Riken kötü bir lastik değil, belirttiğim gibi Michelin Sırbistan fabrikasında üretilen, Michelin alt markası Michelin'in (düzelttim) Kormoranı gibi...bir alt segment lastikler... tabiki A+ bir lastikle karşılaştırılmaz ucuz alternatif sonuçta... aracında performans aramayan düz gidip gelen adam için başından aşar 25 yılım sektörde geçti... bana bilmediğin konuda bilgi verme diyorsun .... sakin :) paran çoksa sen en kalitelisinden devam... < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi infinite -- 8 Haziran 2022; 11:54:47 > |
Falken Ziex Z310 Ecorun vs Goodyear Efficent Grip Performance (2. sayfa)



-
-
conti'nin bi alt segmenti "barum" değilmiydi ya hocam? kormoran'damı conti'nin miş?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
çok bilen çok yanılır...Haklısın
Kormoran Michelin olacaktı...
-
buda Conti grup
-
Daha önceki aracımda 3 yıl riken kullanmış biri olarak tavsiyem; riken'i uzak durulması gereken lastik sırasında 1. sıraya koymanız olur hocam. İlk yaz yine idare edilebiliyor ama ikinci yazdan sonra jant lastiği söküp at arabası tekeri taksanız daha rahat edersiniz.
-
eyvah eyvah...
hangi serisi paylaşabilir misin ?
tecrübelerin varsa bizde nasiplenelim.
Kaç km kullanabildin? genel şikayetler neydi?
-
2005 scenic araçta 2 yıldır falken ecorun kullanıyorum. eski lastiklerden sonra çok sessiz gelmişti. yoğun yağmurlu havalarda yol tutuşu iyi. kar kış performansı çok düşük. hafiften ıslak havalarda özellikle bu günlerde yağan çamur nedeniyle güven vermedi. yükşek hızlı araç kullanan biri değilim. o yüzden test etmedim. genel olarak ben sorun yaşamadım.
geçen sene aynı modeli kardeşimin 5008i için aldık. onun da sıkıntı yaşadığını duymadım.
fiyat performans ürünüydü. şimdi durum nedir bilmem. daha doğrusu lastik ihtiyacım olmadığından fiyatların ne olduğunu bilmiyorum.
-
Tam olarak serisini bilmiyorum açıkçası lastikçi tanıdığım ucuz olduğu için tavsiye etti diye Clio 4 aracıma almıştım. 2018-2021 arası 3 yaz kullandım (yazlık kışlık 2 jant lastik setim vardı). Sanırım 205/45/r17 high performans bişey bişey diye geçiyordu.
İnce yanaklı olduğundan dolayı çok bi konfor beklemiyordum zaten ona hazırlıklıydım ama bi önceki lastikleri ile (continental 205/45/r17 bişey bişey) arasından dağlar kadar fark olacağını tahmin etmemiştim. Neyse dedim konfordan ödün vericez sonuçta ucuza sıfır lastik aldık dedim. Ama yol tutuş konusunda, frenleme konusunda, kalkış konusunda hiç memnun kalmayacağımı bilmiyordum açıkçası. Araç yolda en ufak bir nemi gördüğünde küçücük bi manevrayla mevlana pozisyonu alıp dönmeye başlıyordu. Frenleme konusunda artık psikopata bağlamıştım aniden biri önüme çıkarsa frene bastığımda durmazsa diye bazen elim el freninde gidiyordum arabada. Bayırlarda araç kaldırmayı hiç söylemiyorum bile 8-9 saniye patinaj çektirip kaldırabiliyorsam kaldırabiliyordum, kalkmazsa bayırı aşağı geri geri inip hızımı alarak tekrar çıkıyordum.
İlk sene söve sövede olsa bi şekilde alıştım lastiklere ancak sonraki yaz; park ederken kaldırıma değdi diye yanakta yırtılma mı dersiniz, ufak bi çukuru fark etmeyip üstünden geçtiğinde yanaklarda balon yapma mı dersiniz. Olabilecek tüm aksilikleri yaşadım sağ olsun riken sayesinde. Birde bu yırtılmalar, balonlar öyle tamirle de kurtulunmuyor maalesef her zaman. Lastikçi abimiz sağ olsun tamir etmeyi denerim ama tutma garantisi vermem asla der. O yüzden bir kere tamir ediliyor tutarsa tutuyor, tutmazsa yeni lastik almak zorunda kalıyorsunuz. Sonuç olarak lastiğin biri yine yanaktan yarıldı ve tamiri tutmadı. Takım bozulması diye gidip aynı lastikten almak zorunda kalmıştım söve söve.
Son olarak da 3 yılda toplasanız 19-20 bin km yol yaptım ve satarken su tahliye kanalları kaybolmuş, Formula 1 araç lastikleri gibi düz bi lastik ile satmıştım aracımı.
Diğer ebatları konusunda çok net bişey söyleyemem tatbikî ama riken markası hakkında bendeki genel ön izleme bu şekilde ve riken'i bir daha asla lastik seçenekleri arasına koymayı düşünmüyorum. Kimseye de tavsiye etmiyorum.
-
45 Yanak ve Türkiye... :) Riskli bir lastik grubu ve tatsız bir deneyim olmuş.
standart kullanım ve geniş lastikte kullanılabilir, ben genel olarak müşteri geri bildirimlerine önem veririm
55-60-65 yanaklarda olumsuz geri bildirim almadım... ancak 30-35-40 yanak denildiği anda aklıma delik deşik yollar ve yarılan yırtılan lastikler gözümün önüne geliyor.
geçmiş olsun.
-
Merhaba, peki 225/45/17 lastiklerde öneriniz ne olur?
Şimdiki aracımda Cinturato var, dişleri iyi gibi ama üretimleri 3 adedi 2018, 1 adedi 2021.
Önceliğim sessizlik ve yakıt tüketimi. Yol tutuş orta seviye de olabilir
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Sessizlik ve tüketim için en iyi yuvarlanma direncine bakalım
öncelik ise Michelin, 17 Jant ve 45 yanakta tane 1500tl seviyesi Haziran 2022 için..
Michelin Pilot Sport 5 225/45 R17 94Y XL
ve 2.seçenek olarak 1200-1300tl seviyesi
Continental 225/45 R17 91Y PremiumContact 6 FR
-
Tekrar merhaba, önerdiğiniz lastiklerin gürültü seviyeleri 71db ve 72db. Pirelli Cinturato’lar 68db idi. Yanlış mıyım?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Kupondu indirimdi vs derken world puanlarla da birlikte tanesi 750₺ den Falken aldım. Goodyear 1070₺ gibi bir fiyata geliyordu. Açıkçası lastik başı 320₺ fark ödemek istemedim. Yarın gelecek araca takınca ilk mesajı editlerim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sánchez -- 8 Haziran 2022; 23:38:21 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Egp 1 4 kanallı 1 takım eskittim ben.. Yumuşak sessiz güzel lastikti özellikle ıslak zemin performansı çok başarılı geliyordu bana. O zaman sık uzun yol yapıyordum viraj performansını test edebiliyordum güven veriyordu. Yanaklarından şikayetçi olanlar vardı yumuşak diye ama ben bir sorun yaşamadım. Kaldırım vs az bi sürtmeye sıkıntı çıkartır diyenler olmuştu.
Şimdi de falken kullanıyorum eskisi gibi uzun yol yapıp limitleri zorlamıyorum ama bununda ıslak zemini sessizliği iyi. İlk zamanlar en ufak taş toz herşeyi davlumbaza atması olumsuzluktu bence, sonradan kesti ama.
Falken daha yeni 2-3 sezon sonra ne olacak ona bakmak lazım tabi.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben geçen yıl mayıs ayında yanaktan yarılan tek lastik sebebiyle takım değiştirdim. (serisi devam etmeyen bir marka/modeldi)
Falken Ziex ZX310 ve Continental CPC6 arasında kararsız kaldım ve o gün lastik başı arada 100 tl fark vardı.
Falken aldım, kullanıyorum. Genel olarak problem yaşamadım diyebilirim ama yakıt tüketim farkı ile contiye vermediğim farkı benden çıkardı sanırım. ve daha 3 yaz kullanacağım bu lastiği.. Üstelik belki psikolojiktir ama Continental kullanırken olduğum kadar rahat hissedemiyorum kendimi viraj, frenleme vb durumlarda. (Araç focus MK3 MCA)
Güncel olarak fiyatlar nasıl bilmiyorum bakmadım, ama çılgın bir fark yoksa tavsiyem Continental olur. Her yönden mükemmel bir lastik değil ama zirveyi temsil eden optimum kalitede lastikler arasında.
Edit: Mesajı gönderdikten sonra hızlıca bir fiyat kontrolü yaptım. Conti ile Falken arasında takımda 800tl civarı fark var sanırım. (tek lastikte 200 lira fiyat farkı gördüm akakçe'de.) Yerinde olsam, bütçe müsaitse aradaki 800tl farkı öderdim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi prok -- 9 Haziran 2022; 9:34:43 >
-
Hocam kod kupon bonus derken falken takımı 3k ya mal ettim. Peşin fiyatına da 6 taksit yaptım. Conti tanesi 1100 tl den düşüğe gelmiyordu. Aradaki fark bu devirde benim için fazla geldi. İnşallah bir sonraki takıma artık
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X