< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Falken AS210 Dört Mevsim Lastik (14. sayfa)
-
-
weatherproof rezaletinden sonra çoğu kişi güvenip almaz -
quote:
Orijinalden alıntı: metinTasci
weatherproof rezaletinden sonra çoğu kişi güvenip almazWeatherproof'a göre iyilestiremeler mevcut, alıp kullanam oldukça gerçek memnuniyet ortaya çıkacaktır.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: metinTasci
weatherproof rezaletinden sonra çoğu kişi güvenip almazBende lastikle ilgili şikayetleri okudum / gördüm ama ben ve çok yakın 2 arkadaşım aynı dönemde aldık hiçbir sıkıntı yaşamamıştık. Hatta bir arkadaşımız bir kaç kere adana ya gitmişti.
Bu sefer Nokian 4 mevsim almama sebebim tamamen pahalı olması idi.
Ancak Tekrar ediyorum falken beni şaşırttı.
Nokian dan pahalı olmadığı sürece falken almaya devam ederim sanırım. (Şimdilik düşüncem bu ama yine eklemek isterim 2. Sezonu görmek lazım)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Carsever
Falken AS210a alternatif olarak Nokian'in yeni dort mevsim lastiğini de düşünebilirsiniz;
Nokian SeasonProofAynen ancak bu fiyatlarla zor. Weatherproofları alırken 225-45-18 ölçüsü 500 TL idi tanesi, adamlar hem "premium" lastik fiyatlarına çektiler, hem de kur vesaire yüzünden iyice saçmaladı. 1.200-1.300 TL bandında hala Weatherproof'ları satıyorlar. SP'ler de bu fiyatlarda olacak sanıyorum ki, Falken bu noktada (uzun dönem kullanım deneyimlerini henüz bilmemekle beraber) daha bi fiyat-performans lastiği gibi duruyor. Tabi kısa vadede odunlaşacak mı, özelliklerini yitirecek mi göreceğiz.
Çünkü Nokian'lar çabuk yıpranmasına rağmen 3.senede hala deli gibi tutuyorlardı aracımda. Yazın ne bir saçmalama kendini salma, kışın ne bir patinaja düşme, saçma sapan yerlerde kayma eğilimi falan...
Haaa ancak Seasonproof'larda belli ki hamur sertleşmiş, çünkü A olan ıslak verisi B'ye düşmüş.
Adamlar bu arada çok dert çekmişler herhalde ki, sunumlarında devamlı olarak "durability"den bahsediyorlardı. WP'ye göre %25 daha dayanıklı deyip duruyorlardı her yerde. Bir de yine üzerine basa basa "artık 40 derece sıcaklığa bile dayanıklı" demişler Bu sefer alınır kıvama gelmiş belli ki ama bu fiyatlarla değil.
-
Forumdaki en eski kullanıcısı sanırım benim AS210'ların, 3. kış bitmek üzere. Odunlaşma vs. de olmadı, neredeyse ilk günkü gibi... -
Bende SeasonProof alma konusunda tereddütte kalanlardanım.
Hem fiyatlı bir lastik hemde hiçbir yerde ne kullanıcı deneyimi ne testi hiçbir şeyi yok.
Ayrıca bir arkadaşımın Weatherproof ilk çıktığında alanlardan, diş dökülmesi gibi sorunlar yoktu.
Sonradan gelen lastiklerde bu sorun var sanırım, bu konuda şikayetler azımsanamayacak kadar çok.
-
quote:
Orijinalden alıntı: ademtari
Forumdaki en eski kullanıcısı sanırım benim AS210'ların, 3. kış bitmek üzere. Odunlaşma vs. de olmadı, neredeyse ilk günkü gibi...Odunlaşma olmadıysa süper. Bu tip lastiklerin böyle bir dezavantajı olabiliyor, ucuz oluyor, 2 senede özellikler gidiyor falan, en uyuz olduğum olay. Kaldı ki Continental falan gibi "premium" markalarda bile bunu yaşayan var.
-
quote:
Orijinalden alıntı: OrmanciOdunlaşma olmadıysa süper. Bu tip lastiklerin böyle bir dezavantajı olabiliyor, ucuz oluyor, 2 senede özellikler gidiyor falan, en uyuz olduğum olay. Kaldı ki Continental falan gibi "premium" markalarda bile bunu yaşayan var.
Alıntıları GösterBu odunlasma olayı yasamadigim ender lastiklerden biri de Bf Goodrich Urban Terraindi. 55-60bin km kullandım hâlâ performansı iyiydi. İlginç bi lastikti. Sonra bir daha stokta bulamadım, yoksa Falken AS210 yerine onu tercih edecektim yine.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Tozlu kirli asfaltta sert frenlemede sağ taraf kızaklayıp abs devreye giriyor. Bana göre çok sert değil ama bilemedim. Belki asfaltın durumundan da olabilir. Yağmurda bu kadar kayma yapmıyor sanki
-
Yazlık performansı nasıl arkadaşlar. 185 60 15 ebatı düşünüyorum. Eniştem için düşündüm, ben normaldr eskişehirde yaz kış ayrı kullanıyorum ama bursa için 4 mevsim onlara iyi olacaktır.
Bu sene pandemiden dolayı dışarı çıkamadılar ama pandemi olmasaydı kışın da anormal kar yağışı olmadığı sürece dışarı çıkarlardı. Ben de riske girmemeleri için 4 mevsim onlaea gider diye karar verdim.
Fakat ben kendi aracında ug8 ve ug9 lar ilr sıcak havada proglem yaşadığım için 4 mevsim de de yazın lastik kaşar peynir gibi yumuşayıp asfaltta geziniyor mu merak ettim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
2 yaz geçirdim bu lastiklerle. Aracımda çeki demiri var ve bu yaz yarım tonluk tekne çektim. Defalarca denize indirip çıkardım. Herhangi bir sorun yaşamadım... -
Nokian weatherproof dan sonra, nokian ın 1200 tl civarında fiyatının olmasından ve yanak da çatlak dişlere dökülmeden dolayı araştırmalar Sonucu bende falken as 210 aldım. 205 55 17 600 tl. Fiyat gayet makul yarı yarıya. Şimdilik yağışlı hava ve kuru havada gayet güzel performansı. Karda deneme fırsatım olmadı şimdilik. Bu arada yanakta çatlak da olsa dişlerin kenarında aşınma da olsa 2017 tarihli nokian weatherproof lastiğin kar ve yağmurlu havada inanılmaz bir performansı vardı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: ^^albatros^^Nokian weatherproof dan sonra, nokian ın 1200 tl civarında fiyatının olmasından ve yanak da çatlak dişlere dökülmeden dolayı araştırmalar Sonucu bende falken as 210 aldım. 205 55 17 600 tl. Fiyat gayet makul yarı yarıya. Şimdilik yağışlı hava ve kuru havada gayet güzel performansı. Karda deneme fırsatım olmadı şimdilik. Bu arada yanakta çatlak da olsa dişlerin kenarında aşınma da olsa 2017 tarihli nokian weatherproof lastiğin kar ve yağmurlu havada inanılmaz bir performansı vardı.
WP'ciler AS210'a geçiyoruz paso, cins ölçülerdeki mükemmel fiyatlamalardan dolayı :)
Ben de bir takım WP söküp AS210 aldım, 4-6mm diş var hala, aynen dediğiniz gibi, kenarlardaki dişlerin aşınmış olmasına rağmen yağmurda, kışın falan acayip memnun kaldım, bir defa ABS girmedi, bir defa patinaja düşmedi yaklaşık 200 beygir araba...
-
Öncelikle deneyimlerini paylaşarak yardımcı olan herkese teşekkür ederim.
Ekim 2018'de 2011 Kia Rio aracıma Falken Eurowinter HS01 alarak Falken ile tanışmıştım. Bu aracım ve üzerindeki lastikleri halen daha kullanıyorum ve oldukça memnunum. Özellikle bu kış Sakarya güzel kar aldı ve biz de kışlık lastiklerimiz sayesinde bunun tadını çok güzel çıkardık. İlk başlardaki acabalar arabanın ve lastiklerin sınırını bilerek yerini emniyete bıraktı ve ben şunu anladım bu lastikle gidilemeyecek yer sayısı oldukça az. 2019 Aralıkta oldukça yoğun kar yağışı altında Kartalkaya'ya çıkıp indim ve en ufak sorun yaşamadım. 2021 Ocak'ta Kartepe'ye (Kirazlıyayla) buz üzerinde çıktım; arabadan indiğimde yol buz olduğundan ayakta durmakta güçlük çektim, sonrasında rahatlıkla aşağı inebildim. Tabi ki ara ara patinaja düşüyor ama gitmekten vazgeçmiyor. Aynı lastik 4 çeker bir araç ile yine çoğu yere hiç sıkıntısız girer çıkar.
Bana göre bu veya diğer lastikler ne olursa olsun tamamen sizin kullanımınıza bağlıdır. Benim kullandığım araçta ve kullanım stilimde aldığım en iyi sonucu aynı marka ve modellerde size uygun olmayabilir. Burada fiyat/performans dengesini ayarlama arayışındayız ve bu firmaların hiçbirisi bize ait değil.
Sonrasında bu başlık ile tanıştım ve bir sonraki lastiklerin AS210 olması gerektiğine karar verdim. Çünkü sök-tak, lastik taşı-sakla işleri artık zor gelmeye başladı. Ancak Kia Rio aracımda bulunan yazlık Dunlop, kışlık Falken lastikler çok iyi durumda.
Bu arada Şubat 2021'de ise ikinci bir araç olarak 2007 Model Skoda Fabia 1.4 TDI satın aldım. Üzerinde Good Year Eagle Sport (Evlerden ırak) lastikler vardı. Hafif yağışlı bir sabah trafik ışıklarında durmak üzere 30 km/h ile yaklaşırken ABS devreye girdi. Farklı bir günde bir kavşakta yine aynı hız civarında yavaşlarken ABS devreye girince sanayinin yolunu tuttum. Öncelikle lastikleri kontrol ettirdim, aracı aldığım arkadaş bu lastiklerle 5000 km civarı yol yaptığını söylemişti. Good Year incelemeye gönderelim deyince eve koşup Kia Rionun yazlık lastiklerini Fabia'ya takarak garantiye gönderdim ve olumsuz sonuçlandı ve ben arabada bir sıkıntı mı var diyerek ABS ve fren tertibatı ile ilgili ne varsa kontrol ettirdim ancak bir sorun bulunamadı.
Lastikler incelemeden gelince lastikçimin yolunu tuttum. Sağolsun Eagle Sportları bana göre güzel bir rakama aldı ve Falken AS210'ları taktık. Sonrasında birlikte uzun bir teste çıktık. Havanın da yağışlı olmasını fırsat bilip aracı oldukça zorladık. Sırasıyla hem o hem ben kullandım ve ıslak zemin performansından memnun kaldım.
Araya hafta sonu girince cumartesi günü aracı çok az da olsa karda (25 Mart'ta yağan kardan kalanlar) deneme imkanım oldu ve bu lastikler de güvenimi kazandı. Yaklaşık 100 kilometre dağ-taş, dere-tepe (150 metre 30 cm suyun içinden geçtim) ve son olarak 50 km düz asfaltta yol yaptım. Eagle Sportlara göre oldukça sessiz olduğunu söyleyebilirim ancak Dunlop'tan sessiz diyemem (Zaten böyle bir beklentim de yok). Çok yüksek hızlara çıkmadım 120km/h geçmedim, kesinlikle güvensizlik ve konforsuzluk hissetmedim.
Ben genelin aksine bu lastikleri havaların ısınmaya başlayacağı zamanlarda değiştirdim. Bunun nedeni lastikçimin Eagle Sportları almayı kabul etmesiydi. Süreci herkesin aksine tersten paylaşacağım. Yılda ortalama 20.000 yaptığım icin çok çeşitli yollar ve yerlerde araç kullanma imkanım oluyor (Ağustos ayında havanın 5 derece olduğu dağ geçitleri gibi). Elimden geldiğince de lastiklerin durumunu ve olumlu-olumsuz tecrübelerimi paylaşacağım.
Yazı biraz uzun oldu kusura bakmayın. Herkese güvenli sürüşler dilerim.
-
Nokian Seasonproof aldım. Ölçüler 185/65/15 88h
Önümüzdeki ay muayeneye gireceğim için ve kurda fırlayınca aceleyle almış bulundum.
Haftaya aracın rotları ve amortisör takozları değişecek, bunun etkisinden midir bilmiyorum fakat şuan için memnun değilim.
Aracın üzerinde 2015 yılında aldığım ve 6 yıldır 80bin km kullandığım CrossClimate 185/65/15 92V lastikler vardı.
Son 30 bindir nasılsa değişeceğim diye ön arka yaptırmadığım için önler ciddi aşınmıştı.
Yeni lastiğe geçince hep hissedilir bir yumuşaklık olurdu fakat Nokian'larda olmadı.
Park esnasında direksiyon hafifledi ve çukurlardan geçerken takırdamak yerine lok lok diye tok bir tepki geliyor.
Bunun haricinde ıslak zemin frenaj mükemmel, araç hiç ABS düşmüyor. (Hava sıcaklığı 3-4 derece)
Michelin 'lerde diş kalmadığı için ıslak zeminde ani fren yapamıyordum, temkinli kullanıyordum.
Fakat viraj konusunda Nokianlar tatmin edici değil, kaldı ki 80 binde lastiklerden daha zayıf olması beni üzdü.
Biraz da buna emin olmamak ile beraber araç çok yatıyor ondan kayıyor diye düşünüyorum. (CC ler xl ve V serisiydi)
En çok rahatsız eden de lastik uğultusu çok fazla ve hız arttıkça artıyor.
Rotlar yapıldıktan sonra aynı sorun devam ederse ikinci elde çok zarar etmiyeceksem elden çıkarmayı düşünüyorum.
Ucuza alsam uygun yollu lastik derdim fakat bu fiyata bu uğultu konusu çok canımı sıktı.
-
Nokian 4 mevsim ülkemizin yaz sıcaklığı ve yol asfalt durumu p hamura göre değil
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Bu yeni modeli seasonproof... Bahsettiğiniz durum weatherprooflar için geçerliydi.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Evet doğru pardon 😁
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Yok yav ne demek 😃 tabi adamlar parçalanma sorununu çözmek için bariz biçimde sertleştirmişler tahminimce.
Bu arada sp'leri takan arkadaş tutuş olarak ilk km'lerde dikkatli olmanız gerek. Hemen tutuş beklemeyin, lastiğin üzerinde koruyucu kaplama var unutmayın.
Uğultu işi ilginçmiş..
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X