Şimdi Ara

Farları açınca titreme rölanti düşmesi?(sorun elektriksel değil) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
36
Cevap
0
Favori
31.997
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: more34

    bizdede dörtlüleri açınca rölantide fark edilir derecede hafif aragazı verir gibi yapıyodu

    Benzer..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynısı benim araçta da var. Ben Far rölesi üzerinde yoğunlaşıyorum, far rölesi ve far kablo tesisatından olabilir.

    Zira şarj dinamom ve aküm sıfır olmasına rağmen farları açınca rolantide titriyor araç.
  • Her şey yolunda olduğu halde rölantinin çok düşük olduğunu düşünüyorsanız son bir çözüm yolu var, kelebek boğazı üzerinde bulunan ayar vidası... Bu ayar vidası, aracın beyninin verdiği hava giriş komutu dışında manifolda elle hava girişine izin verme işine yarar. Genelde kelebek kanatçıklarına dik veya çapraz olarak başı dışta ucu ise bir hava kanalcığını kapatıp açacak şekilde kanumlandırılmıştır ve plastik olabilir. Eğer isterseniz rölantide çalışırken bu vidayı dozajlı bir şekilde gevşeterek devri 800-850 d/d seviyesine getirip bırakabilirsiniz.

    Aslında bu iş pek tavsiye edilmez çünkü beyin kontrollü araçlara yapılan manuel müdahaleler bazen sıkıntı doğurabilir. Ama ben aracımda rölanti valfi arızası giderilene kadar stop etmesini engellemek için bu ayarı elle değiştirip bir süre idare ettim sonra eski haline getirdim...
  • japon araçların aküsü genelde küçük akü olur zayıftır sadece aracı çalıştırmaya yarar farları sinyalleri azıcık acık tut anında biter malum akü küçük yeterli enerji yük motora yani altarnatöre biniyor oda rolantide güç dalgalanmasına sebep oluyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: samsunlyy

    japon araçların aküsü genelde küçük akü olur zayıftır sadece aracı çalıştırmaya yarar farları sinyalleri azıcık acık tut anında biter malum akü küçük yeterli enerji yük motora yani altarnatöre biniyor oda rolantide güç dalgalanmasına sebep oluyor

    aslında sıkıntı hiç bir aksesuarı kullanmadanda olan titreme rölanti düşüklüğü

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • akü 2 yılda bir değişir değişme zamanı bilmiyorsan değiştir 150 tl akü al bir tane tak
  • upliftingsky kullanıcısına yanıt
    nekadar devir çeviriyorki aracınız belki size öyle geliyordur mesela önceki aracım rolantide düşük çalışıyordu debriyaja bastığım anda rolanti biraz artıyordu dizel accent blue yada araba boşta hareket halinde rolanti yine yüksek oluyordu durunca yine çok düşüyordu
  • sessizlerin_umudu kullanıcısına yanıt
    imzamdaki aracın aküsü orjinal, kim demiş 2 yılda bir değişir diye
  • quote:

    Orijinalden alıntı: samsunlyy

    nekadar devir çeviriyorki aracınız belki size öyle geliyordur mesela önceki aracım rolantide düşük çalışıyordu debriyaja bastığım anda rolanti biraz artıyordu dizel accent blue yada araba boşta hareket halinde rolanti yine yüksek oluyordu durunca yine çok düşüyordu

    hocam konunun basinda foto var 700devir civari 800yapinca ben ayagimla titreme kesiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinTasci

    imzamdaki aracın aküsü orjinal, kim demiş 2 yılda bir değişir diye

    aslında kendi bilmiyor:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: upliftingsky


    quote:

    Orijinalden alıntı: metinTasci

    imzamdaki aracın aküsü orjinal, kim demiş 2 yılda bir değişir diye

    aslında kendi bilmiyor:)

    sana göre 10 sene gider sabah aracı vurdurarak kullanıyorsan gereksiz aküyü değiştirmek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sessizlerin_umudu


    quote:

    Orijinalden alıntı: upliftingsky


    quote:

    Orijinalden alıntı: metinTasci

    imzamdaki aracın aküsü orjinal, kim demiş 2 yılda bir değişir diye

    aslında kendi bilmiyor:)

    sana göre 10 sene gider sabah aracı vurdurarak kullanıyorsan gereksiz aküyü değiştirmek.




    2senede bitecek diye bir sey yok onu demek istiyoruz polemik yaratmaya gerek yok sorun akuden degil bencede bakacagim yazarim buraya

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen


    quote:

    Orijinalden alıntı: upliftingsky


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen


    quote:

    Orijinalden alıntı: upliftingsky


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen

    Öncelikle alternatörü kontrol ettirin. Araç nedir?



    Saygılar....

    araç corolla enjeksiyon motor aküde bi cansızlık var 4lüleri açınca senkronize titriyor arava camları elektrikli ac kapa yapınca da rölabti düşüyor farlar kısılıyor rölantide çalışırken ufaktan titriyor 700devirde calisiyor isininca ..

    Motor çalışırken olan sorunlar, akü kaynaklı değildir. Akü marş motorunu çevirecek kadar enerji depoluyorsa o an yeterli güçtedir. Ömrü ayrı bir tartışma konusu. Multimetreniz varsa test yöntemi öneririm.



    Saygılar...

    yani sorunu konjektör ve şarj dinamosundamı aramalıyım



    saygılar hocam.

    Önce şunu bir deneyin, bu testi geçerse başka noktaya bakalım.



    1) Motoru çalıştırın, araçtaki tüm elektrikli aygıtları kapatın. Rölanti devrinde akü kutup başından gerilim ölçümü yapın 13,5-14,4 Volt arası gerilim görmeniz gerekir. Aynı ölçümü birde 4000-5000 devir gibi yüksek devirlerde yapın gerilim 14,4 Voltu çok geçmemelidir.



    2) Motoru çalıştırın, araçtaki tüm elektrikli aygıtları devreye alın. Özellikle kalorifer/klima en yüksek devirde, arka cam ısıtıcı ve tüm farlar devrede olsun. Rölantide kutup başından gerilim ölçümü yapın 13 Voltun altına düşmemelidir. Aynı esnada devri 4000 devir mertebesine yükseltin tekrar gerilim ölçümü yapın.



    Sonuçları buraya yazın tekrar bakalım.



    Saygılar....

    hocam ölçüldü 14.3 v cikti akude 1volt dusuk cikti ama elektriksel hic bir proplem yokmus oto elektrikcisi dedi sistem saglikli dedi..simdi benim rolanti neden isininca dusuyor titretiyor hafiften arabayi rolanti valfine bakmam lazim galiba temizlendi ama degismeside gereke bilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: upliftingsky

    Isınınca devir böyle şuan hararet ortada bu haldeyken titreme hafiften var. dk da700 devir falan çalışıyor.



    farları kapayınca titreme azalıyor.ve bu haldeyken elektrikli cam falan oynayınca titriyor bırakınca duzeliyor.direksiyonu saga sola cevirince rölanti düşüyor asiri bi titreme sonra hemen topluyor ama geneli 700devir de titriyor 800olsa süper.

    Farları açınca titreme rölanti düşmesi?(sorun elektriksel değil)


    sorun bu... isininca rolantinin cok dusmesi buda elektriksisteminden belli ediyor yani sorun motorsal elektrikle alakasi yokmus evet donanim fikirleriniz:).?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi upliftingsky -- 23 Şubat 2017; 9:27:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • O zaman rölanti valfine bakacaksınız, bizde aynı sorundan müzdaribiz. Yalnız bizimki düşük değil yüksek rölanti aracın lambada beklerken biraz bağırması dışında sorun olmuyor, birazda yakıyor tabi.



    Saygılar....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen

    O zaman rölanti valfine bakacaksınız, bizde aynı sorundan müzdaribiz. Yalnız bizimki düşük değil yüksek rölanti aracın lambada beklerken biraz bağırması dışında sorun olmuyor, birazda yakıyor tabi.



    Saygılar....

    maf ve map sensoru boyle bir sorun yapmaz herhalde .?



    sizinki bogaz kelebegi yada maf sensoru gibi gozukuyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi upliftingsky -- 26 Şubat 2017; 23:48:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.