Şimdi Ara

Farları açınca titreme rölanti düşmesi?(sorun elektriksel değil)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
31.970
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Neden yapar parklardab farlara geçince oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi upliftingsky -- 26 Şubat 2017; 23:49:51 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Farları Açınca Rölantide Çalışan Aracın Titreme ve Rölanti Düşmesi Sorunu

    "Araba rölantide çalışırken far ışıkları titriyor" veya "farları açınca rölanti düşüyor" gibi sorunlar, genellikle elektriksel sorunlardan kaynaklanmaz. Bu durumda, sorun genellikle şarj dinamosu arızasından kaynaklanıyor olabilir.

    Şarj dinamosu, aracın aküsünü şarj eden ve elektrikli sistemlerine güç sağlayan önemli bir bileşendir. Arızalı bir şarj dinamosu, akünün yeterince şarj olmamasına neden olarak elektrikli sistemlerde sorunlara yol açabilir.

    Farları açma gibi elektriksel yük artışlarına arabayla yanıt verilemediğinde, şarj dinamosu arızası belirtileri ortaya çıkabilir. Farları açtığınızda titreme yaşanması ve rölantide düşme olması, şarj dinamosunun elektrik talebini karşılamakta zorlandığını gösterir.

    Bu sorunu çözmek için, şarj dinamosunu ve ilgili bileşenleri kontrol ettirmeniz önerilir. Şarj dinamosu arızalıysa, değiştirilmesi gerekecektir. Ayrıca, akü, kayışlar ve kablo gibi diğer bileşenlerin de kontrol edilmesi önemlidir.

    Bu sorunu önlemek için, aracınızın elektrik sisteminin düzenli bakımını yaptırmanız önerilir. Akünün durumunu kontrol ettirin ve şarj dinamosu kayışının gerginliğini düzenli olarak ayarlayın. Bu önlemler, şarj dinamosu arızası riskini azaltmaya yardımcı olabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • - şarj dinamosu yeterli beslemeyi yapamıyor olabilir,
    - far sisteminde elektrik kaçağı olabilir,
    - Akü bitmek üzere olabilir,
  • Öncelikle alternatörü kontrol ettirin. Araç nedir?



    Saygılar....
  • akün ölüyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K@sToR

    - şarj dinamosu yeterli beslemeyi yapamıyor olabilir,
    - far sisteminde elektrik kaçağı olabilir,
    - Akü bitmek üzere olabilir,

    rölanti valfinden yaparmı rölanti düşük olduğundan ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen

    Öncelikle alternatörü kontrol ettirin. Araç nedir?



    Saygılar....

    araç corolla enjeksiyon motor aküde bi cansızlık var 4lüleri açınca senkronize titriyor arava camları elektrikli ac kapa yapınca da rölabti düşüyor farlar kısılıyor rölantide çalışırken ufaktan titriyor 700devirde calisiyor isininca ..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    akün ölüyor

    kesin aküden yani
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • kısalardan parklara geçince titreme azalıyor tekrar açınca yine titriyor qrkadaşlar:))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: upliftingsky


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen

    Öncelikle alternatörü kontrol ettirin. Araç nedir?



    Saygılar....

    araç corolla enjeksiyon motor aküde bi cansızlık var 4lüleri açınca senkronize titriyor arava camları elektrikli ac kapa yapınca da rölabti düşüyor farlar kısılıyor rölantide çalışırken ufaktan titriyor 700devirde calisiyor isininca ..

    Motor çalışırken olan sorunlar, akü kaynaklı değildir. Akü marş motorunu çevirecek kadar enerji depoluyorsa o an yeterli güçtedir. Ömrü ayrı bir tartışma konusu. Multimetreniz varsa test yöntemi öneririm.



    Saygılar...




  • Elektrikli donanımların rölantideyken çalıştırılması esnasında devir düşümü gayet doğal bir durumdur. Önemli olan ecunun referans kabul ettiği rölanti seviyesinin altına düşme eğilimine karşı rölanti valfini açarak pozitif devir düzeltmesi yapabiliyor olmasıdır. Sizin durum bence rölanti motorunun devri toparlayamaması gibi görünüyor. Kontrolü çok basit. Araç ısınmışken rölanti normal seviyeye oturmuşken varsa klimayı yoksa arka cam rezistansı, kalorifer fanı uzun-kısa far gibi tüm yükleri çalıştırıp devri gözlemleyin, önce düşüp sonra yavaş yavaş toparlaması lazım. Bu oluyorsa rölanti valfi sağlamdır. Aksi halde bence rölanti valfi ve boğaz kelebeğine yönelin.
    Evet akü ömrünü tamamlayınca benzer sorunlar oluşabilir fakat bu durumda bile rölanti motorunun yine devri yükselterek telafi etmesi lazım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen


    quote:

    Orijinalden alıntı: upliftingsky


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen

    Öncelikle alternatörü kontrol ettirin. Araç nedir?



    Saygılar....

    araç corolla enjeksiyon motor aküde bi cansızlık var 4lüleri açınca senkronize titriyor arava camları elektrikli ac kapa yapınca da rölabti düşüyor farlar kısılıyor rölantide çalışırken ufaktan titriyor 700devirde calisiyor isininca ..

    Motor çalışırken olan sorunlar, akü kaynaklı değildir. Akü marş motorunu çevirecek kadar enerji depoluyorsa o an yeterli güçtedir. Ömrü ayrı bir tartışma konusu. Multimetreniz varsa test yöntemi öneririm.



    Saygılar...

    yani sorunu konjektör ve şarj dinamosundamı aramalıyım



    saygılar hocam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    Elektrikli donanımların rölantideyken çalıştırılması esnasında devir düşümü gayet doğal bir durumdur. Önemli olan ecunun referans kabul ettiği rölanti seviyesinin altına düşme eğilimine karşı rölanti valfini açarak pozitif devir düzeltmesi yapabiliyor olmasıdır. Sizin durum bence rölanti motorunun devri toparlayamaması gibi görünüyor. Kontrolü çok basit. Araç ısınmışken rölanti normal seviyeye oturmuşken varsa klimayı yoksa arka cam rezistansı, kalorifer fanı uzun-kısa far gibi tüm yükleri çalıştırıp devri gözlemleyin, önce düşüp sonra yavaş yavaş toparlaması lazım. Bu oluyorsa rölanti valfi sağlamdır. Aksi halde bence rölanti valfi ve boğaz kelebeğine yönelin.
    Evet akü ömrünü tamamlayınca benzer sorunlar oluşabilir fakat bu durumda bile rölanti motorunun yine devri yükselterek telafi etmesi lazım...

    hocam oyle denedigim zaman rolanti hep aynı seviyede bogaz kelebegi ve rolanti valfi temizlendi. yalniz sıkıntı devir bunlari acmasam bile 700de acinca topluyor sıkıntı yok ama 700devirde titreme yapiyor hafiften camlari arac calidirken indirirken farlar kısılıyor arac daha çok titriyor virakinca duzeliyor.



    yani devir 800de calissa araba bana masaj yapmayacak hic bir sorun olmayacak az gaza basınca boşta 800devir yaptimmi hersey super




  • Isınınca devir böyle şuan hararet ortada bu haldeyken titreme hafiften var. dk da700 devir falan çalışıyor.



    farları kapayınca titreme azalıyor.ve bu haldeyken elektrikli cam falan oynayınca titriyor bırakınca duzeliyor.direksiyonu saga sola cevirince rölanti düşüyor asiri bi titreme sonra hemen topluyor ama geneli 700devir de titriyor 800olsa süper.

    Farları açınca titreme rölanti düşmesi?(sorun elektriksel değil)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: upliftingsky


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen


    quote:

    Orijinalden alıntı: upliftingsky


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen

    Öncelikle alternatörü kontrol ettirin. Araç nedir?



    Saygılar....

    araç corolla enjeksiyon motor aküde bi cansızlık var 4lüleri açınca senkronize titriyor arava camları elektrikli ac kapa yapınca da rölabti düşüyor farlar kısılıyor rölantide çalışırken ufaktan titriyor 700devirde calisiyor isininca ..

    Motor çalışırken olan sorunlar, akü kaynaklı değildir. Akü marş motorunu çevirecek kadar enerji depoluyorsa o an yeterli güçtedir. Ömrü ayrı bir tartışma konusu. Multimetreniz varsa test yöntemi öneririm.



    Saygılar...

    yani sorunu konjektör ve şarj dinamosundamı aramalıyım



    saygılar hocam.

    Önce şunu bir deneyin, bu testi geçerse başka noktaya bakalım.



    1) Motoru çalıştırın, araçtaki tüm elektrikli aygıtları kapatın. Rölanti devrinde akü kutup başından gerilim ölçümü yapın 13,5-14,4 Volt arası gerilim görmeniz gerekir. Aynı ölçümü birde 4000-5000 devir gibi yüksek devirlerde yapın gerilim 14,4 Voltu çok geçmemelidir.



    2) Motoru çalıştırın, araçtaki tüm elektrikli aygıtları devreye alın. Özellikle kalorifer/klima en yüksek devirde, arka cam ısıtıcı ve tüm farlar devrede olsun. Rölantide kutup başından gerilim ölçümü yapın 13 Voltun altına düşmemelidir. Aynı esnada devri 4000 devir mertebesine yükseltin tekrar gerilim ölçümü yapın.



    Sonuçları buraya yazın tekrar bakalım.



    Saygılar....




  • hocam elektrikciye gidip hemen baktiracagim vugun musait degilim degerleri yazarim.



    birde sunu farkettim öncelikle resimdeki rolabti normal mi?



    farkattigim sey bos viteste bayir asagi inerken rolanti 1in hemen altinda oluyor 850-900 yani herşey süper yalniz durunca rolanti yine resimdeki gibi acaba subablarmı sıkıntı yoksa tamamen elektriksel mi? arac benzinli hic lpg takilmadı..
  • bizdede dörtlüleri açınca rölantide fark edilir derecede hafif aragazı verir gibi yapıyodu
  • Ben de farlar göstermiyordu bazen aküden dolayı sanırım sakata gelme baktır.
  • Işıklarda titreme varsa konjektör arızasıdır voltajı sabitleyemiyor bu şekilde kullanırsanız bir çok elektronik devre zarar görebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: upliftingsky

    hocam elektrikciye gidip hemen baktiracagim vugun musait degilim degerleri yazarim.



    birde sunu farkettim öncelikle resimdeki rolabti normal mi?



    farkattigim sey bos viteste bayir asagi inerken rolanti 1in hemen altinda oluyor 850-900 yani herşey süper yalniz durunca rolanti yine resimdeki gibi acaba subablarmı sıkıntı yoksa tamamen elektriksel mi? arac benzinli hic lpg takilmadı..

    Dikkatli olmak kaydıyla kendinizde deneyebilirsiniz. Yada biraz meraklı bir arkadaşınız mutlaka vardır, o da size yardımcı olabilir. Bu ölçüm arıza bulmanızı kolaylaştırır.



    Saygılar....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Focke Wulf

    Işıklarda titreme varsa konjektör arızasıdır voltajı sabitleyemiyor bu şekilde kullanırsanız bir çok elektronik devre zarar görebilir.

    ışıklarda titreme yok hocam farlar açıkken elektrikli cam kullanınca kısılma oluyor sonra düzeliyor .öncelikle rölanti düsükmu degilmi acaba ufakta titreme var boşta rolanti düşüklüğünden yada elektriksel konjektür falan ölcturecegim bakalim @kerosen hocamın dedigi gibi
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.