabilir. Diğer bir yaygın sorun turbo arızasıdır, bu da benzer semptomlara ve ayrıca ıslık seslerine neden olabilir.

    Fiat Linea, Palio, Doblo ve Albea gibi modellerde 1.3 Multijet motorun kronik sorunları arasında EGR valfi arızası da bulunmaktadır. Bu, motorun verimliliğini azaltabilir ve emisyonlarda artışa neden olabilir.

    1.3 Multijet motorlarda ayrıca krank mili yatak arızası bildirilmiştir. Bu, motor arızasına ve yüksek onarım maliyetlerine yol açabilecek ciddi bir sorundur.

    Bu kronik sorunları gidermek için servis bakımlarınızı düzenli olarak yaptırmak ve kaliteli parçalar kullanmak önemlidir. Bazı durumlarda, yazılım güncellemeleri veya donanım değişiklikleri sorunu çözebilir.

    1.3 Multijet motorlu bir araç satın almayı düşünüyorsanız, potansiyel sorunların farkında olmak ve güvenilir bir servis geçmişi olan araçları tercih etmek önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatihmc

    arkadaşlar
    palio 1.3 multıjet aracım var
    motor bostayken 1000 devırden 700 devıre dusup sılkelıyor
    bazen trafıkte 1den 2ye gecerken devır dusuyor gaza basmassam sılkelıyor
    hatta bazen 3.vıteste bıle 700 devırden baslıyor
    yokusta ilk çalısmada gazı koklemezsem stop edıyor
    sıkıntı ne olabılır

    ılk aldıgımda sorun yoktu solcamurluktan darbe yedı servıse gırdı boyle oldu genelde motor devrı 2500-3000 oldugu halde hızlanmıyor
    servısten cıktıktan sonra daha çok yakıt tuketıyor

    bujılerden birkaçı bozuk olabılırmı?
    debrıyajda sorun olabılırmı ?

    Aracınızda benzinli araçlardaki gibi klasik anlamda buji yok. Sadece kızdırma bujileri var, çok soğuk havalarda motorun rahat çalışmasını sağlamak için ısıtma işini yapar ve belirli bir süre sonra devreden çıkar. Aracınızın sorununu en sağlıklı biçimde serviste arıza kodu alarak anlayabilirsiniz. Bir çok sebebi olabilir, yakıt kalitesi, turbo ve turbo hortumu ile ilgili bir sorunlar ya da enjektör arızası. Servisten sonra böyle bir arızanın yaşanması gerçekten ilginç. Genelde 1.3 mjtlerde vitesi boşa alıp durmaya başladığınızda, araç çok yavaşladığı zaman devir bazen 600-700dd ye düşebilir, stop edecekmiş gibi olur, bu durum hem şu an kullandığım, hem de eski aracımda olan bir sorundu, ama hiçbir zaman motor stop etmedi. Yani bir tür kronik hastalık. Debriyajınızda sorun varsa aracın devri yükselir ama araç gitmez, yüksek sürate çıkamazsınız, debriyajın kavramayı kaçırdığını hissedersiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatihmc

    arkadaşlar
    palio 1.3 multıjet aracım var
    motor bostayken 1000 devırden 700 devıre dusup sılkelıyor
    bazen trafıkte 1den 2ye gecerken devır dusuyor gaza basmassam sılkelıyor
    hatta bazen 3.vıteste bıle 700 devırden baslıyor
    yokusta ilk çalısmada gazı koklemezsem stop edıyor
    sıkıntı ne olabılır

    ılk aldıgımda sorun yoktu solcamurluktan darbe yedı servıse gırdı boyle oldu genelde motor devrı 2500-3000 oldugu halde hızlanmıyor
    servısten cıktıktan sonra daha çok yakıt tuketıyor

    bujılerden birkaçı bozuk olabılırmı?
    debrıyajda sorun olabılırmı ?

    Öncelikle selamlar arkadaşım.Bende 1 ay olmadı 1.3 multijet linea aldım.İlk aldığım 2 gün yokuş çıkamıyordum arabayla.Şimdi arabama binen herkes bana diyorki bu araba neden bu kadar seri.Arabayı tamamen tanıyıp 1.3 motora tamamen uyum sağlamak önemli.ben hayatımda ilk defa 1.3 motor biniyorum önceleri hep 2.0 bindim ama çabuk alıştım dikkat et vites geçişlerine gaz verme oranına arabayı çok seri götürmek senin elinde.Benden bukadar son olarakta varsa ustan bi ustanada göster mekanik bir sorun varmı diye




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umut1975

    quote:

    Orijinalden alıntı: fatihmc

    arkadaşlar
    palio 1.3 multıjet aracım var
    motor bostayken 1000 devırden 700 devıre dusup sılkelıyor
    bazen trafıkte 1den 2ye gecerken devır dusuyor gaza basmassam sılkelıyor
    hatta bazen 3.vıteste bıle 700 devırden baslıyor
    yokusta ilk çalısmada gazı koklemezsem stop edıyor
    sıkıntı ne olabılır

    ılk aldıgımda sorun yoktu solcamurluktan darbe yedı servıse gırdı boyle oldu genelde motor devrı 2500-3000 oldugu halde hızlanmıyor
    servısten cıktıktan sonra daha çok yakıt tuketıyor

    bujılerden birkaçı bozuk olabılırmı?
    debrıyajda sorun olabılırmı ?

    Aracınızda benzinli araçlardaki gibi klasik anlamda buji yok. Sadece kızdırma bujileri var, çok soğuk havalarda motorun rahat çalışmasını sağlamak için ısıtma işini yapar ve belirli bir süre sonra devreden çıkar. Aracınızın sorununu en sağlıklı biçimde serviste arıza kodu alarak anlayabilirsiniz. Bir çok sebebi olabilir, yakıt kalitesi, turbo ve turbo hortumu ile ilgili bir sorunlar ya da enjektör arızası. Servisten sonra böyle bir arızanın yaşanması gerçekten ilginç. Genelde 1.3 mjtlerde vitesi boşa alıp durmaya başladığınızda, araç çok yavaşladığı zaman devir bazen 600-700dd ye düşebilir, stop edecekmiş gibi olur, bu durum hem şu an kullandığım, hem de eski aracımda olan bir sorundu, ama hiçbir zaman motor stop etmedi. Yani bir tür kronik hastalık. Debriyajınızda sorun varsa aracın devri yükselir ama araç gitmez, yüksek sürate çıkamazsınız, debriyajın kavramayı kaçırdığını hissedersiniz.

    yorumun ıcın saol

    baktık araba çig mazot atıyor

    bir akrabam enjektor pıslendıgı için yaptıgını soyledı artık salı günü baktırcaz

    arabanın yavaşlamasıda yeni degişen balatanın diskleri kasmasıymış yani araba fren yapa yapa gidiyor

    kaskonun servisleri yaptıgı bakım bu kadar işte




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatihmc

    quote:

    Orijinalden alıntı: umut1975

    quote:

    Orijinalden alıntı: fatihmc

    arkadaşlar
    palio 1.3 multıjet aracım var
    motor bostayken 1000 devırden 700 devıre dusup sılkelıyor
    bazen trafıkte 1den 2ye gecerken devır dusuyor gaza basmassam sılkelıyor
    hatta bazen 3.vıteste bıle 700 devırden baslıyor
    yokusta ilk çalısmada gazı koklemezsem stop edıyor
    sıkıntı ne olabılır

    ılk aldıgımda sorun yoktu solcamurluktan darbe yedı servıse gırdı boyle oldu genelde motor devrı 2500-3000 oldugu halde hızlanmıyor
    servısten cıktıktan sonra daha çok yakıt tuketıyor

    bujılerden birkaçı bozuk olabılırmı?
    debrıyajda sorun olabılırmı ?

    Aracınızda benzinli araçlardaki gibi klasik anlamda buji yok. Sadece kızdırma bujileri var, çok soğuk havalarda motorun rahat çalışmasını sağlamak için ısıtma işini yapar ve belirli bir süre sonra devreden çıkar. Aracınızın sorununu en sağlıklı biçimde serviste arıza kodu alarak anlayabilirsiniz. Bir çok sebebi olabilir, yakıt kalitesi, turbo ve turbo hortumu ile ilgili bir sorunlar ya da enjektör arızası. Servisten sonra böyle bir arızanın yaşanması gerçekten ilginç. Genelde 1.3 mjtlerde vitesi boşa alıp durmaya başladığınızda, araç çok yavaşladığı zaman devir bazen 600-700dd ye düşebilir, stop edecekmiş gibi olur, bu durum hem şu an kullandığım, hem de eski aracımda olan bir sorundu, ama hiçbir zaman motor stop etmedi. Yani bir tür kronik hastalık. Debriyajınızda sorun varsa aracın devri yükselir ama araç gitmez, yüksek sürate çıkamazsınız, debriyajın kavramayı kaçırdığını hissedersiniz.

    yorumun ıcın saol

    baktık araba çig mazot atıyor

    bir akrabam enjektor pıslendıgı için yaptıgını soyledı artık salı günü baktırcaz

    arabanın yavaşlamasıda yeni degişen balatanın diskleri kasmasıymış yani araba fren yapa yapa gidiyor

    kaskonun servisleri yaptıgı bakım bu kadar işte





    Kaskonun servisi derken, yetkili servis mi yoksa özel servise mi yaptırdınız bakımlarınızı. Çiğ mazot attığını nasıl anlayabildiniz, eksozdan felan mı? Umarım enjektörlerinizde ciddi bir sorun yoktur, pahalı bir parçalar olarak duymuştum. Kolay gelsin.




  • anlaşmalı servıs egzozdan kara is atıyordu
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.