Şimdi Ara

Fakir Tarafından Dolandırıldım (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
1
Favori
7.493
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • eylül naz E kullanıcısına yanıt
    Eylül hanım öncelikle geçmiş olsun nahoş bir durum yaşamışsınız.Şimdi şöyle ki ürünü nereden aldığınıza bağlı olarak 7-15-20 vb. süreler içerisinde "Koşulsuz İade" şartları bulunmakta.Ancak bu şartlar kapıdan satışlar ve internet üzerinden yapılan satışlarda geçerli.Ancak 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun bizi bu gibi durumlar karşısında korumaktadır.Malınız ayıplı ürün statüsündedir ve aşağıdaki kanun maddesinde bu durumda yapılması herekneler ve haklar açıkça belirtilmiştir.Lütfen inceleyiniz.Ek olarak kesinlikle servis tarafından bu ayıbı gösterir nitelikte(örneğin geldiklerinde tutacakları tutanağa sıkıntı olan durumu yazdırın) bir belgeyi de şikayetinize ekleyerek ikamet adresinizdeki illerde vali,ilçelerde kaymakamlıklar tarafından idare edilen TÜKETİCİ HAKEM HEYETİNE en kısa sürede başvurun.Netice kesinlikle sizin lehinize olacak diye birşey yoktur bilirkişi gelir yerinde inceler(çamaşır makinesini taşıması zahmetli olduğundan ötürü)raporunu yazar hakem heyetine verir yada size verir siz iletirsiniz sonra sonuca göre eğer red olursa TÜKETİCİ MAHKEMELERİNE ilçelerde bildiğim kadarıyla Asliye hukuk mahkemelerine yanlış da olabilir hiçbir ücret ödemeden başvurabilirsiniz.Ayrıca bosh un çağrı merkezine baskı kurup işi mahkemeye götüreceğinizi sürekli iletin,mailler atın şikayet sitelerinde ticketlar açın.Mücadele ederseniz er geç hakkınızı alacağınızdan hiç şüpheniz olmasın.


    Tüketicinin Korunması ve Aydınlatılması
    Ayıplı Mal

    Madde 4-) (Değişik 06.03.2003 tarih ve 4822 Sayılı Kanun Madde 4) Ambalajında, etiketinde,
    tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilânlarında yer alan veya satıcı tarafından
    bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen
    niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan
    beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren
    mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir.

    Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür.
    Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle
    değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onanm isteme haklarına sahiptir.
    Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Tüketici bu seçimlik
    haklarından biri ile birlikte ayıplı malın neden olduğu ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya
    kullanımdaki diğer mallarda zarara neden olan hallerde imalatçı-üreticiden tazminat isteme hakkına
    da sahiptir.
    İmalatçı-üretici, satıcı, bayi, acente, ithalatçı ve 10 uncu maddenin beşinci fıkrasına göre kredi
    veren ayıplı maldan ve tüketicinin bu maddede yer alan seçimlik haklarından dolayı müteselsilen
    sorumludur. Ayıplı malın neden olduğu zarardan dolayı birden fazla kimse sorumlu olduğu takdirde
    bunlar müteselsilen sorumludurlar. Satılan malın ayıplı olduğunun bilinmemesi bu sorumluluğu
    ortadan kaldırmaz.

    Bu madde ile ayıba karşı sorumlu tutulanlar, ayıba karşı daha uzun bir süre ile sorumluluk
    üstlenmemişlerse, ayıplı maldan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile malın
    tüketiciye teslimi tarihinden itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir. Bu süre konut ve tatil amaçlı
    taşınmaz mallarda beş yıldır. Ayıplı malın neden olduğu her türlü zararlardan dolayı yapılacak
    talepler ise üç yıllık zamanaşımına tabidir. Bu talepler zarara sebep olan malın piyasaya sürüldüğü
    günden başlayarak on yıl sonra ortadan kalkar. Ancak, satılan malın ayıbı, tüketiciden satıcının ağır
    kusuru veya hile ile gizlenmişse zamanaşımı süresinden yararlanılamaz

    Ayıplı malın neden olduğu zararlardan sorumluluğa ilişkin hükümler dışında, ayıplı olduğu bilinerek
    satın alınan mallar hakkında yukarıdaki hükümler uygulanmaz.

    Satışa sunulacak ayıplı mal üzerine ya da ambalajına, imalatçı veya satıcı tarafından tüketicinin
    kolaylıkla okuyabileceği şekilde "özürlüdür" ibaresini içeren bir etiket konulması zorunludur.
    Yalnızca ayıplı mal satılan veya bir kat ya da reyon gibi bir bölümü sürekli olarak ayıplı mal satışına,
    tüketicinin bilebileceği şekilde tahsis edilmiş yerlerde bu etiketin konulma zorunluluğu yoktur. Malın
    ayıplı olduğu hususu, tüketiciye verilen fatura, fiş veya satış belgesi üzerinde gösterilir.
    Güvenli olmayan mallar, piyasaya özürlüdür etiketiyle dahi arz edilemez. Bu ürünlere, 4703 sayılı
    Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun hükümleri uygulanır.

    Bu hükümler, mal satışına ilişkin her türlü tüketici işleminde de uygulanır.





    Kanunun tamamı için;
    http://www.ibb.gov.tr/en-us/organization/birimler/zabitadb/documents/tuketici_koruma.pdf




  • öncelikle cevabınız için tşk ederim ben size tam olarak makinayı alım tarihi ve servisin geliş tarihini yazayım ona göre bana cevap yazarsanız sevinirim makinanın alış tarihi 16.07.2013 teknisyenin gelişi 12.08.2013 geliş nedeni makina çamaşırları yırtıyor teknisyen geldi kendisi evde bulunan yırtık çamaşırları görmesine rağmen bu delil sayılmaz bizim yapacağımız yıkama testinde görmemiz lazım dedi ve kendisi benim kendisine verdiğim tümü pamuklu beyaz vede sağlam olan çamaşırları kontröl edip fotoğraflarını çekti kendisi makinaya attı vede yıkama bitinceye kadar başında bekledi beraber kontrol ettik ve iki çamaşırda göz şeklinde delik görüldü ve bunu servis fişine not olarak yazdı bizde bu durum karşısında para iyadesi istedik onlar önce onarım yapalım dedi daha sonrada değişim dediler kabül etmeyince bize dönüşleri makinada herhangi bir sorun yoktur kulanılan ürünler kalitesizmiş denildi yapacakları bir şey yokmuş benim kullandığım hiç bir taneside kalitesiz ürün değildi piyasada bildiğimiz gayet kaliteli ürünlerdi vede en son perdemi yırtı bu durum karşısında benbu şikayetimden nasıl bir sonuç beklemeliyim vede bu ürünü 7 yıl garanti yaptırsam mı vede bilir kişilerin geleceğini yazmışsınız bunu tüketici hakaem heyeti olarak anladım onlarda gelse yıkama testimi yapıyorlar ona göremi rapor hazırlıyorlar yoksa evdeki bulunan yırtık çamaşırlara göremi nasıl oluyor son bir sorum daha olacak ben yazdığım dilekçede çamaşırlarımın zararınında karşılanmasını istemedim daha sonra istesem olurmu şimdiden yardımlarınız için tşk ederim ben dilekçemi tek 1 fiş ile yaptım çünkü makina daha 30 gününü doldurmamıştı .acaba bayi neden bundan bir sonuç alamazsınız dedi




  • eylül naz E kullanıcısına yanıt
    Eylül hanım kusura bakmayın biraz geç bir cevap olacak ama yoğunlukta görememişim sorunuzu.
    Anladığım kadarıyla ürünü 30 gün dolmadan sıkıntı çıkarmış.Bu koşulda ayıplı ürün kategorisinde işlem göreceksiniz.Yapmanız gereken servisin tutanağını dilekçenize eklemeniz ve sonucu takip etmeniz yönünde olacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sivri13

    Eylül hanım kusura bakmayın biraz geç bir cevap olacak ama yoğunlukta görememişim sorunuzu.
    Anladığım kadarıyla ürünü 30 gün dolmadan sıkıntı çıkarmış.Bu koşulda ayıplı ürün kategorisinde işlem göreceksiniz.Yapmanız gereken servisin tutanağını dilekçenize eklemeniz ve sonucu takip etmeniz yönünde olacaktır.

    bende cevapiçin tşk ederim ben almanyaya meil atmam sonucunda bana iki gün içersinde paramı geri iyade ettiler.
  • eylül naz E kullanıcısına yanıt
    Sizi tebrik ediyorum başka diyecek sözüm yok.Umarım tüm tüketiciler satıcıların bize mahküm olduğunu ve haklarını kullandıklarında istediklerini alacaklarını tam anlamıyla öğrenirler.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.