2025 Trafik Cezaları Listesi
Trafikteki kural ihlallerine en olmak amacıyla uygulanan trafik cezaları 2025 yılı tutarları da belirlenmiştir.
2025 ceza tutarlarını yukarıdaki tabloda görebilirsin.
Trafik Cezaları Nereye Ödenir?
Anlaşmalı banka şubelerinin veznelerinden, mobil bankacilik uygulamalarından, internet bankacılığından yararlanarak ya da e-Devlet ve İnteraktif Vergi Dairesi üzerinden trafik cezası ödeme işlemini yapabilirsin.
Trafik Cezası Sorgulaması Nasıl Yapılır?
Trafik cezaları tarafınıza yasal olarak iletilse de bazı durumlarda sorunlar yaşanabilir ve ceza aldığından haberin olmayabilir. Aldığın trafik cezasını bilmediğin için de ödeyeceğin tutara faiz işleyebilir ve cezan, zaman içinde %50 oranında yükselebilir. Bu aksiliklerle karşılaşmamak için düzenli olarak trafik cezası alıp almadığını kontrol etmen önemli.
Trafik cezası sorgulama işlemini e-Devlet üzerinden ( ARAÇLARIM ) Emniyet Genel Müdürlüğü (EGM) Araç Plakasına Yazılan Ceza Sorgulama hizmetinden faydalanarak kolayca yapabilirsin.
İki dev Firma AI ( YAPAY ZEKA ) ve yeni teknolojiler için önemli bir adım attılar.
Hyundai Motor Grubu (HMG), mobilitenin geleceğini yönlendirecek yepyeni bir ortaklık girişimine imzasını atıyor. Gelişmiş yapay zeka teknolojilerinin geliştirilmesini hızlandırmak amacıyla NVIDIA ile stratejik bir ortaklık kuran Hyundai, yapay zeka (AI) alanında ciddi adımlar atmayı hedefliyor.
Yazılım ve donanım alanında dünya devlerinden biri olan NVIDIA, bu ortaklıkla beraber Hyundai’ye akıllı mobilite çözümlerinde destek olacak. Gelişmiş yazılımlı araçlar ve robotik gibi temel mobilite ürünleri, her iki marka tarafından geliştirilerek özellikle mobilite alanında stratejik bir ilerleme kaydedilecek.
Hyundai ayrıca, fabrikalarını simüle etmek için fiziksel AI ve dijital uygulamaları geliştirmek amacıyla NVIDIA Omniverse platformunu kullanacak. Bu sayede üretim verimliliğini ve kalitesini iyileştirecek olan Hyundai ayrıca maliyetleri düşürmeye de ağırlık verecek.
NVIDIA ile Akıllı Mobilitenin Geleceği
Hyundai ve NVIDIA, yapay zeka tabanlı mobilite teknolojilerini geliştirmek için kapsamlı bir iş birliği yapacak. Bu ortaklığın ana hedefleri arasında:
Gelişmiş yazılımlı araçlar: Daha akıllı ve güvenli sürüş sistemlerine sahip yeni nesil araçlar.
Robotik sistemler: Hyundai’nin robot teknolojilerinde liderliğini pekiştirmek.
Sanayi 4.0 entegrasyonu: Hyundai fabrikalarında yapay zeka destekli dijital simülasyon ve üretim verimliliği artırma çalışmaları yer alıyor.
Hyundai, NVIDIA’nın Omniverse platformunu kullanarak üretim süreçlerini dijital ortamda simüle edecek. Bu, hem üretim verimliliğini hem de kaliteyi artırırken, maliyetlerin azaltılmasına da katkı sağlayacak.
Omniverse ve Isaac Platformları
Hyundai’nin bu ortaklıktaki önemli adımlarından biri, NVIDIA Omniverse platformunu kullanarak dijital fabrikalar geliştirmek. Bu teknoloji sayesinde Hyundai:
- Üretim süreçlerini dijital olarak planlayacak ve optimize edecek.
- Fabrika ekipmanlarının dijital kopyalarını oluşturacak ve simülasyonlarla performans analizi yapacak.
- Üretim hatalarını ve duraklamaları minimuma indirecek.
Bunun yanı sıra, Hyundai NVIDIA Isaac platformunu kullanarak otonom robotlar geliştirecek. Isaac platformu:
- AI destekli robotik sistemlerin tasarımı ve simülasyonunda kullanılacak.
- Fabrika otomasyonunu ve lojistik verimliliğini artırmak için robotik çözümler sağlayacak.
Otonom Sürüş ve Güvenli Teknolojiler
Hyundai ve NVIDIA, güvenli ve güvenilir otonom sürüş teknolojileri geliştirmek için birlikte çalışacak. Bu bağlamda:
- Sanal simülasyon ortamları oluşturularak otonom araçların geliştirilmesi hızlandırılacak.
- Araç içi sistemler ve sensörler, yapay zeka algoritmalarıyla daha akıllı hale getirilecek.
- Sürücü ve yolcu güvenliğini ön planda tutan ileri sürüş destek sistemleri (ADAS) geliştirilecek.
Bu ortaklık, daha güvenli, daha akıllı ve daha verimli otonom araçların hazırlanmasına olanak sağlayacak.
Geleceğin Mobilitesine Doğru Hyundai
Hyundai Motor Grubu ve NVIDIA’nın bu iş birliği, mobilite sektöründe yeni standartlar belirleyecek. Gelişmiş yapay zeka sistemleri, otonom sürüş teknolojileri ve dijital fabrikalar, hem kullanıcılar hem de endüstri için daha güvenli, daha verimli ve çevre dostu bir mobilite geleceği sunacak.
Hyundai, geleceğin mobilitesine yön verecek bu inovatif adımı ile sadece otomotiv endüstrisinde değil, teknoloji alanında da lider olmayı hedefliyor ve diğer üretim vede tasarımlarını yaptığı akılı ev konseptleri ve farklı alanlarda üretimi yapılan tüm Hyundai üretimlerinde de gelişmiş teknolojileri kullanmayı hedefliyor.
Volkswagen ile Alman metal işçileri sendikası IG Metall arasında anlaşmaya varıldı ve Almanya'daki işten çıkarma ve fabrika kapatma planı önlendi. Bununla birlikte, Alman üreticinin tarihi boyunca en çok satan modeli olan Volkswagen Golf, 50 yılın ardından Wolfsburg fabrikasından ayrılıp Meksika'ya taşınmaya hazırlanıyor.
Dev grup, Meksika'nın Puebla ve Guanajuato bölgelerindeki fabrikalarından birinde GOLF modelini üretmeye devam edecek.
Meksika yıllardır Avrupa Birliği'nin ticaret ortağı olduğundan ve iki pazar arasında gümrük vergisi bulunmadığından, Orta Amerika ülkesine geçiş ihracat açısından herhangi bir sorun teşkil etmeyecektir. Dolayısıyla Orta Amerika ile Eski Kıta ( AVRUPA ) arasında sadece nakliye masrafları olacaktır.Ama ülkemizde satışı olursa hem satış maliyetlerini artıracak hemde oradan Avrupa kıtasına ve ülkemize geliş zamanları uzayacaktır.
Diğer büyük haber ise yeni Volkswagen Golf ya da daha doğrusu ID.Golf ile ilgili.
Bu boşaltılan fabrikada sadece elektrikli Golf ve türevleri üretilecekmiş.
IG.Metall basın açıklamasında bu kez Wolfsburg'da üretimin başlayacağı yıl olarak 2029'dan bahsediyor.Çünkü fabrika yeniden bu üretim yapılabileceği şekide dizayn edilecek. Dolayısıyla genel merkez, VW'nin 2021'de duyurduğu ve 2026 için planladığı, ancak geliştirmedeki sorunlar nedeniyle ilk çıkışı 2028'e ertelenen yeni elektrikli platformu SSP'ye dayalı modeller üretmek için modernize edilmesine yetecek kadar uzun bir süre olan iki yada üç yıl boyunca Golf'ten yoksun kalacak Avrupa kıtası hem normal hemde ID Golf modelleri için.
Elektrikli Golf ID için ise tahmini Avrupa satışı 2030 yılı olarak öngörülüyor.
LAND CRUISER PRADO
Otomobilin sürücülere sunduğu özelliklerden bazıları
- Kör Nokta Uyarı Sistemi (BSM)
- Yaya, Bisikletli ve Motosikletli Algılama Özellikli Ön Çarpışma Önleyici Sistem (PCS)
- Eğim İniş Destek Kontrol Sistemi (DAC)
- LED Ön Sis Farları
- 360° Panoramik Görüntü Monitörü (PVM)
- Projektör LED Ön Farlar
- Güvenli Çıkış Asistanı (SEA)
- Akıllı Şerit Değiştirme Asistanı (LCA)
- Adaptif Uzun Hüzme Far Sistemi (AHS)
- Sürücü Takip Kamerası (DMC)
- Fren Destekli Akıllı Ön ve Arka Park Sensörleri (ICS) (Nesne & Araç & Yaya)
- Arazi Kullanımı Destek Sistemi
- Çoklu Arazi Seçimi
- Arka Kilitli Diferansiyel
- Çoklu Arazi Monitörü
- Stabilizatör Bağlantı Kesme Mekanizması (SDM)
LAND CRUISER PRADO
Yeni Toyota Land Cruiser Prado, sürüş performansını artırmak ve verimliliği optimize etmek amacıyla yüksek rafinelik sunan 2.8 litrelik turbo dizel motorla sunuluyor. 202 HP üreten motor, 500 Nm torka sahip. Motorun mühendisliği, hem şehir içi hem de zorlu arazi koşullarında sürücünün isteğine duyarlı, keskin bir hızlanma performansı sunmak üzere geliştirildi.
Yeni 8 kademeli Direct Shift otomatik şanzıman, sürüş keyfini artırırken yakıt verimliliğini de en üst düzeye çıkarıyor. Pürüzsüz vites geçişleri ve akıcı hızlanmasıyla dikkat çeken model, her koşulda performans ve konfordan ödün vermeden ilerliyor.
Yeni Land Cruiser Prado’nun dış donanımda 20 inç Alüminyum Alaşımlı Jantlar, Sensörlü ve Elektrikli Bagaj Kapısı, Akıllı Giriş Sistemi, Premium LED Ön Farlar/Far Yıkama Sistemi ve Elektrikli Açılabilir Panoramik Cam Tavan gibi özellikler yer alıyor.
Daraltılmış alt gövdesiyle birlikte çok daha yüksek bir off-road performansı sunan Land Cruiser Prado 4.925 mm uzunluğa, 1.980 mm genişliğe ve 1.935 mm yüksekliğe sahip. 2.850 mm’lik aks aralığı ise, kabinde daha fazla genişlik ve konfor sağlıyor. Yeni Land Cruiser Prado bu ölçülerle birlikte önceki nesle göre 85 mm daha uzun, 55 mm daha yüksek, 95 mm daha geniş olurken 60 mm daha uzun bir aks aralığına sahip.
Land Cruiser’ın sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi, dayanıklılığı artırmak ve daha sessiz bir performans sunmak amacıyla yeniden tasarlandı. Torsen diferansiyelde de iyileştirmeler yapıldı. Merkez ünite, daha iyi performans ve yakıt verimliliği sağlamak üzere revize edilirken, arka diferansiyel güvenliği artırmak için güçlendirildi. Tüm bu yeniliklerle, arazide en üst düzey çekiş ve denge elde ediliyor. H4 ve L4 modlarına geçiş ve yeni diferansiyel kilitleme düğmesi, dört tekerlekten çekiş sistemine sahip araçta, orta konsolda vites kolunun hemen yanında konumlandırıldı.
Land Cruiser Prado’nun arazi şartlarına dayanıklı platformu ve tasarımı ise, geliştirilmiş off-road sürüş sistemleriyle tamamlanıyor. Çoklu Arazi Seçimi, Eğim İniş Destek Sistemi (DAC) ve Arazi Kullanımı Destek Sistemi (Crawl Control)öne çıkan teknolojiler oldu.
Eğim İniş Destek Sistemi (DAC), dik yokuş inişlerinde aracın hızını sabit tutarak tekerlek kilitlenmesine yol açmadan otomatik olarak dengeli bir frenleme sağlıyor.
Arazi Kullanımı Destek Sistemi (Crawl Control) ise, zorlu arazi koşullarında düşük hızda hareket ederken sürücüye destek sağlıyor. Sistem, motor torkunu ve fren basıncını kontrol ederek tekerleklerin patinaj yapmasını ve kilitlenmesini engelliyor.
Yeni Land Cruiser Prado’da bulunan Çoklu Arazi Monitörü ve Panoramik Görüntü Monitörü zorlu arazideki sürüşü ve manevraları kolaylaştırmak için tasarlandı. Panoramik Görüntü Monitörü, zorlu arazi koşullarında hassas manevralara yardımcı olmak amacıyla aracın çevresini gösteriyor. Çoklu Arazi Monitörü ile birlikte çalışan bu sistem, aracın yüksek çözünürlüklü kamerası ve ekranı sayesinde sürücüye hem etrafındaki hem de aracın altındaki alanları, arka tekerleklerin konumuyla birlikte net bir şekilde sunuyor. Sürücü, kör noktaları kontrol etmek için dört kamera arasında geçiş yapabiliyor. Panoramik Görüntü Monitörü, 12 km/s’ye kadar olan hızlarda kullanılabiliyor ve Land Cruiser’da ilk kez hem konsoldaki düğme hem de sesli komut ile aktif hale getirilebiliyor. Ayrıca, arka kameranın her zaman temiz kalmasını sağlamak için bir kamera yıkayıcı da mevcut.
Land Cruiser Prado’nun 12.3″ Multimedya Ekranı, 14 Hoparlörlü JBL Premium Ses Sistemi, Ön Cama Yansıtmalı Dijital Gösterge Ekranı, Dijital Kameralı İç Dikiz Aynası, Kablosuz Şarj Ünitesi, Sesli Komut Sistemi, Isıtmalı ve Soğutmalı Ön ve Arka Koltukları, Hafızalı ve Elektrikli Sürücü Koltuğu, Isıtmalı Deri Direksiyon, Ambiyans Aydınlatma, Çift Bölgeli Otomatik Klima ve Arka Otomatik Klima özellikleri kullanıcı konforunu ve deneyimini farklı bir boyuta taşıyo
Toyota, yeni Land Cruiser Prado modelini Türkiye’de en üst donanım seviyesiyle ve 7 koltuklu konfigürasyonla satışa sundu. Yeni nesil Land Cruiser Prado büyüyen boyutlarıyla tüm koltuklarında daha fazla konfor sunarken, premium ve gelişmiş donanımları kullanıcılarıyla buluşturuyor.
Aracın ikonik kabini, Siyah Deri Döşeme ve Koyu Kestane Deri Döşeme seçenekleri ile tamamlanıyor. Yeni Land Cruiser Prado’da Avangart Bronz, Kuvars Gri, Savana Sarı, Kar Beyazı, Galaksi Beyazı, Siyah ve Metalik Siyah olmak üzere 7 farklı gövde rengi tercih edilebiliyor.
Tüm zorlu şartların üstesinden gelecek bir tasarıma ve güce sahip olan Yeni Land Cruiser Prado, kabinde ise yüksek konfor ve teknoloji sunuyor. Dijital gösterge paneli ve Toyota’nın en yeni multimedya paketi ile donatılan iç mekan, kullanıcıya kişiselleştirilebilir bir deneyim sağlıyor.Land Cruiser Prado 7 kişiye kadar oturma kapasitesi sunarken, geniş bagaj alanı ile uzun yolculuklar ve maceralar için ideal bir araç olarak öne çıkıyor.
2.8 D-4D 8 A\T Yeni Land Cruiser Prado
9.750.000 TL 2025 LİSTE FİYATI ( OPSİYONLAR HARİÇ )
Paranız olsa Bu yüksek fiyatı olan Yeni Toyota Land Cruiser Prado SUV Otomobili alırmısınız.
Telefon veya araba almak isteyenler dikkat! Resmi Gazete'de yayımlandı.
Resmi Gazete’de yayımlanan yeni yönetmelikle, yenilenmiş cep telefonu ve ikinci el araç satışlarında taksit sayıları değişti. Düzenleme, hem cep telefonu almak isteyenleri hem de ikinci el araç piyasasında vadeli ödeme planları yapmayı düşünenleri yakından ilgilendiriyor. İşte fiyata göre uygulanacak taksit sınırları
CEP TELEFONUNDA 3 AY SINIRI
Cep telefonu alımlarında kredi ve taksit düzenlemelerini güncelledi.
- 20.000 TL'ye kadar olan cep telefonları için 12 ay vade,
- 20.000 TL üzeri telefonlar için ise 3 ay vade uygulanacak.
Yenilenmiş ürünler için de 25.000 TL'ye kadar 12 ay vade, üstü için 3 ay vade geçerli olacak.
2. EL OTOMNOBİLERDE EN FAZLA 12 AY TAKSİT İMKANI
Yeni karara göre, taşıt alımında taksitlendirme şu şekilde olacak:
- 400 bin TL ve altındaki araçlar: En fazla 48 ay.
- 400 bin TL - 800 bin TL arasındaki araçlar: En fazla 36 ay
- 800 bin TL - 1,2 milyon TL arasındaki araçlar: En fazla 24 ay.
- 1,2 milyon TL - 2 milyon TL arasındaki araçlar: En fazla 12 ay.
- 2 milyon TL’nin üzerindeki araçlar: Taksitlendirme yapılmayacak
Çinli otomotiv devi BYD'nin, Manisa'da dev yatırım ile elektrikli araç üretim tesisi kuracak.
2026 yılı içerisinde faaliyete geçmesi planlanıyormuş.
Tesisin üretime başlamasının ardından Çin'den 2 bin 500 çalışan Türkiye'ye gelecek ve Çinli mahalleler kurulmaya başlanacak.
Dünyanın önde gelen elektrikli otomobil üreticilerinden BYD, Manisa'da büyük bir yatırım atağına geçti.
Yaklaşık 1 milyar dolarlık yatırımla hayata geçirilecek olan tesis, yıllık 150 bin araç üretim kapasitesine sahip olacak.
2026 yılının sonunda üretime başlaması hedeflenen tesiste 5 bin kişilik doğrudan istihdam yaratılması planlanıyor.
Çin Mahallesi” iddialara açıklık getiren Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Ferdi Zeyrek, “Gelen 2 bin 500 Çinli kardeşimizin ve Manisalı vatandaşlarımızla kucaklaşması ve Manisa'da kazandıkları parayı da Manisa'da bırakmalarını istiyorum. Kendilerinin yeme içme ve sosyal hayatlarını sağlayacak olan bir ‘Çin Sokağı' oluşturmak istiyorum. Şehirden tecrit edilmiş bir ‘Çin Köyü'nden bahsetmiyorum” dedi.
Çin otomotiv devi BYD'nin Manisa Organize Sanayi Bölgesinde 2026 yılında faaliyete geçireceği fabrika alanında çalışmalar devam ediyor. Gizlilik sözleşmesi sebebiyle detayların sır gibi saklandığı fabrikada 5 bin kişinin istihdam edilmesi planlanıyor. Yan sanayi fabrikalarıyla beraber 20 bin kişiye istihdam olacak yaklaşık 1 milyar dolarlık yatırımla yılda 150 bin elektrikli araç üretecek olan BYD için Manisa'nın Yunusemre ilçesine bağlı Akgedik ve Gürle Mahalleleri arasındaki alana ‘Çin Mahallesi' kurulacağı iddiası bölge halkını heyecanlandırdı. Yaklaşık 2 bin 500 Çinlinin bölgede barınacağı ve kurulan mahallede yaşayacağı beklentisi üzerine Çin'den gelecek yeni komşularını ağırlamaya hazırlanan mahalleli Çinlilerin hem kültürel hem de ekonomik yönden kendilerine katkı sunacağını düşünüyor.
İlk etapta bu gelenlerin yanında İstanbul ve Manisa için 1000 personel Türiye'den ististam edilecekmiş.
Alfa Romeo Junior
Citroen C3/e-C3
Cupra Terramar
Dacia Duster
Hyundai Inster
Kia EV3
Renault 5
- Alfa Romeo Junior
- Citroen C3/e-C3
- Cupra Terramar
- Dacia Duster
- Hyundai Inster
- Kia EV3
- Renault 5
Avrupa'da Yılın Otomobili Ödülü için yarışacak 7 finalist resmen açıklandı. Yukarıda finalist olan 7 markanın listesi
23 ülkeden 60 jüri üyesinin katılımıyla yapılan değerlendirme sonucunda, 42 aday arasından 7 finalist belirlendi.
Bu 7 finalist içerisinden ödüle layık görülecek isim, 10 Ocak'ta Brüksel'de düzenlenecek tören ile ödülünü alacak.
Bu yılki adaylar arasında dikkat çekici bir şekilde küçük elektrikli otomobiller çoğunlukta.
Finalde olan otomobilleri beğendiniz mi ve hangisi bu sene kazanır ?
Renault 5 E-Tech Elektrikli ve Alpine A290 Avrupa’da “2025 Yılının Otomobili” seçildi.
European Car of the Year (COTY) “Yılın Otomobili” jürisi tarafından 10 Ocak günü Belçika'da gerçekleştirilen Brüksel Otomobil Fuarı'nda düzenlenen törenle açıklandı.
Tüm şubeleri tek tek başka bir markaya dönüştürülecek: Ünlü akaryakıt devi Türkiye'ye veda etti
Kasım 2023'te imzalanan sözleşme ile BP Türkiye, 770 akaryakıt istasyonunu Petrol Ofisi'ne devretmek için anlaşmaya varmıştı. Rekabet Kurumu'nun geçtiğimiz aylarda onayladığı anlaşmanın ardından taraflar arasındaki devir işlemleri bu hafta itibarıyla tamamlandı. Böylelikle dünyaca ünlü petrol devi BP, 112 yıl sonra Türkiye'ye veda etmiş oldu.
Rekabet Kurumu, Petrol Ofisi Grubu’nun BP Türkiye ve iştiraklerini devralmasını onayladı.
TÜM ŞUBELERİ KAPATILDI
Türkiye'nin birçok bölgesinde faaliyet yürüten ve aktif olarak 770'in üzerinde istasyonu bulunan BP Türkiye, devir işlemleri ile bu istasyonların tamamını Petrol Ofisi'ne devretmiş oldu.
Şirketten yapılan açıklamaya göre, işlem kapanışıyla birlikte bp'nin BP Turkey Refining Limited ve BP Petrolleri AŞ'deki hisseleri ile ATAŞ, Çekisan ve Ambarlı ortak girişim terminallerindeki payları Petrol Ofisi Grubu'na devredildi.
112 YIL SONRA TÜRKİYE'YE VEDA ETTİ
Öte yandan 1912’den beri Türkiye’de hizmet veren İngiliz yakıt devi BP (Britih Petroleum), 112 yıl sonra Türkiye'ye ilk kez veda etmiş oldu. Halihazırda BP Türkiye olarak hizmet veren akaryakıt istasyonlarının da kısa süre içerisinde tabela değiştirmesi bekleniyor.
Shell akaryakıt ve Total Energies firması umarım ülkemizden ayrılmaz.
Alman otomobil üreticisi Volkswagen'in Almanya'daki en az üç fabrikasını kapatma ve kapsamlı işten çıkarmalar gerçekleştirme niyetinde olduğu belirtildi.
Volkswagen’in Almanya’da kapatacağı fabrika sayısının üç, işten atılacak işçi sayısının ise on binlerce olduğu açıklandı.
Volkswagen çalışanlarını temsil eden Volkswagen İş Konseyi Başkanı Daniela Cavallo, Alman üreticinin merkezinin bulunduğu Wolfsburg'da işçilere yönelik bilgilendirme etkinliğinde yaptığı konuşmada, "Yönetim kurulu Almanya'daki en az üç Volkswagen fabrikasını kapatmak istiyor" dedi.
Ülkedeki Volkswagen’in diğer tesislerinin de küçüleceğine işaret eden Cavallo, şirketin yönetim kurulunun işten çıkarmaları planladığını bildirdi.
Cavallo, "Yönetim kurulu ayrıca bu ülkede kalan tüm fabrikaları küçültmeyi planlıyor. Somut olarak bu, ürünlerin, miktarların, vardiyaların ve tüm montaj hattının azaltılması anlamına geliyor. Yönetim bu konuda kesinlikle ciddi. Bu, toplu pazarlık turunda kılıç sallamak değildir, Almanya’daki tüm Volkswagen tesisleri bu planlardan etkileniyor. Hiçbiri güvende değil" ifadelerini kullandı.
Alman hükümetinin acilen Alman sanayisi için bir master planı hazırlaması gerektiğini belirten Cavallo, böylece sanayinin gerilemesinin durdurulacağını söyledi.
Cavallo, kapanmadan Almanya’daki hangi fabrikaların etkileneceğini veya Volkswagen Grubu'nun Almanya'daki yaklaşık 300 bin personelinden kaçının işten çıkarılabileceği konusunda bilgi vermedi.
Volkswagen İş Konseyi Başkanı Daniela Cavallo, Volkswagen Yönetim Kurulu'nun söz konusu planlarına karşı olduğunu vurgulayarak, "Tüm yönetim kurulu üyelerini ve şirketin tepesindeki herkesi sadece uyarabilirim: Bizimle, VW işgücüyle uğraşmayın" dedi.
İLK KEZ ALMANYA'DAKİ FABRİKALARINI KAPATACAK
Volkswagen, Eylül 2024 başında tasarruf ve maliyet azaltma önlemleri kapsamında tarihinde ilk kez Almanya'daki fabrikalarını kapatacağını ve 30 yıllık istihdam koruma anlaşmasını 5 yıl erken sonlandırılacağını açıklamıştı. Şirket buna gerekçe olarak Avrupa'da yüksek enerji ve iş gücü maliyetlerinin rekabet gücünü azaltmasını ve satışların düşmesini göstermişti.
2020'de Türkiye'de fabrika yatırımından vazgeçen Volkswagen'in tasarruf ve maliyet azaltma önlemleri kapsamında tarihinde ilk kez Almanya'daki fabrikalarını kapatmayı değerlendirmesi ve 30 yıllık istihdam koruma anlaşmasını erken sonlandırması Alman otomotiv sektöründe "deprem" etkisi oluşturmuştu.
Volkswgaen, yeniden yapılanma ve maliyetleri düşürme planları üzerinde haftalardır sendikalarla müzakere ediyordu.
Alman sendika liderleri, daha önce, Volkswagen'e grev tehdidinde bulunarak, işçileri işten çıkararak "tarihi bir hata" yapmaması konusunda uyarmıştı. Volkswagen Group, 17 Avrupa ülkesinde, Amerika, Asya ve Afrika'da 10 ülkede 114 üretim tesisiyle yaklaşık 650 bin kişiye istihdam sağlıyor.
ŞİRKET ALMANYA'DA 300 BİN KİŞİYE İSTİHDAM SAĞLIYOR
Volkswagen Group, 2026'ya kadar 10 milyar avroluk tasarruf ve maliyet azaltma önlemlerinin parçası olarak personel giderlerini 2026'ya kadar 5'te 1 düşürmeyi planlıyordu. Öte yandan, Alman otomobil üreticileri, enflasyonist baskılar, yüksek enerji maliyetleri, Avrupa'daki yavaş ekonomik büyüme, yükselen aşırı sağ ve Çinli otomobil üreticilerinin yanı sıra Tesla'nın rekabetiyle karşı karşıya kaldı.
Yıllık yaklaşık 280 milyar avro ihracat yapan Alman otomobil üreticileri, Çin ve Avrupa'dan gelen zayıf talep ışığında maliyetleri düşürmek ve rekabet gücünü korumak için ciddi baskı altında.
Elektrikli araçlara geçiş, Almanya'nın otomotiv sektörü için ülkede ve Avrupa Birliği (AB) nezdinde çeşitli düzenlemeler ve ham madde tedariki nedeniyle zorlu olmayı sürdürüyor. Sektör, batarya teknolojisine büyük yatırımlar yaparken, artan maliyetlerle boğuşmak zorunda kalıyor
ÇİN'DE ÜRETİM DURABİLİR
Alman otomobil devi Volkswagen'in geçtiğimiz günlerde Almanya'daki fabrikalarını kapatma kararı deprem etkisi yaratmıştı. Henüz bu kararın yankıları devam ederken, Volkswagen'in en eski Çinli ortağı SAIC ile beraber Çin'deki tesisi de kapatmayı değerlendirdiği öğrenildi.
Passat ve Skoda için yeni strateji
Bloomberg'in haberine göre Volkswagen ve Çinli ortağı, içten yanmalı motorlu araçlara olan talebin azalması nedeniyle Çin'deki VW Passat ve Skoda otomobilleri üreten tesis ile yıllık 360 bin araç üretim kapasitesine sahip fabrikaları da kapatmayı planlıyor.
Zhejiang eyaletinin Ningbo kentinde bulunan ve çeşitli Skoda modelleri üreten bir tesisin de aylardır atıl durumda olduğu ve kapatılmasının düşünüldüğü belirtildi.
Umarım Bir devrin sonu gelmiyordur ..!
Koç Holding Şeref Başkanı Rahmi Koç: Lincoln Navigator
Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Koç: Lincoln Navigator
Yıldız Holding Yönetim Kurulu Üyesi Murat Ülker: Lexus LM
Acıbadem Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ali Aydınlar: Lexus LM
Bilgili Holding Yönetim Kurulu Başkanı Serdar Bilgili: Lexus LM
Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir: Lexus LM
Sedes Holding Yönetim Kurulu Başkanı Demir Sabancı: Lexus LM, Lexus LS
Reysaş Yönetim Kurulu Başkanı Durmuş Döven: Lexus LM
Sütaş Yönetim Kurulu Başkanı Muharrem Yılmaz: Lexus LM
Sanko Holding, Rönesans Holding, Albayrak Grubu: Lexus LM
Süzer Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Süzer: Lexus LS
Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı: Mercedes Maybach S Serisi
Esas Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ali Sabancı: Mercedes Maybach S Serisi
Doğan Holding Onursal Başkanı Aydın Doğan: Mercedes Maybach S Serisi
Koç Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili Ali Koç: Ford Explorer, Edge, Tourneo Custom
Kibar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar: Genesis G90
Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı: Mercedes Vito
Yüce Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Yüce: Skoda Superb
Genpa Yönetim Kurulu Başkanı Zeynel Abidin Erdem: Toyota Land Cruise
Son Giriş: 12 sa. önce
Son Mesaj Zamanı: 14 sa.
Mesaj Sayısı: 2.204
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 2.281
İkinci El Bölümü Mesajları: 1
Konularının görüntülenme sayısı: 119.177 (Bu ay: 4.737)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 1.149 (Bu hafta: 5)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası