Bugün troc rutin bakım için 11.400tl fiyat alındı :))) < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
1.2 puretech 2. bakım buji değişim meselesi (4. sayfa)
-
-
Aslında degişmesi gerekli Honda 40da değişiyor hadi olsun olsun PSA grupları 80de değişsin bnce şanzıman yagı da önemli ama konu bu değil. Diğer araçlarda nerdeyse hiç dokunulmayan buji ve trigerlere biz sürekli müdahale edip degiştiriyoruz yüksek maliyetlerle karşı karşıya kalıyoruz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Dün sadece triger degişimi için yetkili servis Eskişehir'de 12.500 tl işçiliği dahil fiyat aldım
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi byburaq67 -- 28 Haziran 2024; 18:10:3 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Fiatın 1.5 mhevinde de 2 bakımda buji değişiyor. Multiairin yeni versiyonu, 4 silindir sağlam bir motor. Eskiden tsida da 2 bakımda değişiyordu ancak 4 e çıkardılar sonrasında
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yetkili servisin özel servisten daha uygun fiyat vermesi ilginç olmuş. 12.500tl uygun bence
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
PSA'dan arac alacak arkadaslar 2-3 kurus kisirganmayip 2+3 5yillik garanti yaptirsinlar. Bende 5 yil garanti var. 1 kere servis triger kayisi degistirdi sirf bu islemden bile uzaltilmis garanti parasi kat be kat cikti. En azindan 120bin km ye kadar triger masrafi diye dusunmezsiniz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-5B433DA15 -- 28 Haziran 2024; 20:11:28 > -
Bence bu fiyata yetkiliden bulduysanız düşünmeden yaptırın. Çoğu özel servisin birkaç ay öncesinin fiyatına denk geliyor. Enteresan bir fiyat tarih itibariyle. Yalnız işlem kapsamını sorun, eksik birşey olmasın.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 28 Haziran 2024; 20:22:16 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Zirvalamışlar hocam. 1.2'lerin triger değişimi zor bir işlem değil 1 saatlik iş. Hazir setleri satiliyor zaten.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 28 Haziran 2024; 20:32:38 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kayışın motor içinde çalışmasının hiçbir mantıklı yanı yok. Triger Kayış dışarda dönse hem işçiliği kolay hemde 150.000km dayanıyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Maalesef güvenemezsin trigere. Ben bu şekilde yaşayamam mesela. 60bin km'den önce motor yiyen adamlar var 2021 modellerde triger yüzünden. Kullanıma baglı ne yaşatır bilinmez. Ama 50binde bir değişirse bir sorun çıkmaz gibi duruyor bu da maximum güvenlik ama maliyetli. Araba işi sürpriz herşey olabilir ama biz eşşegimizi sağlam kazıga bağlayalım da.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tercih meselesi hocam. Piyasada bu motor cok var. 2016'dan beridir satiliyor ve 200binin ustunde de araclar var. Cok korkulacak bir sey yok. Yag cok onemli. Adam 2 yil garanti bitince disarda herhangi bir 5-30 veya 0-30 yag koyup kayis kopunca agliyorsa biraz da musteride kabahati aramak lazim. Ama keske yagsiz kuru kayis olsaymis da cektirmeselermis bize.
Bu motorun disinda yagli kayis benim bildigim ford 1.0 ecoboost ve 2.0 dizel(binek ve ticari serileri) var. Onlarda da kayis kopunca sorun yasayan kisiler var ama kaos cikaracak kadar cok sayida sikayet yok.
-
Servisin hangi yağı kullandığını nasıl anlarız ? Hepsi önerilen uygun yağı kullanıyordur umarım. 5w30 dışında bir bilgi yazmıyor bakımda
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam ben bulundugum yerde servis secerken sormustum nasil yag kullaniyorsunuz diye. Bir bayi acik yag kullandiklarini soylemisti. Diger bayi kapali 4lt lik yag kullandiklarini soylemisti. 2.sini tercih ettim. Ilk sordugum bayi sonrasinda bayiligini kaybetti. Ama direkt baktin mi kutuya ne koyuyorlar diye dersen bakmadim artik kanlarina kalmis diyorum. Eskisi gibi bayileri basi bos birakmiyorlar diye dusunuyorum cunku bu motorlarda ilk basta 0-30 konuluyormus sonra bilgi gitmis su 5-30 yag kullanilacak diye peugeot forumunda gormustum. PSA denetliyor olabilir. Hangi yag konuluyor gorebilir miyim diye sorabilirsiniz bence.
-
Ankara opalda yaptırdım, eski servislerden çankayadaki tek servis zaten. Herhalde uygunu koymuşlardır :))
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bir sonraki bakimda bu triger kayisi yuzunden motor yag seciyormus siz hangi yagi koyuyorsunuz gorebilir miyim diye sorun. Tuketici olarak da bilincli olup sorgulamak gerekli.
-
Üstteki arkadaş peugeot güzelleyicisi sürekli 1.2 motor güzeller. Kayış üreticisi hala daico, zaten kayıştan zincire de geçmediler. Kızgın yağın içindeki kayış yıpranırken(bunun için kopmasına gerek yok) küçük parçalar yağ filtresini de tıkıyor motorun içinde de kılcallara girip performansı düşürüyor. Bunların testi yok araba erken ölüyor. 130 la araba kullanamayacaksan neden araba oluyorsun oldu olcak omuzlarda taşıyalım psa araçları.
-
Adam buji sormuş gelmiş Toyota övüyorlar ya. Daha bugün caponcunun önünden geçtim, önünde 30 tane direksiyonu arızalı corolla vardı. Baydı sizin bu sorunsuz muhabbetiniz ha. Dönen sürtünen herşey arıza yapar.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
2) Yağ değişimlerinde karteri söktürüp oil pickup borusundaki meşi temizletmek; meşte çok fazla kayış parçası olmadığına emin olmak. (Kayışın hızlı yıprandığını gösterir).
Bu yazdığın o kadar kolay değil yalnız. Saç karter, eğilme bükülme çok yapar. Söktükten sonra komple değiştirmek zorunda kalırsın. Ayrıca söktün, silikon sürdün bunun bir de kuruma süresi var. Bayi olsun, sanayi olsun bu işe her usta girmek istemeyebilir. Elinde yedek karter olması lazım ayrıca silikon süresi boyunca aracı park edebileceğin atölyende yerin. Tabi bir de bunun işcilik süresi ve parası da var unutmamak lazım.
-
Konu sahibi olarak ben sattım gitti :)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X