Takıp bunlara bakıcaz < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Doblo 1.4 8v Fire Motor 6 ileri Punto Şanzımanı Atmak (2. sayfa)
-
-
Bu arada hiçbir benzinli araba 2000 devirde 120 yapmaz dizeller düşük devirde yüksek hız yapar ama dizeller düşük devir çevirir yabi bir dizel son gazı 4000 4500 devir maximum çevirir benzinliler 6000 7000 devir çevirir dizel 3000 devirde bağırır benzinliler 4000 devirde bağırır dizel de 2500 civarı vites ister benzinli 3000 ve üzeri devirde yani en kötü 1000 devir koy üstüne bu benzinliler için gayet normaldir hatta dizellerde ağır vasıtaların son gazı 2500 ila 3000 devir arasıdır traktörler de dize onlarında son gazı 2700 pompa ayarı açıksa 3000 devirdir ve 1500 devirden sonra öküz gibi bağırmaya başlar 2000 devirde rahatsız edici bağırır 1000 1500 devir aralığında çalışır motosiklletler 14000 devire kadar çıkar ve 6 7 bin devirler onlar için normal devirler normal seyir devirleridir devri karşılaştırırken motorun teknik özelliklerinide bilmek gerekir buna göre değerlendirme yapmak lazım
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Bende bayağı araştırdım çok yıllar önce konusu geçmiş bu forumda olur diyende olmuş olmaz diyende ama yaptım oldu diyen olmamış yani konu çözümlenmeden konu kapanmış geçenlerde sarı sitede gezerken aynı benim arabadan bir araba ilanı gördüm 1.4 6 ileri yazmış sahibini aradım sordum nasıl yaptın diye abi punto şanzımanı birebir uyuyor ve çokta güzel oluyor çekişi arttı yakıtı düştü falan dedi bunun üzerine çıkma parçacılarla görüştüm çoğu konu hakkında bilgisi yok ve bu işlere girmeye yanaşmıyor derken bir parçacı abi buralarda çok 6 ileri atan var direk uyuyor hiç birşey yapmana gerek yok ben göndereyim sana uymama şansı yok ama uymazsa mal benim diyerek bana ekstra cesaret verdi zaten sorunlu olan şanzımanı söktürmüşken bi deneyelim diye girdim bu işe yarın şanzıman gelicek cumartesi erkenden işe koyulucam bakalım nasıl bir sonuç çıkacak burdan detaylı şekilde bilgilendirme yapıcam
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Mekanik konusunda kendi bilgimde var ve mekanikçi birçok arkadaşımda var imkanların oldukça fazla aynı arabaya aynı puntonun punto 1.4 starjet 16 valf 95 liği atmak istiyorum bu 6 ilerinin orjinal motorunu ama işte sizinde dediğiniz gibi işin içinde motor beyni ve tesisatı var uyarmı uymaz mı elektrınik kısım şimdilik kafamı kurcalıyor arkadaşlarla konuştuk tartıştık motoru atmakta hiçbir sorun yok elektronik kısmı halledicek bir beyinci bulabilirsek ilerleyen zamanlarda forumda yeni bir konu daha gçrebilirsiniz.
şimdilik 6 ileri şanzımanla mevcut motorun ömrününde bitmesi yağ yakana kadsr devam edicem motor masraf açtığında motoru yaptırmak yerine starjet 95 liği atmaya uğraşıcam başaramazsak sıfır sandık motor alıp devam edicem
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
tempra sxa 1.6
-
Bahsettiğin 1.2 punto demişsin yazım hatan yoksa puntonun 1.2 motorunda 6 ileri yok varsa bile çok yeni modellerde vardır 2008 2009 yılları arasında üretilen puntolar ile tjet veya multiair puntonun vites aralığını bulmuşta olabilirsin bizim kullandığımız şanzıman starjet öyle uçup kaçan bir motor değil verdiğin değerler starjet motoruda kaldırmaz zaten eğer öylese bizim araba 6 tıncı viteste bırak hızlanmayı fren yapamaya başlar :) umarım öyle değildir öyle olduğunuda sanmıyorum yapan bi kaç kişiyle görüştüm çok memun lar
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HaKy -- 3 Kasım 2022; 23:29:4 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam olmaz diye birşey yok. Passat B6 ya 6. vites dişlisi ekleyen vardı. Önemli olan ustayı bulmak. Ülkede maalesef sorun bundan ibaret bence. "Git yenisi al gel" diyen usta bozuntuları yüzünden insanlar bakım harici arabaya dokundurmaya korkar oldu. Dediğim gibi bilgilendirirseniz zevkle takip ederim.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Valla elimde fabrika verisi yok. Sadece normal bir araçla doblo gibi bir arabanın ilk vitesleri bir birine uyamaz diye düşündüğümden üşenmedim aradım.
https://4cardata.info/elearn/199/2/199000000/199000004/199000002/199002239
Burada punto şanzumanları var. 2 adet farklı 6 ileri görünüyor. Diğeri dizel için olanı ondaki 1. vites daha kısa olsa da diğer vitesler çok daha uzun. Ancak 6 ileri 1.4 16v için diyor.
https://fiatpunto.pomosti.com/specifications.html
Buradakiler de aynı. Bilemiyorum belki başka bir şanzuman veya başka bir uygulama ile farklı vites oranı yakalanmıştır. Veya 5 ilerinin birinci vitesini 6 nın birici vitesi yapıp 6 ilerinin viteslerini kaydırmış olabilirler.
-
1.4 16 valf doğru bizim kullanıcamız şanzıman inş öyle değildir 1 ci vites birtık seri olması güzel yalnız diğerlerinin seri olmasına pek gerek yok ekstradan 6 ileri işimizi fazlasıyla görüyor biz zaten hız için bu şanzımana geçmiyoruz uzun yolda motoru rahatlatmak için amaç ama eğer o kadar seri ise bence eski şanzımana geri dönerim o şekilde çok verimli olucanı sanmıyorum motor daha çok yorulur 1 ve 3 cü vitesle gezeriz 4 bile aşırı seri olucandan motor yemeyecek ve şehir içi kullanımda sıkıntı demek
Ama düşünüyorumda vites oranlarında o kadar büyük fark yoktur heralde yaa inş pazartesiye kaldı benim iş şanzıman geldi pazartesi takıcam bakalım nasıl oluca bu işe başlarken bu kadar merak etmiyordum şimdi daha çok merak etmeye başladım
Eğer olmazsa artık forumda sahibinden satılık 2 ci el çıkma şanzıman ilanı ile karşılaşabilirsiniz :)
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Konuyu merak edip takip edenler için bugün taktıracağımı söylemiştim yalnız bugün ustanın elemanları izinli ve iş yoğunluğu nedeniyle pazartesiye ertelemek zorunda kaldık
Pazartesi takıcaz
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Bir yanlış anlaşma var sanırım.
Bu taktıracağın şanzuman daha uzun. Yani daha çok yüksek sürat ancak daha yavaş hızlanma demek. Yada aynı sürat düşük devir demek. Orada sorun yok. Sorun özellikle birinci vites için çok düşük.
Kalkışta sorun olabilir. Ayrıca difransiyel daha uzun. Tek kişi olarak binişlerde veya konya ovası gibi bir yerde kullanımda hiç bir sorun çıkmaz. Ancak aracı yüklü halde yokuştan kaldırma durumunu sık yaşıyorsan o zaman sorun olabilir.
Bizim ladaların 1 2 3 şehir içidir 4 5 şehirler arası ancak bazı durumlarda ne 3 e sığarsın ne 4 e çünkü orjinalde araç 4 vites ve 4. vites uzun yol vitesi iken . Sonradan 5. vites çıkmış rus ta ellememiş 4. vitesi. Araç 4. viteste de az devir çeviriyor. Ama yokuşta sıkıntı işte.
Umarım başarılı olursun, benim lada bana yetmiyor artık. Ve benzinli doblolar da gayet benim amacım için gayet uygun.
-
Bende de benzinli fio var. Merak ettim konuyu. Gerçi sıkıldım bu aralar satasım var.
-
Satarsan mumla arasın dizelin yakıtı masrafı günümüz koşulları için kullanılabilecek en iyi motoru kullanıyorsun
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
2001 Fiat brava da 105bg olmasına rağmen 3000 devirde 100km ile giderdi. Uzun yolda lanet ederdim. Linea 1,6 mj 2000dev de hız 110km olunca aman allahım bu ne konfor demiştim.
İnşallah başarılı olursunuz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Evet lpg taktırdım. Tek memnun olduğum konu yakıt zaten
-
Hocam muadili motor 1.3 1.3 de uçup kaçmıyor hani herşey maddiyat ekonomik durumunuza göre en iyi araba değişir her zaman bizim için mercedes bu
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Aynı araçtan bendede var şöyle bir şey başladı düşük devirde silkeleme öksürme ve patırdama yapıyor benzin ve lpg de yapıyor bujisi ngk yazıyor yeni taktım başka neden olur
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Naptınız hocam, taktırdınız mı?
-
Taktırdım kardeşim eve yeni geldim punto 1.4 6 ileri şanzımanı direk uyuyor birebir aynısı zaten hiçbir sıkıntı yaşanmıyor araba şuan ralliye hazır ufak otomobil seriliği geldi arabaya çekişi artmadı ama düştüde diyemem yine aynı devir girebilirsen rampaya aynı viteste çıkabiliyor burayı açmak istiyorum şöyleki virajlı bir yol rampa var diyelim eskiden ağır olduğu için 3000 devirle o viraja girebiliyordun ve çıkıyordum şimdi aynı viraja 3000 devir girersem aşırı hızlı olduğum için dönemicem için devir düşürüyorum o zamanda zorlanıyor ama eski şanzımanlada devir düşürsem aynı zorlanma oluyordu fakat ağır olduğu için devir düşürmeden girebiliodum gelelim 6 cı vitese
6 tıncı vites çok güzel çok konforlu sessiz sakin bir sürüş keyfi sunuyor laki rampaya girme şansın yok çok kötü değil ama rampada çıkmaz hani düz ve inişlerde motor bağırmadan çok güzel bir sürüş keyfi veriyor öte yandan 5 ci viteste asılma gücü var eskisi gibi nerdeyse ama eski 5 ten daha seri vites oranlarıda şöyle
1. Vites 3000 devirde 20km hız
2. 40
3. 60
4. 80
5. 100
6. 120
Tüm viteslerin 3000 devirdeki hızları bu şekilde
Ben memun kaldım seriliği çok net hissediyorsun 1 ve 2 ci viteslerde gaza basınca yığılma yapmıyor tıpkı eskisi gibi bi koltuğa yaslandırıyor ani hızlanmak istediğinde.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X