Taktırdım < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Doblo 1.4 8v Fire Motor 6 ileri Punto Şanzımanı Atmak (3. sayfa)
-
-
güle güle kullanın ,yenı şanzıman eskisi gibi dayanıklı olur mu ,
sonuçta ,ticari araca otomobil şanzımanı taktınız ,
araclarda ağırlık farkı da var ,dobloyu taşımakta
yeni şanzıman zorlanmaz mı
-
Şanzıman vites hızları sizin dediğiniz gibi daha seri ama nedense güç kaybı yok yani aynı devirde aynı rampaya girersen aynı viteste çıkıyorsun sıkıntı şu oluyor köy yollarında bozuk ve keskin virajı daha seri girmek zorunda kalıyorsun vites daha hızlı olduğu için deviri düşürürsende o vitesle çıkamıyorsun ama eskisindede deviri düşürürsen çıkamıyordun zaten sonuç olarak çok seri ve keyifli bir hal aldı güç kaybı varsa bile kesinlikle hissetmiyorum
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HaKy -- 8 Kasım 2022; 0:18:35 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yaklaşık 1 saat önce geldim konuya hocam. Baktım edit yok sessizce ayrıldım. Emin olun en az sizin kadar heyecanlıydım. Öncelikle hayırlısı olsun şimdiden keyifli sürüşler. İlk izlenimleriz oldukça olumlu anladığım kadarıyla. Uzun zaman kullanım tecrübelerinizi de paylaşırsanız sevinirim. Özellik yakıt konusunda büyük avantaj sağlayacaktır.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
sanmıyorum ön takım bile albea punto palio ile aynı amortisör rot başı salıncaklar şanzımanda aynı kalıptan çıkmış birebiri zannetmiyorum yani öyle olucanı sıkıntı olursa eski şanzıman bagajda takarım eskisini ama böylede çok güzel oldu :)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
çok sağolun Yakıt ve gidişi vites oranlarının videosunu konuya eklicem
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Arıza lambası yanıyormu buji kablon ve bobinden olabilir birde elektro vana var bir alyanla söküp ucundaki süzgeçi temizle buji ngk zkra 7a10 modeli opması gerekiyor yanlış buji takmış olma
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Buji dogru
Arıza lambası yanmadı o vana nerde resim atarmısın
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam vites kısmını nasıl hallettiniz,görsel atar mısınız merak ettim.
-
Vites kısmıyla alakalı herhangi bir işlem yapılmadı sadece şanzımanı değiştik vites topuzu yine aynı 5 ileri şeklinde duruyor 6 ileri topuzu aldım parçacıdan ama henüz takmaya fırsatım olmadı ama arabayı kullandıkça sevmeye başladım öncede araba sollarken korkuyordum çift yönlü yollarda şimdi fırtına gibi geçiyorum 2 de 3 de gazı kökleyince turbolu gibi fırlayabiliyorsun önceden gaza basıodum bağırıyordu ama icraat yoktu şimdi turbo varda devreye girmiş gibi hızlanıyorsun dediğim gibi vites kutusuyla falan hiç işin yok şanzımanı değişiyorsun oda birebir aynısı zaten farkı yok bunu aldım parçacıdan 5 ileri kafayı söküp bunu takıcam
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
-
Hocam verdiğiniz tüm örnekler araçların kullanım alanına yönelik geliştirilmesindendir.
Ağır vasıta bir kamyon için tork gereklidir. Hız değil. Maksimum gücüne ulaştığı devir yerine kamyonlarda maksimum torka ulaştığı devir önemlidir.
Bu yüzden motoru büyük hacim/düşük devirlere sahip olur, uzun kol, büyük krank sayesinde en alt devirlerde maksimum torkunu verir.
Kamyonun ideal kullanım aralığı 1100 devir ile 1900 arasıdır.
1100 devirde maksimum torkunu verir. 2000 devir ve üzeri ise sadece yakıt tüketimini arttıran çok zararlı bir sürüş olur kamyonda.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hayırlı uğurlu olsun. Çok sevindim. :) Bir köşeye yazalım, belki nasip olur biz de o yoldan gideriz.
Güle güle kullanın kazasız belasız.
-
hocam tebrik ederim. Maliyet ne kadar oldu acaba. Forumlarda bazı arkadaşlar sadece 5. vites dişlisini büyüterek 110- 120 km civarı hızlarda iyi bir devir oranı yakalamışlar. Bütçesi az olan arkadaşlar için bu da denenebilir.
https://forum.donanimhaber.com/megane-2-sedan-1-6-ya-2-0-son-disli-uygulamasi--1044121
vwturk.com | vw, volkswagen, audi, seat, skoda, vw forum5. vites uzatarak yakıt düşürme..https://vwturk.com/forum/mesajlar/5-vites-uzatarak-yakit-duesuerme.98103/passatturkiye.compassat b5.5 5.vites dişli revizyonuhttps://passatturkiye.com/neyi-nasil-yaparim/12743-passat-b55-5vites-disli-revizyonu.html?utm_campaign=DonanimHaber&utm_medium=referral&utm_source=DonanimHaber
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi university -- 9 Kasım 2022; 17:11:5 >
-
Maliyet 6000 işçilik dahil benim eski şanzımandada masraf vardı ve 6 ileriyi çok merak ediyordum benim için eski şanzımanın tamiri yerine bunu atmak karlı oldu eski şanzımanda elimde onuda satarım zamanla maliyet dahada düşmüş olucakquote:
Orijinalden alıntı: universityhocam tebrik ederim. Maliyet ne kadar oldu acaba. Forumlarda bazı arkadaşlar sadece 5. vites dişlisini büyüterek 110- 120 km civarı hızlarda iyi bir devir oranı yakalamışlar. Bütçesi az olan arkadaşlar için bu da denenebilir.
https://forum.donanimhaber.com/megane-2-sedan-1-6-ya-2-0-son-disli-uygulamasi--1044121
vwturk.com | vw, volkswagen, audi, seat, skoda, vw forum5. vites uzatarak yakıt düşürme..https://vwturk.com/forum/mesajlar/5-vites-uzatarak-yakit-duesuerme.98103/passatturkiye.compassat b5.5 5.vites dişli revizyonuhttps://passatturkiye.com/neyi-nasil-yaparim/12743-passat-b55-5vites-disli-revizyonu.html?utm_campaign=DonanimHaber&utm_medium=referral&utm_source=DonanimHaber
5 ci vites dişlisini değiştirmekte mantıklı birde 1 ci vites dişlisi değişmesi gerekiyor sanırım çünkü 1 de aşırı ağır bunlarda 2 ye atamıyorsun 2 seri kalıyor
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
hocam kullanım tecrübelerinizi de yazarsanız memnun olurum. öncekine göre yol bilgisayar yakıt tuketimi farkı , ortalama vs.. gibi..
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu veriler ışığında sadece Punto'daki şanzımanın içindeki son dişliyi Doblo'ya aktarmak yeterli olur gibi.
Tabii böyle bir işlem yapılabiliyorsa ya da uyuyorsa. Uyuyordur ama benim kullandığım Volvo S40'da 2.0 motor, 2.0 Turbo motor ve 1.9 T4 motorda vites oranlarına kadar aynı şanzıman vardı. Tek fark son dişlideydi. Bu bilgilere göre şanzıman %11 kadar uzar. Yani 3000 devirde 88 km değil 97 km kadar hız yapar. İstenilen rahatlama sağlanır bence.
-
Arabaya şanzıman attırdıktan sonra çok yoğun işlerimden dolayı hergün 300 km civarında yol yaptım muhteşem ötesi gerçekten eğer aracın iki şanzımanınıda hiç kullanmamış birine 5 iler ve 6 ileriyi ayrı ayrı kullandırtıp bu arabanın orjinal şanzımanı hangisi diye sorsak 6 ileri orjinal 5 ileri uydurmasyon der gerçekten çok güzel oldu çekişi gidişi araba bi rahatladı motor sesi duymuyorsun yol yormuyor ve çok güzel keyif veriyor ben çok memun kaldım
bunu satıp yine bu motor arabadan alsam yapacağım ilk şey 6 ileri atmak olur eğer bu tarz bir arabanız varsa hiç düşünmeyin çok keyifli ve konforlu oluyor araba sollamak falan daha kolay ve güvenli yakıt şehir içi kullandım ağırlıklı olarak bi tık düştü gibi görünüyor çok ciddi bir düşüş değil ama esas düşüş uzun yolda olucak sanırım
arabayı hızlandırmak ekstra keyif verici ışıklarda falan diğer şanzımanla sıkışık trafikte biran önce kalkıp yürümek istediğimde arabaya gaz veriyordum arabanın ciğeri sökülecek kadar bağırıp öyle ilerleme çalışırken şimdi anında fırlıyorsun ışıklarda falan kalkışta bastın mı diğer araçlar arkada kalıyor aynadan görünmeycek nerdeyse tabiki diğer araçlarla yarış yapmıyorum onlar öyle gaza yüklenmeden kalkıyorlardır ama bunu eskidende yapıodum araba hızlanıp gidene kadar sağdan soldan sıkıştırıyorlardı
şuan özgüven veriyor ve kafa tutacak araçlar hep lüks segment araçlar çoğuna üstünlük sağlıyorsun anlatmak istediğimi anlatabilmişimdir heralde
arabaya şanzıman atmaktan ziyade turbo takmış gibi hissediyorum denemedim ama bi 1.3 bulursam kapıştırıcam kazanacağımı düşünüyorum 1.3 ün pek şansı olucanı sanmıyorum 2. Vites kesiciye girene kadar basarsan 90 nı görüyorsun çünkü
yol bilgisayar farkı 0.6 litre daha az göstermeye başladı sürekli sıfırlayıp çıktığım bir rampa vardı o rampayı 9.8 ortalama ile bitiriyordum şimdi 9.2 ile bitiriyorum
merak ettikleriniz varsa sorabilirsiniz
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HaKy -- 14 Kasım 2022; 0:1:1 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Dediğiniz ve verdiğiniz oranlar doğru ama son dişli sadece uzun yolda bir tık rahatlama sağlar 6 tıncı vites ihtiyacıda doğuyor özellikle uzun yolda düz veya aşağı meyilli yolda ayrıca
eski şanzımanın vites aralıkları çok saçmaydı kullansaydınız hemen hissederdiniz
1 ve 2 arasında 2000 2500 civarı devir farkı var rampada arabayı 2 ye atmak helede yüklüyken çok zordu 1. Viteste gideyim diyorsun aşırı yavaş 20 km hızda vazır vazır bağırıyor 2 ye atıyorsun 1 aşırı yavaş olduğu için araba 1200 1300 devirde 2 yi kaldırmıyor mecbur arabanın ciğerini söküp 5500 devir civarlarında 2 ye atıyorsun gönüllü bir şekilde toparlamaya başlıyordu şimdi 1. Ci viteste çok rahat bağırtmadan istediğin hızı elde edebiliyorsun
diğer bir konuda 2 de bağırıyor 3 te yemediği ranpalar vardı şimdi 2 de o rampaları füze gibi çıkıyorsun
yani şanzıman dişlisiyle uğraşmaya gerek yok 6 ileri bu araba için özel üretilmiş gibi düşünebilirsiniz
ayrıca youtube da bu şanzımanın orjinal motoru olan 1.4 16 valfin hızlanma ve maxspeed videolarını izledim
kafa kafaya aynı performansı sergiliyor gibi yani 1.4 16 valf bir tık iyidir bizimkinden belki ama öyle hayal ettiğimiz gibi bir fark değil
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HaKy -- 14 Kasım 2022; 0:10:48 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Vites kolunu nasıl yaptınız?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X