Şimdi Ara

1,3 Multijet Motor Sıfırlama

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
39.471
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar

    Konu başlığında da yazdığım gibi sıfır motor bana ortalama işçilik dahil kaça mal olur. Var mıdır istanbul da tanıdık bildik usta değerli cevaplarınız için teşekkür ederim



  • Sandık motor mu yoksa revizyon mu?
  • Araçlardan çok fazla anlamıyorum malesef. Sandık motor la revizyon arasındaki farkı bilemiyorum. Açıklayabilirseniz memmun olurum.

    Alacak karşılığı yüksek kilometreli bir palio alacağım. Kilometresi 300 e yaklaşmış durumda.

    Nette edindiğim bilgilere göre temiz zamanında bakımları yapılmış bir 1.3 Multijet moturun 600 bine kadar ömrü varmış. (Tamamen netten aldığım bilgidir.)

    Aracı sıfır motor yaptırıp kendim mi kullansam diyorum?.
  • Sandık motor direk tamamen sıfır motor her şeyiyle fabrikada aracınıza takılan motorun aynısını sizin bir şekilde fabirkadan ya da yetkili bayiden temin edip aracınıza taktırmanız.

    Revizyonsa motordaki çoğu parçanın sıfırlanması ve ya işlem görüp tamir edilmesi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tryaqain

    Araçlardan çok fazla anlamıyorum malesef. Sandık motor la revizyon arasındaki farkı bilemiyorum. Açıklayabilirseniz memmun olurum.

    Alacak karşılığı yüksek kilometreli bir palio alacağım. Kilometresi 300 e yaklaşmış durumda.

    Nette edindiğim bilgilere göre temiz zamanında bakımları yapılmış bir 1.3 Multijet moturun 600 bine kadar ömrü varmış. (Tamamen netten aldığım bilgidir.)

    Aracı sıfır motor yaptırıp kendim mi kullansam diyorum?.



    Revizyon motorun asinan gorev yapamaz parcalarinin degistirlmesi demek, sandik motor ise araca İtalyadan sifir motor getirtip taktirmak oluyor. Sifir motor revizyona gore biraz pahali olur ancak temiz yontemdir. Sandik motor takma ucretini yetkili servisler soyler sanirim arayip sorarsaniz, en pahali yontem de bu olur ona gore hesap yaparsiniz :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Anladım. Yok ya sanayi işi olsun :) araç zaten 10 bin civarı

    Fabrikadan sıfır motor almak değilde revizyona gitsem maliyeti hakkında bilgi verebilir misiniz?

    Konu ile alakasız ama bende PTT ' de memurum. HGS yada herhangi bir PTT işlemi/ürünü için istediğiniz soruyu sorabilirsiniz. :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tryaqain

    Anladım. Yok ya sanayi işi olsun :) araç zaten 10 bin civarı

    Fabrikadan sıfır motor almak değilde revizyona gitsem maliyeti hakkında bilgi verebilir misiniz?

    Konu ile alakasız ama bende PTT ' de memurum. HGS yada herhangi bir PTT işlemi/ürünü için istediğiniz soruyu sorabilirsiniz. :)

    Hocam sadece yardim etmek icin soyluyorum eger arabalardan anlamiyorsaniz 300000 km deki araci alip motor yaptirmak yerine daha dusuk km deki bir araci alin bakimini yaptirip binin. Bosuna basinizi agritmayin , sanayiye dusmeyin.
    Saygilar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam bence araç gidiyorsa detaylı bir bakıma gidin detaylı bir bakım yaptırın derim ama detaylı bir revizyona ne kadar gerek var bunu sorgulayın?

    Bence bir bakıma götürüp usta ile konuşun nasıl yapalım değin.

    Birde sandık motor olursa belki servis motor için belli bir süre garanti veriyor olabilir ama maliyeti en az bir araç kadar olabilir.

    Çıkma motor olabilir düşük km de ama kaza yapmış araçlardan çıkan motorlar daha uygun fiyata alabilirsiniz.

    Bence bir Fiat Servisini arayıp sandık motor için işçilik ve işçilik olmadan fiyat alın.

    Ama sandık motor alıp masraf yapacaksanız en az 5-10 yıl kullanın ki bu derde girdiğinize uğraştığınıza değsin.
  • Alacak karşılığı gelecek araç bana

    Günde ortalama 10 km yapıp iş yerime gidip gelebilirim.

    Aracı kendim mi kullansam diye aklımdan geçiyor.

    Bu yüzden motor maliyetini sordum :)

    Tabi araca hiç baktırmadım. Fakat kalan bakiyemi alamıyorum. Tek pozitif çıkış yolu aracı almak.
  • Bakimli ise 300 de motor yemez hocam 1.3 mjt sizde yağini suyunu koyun devam edin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • eğer gerçekten 300 binse daha en az 150 200bin gider ama çok yıpratılmışssa orasını bilemem
  • tryaqain kullanıcısına yanıt
    merhabalar.bence aracı aldıktan sonra motoruna baktırıp öyle karar verin.şimdiden motor yaptırmaya karar vermek yanlış olur.km sine bakmayın multijetler sağlam makinelerdir.motorun revizyonu 3-4 bin tl den aşağı da çıkmaz.dizel revizyonu benzinli motorun revizyonundan iki kat pahalı olur.sorun yoksa hiç açmadan devam edin.ya da eğer varsa sorunlu olan parçalar üzerinde durursunuz.(turbo,enjektör,pompa v.s) şimdiden hayırlı olsun!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rakipsiz Fırtına -- 6 Temmuz 2014; 19:31:15 >
  • Herkes fikir vermiş ancak konu dışına çıkmamak gerekiyor,

    Motor sıfırlama işlemi eğer araç çalışır haldeyse yani motor yatak vurmuyorsa veya suubaplar doğranmadıysa fazla bir masraf çıkartmayacaktır.

    Öncelikle motor indirilip blok ve üst kapak rektefiyeciye teslim edilir, subaplar değişir, segmanlar değişir , kol ve ana yataklar değişir yataklar sarmadığı için krank miline taşlama gerekmeyebilir, ölçülüp standart ölçülerde yatak atılır.

    parçalar :
    subaplar 160
    subap gaydı : 40 Tl
    kol ve ana yataklar 120 TL
    Rektefiye , üst kapak yenileme vs 500 TL
    Motor sökme takma işlemi ustaya bağlı 700-1000 TL
    Triger zincir seti 170 tl
    Takım Conta (TK CONTA) : 130 TL
    Duruma göre Turbo maliyeti : 1000 TL
    Segman : 100 TL

    kabaca bu fiyatların toplamına aracınızı sıfırdan yaptırabilirsiniz, eğer işçilik düzgün olursa sanayide tanıdık ustanız varsa ve rektefiye / kapak işlemini yapan kişiler profesyonel iş yaparsa kafanız çok rahat eder. Ama bu işler sanayi ortamına girmemiş insanlar için can sıkıcı durumlar oluşturabilir, karar sizlerin...

    Parça fiyatı değişebilecek bütün parçaları kapsıyor, bu parçalardan sağlam olanlar varsa değişmeyecektir ama hepsinin değişmesi en sağlıklı olur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MaVu! -- 6 Temmuz 2014; 19:51:11 >




  • tryaqain kullanıcısına yanıt
    Hocam bu lanet kart bir okuyor bir okumuyor. Nasıl bir yol izleyebilirim?


     1,3 Multijet Motor Sıfırlama

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaVu!

    Herkes fikir vermiş ancak konu dışına çıkmamak gerekiyor,

    Motor sıfırlama işlemi eğer araç çalışır haldeyse yani motor yatak vurmuyorsa veya suubaplar doğranmadıysa fazla bir masraf çıkartmayacaktır.

    Öncelikle motor indirilip blok ve üst kapak rektefiyeciye teslim edilir, subaplar değişir, segmanlar değişir , kol ve ana yataklar değişir yataklar sarmadığı için krank miline taşlama gerekmeyebilir, ölçülüp standart ölçülerde yatak atılır.

    parçalar :
    subaplar 160
    subap gaydı : 40 Tl
    kol ve ana yataklar 120 TL
    Rektefiye , üst kapak yenileme vs 500 TL
    Motor sökme takma işlemi ustaya bağlı 700-1000 TL
    Triger zincir seti 170 tl
    Takım Conta (TK CONTA) : 130 TL
    Duruma göre Turbo maliyeti : 1000 TL
    Segman : 100 TL

    kabaca bu fiyatların toplamına aracınızı sıfırdan yaptırabilirsiniz, eğer işçilik düzgün olursa sanayide tanıdık ustanız varsa ve rektefiye / kapak işlemini yapan kişiler profesyonel iş yaparsa kafanız çok rahat eder. Ama bu işler sanayi ortamına girmemiş insanlar için can sıkıcı durumlar oluşturabilir, karar sizlerin...

    Parça fiyatı değişebilecek bütün parçaları kapsıyor, bu parçalardan sağlam olanlar varsa değişmeyecektir ama hepsinin değişmesi en sağlıklı olur

    Detaylı cevap için teşekkür ederim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huka Sampos

    Hocam bu lanet kart bir okuyor bir okumuyor. Nasıl bir yol izleyebilirim?


     1,3 Multijet Motor Sıfırlama

    Kart yada sticker 'ınızı geçiş esnasında cihaz okumamış bile olsa cezayı yazan memurlar tarafından kontrol ediliyor. Plakanıza tanımlı HGS içerisinde bakiye var ise tutar bu bakiyeden düşülüyor ve cezai işlem başlatılmıyor.

    Tabi bu demek değil ki o zaman HGS ' yi alalım araca yapıştırmadan yada kart ise göstermeden geçiş yapalım.

    Yinede ben yarın mesai saatinde geçişlerinizi bir kontrol edip döneceğim




  • tryaqain kullanıcısına yanıt
    Şuana kadar okumadı üstat. Değiştirdim, 1 hafta oldu sanırım. Yeni aldım, deneme fırsatım olmadı. İlgi için teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Multijet kullanıcısı olarak motorun sağlam olduğunu servislerle konuşmamda teyit ettirmiştim 400 bine rahat geldiğini söylemişti usta.Ama benim araç 167 binde.Ama sana şunu söyleyebilirim 300bine gelmiş bir araçra motorun kendisinden çok şanzıman,turbo gibi parçalarda sıkıntı olabilir.Bir iki ustaya götür bence arabayı almadan önce öyle direk kabul etme.Motor için de denilen rakam doğruysa km oynama falan olmamışsa yağını düzenli değiştirmişse bakımlarını yaptırmışsa(Türkiye'de zor) alabilirsin karşı tarafın dürüst olması gerekir.
  • tryaqain kullanıcısına yanıt
    SIfır motor taktırım dersen arabanın değerinden fazlaya maolur.Araç ucuz motor daha pahalı dır kısaca.10 bin tl
    Yaptırmaya kalarsan Üst kapak hariç yeni yaptırdım turbo dahil 6.000 tl yi buluyor.
    Boşuna uğraşma bunlarla alırken baktır birşey yoksa bin git.Aldıktan sonra bişey çıkarsa zaten hurdaya verirsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tryaqain

    Anladım. Yok ya sanayi işi olsun :) araç zaten 10 bin civarı

    Fabrikadan sıfır motor almak değilde revizyona gitsem maliyeti hakkında bilgi verebilir misiniz?

    Konu ile alakasız ama bende PTT ' de memurum. HGS yada herhangi bir PTT işlemi/ürünü için istediğiniz soruyu sorabilirsiniz. :)

    Dostum ben zamanında iş bankasından ya da yapıkrediden kredi kartıma bağlı HGS almıştım zamanında 30 tl lik. sonra aracı sattım araçla beraber gitti hgs. ben de aldıgım bankanın internet şubesinden hgs yi iptal ettirdim lakin benim 30 lirayı iade etmediler bu iadeyi PTT den mi almam lazım? Zaman aşım süresi var mı?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.