Şimdi Ara

Doblo 1.4 8v Fire Motor 6 ileri Punto Şanzımanı Atmak (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
71
Cevap
5
Favori
4.208
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • hardcrss kullanıcısına yanıt

    Vites koluyla bir işiniz olmuyor halatlar 6 ileri ile 5 ileri üzerinde takılması gereken yerler birebir aynı

    en son parçacıdan bi topuz aldım taktım kafasına oda 6 ileri görünsün diye

    vites kutusuyla alakalı hatta hiçbirşeyi değiştirmiyorsun eskiyi sök yenisini tak

    aldığım vites topuzu da bu

    Doblo 1.4 8v Fire Motor 6 ileri Punto Şanzımanı Atmak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ha birde arabayı eski şanzımanla kullanırken 90 100 arası kullanıyordum motor sesinden dolayı galiba şimdi aynı yolda 110 120 gitmeye başladığımı farkettim bilinçli yapılmış birşey değil bunu farkettim paylaşmak istedim
    eskiden 110 120 de araba bağırıyordu kısa mesafelerde bu motor bağırmasını bir şekilde tolera ediyorduk ama iş uzun yola geldiğinde motor aşırı yoruluyordu bence kullanım şeklinizi değiştiriyor bir 20 km daha seri kullanıyorsun arabayı bende böyle olduğunu farkettim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HaKy -- 14 Kasım 2022; 1:16:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • HaKy H kullanıcısına yanıt

    Siz memnun kaldıktan sonra gerisi boş. Benimkisi sadece bir fikirdi. Bir dönem ben de benzer araştırmalar içerisine girmiştim. Bir S40'ım vardı 2.0 atmosferik motor, aynı kasada 2.0 Turbo motor ve 1.9 T4 denilen yüksek basınçlı turbolu bir motor daha vardı. Bu üç aracın şanzımanı bire bir aynıydı (Vites sayıları, vites oranları, şanzıman koduna kadar), tek fark son dişli oranlarıydı. İşte 2.0 motor 4.5 ise 2.0 T motor 4.0 gibiydi şimdi rakamlar pek aklımda değil. Benim 2.0 atmosferik arabam 3000 devirde 110 km hız yapıyordu ve motor da biraz büyük ve eski teknoloji olduğundan çok bağırıyordu. Ben de işte 2.0T ya da 1.9T4 son dişlisi düşünüyordum da öyle kaldı. Sonra sattım zaten arabayı.

    Oradan geldi aklıma bu fikir ama siz komple şanzımanı değiştirmişsiniz mis gibi de uymuş. Güle güle kullanın.

  • Bir videoda gormustum araba galiba marea falandi.Son vitesin dislisini degistiriyordu 90-100 falan giderken 5 e atiyodu araba 2000 devire dusuyodu.Ama hafif rampada bile toplayamiyo diyodu.Sonra farkli oranli bi disli takip duzeltmisti.Son vites dislisindense 6 ileri daha mantikli.Mesela 5.vites dislisi degisti diyelim daha dusuk devirle ilerliyosun vites dusmek gerekince bir alt vitese atinca devir daha da yukselmis olmaz mi?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynen öyle olur o yüzden 5. Vites dişlisi değiştirecekler abartmadan değiştirmesi gerekiyor dişliyi takmadan diş sayıları birbirine bölünerek vites aralık hızı bulunabiliyor bunu yapan bilgisayar programları var bir 10 km hızlandırmak ciddi bir fark yaratmaz ama 15 20 km veya daha fazlasını takarsan araba yemez daha kötü olur


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt

    Söylediklerinizde haklısınız daha az masrafla 5. Vites dişlisi değiştirilebilir 1.3 ü olanlar bu yönteme başvurabiliröğrendiğim kadarıyla bu 6 ileri 1.3 lere atılmıyor sanırım

    bendeki olay fçyada bu arabadaki şanzıman hız oralarını hangi mühendis tasarladıysa 2022 ye kadsr devam edilmiş giçbir iyileştirme yapılmamış 1. Vites ile 2 alakasız kalmış karışık vites oranları olduğu için 6 ileri şuan için çok bir masraf değil hele bide benim gibi şanzımanı tanir görecek biri için bedavaya geldi diyebilirim


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bugün öylesine bir video çekeyim dedim
    Fırsat bulursam basma videosuda yayınlıcam
    https://www.youtube.com/watch?v=rCPzxvpG5rM&feature=youtu.be



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HaKy -- 15 Kasım 2022; 22:47:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güncelleme 2022 yılında taktığım 6 ileri şanzımanı 2024 yılı sonuna geldik hala kullanıyorum bu süre zarfında asla eski şanzımana dönmeyi düşünmedim geçen süre zarfında bolca ordu istanbul arası uzun yol yaptım tek birşey demek istiyorum harika hadi gel almanyaya gidelim deseler basıp gidersin güven veriyor eski şanzımanla uzun yola gitmek dendiğinde piskolojik olarak bir çöküyordun çekilecek çile değil 4500 devirde 120 yi zor görüyordu o motor sesiyle uzun yol çekilmez 6 ileri şanzıman bu araba için özel üretilmiş sanki ben aşırı memun kaldım uzun kullanım tecrübelerim bu süre zarfındada hiçbir problem yaşamadım

    bu şanzıman taktırma maceramda burda yorumlarıyla bana destek olan teknik bilgiler paylaşan tüm herkese çok teşekkür ediyorum birgün belki bu arabaya farklı daha güçlü bir motor atmayıda düşünebilirim zamanı geldiğinde yine bana destek olursanız çok sevinirim kalın sağlıcakla


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • HaKy H kullanıcısına yanıt

    Motor güncelleme olursa tadından yenmez 100bg üzeri ama günümüzde hayal oldu bu fiyatlara


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ayrıca dobloları otomobil çevirmede başladı bu kasalara geldimi sorun kalmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.