Şimdi Ara

Fan Açınca Rolanti Düşüyor ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
15
Cevap
0
Favori
31.544
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Fan Açınca Rolanti Düşüyor ?
    Arkadaşlar araba rolantide çalışır durumda iken fan açınca birden rolanti 500 devrie kadar düşüp tekrar yavaş yavaş700 devirlere kadar çıkıyor normal deviri 1000, bu arada kalorifer açıkken sinyali yaktığımda sinyal yanıp sönme zmanına paralel olarak kalorifer motorunda dalgalanma oluyor, yada arka sisleri yaktığımda kalorifer motor çalışma devri hafif düşüyor, ayrıca sinyali yaktığımda tepe lambası ve kadranda ki bazı uyarı lambalarını hafif dalgalanmasına sebep oluyor, buzmana kadar edindiğim bilgiye göre bu sorun şarj dinamosunda ki bir aksmadan kaynaklanırmış. Bu arada aküm 1 yıllık şarj lambasında sorun yok, bir de marşa basmadan önce kontağı açtığımda akü lambası yanıyor anacak marşa basınca sönüyor bu normalmi hiç dikkat etmemiştim.

    teşekkür ederim.

    Şahin 1.6 ie







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Fan Açınca Rolanti Düşüyor: Nedenleri ve Çözümleri

    Birçok araç sahibi, fan açıldığında motor rolantisinin düştüğünü fark etmiştir. Bu durum, özellikle "tofaş fan açınca rolanti düşmesi" veya "kaloriferi açınca rolanti düşüyor" gibi belirtilerle kendini gösterir.

    Nedenleri

    Fan açınca rolanti düşmesinin çeşitli nedenleri olabilir:

    • Elektriksel Sorunlar: Fanın çalışması için gereken elektrik gücünde bir düşüş, rolanti hızında bir azalmaya neden olabilir.
    • Hava Akış Sensörü Arızası: Hava akış sensörü, motora giren hava miktarını ölçer. Arızalı bir sensör, hava akışının yanlış okunmasına neden olarak rolanti hızında dalgalanmalara yol açabilir.
    • Rölanti Hız Sensörü Arızası: Rölanti hız sensörü, motorun rölanti hızını düzenler. Arızalı bir sensör, rolanti hızının düşmesine veya dalgalanmasına neden olabilir.
    • Vakum Kaçakları: Motora bağlı vakum hortumlarında bir kaçak, motorun doğru şekilde çalışmasını önleyebilir ve rolanti sorunlarına yol açabilir.
    • Yakıt Sistemi Sorunları: Yakıt pompası, yakıt filtresi veya yakıt enjektörlerindeki sorunlar, motorun düzgün yakıt almasını engelleyebilir ve rolanti hızında bir azalmaya neden olabilir.

    Çözümleri

    Fan açınca rolanti düşmesi sorununu çözmek için şu adımları atabilirsiniz:

    • Elektrik Sistemini Kontrol Et: Fanın çalışması için gereken kabloları ve konektörleri kontrol et. Gerekirse onar veya değiştir.
    • Hava Akış Sensörünü Temizle veya Değiştir: Hava akış sensörünü çıkar ve temizle. Gerekirse sensörü değiştir.
    • Rölanti Hız Sensörünü Kontrol Et: Rölanti hız sensörünün bağlantılarını kontrol et ve gerekirse sensörü değiştir.
    • Vakum Kaçaklarını Kontrol Et: Motorun vakum hortumlarını kontrol et ve kaçak olup olmadığını kontrol et. Kaçakları onarmak için uygun hortumları veya kelepçeleri kullan.
    • Yakıt Sistemini Kontrol Et: Yakıt pompası, yakıt filtresi ve yakıt enjektörlerini kontrol et. Gerekirse arızalı parçaları değiştir.

    Rolanti hızındaki düşme sorunu devam ediyorsa veya yukarıdaki çözümleri uygulayamayacak kadar karmaşıksa, profesyonel bir tamirciye danışmanı önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Hepsi normal,hepsi tofaşlarda olan durumlar.Aksi bi durum yok rahat olabilirsiniz
  • bendede aynı durum var

    bırak kaloriferi sinyal verdiğimde bile saatin ışığı dalgalanıyor yani

    tofaşların kabloları zayıf olduğu için oluyor dediler hep
  • Aslında biryerde okumuştum kablo güçlendirme diye ama ?
  • normal falan değil kardeşim.elektrik düzeni eskimiştir akü zayıflamıştır vs. tam bir bilgim yok ama bu söylediklerin normal değil.
  • eğer tam bir bilginiz yoksa bu normal

    adamlar far rölesi bile koymamışlar

    farlar zar zor çalışıyor yasnmıyor

    tesisaty kaldırmıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: samican

    normal falan değil kardeşim.elektrik düzeni eskimiştir akü zayıflamıştır vs. tam bir bilgim yok ama bu söylediklerin normal değil.

    Tesisat kabloalrı ince çözümü yok,çözüm sıfırdan tesisat



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi elk_35 -- 7 Ocak 2012; 11:27:19 >
  • akü lambası normal fakat fan açınca rolanti düşmesi normal değil. diğer dediklerin konusunda bir şey diyemeyeceğim.

    88 doğan 1.6
  • arkadaslar bu durum bendede var far acınca sıs acınca rolentı dusuyo sılecek calısmakta zorlanıyo tesısat acınca bass vurunca far kapanıyo
    bunların hepsının tek sebebı tesısat aracın elektırık aksamının yaslı zayıf olması bu okadar normal bısey deıl tofaslarda elektırk kablosu sag kabı koltuk altının yanından gıder aracınız elektırık kacagı yapıp yanarsa keske yaptırsaydım demeyın oyuzden arkadasalr onemsencek bır konu bende de var yapamadım bı zaman ıcınde yaptırıcam sızede solıcegım normal deıl yaptırın

    ..abartmaya gerek yok demeyın kablolar oksıtlenıp kacak oldugunda tehlıke buyuyo basıma geldı suan ugrasıyorum dıkkat !
  • Mesela fan açınca rölantinin düşmesini,fan açılınca aşırı bi hava sirkülasyonu olmasına bağlıyorlar.Çözümü de resimdeki gibi bulmuşlar,bi boru vasıtasıyla farın arkasına uzatmak ama verimli mi bilmiyorum denemedim; (resim sahibinden.com dan alıntıdır)

     Fan Açınca Rolanti Düşüyor ?

    Göstergedeki lambaların kısılması hakkında fikrim yok,ayrıca bi şase kablosu çekmek belki iş görebilir.Bende ayrıca şase kablosu çekilik fakat sinyal verdiğimde hararet ibresi ufak hareketlerle sinyale paralel olarak oynuyor ve benzin uyarı lambası kısılıp tekrar canlanıyor.Bunun çözümünü bilmiyorum.
    Kalorifer motorunun rölantiye etkisini sizden duydum,ama şöyle bişey var gaza basınca daha bi kuvvetli çalışıyo motor,rölantide daha ağır onun da çözümünü bilmiyorum.
    Varsa çözümü olan anlatsın bilgim bu kadar,gene diyorum bi tofaşa göre normal şeyler.Çoğu kişi aynı sorunlardan muzdarip ama zamanla oluşan bi durum mu yoksa araç eskidikçe mi ortaya çıkıyor daha tecrübeli arkadaşlar cevaplayabilir bunu.Kendi eklemelerinizle bişeyler düzelebilir diye tahmin ediyorum.Çözümü varsa ben de dinlemek isterim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi elk_35 -- 16 Ocak 2012; 21:11:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: [ QzMéN ]

    Mesela fan açınca rölantinin düşmesini,fan açılınca aşırı bi hava sirkülasyonu olmasına bağlıyorlar.Çözümü de resimdeki gibi bulmuşlar,bi boru vasıtasıyla farın arkasına uzatmak ama verimli mi bilmiyorum denemedim; (resim sahibinden.com dan alıntıdır)

     Fan Açınca Rolanti Düşüyor ?

    Göstergedeki lambaların kısılması hakkında fikrim yok,ayrıca bi şase kablosu çekmek belki iş görebilir.Bende ayrıca şase kablosu çekilik fakat sinyal verdiğimde hararet ibresi ufak hareketlerle sinyale paralel olarak oynuyor ve benzin uyarı lambası kısılıp tekrar canlanıyor.Bunun çözümünü bilmiyorum.
    Kalorifer motorunun rölantiye etkisini sizden duydum,ama şöyle bişey var gaza basınca daha bi kuvvetli çalışıyo motor,rölantide daha ağır onun da çözümünü bilmiyorum.
    Varsa çözümü olan anlatsın bilgim bu kadar,gene diyorum bi tofaşa göre normal şeyler.Çoğu kişi aynı sorunlardan muzdarip ama zamanla oluşan bi durum mu yoksa araç eskidikçe mi ortaya çıkıyor daha tecrübeli arkadaşlar cevaplayabilir bunu.Kendi eklemelerinizle bişeyler düzelebilir diye tahmin ediyorum.Çözümü varsa ben de dinlemek isterim.

    o resımdekını ben gormeden denedım aklıma geldı yaptım ne ıyı ne kotu hıc bırsey deısmıyo onun farın oraya sokmasının sebebı fazla hava almaması fazla hava aldıgı taktırde karburotore hava yogunlasınca ıstop eder ısteyen deneye bılır borunun ıcıne ufleyın araba ıstop etsın bukadar yanı benm tanıdıklarım şahın aldırlar pert parcalanmıs 0 dan herseyını yaptılar aklınıza ne gelırse bu tanıdıklarım sanayıcı adamlar hersey yaptılar ıc dosemeler koltuklar el yapımı dıkıs felan cok ugrasıldı ve onlarda ole bı rolantı dusmesı gerceklesmıyo var bunun bı acıklaması bı taktıgı yapılması gerekenı ama bulamadım elektırk aksamıını full deıstırsem pahalı kacar gıbı




  • 94 model doğan slx aracım var. bende de aynı durum oluyor. en ufak sinyalden, silecekten hatta otomatik cam düğmesine bastığımda bile rölanti de oynama oluyor. zaten usta bana rölanti devrinin bu yüzden 10 olduğunu söylemişti. normalde 7-8 felandır ama 7-8 yaparsak herhangi bir far veya kaloriferde araç stop eder demişti. bunun bir çözümü olduğunu düşünmüyorum. tamamen eski tip motor olduğundan dolayı bence.
  • mrtplvc M kullanıcısına yanıt
    bnm başımdan da geçti dedigin gibi sıkıntılar benzeri sorun şudur ki: akü lambası yanıyor kontagı basınsa sönüyor ya o normal olması gereken birsey ama diger aksamların arıza yapması arabaya orjinalinden hariç bi tesisat vs baglantı yapıldıgında bu sıkıntılar olabiliyor ve sahinlerin elektirik tesisatı zayıftır ondan da olab,ilir yada bi yerde şase yapıyrdur ama sıkıntı olmaz seni etkilemz şahin bu yapar yani
  • Normal denmiş ama benim şahinde bu sorunların hiç biri yok..
    akü lambasının araç çalışmadığında yanması zaten normal bir durum, akünün şarj olmadığını belirtir o lamba çalışmayan arabada şarj etmez haliyle.. çalışınca söner çünki şarj dinamosu dönmeye ve elektrik üretmeye başlar..
  • SweetHome kullanıcısına yanıt
    normal herşey bnce bunlardan sıkıntı dogmaz
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.