Bildirim
1,3 Multijet Motor Sıfırlama
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü, 1 Mobil
Giriş
Mesaj
-
-
Sandık motor mu yoksa revizyon mu? -
Araçlardan çok fazla anlamıyorum malesef. Sandık motor la revizyon arasındaki farkı bilemiyorum. Açıklayabilirseniz memmun olurum.
Alacak karşılığı yüksek kilometreli bir palio alacağım. Kilometresi 300 e yaklaşmış durumda.
Nette edindiğim bilgilere göre temiz zamanında bakımları yapılmış bir 1.3 Multijet moturun 600 bine kadar ömrü varmış. (Tamamen netten aldığım bilgidir.)
Aracı sıfır motor yaptırıp kendim mi kullansam diyorum?. -
Sandık motor direk tamamen sıfır motor her şeyiyle fabrikada aracınıza takılan motorun aynısını sizin bir şekilde fabirkadan ya da yetkili bayiden temin edip aracınıza taktırmanız.quote:
Orijinalden alıntı: tryaqain
Araçlardan çok fazla anlamıyorum malesef. Sandık motor la revizyon arasındaki farkı bilemiyorum. Açıklayabilirseniz memmun olurum.
Alacak karşılığı yüksek kilometreli bir palio alacağım. Kilometresi 300 e yaklaşmış durumda.
Nette edindiğim bilgilere göre temiz zamanında bakımları yapılmış bir 1.3 Multijet moturun 600 bine kadar ömrü varmış. (Tamamen netten aldığım bilgidir.)
Aracı sıfır motor yaptırıp kendim mi kullansam diyorum?.
Revizyonsa motordaki çoğu parçanın sıfırlanması ve ya işlem görüp tamir edilmesi. -
quote:
Orijinalden alıntı: tryaqain
Araçlardan çok fazla anlamıyorum malesef. Sandık motor la revizyon arasındaki farkı bilemiyorum. Açıklayabilirseniz memmun olurum.
Alacak karşılığı yüksek kilometreli bir palio alacağım. Kilometresi 300 e yaklaşmış durumda.
Nette edindiğim bilgilere göre temiz zamanında bakımları yapılmış bir 1.3 Multijet moturun 600 bine kadar ömrü varmış. (Tamamen netten aldığım bilgidir.)
Aracı sıfır motor yaptırıp kendim mi kullansam diyorum?.
Revizyon motorun asinan gorev yapamaz parcalarinin degistirlmesi demek, sandik motor ise araca İtalyadan sifir motor getirtip taktirmak oluyor. Sifir motor revizyona gore biraz pahali olur ancak temiz yontemdir. Sandik motor takma ucretini yetkili servisler soyler sanirim arayip sorarsaniz, en pahali yontem de bu olur ona gore hesap yaparsiniz :)
-
Anladım. Yok ya sanayi işi olsun :) araç zaten 10 bin civarıquote:
Orijinalden alıntı: şansölyequote:
Orijinalden alıntı: tryaqain
Araçlardan çok fazla anlamıyorum malesef. Sandık motor la revizyon arasındaki farkı bilemiyorum. Açıklayabilirseniz memmun olurum.
Alacak karşılığı yüksek kilometreli bir palio alacağım. Kilometresi 300 e yaklaşmış durumda.
Nette edindiğim bilgilere göre temiz zamanında bakımları yapılmış bir 1.3 Multijet moturun 600 bine kadar ömrü varmış. (Tamamen netten aldığım bilgidir.)
Aracı sıfır motor yaptırıp kendim mi kullansam diyorum?.
Revizyon motorun asinan gorev yapamaz parcalarinin degistirlmesi demek, sandik motor ise araca İtalyadan sifir motor getirtip taktirmak oluyor. Sifir motor revizyona gore biraz pahali olur ancak temiz yontemdir. Sandik motor takma ucretini yetkili servisler soyler sanirim arayip sorarsaniz, en pahali yontem de bu olur ona gore hesap yaparsiniz :)
Alıntıları Göster
Fabrikadan sıfır motor almak değilde revizyona gitsem maliyeti hakkında bilgi verebilir misiniz?
Konu ile alakasız ama bende PTT ' de memurum. HGS yada herhangi bir PTT işlemi/ürünü için istediğiniz soruyu sorabilirsiniz. :)
-
quote:
Orijinalden alıntı: tryaqain
Anladım. Yok ya sanayi işi olsun :) araç zaten 10 bin civarı
Fabrikadan sıfır motor almak değilde revizyona gitsem maliyeti hakkında bilgi verebilir misiniz?
Konu ile alakasız ama bende PTT ' de memurum. HGS yada herhangi bir PTT işlemi/ürünü için istediğiniz soruyu sorabilirsiniz. :)
Hocam sadece yardim etmek icin soyluyorum eger arabalardan anlamiyorsaniz 300000 km deki araci alip motor yaptirmak yerine daha dusuk km deki bir araci alin bakimini yaptirip binin. Bosuna basinizi agritmayin , sanayiye dusmeyin.
Saygilar -
Hocam bence araç gidiyorsa detaylı bir bakıma gidin detaylı bir bakım yaptırın derim ama detaylı bir revizyona ne kadar gerek var bunu sorgulayın?quote:
Orijinalden alıntı: tryaqain
Anladım. Yok ya sanayi işi olsun :) araç zaten 10 bin civarı
Fabrikadan sıfır motor almak değilde revizyona gitsem maliyeti hakkında bilgi verebilir misiniz?
Konu ile alakasız ama bende PTT ' de memurum. HGS yada herhangi bir PTT işlemi/ürünü için istediğiniz soruyu sorabilirsiniz. :)
Bence bir bakıma götürüp usta ile konuşun nasıl yapalım değin.
Birde sandık motor olursa belki servis motor için belli bir süre garanti veriyor olabilir ama maliyeti en az bir araç kadar olabilir.
Çıkma motor olabilir düşük km de ama kaza yapmış araçlardan çıkan motorlar daha uygun fiyata alabilirsiniz.
Bence bir Fiat Servisini arayıp sandık motor için işçilik ve işçilik olmadan fiyat alın.
Ama sandık motor alıp masraf yapacaksanız en az 5-10 yıl kullanın ki bu derde girdiğinize uğraştığınıza değsin.
-
Alacak karşılığı gelecek araç banaquote:
Orijinalden alıntı: Automobilista
Hocam bence araç gidiyorsa detaylı bir bakıma gidin detaylı bir bakım yaptırın derim ama detaylı bir revizyona ne kadar gerek var bunu sorgulayın?
Bence bir bakıma götürüp usta ile konuşun nasıl yapalım değin.
Birde sandık motor olursa belki servis motor için belli bir süre garanti veriyor olabilir ama maliyeti en az bir araç kadar olabilir.
Çıkma motor olabilir düşük km de ama kaza yapmış araçlardan çıkan motorlar daha uygun fiyata alabilirsiniz.
Bence bir Fiat Servisini arayıp sandık motor için işçilik ve işçilik olmadan fiyat alın.
Ama sandık motor alıp masraf yapacaksanız en az 5-10 yıl kullanın ki bu derde girdiğinize uğraştığınıza değsin.
Alıntıları Göster
Günde ortalama 10 km yapıp iş yerime gidip gelebilirim.
Aracı kendim mi kullansam diye aklımdan geçiyor.
Bu yüzden motor maliyetini sordum :)
Tabi araca hiç baktırmadım. Fakat kalan bakiyemi alamıyorum. Tek pozitif çıkış yolu aracı almak.
-
Bakimli ise 300 de motor yemez hocam 1.3 mjt sizde yağini suyunu koyun devam edin. -
eğer gerçekten 300 binse daha en az 150 200bin gider ama çok yıpratılmışssa orasını bilememquote:
Orijinalden alıntı: echomaniac
Bakimli ise 300 de motor yemez hocam 1.3 mjt sizde yağini suyunu koyun devam edin. -
merhabalar.bence aracı aldıktan sonra motoruna baktırıp öyle karar verin.şimdiden motor yaptırmaya karar vermek yanlış olur.km sine bakmayın multijetler sağlam makinelerdir.motorun revizyonu 3-4 bin tl den aşağı da çıkmaz.dizel revizyonu benzinli motorun revizyonundan iki kat pahalı olur.sorun yoksa hiç açmadan devam edin.ya da eğer varsa sorunlu olan parçalar üzerinde durursunuz.(turbo,enjektör,pompa v.s) şimdiden hayırlı olsun!
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rakipsiz Fırtına -- 6 Temmuz 2014; 19:31:15 > -
Herkes fikir vermiş ancak konu dışına çıkmamak gerekiyor,quote:
Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına
merhabalar.bence aracı aldıktan sonra motoruna baktırıp öyle karar verin.şimdiden motor yaptırmaya karar vermek yanlış olur.km sine bakmayın multijetler sağlam makinelerdir.motorun revizyonu 3-4 bin tl den aşağı da çıkmaz.dizel revizyonu benzinli motorun revizyonundan iki kat pahalı olur.sorun yoksa hiç açmadan devam edin.ya da eğer varsa sorunlu olan parçalar üzerinde durursunuz.(turbo,enjektör,pompa v.s) şimdiden hayırlı olsun!
Motor sıfırlama işlemi eğer araç çalışır haldeyse yani motor yatak vurmuyorsa veya suubaplar doğranmadıysa fazla bir masraf çıkartmayacaktır.
Öncelikle motor indirilip blok ve üst kapak rektefiyeciye teslim edilir, subaplar değişir, segmanlar değişir , kol ve ana yataklar değişir yataklar sarmadığı için krank miline taşlama gerekmeyebilir, ölçülüp standart ölçülerde yatak atılır.
parçalar :
subaplar 160
subap gaydı : 40 Tl
kol ve ana yataklar 120 TL
Rektefiye , üst kapak yenileme vs 500 TL
Motor sökme takma işlemi ustaya bağlı 700-1000 TL
Triger zincir seti 170 tl
Takım Conta (TK CONTA) : 130 TL
Duruma göre Turbo maliyeti : 1000 TL
Segman : 100 TL
kabaca bu fiyatların toplamına aracınızı sıfırdan yaptırabilirsiniz, eğer işçilik düzgün olursa sanayide tanıdık ustanız varsa ve rektefiye / kapak işlemini yapan kişiler profesyonel iş yaparsa kafanız çok rahat eder. Ama bu işler sanayi ortamına girmemiş insanlar için can sıkıcı durumlar oluşturabilir, karar sizlerin...
Parça fiyatı değişebilecek bütün parçaları kapsıyor, bu parçalardan sağlam olanlar varsa değişmeyecektir ama hepsinin değişmesi en sağlıklı olur
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MaVu! -- 6 Temmuz 2014; 19:51:11 >
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: MaVu!
Herkes fikir vermiş ancak konu dışına çıkmamak gerekiyor,
Motor sıfırlama işlemi eğer araç çalışır haldeyse yani motor yatak vurmuyorsa veya suubaplar doğranmadıysa fazla bir masraf çıkartmayacaktır.
Öncelikle motor indirilip blok ve üst kapak rektefiyeciye teslim edilir, subaplar değişir, segmanlar değişir , kol ve ana yataklar değişir yataklar sarmadığı için krank miline taşlama gerekmeyebilir, ölçülüp standart ölçülerde yatak atılır.
parçalar :
subaplar 160
subap gaydı : 40 Tl
kol ve ana yataklar 120 TL
Rektefiye , üst kapak yenileme vs 500 TL
Motor sökme takma işlemi ustaya bağlı 700-1000 TL
Triger zincir seti 170 tl
Takım Conta (TK CONTA) : 130 TL
Duruma göre Turbo maliyeti : 1000 TL
Segman : 100 TL
kabaca bu fiyatların toplamına aracınızı sıfırdan yaptırabilirsiniz, eğer işçilik düzgün olursa sanayide tanıdık ustanız varsa ve rektefiye / kapak işlemini yapan kişiler profesyonel iş yaparsa kafanız çok rahat eder. Ama bu işler sanayi ortamına girmemiş insanlar için can sıkıcı durumlar oluşturabilir, karar sizlerin...
Parça fiyatı değişebilecek bütün parçaları kapsıyor, bu parçalardan sağlam olanlar varsa değişmeyecektir ama hepsinin değişmesi en sağlıklı olur
Detaylı cevap için teşekkür ederim
-
-
Şuana kadar okumadı üstat. Değiştirdim, 1 hafta oldu sanırım. Yeni aldım, deneme fırsatım olmadı. İlgi için teşekkürler. -
Multijet kullanıcısı olarak motorun sağlam olduğunu servislerle konuşmamda teyit ettirmiştim 400 bine rahat geldiğini söylemişti usta.Ama benim araç 167 binde.Ama sana şunu söyleyebilirim 300bine gelmiş bir araçra motorun kendisinden çok şanzıman,turbo gibi parçalarda sıkıntı olabilir.Bir iki ustaya götür bence arabayı almadan önce öyle direk kabul etme.Motor için de denilen rakam doğruysa km oynama falan olmamışsa yağını düzenli değiştirmişse bakımlarını yaptırmışsa(Türkiye'de zor) alabilirsin karşı tarafın dürüst olması gerekir.quote:
Orijinalden alıntı: şansölye
Bu mesaj silindi.
Alıntıları Göster
-
SIfır motor taktırım dersen arabanın değerinden fazlaya maolur.Araç ucuz motor daha pahalı dır kısaca.10 bin tl
Yaptırmaya kalarsan Üst kapak hariç yeni yaptırdım turbo dahil 6.000 tl yi buluyor.
Boşuna uğraşma bunlarla alırken baktır birşey yoksa bin git.Aldıktan sonra bişey çıkarsa zaten hurdaya verirsin. -
quote:
Orijinalden alıntı: tryaqain
Anladım. Yok ya sanayi işi olsun :) araç zaten 10 bin civarı
Fabrikadan sıfır motor almak değilde revizyona gitsem maliyeti hakkında bilgi verebilir misiniz?
Konu ile alakasız ama bende PTT ' de memurum. HGS yada herhangi bir PTT işlemi/ürünü için istediğiniz soruyu sorabilirsiniz. :)
Dostum ben zamanında iş bankasından ya da yapıkrediden kredi kartıma bağlı HGS almıştım zamanında 30 tl lik. sonra aracı sattım araçla beraber gitti hgs. ben de aldıgım bankanın internet şubesinden hgs yi iptal ettirdim lakin benim 30 lirayı iade etmediler bu iadeyi PTT den mi almam lazım? Zaman aşım süresi var mı?
Benzer içerikler
- opet mi castrol mu
- ucuz klasik arabalar
- tiguan 1.4 tsi kronik sorunlar
- debica lastik yorum
- egea 1.3 multijet yakıt tüketimi
- volkswagen fiyat listesi 2024
- skoda fiyat listesi 2024
- ıoniq 6 fiyat listesi
- yeni 1 serisi
- yeni c3
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X