Şimdi Ara

FARKLI DİFERANSİYEL TAKTIRMAK

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
15.192
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaşlar bir şey öğrenmek istiyorum. örneğin benim bir aracım var ve arkadan itişli veya (çekişli), bunun diferansiyel dişli (tahvil) oranı 3.5 olsun. Ben bu araca 3.0 veya daha farklı oranlarda diferansiyel veya diferansiyel dişlisi taktırabilir miyim?
    faydası veya zararı ne olur??
    Teşekkur ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi azadvarol -- 21 Ağustos 2008; 19:28:37 >



  • yokmu kimse?? abiler, ablalar!!!
    değerli yarbay ve albaylar, teknik bilgi ve birikimini konuşturmak isteyen! bu işi ben bilirim, bu benden sorulur diyen, yok mu???



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi azadvarol -- 21 Ağustos 2008; 20:50:42 >
  • Bu konuda RqJnr arkadasımız yardımcı olabılır. Ama beklemek gerekır tam bır cevap almak ıcın
  • güüüzel en azından bi cevap geldi teşekkür ederim, paylaşım budur işte ve inşallah devamı gelir
  • Dıferansıyel oranları degıstırılebılmekte.

    Genellikle küçük motorlu taşıtlarda (2000 cc'nin altındaki ) diferansiyel dişli oranı büyük olduğundan , yüksek hızlardaki yakıt ekonomisi büyük motorlara göre daha düşük olur . Diferansiyel dişli oranının ( ayna mahruti oranı ) küçük olması arzu edilmesine rağmen yakıt ekonomisinin dışındaki birçok faktör dişli oranı seçimini etkiler. Otomatik transmisyonlu taşıtlarda küçük diferansiyel dişli oranı özellikle alçak hızlarda tork konvektöründeki kaymayı artıracağından yakıt ekonomisi kötüleşecektir. Sonuç olarak yüksek hızlarda yakıt ekonomisini artırmak için denenecek yöntemlerden biriside diferansiyel dişli oranını mümkün olduğunca küçültmektir


    ufak bı arama sonucunda su sekıl bı yazı buldum.
  • DİFERANSİYEL DİŞLİ ORANINI (SON DİŞLİ) DEĞİŞTİRMEK MÜMKÜNDÜR...
    DİŞLİ ORANI BÜYÜLTÜLÜRSE,
    ARACIN SON HIZI DÜŞER,
    ARA HIZLANMALAR (AKSELERASYON) DAHA İYİ OLUR,
    TORK (ÇEKİŞ GÜCÜ) YÜKSELİR,
    UZUN YOLDA SABİT HIZLARDA (MESALA 100 KM İÇİN) YAKIT TÜKETİMİ ARTAR.
    AMA ŞEHİRİÇİNDE UYGUN DEVİRLERDE KULLANILIRSA DÜŞEBİLİR...
  • Diyelimki 130bg bi araç var (ki zaten var),
    bunu modlayarak 165 bg yapalım ve diferansiyel dişli oranınıda düşürelim, bu araç yakıt ekonomisi sağlarmı
  • SORU İKİ BİLİNMEYENLİ DENKLEM GİBİ AMA AKILLICA...
    Bİ KERE, 130 BG İ 165 E ÇIKARINCA YAKIT SARFİYATI ARTACAKTIR...MALUM, DAHA FAZLA HAVA+DAHA FAZLA YAKIT=DAHA FAZLA GÜÇ...
    ÜSTELİK 35 BG DE AZBUZ DEĞİL...
    SON DİŞLİ ORANINI DÜŞÜRMEK, MOTORLA OYNANMAMIŞ OLSAYDI SABİT HIZLI KULLANIMLARDA KESİN TASARRUF SAĞLARDI...
    ATIYORUM: 3000 D DE 100 YAPARKEN, DİŞLİ ORANINI DÜŞÜREREK BELKİ 2800 DEVİRDE 100 YAPACAKTIN. MODDAN SONRA DA, 100 YAPMAK İÇİN YİNE 2800 DEVİR ÇEVİRMEK ZORUNDASIN. ŞİMDİ, 2800 DEVİRİ ÇEVİRİRKEN MODSUZ VE MODLU NE KADAR TÜKETİM OLUR. BENCE MODDAN SONRA DA 80-120 KM GİBİ HIZLARDA TASARRUF SAĞLARSIN...
    ANCAK, TAM GÜCÜ KULLANMAK GEREKEN SON HIZLARDA (180-220 GİBİ) VEYA ARA VİTESLERDE 5000-6000 D GİBİ KULLANIMLARDA TASARRUF SAĞLANMAZ...
    SONUÇ OLARAK,
    DÜŞÜK DEVİRLERDE TASARRUF OLABİLİR, MAX DEVİRLERDE ÇOK ZOR...
    ASLINDA BU İŞİ MAK MÜHENDİSİ ARKADAŞLAR DAHA İYİ HESAPLAR. BEN SADECE MANTIK YÜRÜTÜYORUM...


    quote:

    Orjinalden alıntı: azadvarol

    Diyelimki 130bg bi araç var (ki zaten var),
    bunu modlayarak 165 bg yapalım ve diferansiyel dişli oranınıda düşürelim, bu araç yakıt ekonomisi sağlarmı




  • quote:

    SORU İKİ BİLİNMEYENLİ DENKLEM GİBİ AMA AKILLICA...

    teşekkür ederim roverci.
    diyeceksinki nereden çıktı?
    "chip tuning uzmanı" arkadaş diyorki starex 140 bg crdi elektronik mod'dan sonra 170 hp oluyor, bende düşümdüm ki diferansiyel dişli oranı 3.65/1 gibi bişey, bunu3.0/1 indirirsek bence tasaruf sağlar (bence)
    SİZCE NE OLUR???


    quote:

    Evet CRDI Starexler için 2 farklı uygulamamız var..

    1. si Ekonomi için yaklaşık 25 ykrş lara indirebiliyoruz..
    2. si performans için 170 hp olaibliyor..

    her ikiside 600 ytl 12 taksit..

    _____________________________

    megachips@windowslive.com




  • Hocam dişli oranları, bu işlerle uğraşanlar için en basit hiledir.
    Aracın gücüyle hiç oynamadan, son sürat mi yoksa hızlanma değerinin mi daha yüksek olması istendiğine karar verilir ve buna göre uygun oranlı ayna dişlisi seçilir.
    Zaten Roverci hocam anlatmış basitçe, ama aracı güçlendirip son dişliyi ufaltmak pratikte bir şey getirmez, yada götürmez.Ters orantılı bir denklem gibi, bir tarafı arttırırken bir tarafı düşürüyorsunuz, sonuç aynı kalıyor.
    Binek olarak örnek 1.6 standart Mini'ye yüksek oranlı ayna koyduğumuzda araç 160'ta bitti fakat 160'a kadar çok canlar yaktı.
    Arazi araçlarında ise hep yaptığımız bir şey, daha büyük lastik taktığımızda motorun çevirebilmesi için dişliyi büyütürüz ki tork daha fazla katlanarak iletilsin.
    En nihayetinde hesap işi ama aracı güçlendirip dişli de küçültülürse kaç orana düştüğüne göre ve sürüş niteliğinize göre yakıt tüketimi aracın son gücüne göre bir nebze iyimser hale gelebilir.Çünkü gücü verecek devir bandı aşağı çekilecek ve uzun dişli(küçük oran) ile aracın sürat yapması için üst beygirlere çıkma ihtiyacı eskisine nazaran daha az olacak.




  • başka fikri olan varmı arkadaşlar??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi azadvarol -- 24 Ağustos 2008; 1:11:22 >
  • sayın makine mühendisleri ve diğer arkadaşlar, degerli yorumlarınızı bekliyorum
  • son dişli oranını düşürdükçe aracının gaza olan tepkisi,ivmelenmesi,yola aktardığı torku düşecektir.

    he ben eskiden 5.viteste 3000devirle 110km/h yapıyordum şimdi 140km/h yapıyorum demek istiyosan son dişli oranını küçült.ama dediğim gibi üstte yazdığım ivmelenme gibi aracın kendini gösterdiği özelliklerden ödün vererek yapacaksın bunu.

    bence gereksiz.inan aracın son viteste daha yüksek hızlara çıkacak diye aracı can sıkan eskisine oranla daha yavaş hızlanan bi arabaya sahip olacaksın.

    bi kere maksat ekonomiyse 90-120 arası gitmelisin.aracının max torkunu verdiği 3000devirde 5. viteste 150ile giderek zaten aşırı hava direncine maruz kalacaksın.e kardeşim ekonomik şartlar yüzünden 150ile gidemedikten sonra aracı hantallaştırmaya ne gerek var.

    zaten ben sana bişi söyliyim aracın son hızı yüksek olanı değil ara hızlanması iyi olanı makbüldür.




  • quote:

    diyeceksinki nereden çıktı?
    "chip tuning uzmanı" arkadaş diyorki starex 140 bg crdi elektronik mod'dan sonra 170 hp oluyor, bende düşümdüm ki diferansiyel dişli oranı 3.65/1 gibi bişey, bunu3.0/1 indirirsek bence tasaruf sağlar (bence)
    SİZCE NE OLUR???
  • Çok güzel bir konu olmuş yorum yapan arkadaşlara teşekkürler benimde bir sorum olacak dişliyi değiştirdiğimiz vakit bir ford fiesta 1.4 tdcı van ı ele aldığımızda bu aracın son hızında ortalama ne kadar bir düşüş yaşanır atıyorum son hızı 150 ise 120 leremi düşer yoksa max 5-10 km bir oynamamı olur birde bu iş maliyetlimidir
  • valla ben onu bunu anlamam!!!

    anladığım bi tek bişey var oda, sıkı durun 2006-2007 model için söylediklerim


    http://www.sahibinden.com/super_temiz_130_ps_6vites_uzun_saseWQQaXQQ9476902WQQpXQQdisplayitem&keyword=130
    fiyatı 34.800.ytl

    http://www.sahibinden.com/mes_oto_2006_fuul_crdi_140_hp_svx_cift_klimali_super_temizWQQaXQQ10332815WQQpXQQdisplayitem&keyword=starex%20crdi%20abs
    fiyatı 23.500

    34.800-23.500= 11.300 arada bu kaaaaaaadar fark var.
    Az buz para değil. bunun için starex diyorum ve bi şekilde yakıt sarfiyatını düşürmem lazım, ama NASIL??? çoook ekonomi yapmam lazım çoook!!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi azadvarol -- 24 Ağustos 2008; 14:16:29 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: son_samuray

    Çok güzel bir konu olmuş yorum yapan arkadaşlara teşekkürler benimde bir sorum olacak dişliyi değiştirdiğimiz vakit bir ford fiesta 1.4 tdcı van ı ele aldığımızda bu aracın son hızında ortalama ne kadar bir düşüş yaşanır atıyorum son hızı 150 ise 120 leremi düşer yoksa max 5-10 km bir oynamamı olur birde bu iş maliyetlimidir


    taktığın dişli oranına bağlı.öyle bi dişli takarsın ki 5.viteste 3000devirle 60km/h le gider
  • yaz tatili donanım haber ailesini de vurmuş galiba!!
    o kadar süre geçti kimse bi yorumda bulunmadı
    millet benden bıktımı nedir??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi azadvarol -- 24 Ağustos 2008; 20:43:59 >
  • quote:



    Orjinalden alıntı: son_samuray

    Çok güzel bir konu olmuş yorum yapan arkadaşlara teşekkürler benimde bir sorum olacak dişliyi değiştirdiğimiz vakit bir ford fiesta 1.4 tdcı van ı ele aldığımızda bu aracın son hızında ortalama ne kadar bir düşüş yaşanır atıyorum son hızı 150 ise 120 leremi düşer yoksa max 5-10 km bir oynamamı olur birde bu iş maliyetlimidir



    arkadaşlar yorumu olan yok mu??
    kaç liraya mal olur??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi azadvarol -- 29 Ağustos 2008; 22:54:41 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.