Şimdi Ara

1.2 puretech 2. bakım buji değişim meselesi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
87
Cevap
1
Favori
6.766
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • metinTasci M kullanıcısına yanıt
    Asıl problem kesinlikle burada söylenen gibi buji kırma. 1.2 puretech asla sanayiye sokulacak motor değil, garantisi bitse bile yetkilide devam etmek gerekir. Şahsen ikinci elde 40 bini geçmiş olanını çok çok makul fiyatta olmadıkça almam. Hatta yetkili servis bakımlı olmayanı kapıya koymam.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Metufkcr kullanıcısına yanıt

    Gerek olmadığı halde disk-balata değişimini periyodik bakımda zorunlu tutan servis de neyin nesiymiş? Bu servisleri topa tutmadığınız sürece istedikleri gibi at koştururlar.

    Bu parçalar kullanım tarzına, yerine göre 1000-2000 km gidebileceği gibi 30000-40000 km'leri de rahatça görür. Aracım 25000 km'de ve üzerindeki balatalar orijinal. Muhtemelen 50000 km'de değişim gerekir.

  • 1.2 puretech'in ilk falsosu bu buji kırma meselesi ile başlamıştı. makyajlı c4'lerde bir dünya motor değişimi yapılmıştı 2015 modellerde falan.


    motor revze edildi falan dendi ama asıl çözüm bu olmuş herhalde.


    psa araçları güzel, motor da kullanırken güzel ama çok fazla soru işareti var. ayrıca türkiyede pek dile getirilmiyor ama yurtdışında yağ yakma-segman kırma problemi yaşayanlar da çok.

  • Mythology kullanıcısına yanıt
    Yahu 0 crossland 27k km’de yolcu airbagi çatladı. Opel türkiye genel merkeze kadar gitti. 40bin verin değiştirelim diyorlar. Ben ne yapayım şimdi. Kimi neye şikayet ediyorsun. Sanayiye gitsen arabanın ırzına geçilecek biliyorum. 1.3multijet değil ki motor sanayiye gidip yaptırayım. Kalasların kafası basmıyor. Bakım yaptırmaya dışarıya sordum 27bin buji mi değişir gerek yok ben yaparım dedi özeldeki ustam. 4bin istedi. Ben 6 bine disk balata ve bujiler üstüne rutin bakım yaptırdım. Siz topa koyun bakalım. Ne yazık ki benim ne vaktim ne de bunla uğraşacak enerjim var. Ne de bu ülkeye dair umudum. Topa tutmakmış tutalım bana söyler misiniz ne değişecek. Opel TR rezillikleri istanbula tren yolu olur. Millet 0 astra ve corsa da ne problemler yaşıyor….Grandlandi sevdik bir sıkıntı çıkmadı diye crossland aldık bir de. Gel gör ki durum vaziyet bu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metufkcr -- 7 Haziran 2024; 20:13:21 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • amadeus99 A kullanıcısına yanıt

    2019'da motor modifiye edilmiş iyi de triger kayışı ile ilgili hala bir çok şikayet var. Bence en temizi 1.2 puretech motordan uzak durmak kim ne derse desin


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2019 sonrası çok nadir . Ama servis bakımı şart,


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bence de bu kadar soru işareti olan bir motora sahip araçları almanın bi mantığı yok.


    çok inanılmaz özellikler sunar, çok ucuz olur vs de bu riski alırım dersin ama o da yokken bile bile tercih etmenin anlamı yok.

  • masterap M kullanıcısına yanıt

    İstediği kadar keyif vermesin uğraşamam yani bu stres ile gerçi 1.8 lt hibritler de artık 140 beygir oldu. Japonlardan devam en azından motor, şanzıman gibi birçok parça ile uğraşmadığın gibi önemli parçalara da 10 yıl garanti veriyorlar ( Toyota ve Suzuki) .


    Ayrıca PSA grubu araçlarının başka dertleri varken bir de. Motor mu saracak, buji mi kıracak, üstelik değişim aralığı da aşırı düşük.

  • Metufkcr kullanıcısına yanıt

    Devir internet devri artık. 10-15 sene önce satın alınan aracın kronik sorunları var mı yok diye internette çok fazla bilgi bulunmazdı. Şimdi ise daha araba alma düşüncesi oluştuğu an 1 saatlik bir araştırmayla nesi var nesi yok öğreniliyor. 500 liralık alışveriş değil ki bu beğenmeyince veya sorun yaşayınca çöpe atıp başka alalım.


    1,2 motorlardaki muhtemel sorunlar sebebiyle Peugeot 208 almaktan vazgeçtim zamanında. c3'lerin tavan boyası sorun sebebiyle bayiden geri döndüm. Aynı dönem millet el arabası bulsa almak için birbirlerini bıçaklardı.


    Şirket aracının periyodik bakımında yetkili servis gerek olmadığı ve en az 15000 km gidebilecek fren balatasını bizden hiç onay almadan değiştirmiş. Ortalığı ayağa kaldırdık neden bilgi verilmedi diye. Önce hık mık edip sonra paşa paşa geri söktüler balataları. Bir daha da o yetkili servisi kullanmadık. Periyodik bakımda indirim yapalım dediler, araçları sanayiye götürüp garantiden çıkarttık.


    Bizim milletimiz mevcut guguk sistemi sebebiyle mücadele etmek istemez, protestoyu da sevmez.

    Sevmediği gibi lüksünden de vazgeçmez. Arabanın yaşı en fazla 5 olunca ölü gözüyle bakar, hıyarım var diyene tuzlukla koştuğu gibi koşa koşa bayiye gider ki bir kucak dolusu para bayılıp yenisini alır.


    Bayiler de bakıyor ki geleni geçeni güzelce silkelesek bile satıyoruz, müşteri memnuniyetini ikinci plana atar.





  • Peugeot'nun PureTech benzinli 3 silindirli turbo motorların sorunları sadece burada değil bir çok farklı sitelerde dile getiriliyor.


    Bu şikayetlerin ( Peugeot firması - Grup PSA-FCA birleşti. "Stellantis" ) Stellantis oluşunu farkında değil mi yada motorlar sorun çıkarsa bende yolumu daha fazla bulayım mantığında mı anlamadım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bamorex -- 9 Haziran 2024; 23:7:29 >
  • Sonra ikinci el Toyota'ya, Honda'ya laf ederler.


    Bir de yeni yenidir tayfası var.


    Al sana yeni.


    2 yaşında 1.2 PureTech alacağına 10 yaşında Corolla al, Auris al, CHR al.


    LPG'li 2014 Auris'imin hala orjinal bujileri duruyor. Mayıs ayındaki son bakımda buji kontrolünde gayet iyi durumda olarak geçti.


    Bir de zırt pırt triger kayışı değişimi varmış. Bizim zincirli triger ömürlük.


    Hadi hepsini anladım. İki üç bakımda bir fren disk ve balatalarının değişimi apayrı bir mevzu.


    Toyota 1.6 Valvematic motor her 100.000 km.de bir buji değişimi hatta 40.000 km.de bir hava filtresi değişimi tavsiye ediyor.


    CVT şanzıman yağının 80.000 km.de bir değişimine de "o şanzıman masraflıymış" diye laf ederler.


    Toyota şu saçma sapan 1.5 motora değil 1.6 LPG uyumlu motora devam etseydi, hatta bu motoru CHR'a koysaydı oldukça iyi satışlar yapardı.

  • Mehmet Serdar K. kullanıcısına yanıt

    Size katılıyorum. Peugeot 1.2 puretech motoru satmaya devam etmemesi gerekirdi bence. Peugeot 1.6 puretech 180 HP motoru emisyon nedeniyle getirmiyor. Bu durumda kendim de 2019 dizel EAT8 şanzımanlı 3008 sahibi olarak benzinli araç alacak olsam Toyota veya Honda tercih ederim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Özel bir nedeni olmalı i20 1.4 aracımda 150 bin km buji değişimi

    1.2 puretech 2. bakım buji değişim meselesi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • baranel B kullanıcısına yanıt

    Hocam senin aracındakilerle farklı buji bunlar iridyum. Altta 1.0 tgdi için yazanla aynı


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sırf sorunsuz diye keyifsiz yalıtımsız Japon grubu araç almam.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • kıng365 kullanıcısına yanıt

    Keyifsiz olduğunu nereden çıkardınız.


    132 Bg. Valvematic motorlu Auris'im ile gayet te keyifli sürüşler yapıyoruz.


    Lineer hızlanan CVT şanzıman için bunu söylediyseniz, alıyorum manuele, direksiyon arkasındaki kulakçıklarla ve de bağımsız arka süspansiyonlarla hele birde hava yağmurlu ve yerler ıslaksa deyim yerindeyse keyifin dibine vuruyorum.


    Yalıtım işine gelince. Evet Japon araçlarının karakteristiğidir. İnternette biraz araştırma ile bu sorunu giderecek bir sürü firma var. Sanıyorum kaliteli bir işlemi bu günkü para ile 7-8 bine hallederler. Hadi 10.000 olsun. O sorun yumağı modellere bir yılda daha fazla para harcanıyordur eminim.


    Diğer markaları bilmiyorum ama Toyota genel olarak yol sesi alır. Bunu da davlumbaz içlerine bir tür köpük sıkarak, koltukları söküp, halıyı kaldırıp tabana bir malzeme serip sessiz diye tabir edilen markalardan çok daha sessiz bir sürüş sağlanıyor.


    Bu kadar ön yargılı olma sevgili forumdaşım. Bir Japon otomobili alıp yalıtım yaptırdıktan sonra sorunsuzluğun keyfini çıkarabilirsin.


    Tek eleştirim elektrikli araç konusunda gündemin çok dışında kaldılar. Aksini düşünenler de çıkabilir ama bence atı alan Üsküdar'ı geçti.





  • Mythology kullanıcısına yanıt
    Anlıyorum sizleri de ben motordan yana bir sorun zaten yaşamadım :)

    Torpido çatlağı da araştırmalarıma göre sadece bizim araçta var diğer crosslandlerde yok yani kronik değil. En akıllı sizssiniz bizler araştırma yapacak kapasitede değiliz ne yazık ki parayı da kolay kazandığımız için avuç dolusu parayı bayilere saçıyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metufkcr -- 11 Haziran 2024; 20:51:14 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Konu sahibi arabasını çöpe atıp honda alsın. Eskiden dgs patlayınca böyle olurdu forumun yeni ilgi odağı 1.2 puretech motor olmuş belli ki

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Metufkcr kullanıcısına yanıt

    Son 1-2 yıl 1.2 puretech alıp sorun yaşayan duymadım, okumadım. Tüm şikayetler eski 1.2 puretech'lerle ilgili.

  • 2020 model 1.2 puretech aracım var ve teknik bilgiye de sahip biriyim.Arabayı bırak servise sokmayı bakımlarını kendim yapıyorum.Kaliteli motor yağı, filtre kullandıktan sonra arabam hala ilk günkü kondisyonunda.Buji için değişim aralığına sahibim ve alıp yine kendim değiştireceğim.Ben aracı zorlayarak kullanan biride değilim ve gayet gayet memnunum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hsn_33 -- 14 Haziran 2024; 2:53:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.