Merhaba 2009 model doblo d2 kasa 1.4 8v arabam var ben bu arabaya punto 1.4 lerde bulunan 6 ileri şanzımanı atasım var hatta girişimlere başladım 6 ileri şanzımanım şuan kargoda geliyor bu hafta sonu operasyon başlayacak olurmu olmaz mı olursa nasıl olur iyimi olur kötümü olur olmazsa neden olmaz konu hakkında tecrübeli kişiler varsa buyrun yoruma tartışalım bilgilenelim bilgilendirelim uzun yıllardır tam anlamıyla cevabı verilememiş bir konu bu şanzımanı taktırmaya çalışcam sonrasında görüşlermi burda paylaşarak taktırmak isteyenlere nasıl oldu neler yaşandı bunlar hakkında bilgilendirme yapıcam yaptırmak isteyenlerde buna göre karar verebilir diye bu konuyu açıyorum e hadi buyrun fikirlerinizi yorumlarda paylaşın. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Doblo 1.4 8v Fire Motor 6 ileri Punto Şanzımanı Atmak
-
-
Bende Kangoo 1.4 8v kullanıyorum
Şehir içinde şanzıman oranları çok iyi ancak hız 90 km yi gectiginde yani şehirler arası seyahatlerinde aşırı derecede çekilmez oluyor
Girisimlerinizi takdir etmemek elde değil umarım sorunsuz araca adapte olur
Daha önceden uygulayan var mı aks uzunluğu, konumu vs uygun mu
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Daha önce uygulayan bi kaç kişiyle görüştüm internet üzerinde çok memun kalmışlar yakıt düştü falan dediler ama be kadar doğru ne kadar yanlış bilmiyorum şanzımanı aldığım çıkmacı arkadaşta buralarda takanları gördüm sorunsuz uyuyor dedi uymazsa iade edicem zaten öyle anlaştık ayrıca doblo albea punto linea palio 1.2 1.4 1.6 motorların blokları hep aynı sadece üst kapaklar farklı diye biliyorum büyük ihtimal uyucak ama verimli olucak mı çünkü o soru işareti muhtemelen 6 cı vitesle tam dolu yolcuyla hiçbir rampaya saramicaz araba boş olduğunda çok verimli olucanı düşünüyorum düzde ve hafif meyilli yollarda 6 cı vites kullanılabilir die tahmin ediyorum sonuçta zayıf motor
öte yandan bu doblolarda 1.2 1.4 1.ci vitesle 2 ci vites arası çok uzun öyleki rampada yükle aracı 2 ye atmak çok zor 1.ci vites 4500 5000 devir çevirip atınca 2 ye devir 2100 de 2 ye atmış oluyorsun 3000 devir civarında 2 ye atınca düzde yada rampada farketmiyor 1300 devirlerde atmış oluyorsun ve motor bi 1500 ü geçene kadar bi boğuluyor yani üzerindeki orijinal şanzımanın 1 ve 2 vites aralığı sıkıntı bu atıcam 6 ileri vites aralıklarını karşılaştırdığım zaman 1 ci vites bi tık daha seri diğer vitesler 5 e kadar aynı vites aralığı ekstradan birde 6 cı vites var burdan bakarsak bence harika olması gerekiyor bakıcaz görücez
benim arabamın üzerindeki 5 ileri orjşbal şanzımanında 3 cü viteste sorun vardı onun tamiri zaten tahmainen 2 3 binlira civarı tutuyordu ben buna masraf ediceme 6 ileri ile değişim diyerek girdim bu işe 5 binlira ya aldım eski şanzımanımıda vermiyorum duruma göre 6 ileri hoşuma giderse 5 ileriyide yine 4 binlira civarına satsam 1000 lira farkla şanzımanı değiştirmiş olucam masraf etmekten daha karlı olucak diye düşünüyorum bakalım görücez nasıl olucak
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Takip merak ettim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Eski sanziman bozukmuş zaten iyi yapmışsın
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
büyük ihtimal 5 vitestir. son viteste 100 km hız ile giderken araç kaç devir çeviriyor?
-
güzel konu, eski şanzımanın arızalıysa isabetli bir risk alarak girişmen iyi olmuş. takip.
-
Arabada devir saati de yok hocam ama tahmini 3200-3500 devir olması lazım
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Biz çiçek abbasa 5 vites şanzıman atmıştık. olmaz diye birşey yok ama bizim şanzıman attığımız araç 2.4 dizeldi.
Sen fındık kadar motora o şanzımanı atacaksın. Vites dişli oranları ile ayna mahruti dişli oranları aynımı baktın mı?
Düşük viteslerde motorda tork olmadığı için bayılma yapmasın sonra ?
-
1.2 16v fire,
1.4 8v fire,
1.4 16v fire
neredeyse aynı motorlar. hepsinde c514 şanzıman var. tak bire bir uyar. güzel güzel binersin. foto isteriz ama.
-
3000 devirde 88 km hız yapıyor 100 de gitmek için 3500 devri gözden çıkarıyorsun uzun yolda 120 130 140 bandında gideyim dersen devir 4000 5500 aralığında iniş yokuş gidiyorsun ki bu ciddi motor sesi ve motoru yoran bi hal alıyor 6 ileriden beklentim 6 tıya atıcam 200 ü yapıltırıcam değil yine uzun yol 120 130 la gidicem ama daha sessiz rampalarda yine atarız 4 de 5 e inişlerde düzlerde 6 tıncı vites çok konforlu olucak die düşünüyorum deneyip bakıcaz yarın şanzıman geliyor cumartesi takıcaz
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kesinlikle olumlu olumsuz yorumlarımla birlikte paylaşıcam ben çok araştırdım forumlarda adam akıllı bir yazam çizen çıkmamış bu sıkıntıyı çözücez inşallah düşünenler olursa neyi nasıl yapıcanı bilecek nelerle karşılaşacak iyimi kötümü olucak görücek ona göre işe koyulacak amaç bu
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Onada baktım dişli oranları 1. Vites bir tık daha seri diğer vitesler 5 e kadar aynı ekstradan 6 cı vites olucak
gelelim 1 ci vites bi tık seri konusuna zaten mevcut 1.2 1.4 kullananlar bilir üzerindeki orjinal şanzımanı 1 ve 2 vitesler uyumsuz kalıyor öyleki 1 ci vites 3000 devirde 2 ye attığında 1200 1300 devire düşüyor rampalarda hele birde yük varsa 2 ye çekemiyorsun hız az geldiği için araba 2 de toparlanamıyor mecbur 1. Ci vites 4500 5000 devir çevirerek atıyorsun ki ancak 2300 2400 devirde 2 ye geçmiş oluyor ve motor 2 ci viteste bayılmadan götürmeye başlıyor yani 1 ci vitesin bi tık seri olması kesinlikle avantaj olucak 7 8 yıldır 1.2 ve 1.4 motor doblo kullanıyorum 1 ci viteste bayıldığı yemeyecek gibi olduğunu. Daha hiç görmedim en fazla aşırı yükte ve aşırı rampada az kaptırmak gerekir diye düşünüyorum ama 1.3 ler zaten turbo devreye girmeden asılmadığı için 1.3 ler gibi olur en kötü onlarda kaptırmadan yediremiyorlar 1.4 1.3 e göre alt devirde çok üstün
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
3k devirde ancak 100 yapabioen Benzinli renoya 1.5 dci şanzımanı takıp rahat eden bi arkadaşım var. Cok memnun.
Senin iş de olabilir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Azmin için tebrik ediyorum seni hocam.Mekanikte her zaman bir yol vardır.Uydurmaya müsaittir.Elektronik bu tür işlerde umutsuz vaka,yazılım ise Allah'ın belasıdır.Noktasından virgülüne kadar aynı olması gerekir.İşte bu yüzden mekaniği seviyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Mükemmel konu ya... Böyle şeyleri arar olduk forumda. Zevkle ve merakla takipteyim hocam.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Sanmıyorum
https://www.automobile-catalog.com/
Number of gears: 5
Gear ratios (overall):
I 4.273 (19.23)
II 2.16 (9.72)
III 1.48 (6.66)
IV 1.12 (5.04)
V 0.919 (4.14)
R 3.82
Traction: FWD (front-wheel drive)
Final drive ratio std: 4.5
Şeklinde bir veri var. gördüğün gibi çok kısa bir 1. vites var yük ve yokuşta kalksın diye. Ayrıca difransiyel 4.5 ta bir
Aynı yerde 6 iler 1.2 punto için veriler şu şekilde.
Number of gears: 6
Gear ratios (overall):
I 3.545 (14.43)
II 2.158 (8.78)
III 1.48 (6.02)
IV 1.121 (4.56)
V 0.921 (3.75)
VI 0.766 (3.12)
R 3.818
Traction:
FWD (front-wheel drive)
Final drive ratio std: 4.07
Bundaki 1. vites neredeyse bir tur daha uzun. difransiyelde daha az dönüyor. Bu vitesin 4. sü neredense senin kinin 5.cisi.
Bu 6 ileri yük yokuşta çok daha zor kalkar sana söyliyeyim. Araçta ağır yük taşımıyorsan sorun olmaz. Son süratin 5. viteste dahi çok artacak tabi motor gücün yeterse.
Eğer ağır yük taşımıyorsan direkt at. Yok ağır yük ve yokuş çok varsa. önce sağlam bir test yap. sarmaz ise 5. nin 1 ile 6. nın biri ni değişebiliyorsa değiştir.
-
oo, baya düşük devirmiş. benim araba bile 3000 devirde 105 yapıyo bana gürültülü geliyor. yeni nesil genelde 2000 / 120 ve bu çok iyi bi şey.
-
Benim araç da 5 ileri. C510 şanzıman 1.3 mjet 90 hp. Punto ve Mito 1.3 90hp'lerdeki 6 ileri 55219775 kodlu şanzıman var. İkisini karşılaştırdığımda civata ve kulak bağlantı yerleri farklı gibi. Hadi diyelim bunları uydurduk. Debriyaj alt merkezi, eski tip telli olsa halledilirdi ama hidrolik. Halihazırda yarı otomatik 6 ileri Dualogic şanzımanın robotsuz versiyonu belki tam uyabilir.
Sadece şanzımanı takmakla da bitmiyor. Volan, vites kolu tertibatı... 6 ileri baskı balata, 5 ileri olandan muhtemelen daha pahalı olacak.
5. vites dişlisinin oranlarını değiştirenler de var. Mesela örnek video;
Oto Tecrübe ArşivimyoutubeAracınızın vites dişli oranlarında değişiklik yapmak istiyorsunuz. Nasıl bir yol izlenmeli? Şanzımanla ilgili soru işaretlerini giderecek değerlendirebilenleri şanzıman ustası yapacak detaylı anlatım videoda... Excel dosyası için link https://www.tecrubearsivim.com/orani-bilinen-viteslerin-disli-sayilarini-bulma/https://www.youtube.com/watch?v=83UWzLdoDlwAynı kanalın diğer benzer videoları;
https://www.youtube.com/watch?v=VhZ374-IMxQ
-
Sizin araba ney markası motoru bilgileri verir misin
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Mükemmel konu ya... Böyle şeyleri arar olduk forumda. Zevkle ve merakla takipteyim hocam.
|
Eski sanziman bozukmuş zaten iyi yapmışsın
|
Taktırdım kardeşim eve yeni geldim punto 1.4 6 ileri şanzımanı direk uyuyor birebir aynısı zaten hiçbir sıkıntı yaşanmıyor araba şuan ralliye hazır ufak otomobil seriliği geldi arabaya çekişi artmadı ama düştüde diyemem yine aynı devir girebilirsen rampaya aynı viteste çıkabiliyor burayı açmak istiyorum şöyleki virajlı bir yol rampa var diyelim eskiden ağır olduğu için 3000 devirle o viraja girebiliyordun ve çıkıyordum şimdi aynı viraja 3000 devir girersem aşırı hızlı olduğum için dönemicem için devir düşürüyorum o zamanda zorlanıyor ama eski şanzımanlada devir düşürsem aynı zorlanma oluyordu fakat ağır olduğu için devir düşürmeden girebiliodum gelelim 6 cı vitese
6 tıncı vites çok güzel çok konforlu sessiz sakin bir sürüş keyfi sunuyor laki rampaya girme şansın yok çok kötü değil ama rampada çıkmaz hani düz ve inişlerde motor bağırmadan çok güzel bir sürüş keyfi veriyor öte yandan 5 ci viteste asılma gücü var eskisi gibi nerdeyse ama eski 5 ten daha seri vites oranlarıda şöyle 1. Vites 3000 devirde 20km hız 2. 40 3. 60 4. 80 5. 100 6. 120 Tüm viteslerin 3000 devirdeki hızları bu şekilde Ben memun kaldım seriliği çok net hissediyorsun 1 ve 2 ci viteslerde gaza basınca yığılma yapmıyor tıpkı eskisi gibi bi koltuğa yaslandırıyor ani hızlanmak istediğinde. |
Yaklaşık 1 saat önce geldim konuya hocam. Baktım edit yok sessizce ayrıldım. Emin olun en az sizin kadar heyecanlıydım. Öncelikle hayırlısı olsun şimdiden keyifli sürüşler. İlk izlenimleriz oldukça olumlu anladığım kadarıyla. Uzun zaman kullanım tecrübelerinizi de paylaşırsanız sevinirim. Özellik yakıt konusunda büyük avantaj sağlayacaktır.
|
Güncelleme 2022 yılında taktığım 6 ileri şanzımanı 2024 yılı sonuna geldik hala kullanıyorum bu süre zarfında asla eski şanzımana dönmeyi düşünmedim geçen süre zarfında bolca ordu istanbul arası uzun yol yaptım tek birşey demek istiyorum harika hadi gel almanyaya gidelim deseler basıp gidersin güven veriyor eski şanzımanla uzun yola gitmek dendiğinde piskolojik olarak bir çöküyordun çekilecek çile değil 4500 devirde 120 yi zor görüyordu o motor sesiyle uzun yol çekilmez 6 ileri şanzıman bu araba için özel üretilmiş sanki ben aşırı memun kaldım uzun kullanım tecrübelerim bu süre zarfındada hiçbir problem yaşamadım bu şanzıman taktırma maceramda burda yorumlarıyla bana destek olan teknik bilgiler paylaşan tüm herkese çok teşekkür ediyorum birgün belki bu arabaya farklı daha güçlü bir motor atmayıda düşünebilirim zamanı geldiğinde yine bana destek olursanız çok sevinirim kalın sağlıcakla |
Benzer içerikler
- opel astra paket sıralaması
- würth silikon sprey zararları
- muayenesiz araç kazası sigorta karşılar mı
- fiat punto direksiyon arızası
- opel astra 1.4 turbo
- araç kamerası
- renault espace 2024
- skoda fiyat listesi 2024
- peugeot e-208 fiyat
- togg renkleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X