Şimdi Ara

farların durupdururken sönmesi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
48
Cevap
0
Favori
3.031
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Hazır elinden de geliyorken neden bir "dmrp" işine girmiyorsun ? :)


    abi biraz acarsan annayamadim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Hazır elinden de geliyorken neden bir "dmrp" işine girmiyorsun ? :)


    abi biraz acarsan annayamadim

    Dodge Monaco Revival Project.

    restore edilen araç başına minimum ten grand kalır. :)

    Gün bu gündür.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Hazır elinden de geliyorken neden bir "dmrp" işine girmiyorsun ? :)


    abi biraz acarsan annayamadim

    Dodge Monaco Revival Project.

    restore edilen araç başına minimum ten grand kalır. :)

    Gün bu gündür.

    abi aslinda bluesmobile icin restoreye gerek yok. bul bi tane monaco onu sprey boyayla siyah-beyaz yap. ustune gereken yazilari sablonla at. tampona push bumper koy o kadar. ama 10 g birakacagini pek sanmam. yapacaksan kendine yapacan binecen.

    bi bosluk bulsam zaten ilk su haczedilip satilan 76 coupe deville imden bi tane daha alacam onla ugrasacam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dedilerki

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Muhtemelen ısındığında role havlu atıyor. İlk roleye bakın derim.

    yukarda da yazdigim gibi. farin sonmesi ile geri gelmesi sirasinda kadranin oralardan geldigini sandigim role sesi sozkonusu. icerdeki sigorta kutusunda hic role yok zaten. bir tek sigorta direncleri bulunuyor.

    rölede gidip gidip gelmesine sebep olacak bir tek kontak var. onun dışında bir şey yok. röle bobini deseniz ya yanmıştır ya çalışıyordur. arası olmaz. demir nüve zaten aynı şekilde. palet ve pula birşey olmaz. transistör de ya yanmıştır ya çalışıyordur. eğer röledense kontaklarına bakabilirsiniz. onun dışında sigorta panelinde ısrarcıyım. bu gidip gidip gelmeler sigorta panelinde oluşacak bir temassızlıktan olabilir.

    yukarida diger arkadaslara yaptigim aciklamalarda 6 ay once elektrikcinin araba uzerinde yaptigi degisikliklerden sozettim. onlar hakkinda ne diyorsun?




  • DOT spesifikasyonu gereği panelden öyle 40-50 Amper akım geçiremiyorlar. Bu nedenle yüksek akım çeken her şey rölelerle uzaktan kontrol edliyor. Bir Amerikan arabasında alıştığımızın belki iki katı röle oluyor. Yani sağlıklı bir Amerikandan sağlıklı "klik" sesleri gelmeli. Ama ses çıtırtı şeklinde sürekliyse devrede kötü bir durum var ve korumaya çalışıyor. Mesela bozuk benzin alıyorum bir çıtırtı geliyor. Araştırıyorum: "idle stop solenoid". Motorun durması, kalkması, her şeyin bir rölesi var :)

    Ben de elektrikten anlamam. Yalnızca Şavrole antremanlıyım biraz... Bazı röleler akım rölesi (circuit breaker). Bazıları da uzaktan kontrol için (relay). Panelden zayıf akım geçirerek, küçük bir yanmaya daha dayanıklı br yerde (motor kısmında) yüksek akımı açıyor. Koldan veya şalterden olma ihtimali zayıftır çünkü orada temassızlıktan etkilenecek kadar yüksek bir akım yok. Rölelerin çoğu ~6V kontrol kımıyla bile çalışır.

    Yine rölelerin çeşiitleri var. Kısa farlar, korna ve sileceklerde akımı kısa süreyle kesen röleler vardır. Bu nedenle çıtırtı yaparlar. Kısa farlarda bir problem olduğunda ekseriyet, farları titretir ve asgari de olsa görüşü sağlamaya çalışırlar. Uzun farlarda ise geç tepki veren röleler kullanılabilr. Sizinki uzun far veya daha genel bir devredeki rölenin tepkisine benziyor. Özellikle açılma ve kapanma şalter gibi silikleşmeden titremeden net bir şekildeyse. Röle büyük ihtimalle bozuk değil, çalışıyor, görevini yapıyor.

    Bir yerde kısa devre olabilir. Ampul eskimiş olabilir. Geçek sebebini bulmak gerekir. Bir şema varsa boş zaman için eğlenceli bir uğraş, dar zaman için ise kabus olur.

    Kısa far, silecek, korna için sigorta DOT pazarında tuhaf şeylerdir. Büyük ihtimalle bu "wig-wag" için sonradan eklenmiş olabilirler. Fakat uzun far farklı. O sigortalı ve/veya rölesiz de olablir. Uzun farı kapatan genel bir röle (relay veya circuit-breaker) olabilir. Sigorta tablosunda 30A veya üzeri kutulu şeyler varsa oradan geçen akımı takip etmek lazım.




  • Şu elektroniği biraz da olsa bilmek lazım. :)

    Bilsek konuşurduk şimdi. Olaya fransız kalmazdık. :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ^ Aslında arabanın devre şemasını almak lazım. Güneşli bir cumartesi kahvaltıdan sonra çay veya kahveyle inceleyip önce prensip olarak nasıl çalıştığını anlamak gerek. Benim gibi anlamayanlar için çok zevkli aslında :) Sonra konnektörler var, GM mesela şemada C120, C121... gib numaralar verir. Eleketrik şemasının arkasında o konnektörlerin nerede olduğunun da bir listesi var. Notları alıp, öğleden sonra da arbanın yanına gidip devre takibi yapınca çııkıyor.

    Bir defasında klima sürekli sigortayı attırıyordu. Leblebi gibi br avuç 20A sigorta almıştım onlarla dolaşıyordum :) İstanbul'da gitmediğim yer kalmadı ama "ustalar" kompresörü dağıtmak istiyorlardı. Bana elektrik sorunu gibi geliyordu. Mekanik olabileceğini kafam almıyordu. "Elektriçi"ler de mekanik zannediyorlardı. Neticede sebebini buldum, saat 10'dan akşamüstü 4'e kadar zamanımı aldı. Direksiyon hidrolik hattında direksiyon zorlandığında klimayı devreden çıkaran bir sensör varmış. Soketi çıkmış (kışın hidroliği değiştirirken çıkarmıştım, bir daha da takmamışım) sallandıkça kısa-devre yapıyormuş. Devre şeması olmadan kimsenin aklına gelmedi.

    Ancak arabayı ezbere tanıyan bir ustanın aklına gelebilir. Tabii güven de geldi. Benzer bir sorunu ikinci defasında çok daha kısa sürede yapabilirim. Çünkü temel şeyleri öğrenmem gerekmişti. Devre şeması olduktan sonra (elektronik değil belki ama elektrik) bir sorunu çözebilirim gibi geliyor artık.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Şu elektroniği biraz da olsa bilmek lazım. :)

    Bilsek konuşurduk şimdi. Olaya fransız kalmazdık. :)

    "Amerikada olsaydım bir Crown vic kullanan bir taksiciyi durdurur sorardım" demeye bile getirdim valla.

    Yardımda sınır yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Şu elektroniği biraz da olsa bilmek lazım. :)

    Bilsek konuşurduk şimdi. Olaya fransız kalmazdık. :)

    "Amerikada olsaydım bir Crown vic kullanan bir taksiciyi durdurur sorardım" demeye bile getirdim valla.

    Yardımda sınır yok.

    Hocam o zaman içgüdülerimi kullanma vaktim geldi.

    Sorun rolede daturkishulan hocam. Röleyi değiştirince çözülecek. Eminim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    bi bosluk bulsam zaten ilk su haczedilip satilan 76 coupe deville imden bi tane daha alacam onla ugrasacam.

    Bugün akşam aracımla giderken Deville gördüm yolda.

    Galiba 90- 91 modeldi.

    I was able to spot it, thanks to its unique, distinctive tail lights.

    Yok böyle bir güzellik.


    İnşallah böyle bir araca binebilirim bir gün.



    Senin 76 coupe deville daha da güzelmiş hatta.

    2 saattir nette fotolara bakıyorum.

    Dibim düştü resmen.

    http://classiccars.com/listing-366776/1976-cadillac-coupe-deville-for-sale-in-eastlake-ohio-us.html

    Bulutların üstündeymiş gibi gider bunlar.

    Edit: Bir de şunu ekleyeyim:
    http://www.remarkablecars.com/main/cadillac/cadillac-00017.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 26 Kasım 2012; 0:03:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    DOT spesifikasyonu gereği panelden öyle 40-50 Amper akım geçiremiyorlar. Bu nedenle yüksek akım çeken her şey rölelerle uzaktan kontrol edliyor. Bir Amerikan arabasında alıştığımızın belki iki katı röle oluyor. Yani sağlıklı bir Amerikandan sağlıklı "klik" sesleri gelmeli. Ama ses çıtırtı şeklinde sürekliyse devrede kötü bir durum var ve korumaya çalışıyor. Mesela bozuk benzin alıyorum bir çıtırtı geliyor. Araştırıyorum: "idle stop solenoid". Motorun durması, kalkması, her şeyin bir rölesi var :)

    Ben de elektrikten anlamam. Yalnızca Şavrole antremanlıyım biraz... Bazı röleler akım rölesi (circuit breaker). Bazıları da uzaktan kontrol için (relay). Panelden zayıf akım geçirerek, küçük bir yanmaya daha dayanıklı br yerde (motor kısmında) yüksek akımı açıyor. Koldan veya şalterden olma ihtimali zayıftır çünkü orada temassızlıktan etkilenecek kadar yüksek bir akım yok. Rölelerin çoğu ~6V kontrol kımıyla bile çalışır.

    Yine rölelerin çeşiitleri var. Kısa farlar, korna ve sileceklerde akımı kısa süreyle kesen röleler vardır. Bu nedenle çıtırtı yaparlar. Kısa farlarda bir problem olduğunda ekseriyet, farları titretir ve asgari de olsa görüşü sağlamaya çalışırlar. Uzun farlarda ise geç tepki veren röleler kullanılabilr. Sizinki uzun far veya daha genel bir devredeki rölenin tepkisine benziyor. Özellikle açılma ve kapanma şalter gibi silikleşmeden titremeden net bir şekildeyse. Röle büyük ihtimalle bozuk değil, çalışıyor, görevini yapıyor.

    Bir yerde kısa devre olabilir. Ampul eskimiş olabilir. Geçek sebebini bulmak gerekir. Bir şema varsa boş zaman için eğlenceli bir uğraş, dar zaman için ise kabus olur.

    Kısa far, silecek, korna için sigorta DOT pazarında tuhaf şeylerdir. Büyük ihtimalle bu "wig-wag" için sonradan eklenmiş olabilirler. Fakat uzun far farklı. O sigortalı ve/veya rölesiz de olablir. Uzun farı kapatan genel bir röle (relay veya circuit-breaker) olabilir. Sigorta tablosunda 30A veya üzeri kutulu şeyler varsa oradan geçen akımı takip etmek lazım.




    Karbon 12 hocam dedigin gibi zman yok bi de isten de anlamayinca tam kabusa donuyor. gecen ford yetkili servise gitti arac. ordada c.viclerin alisilagelmis sorunlarinda ''lightnin contol module'' un bozuk oldugu soylenmis. ama bunu araci makineye baglamada ezbere soylemisler. bu arada dandik bir kisa far sorunu icin verdikleri fiyat 700dolar.

    sunu da soylemekte yarar var role sesleri tam senin dedigim gibi klik seklinde geliyor. cizirti yada isiklarda titreme yok.

    semasina bakip halletmeye calisayim diyecem ama bundan once elektrikci mudahale edip bazi yerlere paralel cektigi ve arac cikma polis arabasi oldugu icin elektrigiyle cok oynanmis bi arac. fabrika semasina uyacagini sanmiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    ^ Aslında arabanın devre şemasını almak lazım. Güneşli bir cumartesi kahvaltıdan sonra çay veya kahveyle inceleyip önce prensip olarak nasıl çalıştığını anlamak gerek. Benim gibi anlamayanlar için çok zevkli aslında :) Sonra konnektörler var, GM mesela şemada C120, C121... gib numaralar verir. Eleketrik şemasının arkasında o konnektörlerin nerede olduğunun da bir listesi var. Notları alıp, öğleden sonra da arbanın yanına gidip devre takibi yapınca çııkıyor.

    Bir defasında klima sürekli sigortayı attırıyordu. Leblebi gibi br avuç 20A sigorta almıştım onlarla dolaşıyordum :) İstanbul'da gitmediğim yer kalmadı ama "ustalar" kompresörü dağıtmak istiyorlardı. Bana elektrik sorunu gibi geliyordu. Mekanik olabileceğini kafam almıyordu. "Elektriçi"ler de mekanik zannediyorlardı. Neticede sebebini buldum, saat 10'dan akşamüstü 4'e kadar zamanımı aldı. Direksiyon hidrolik hattında direksiyon zorlandığında klimayı devreden çıkaran bir sensör varmış. Soketi çıkmış (kışın hidroliği değiştirirken çıkarmıştım, bir daha da takmamışım) sallandıkça kısa-devre yapıyormuş. Devre şeması olmadan kimsenin aklına gelmedi.

    Ancak arabayı ezbere tanıyan bir ustanın aklına gelebilir. Tabii güven de geldi. Benzer bir sorunu ikinci defasında çok daha kısa sürede yapabilirim. Çünkü temel şeyleri öğrenmem gerekmişti. Devre şeması olduktan sonra (elektronik değil belki ama elektrik) bir sorunu çözebilirim gibi geliyor artık.


    hocam bu elektrik baska bi dunya ya. bizim okudugmuz ilimle uzaktan yakindan ilgisi yok.

    yukarda yazdigin gibi elektrikcinin cozemedigi sorunu sen hallettiysen elektrikciye 700dolar verecegime onun yerine ucak bileti alir seni buraya cagririm. en azindan tatil de yapmis olursun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Şu elektroniği biraz da olsa bilmek lazım. :)

    Bilsek konuşurduk şimdi. Olaya fransız kalmazdık. :)

    "Amerikada olsaydım bir Crown vic kullanan bir taksiciyi durdurur sorardım" demeye bile getirdim valla.

    Yardımda sınır yok.

    Hocam o zaman içgüdülerimi kullanma vaktim geldi.

    Sorun rolede daturkishulan hocam. Röleyi değiştirince çözülecek. Eminim.



    sanirim arabanin elektriginde adamakilli calisan tek sey su roleler. herzaman icguduye guvenmemek gerek




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    sanirim arabanin elektriginde adamakilli calisan tek sey su roleler. herzaman icguduye guvenmemek gerek

    Teknik elektrik bilgisi olmayınca geriye başka güvenecek birşey kalmıyor ki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    aracta bundan once arada sirada olan bu durum son gunlerde 5 dakkada bir olmaya basladi. sorun soyle, kisalari yaktigimda yaklasik 2 dakika icinde kendiliginden parka donuyor ve eger kendim sellektor kolunu cekili tutmazsam gece isiksiz ilerlemek zorunda kaliyorum. uzunlari yaksam da ise yaramiyor. tek yolu dedigim gibi elle uzunlari acik tutmak. bu sorun 3-5 dakka icinde ortadan kalkiyor taa ki bi kac dakika icinde tekrarlanana kadar. eger araci stobedip 5 dakkaliginda bi yere gidip tekrardan calistirirsam kisalar gene yaniyor ama ayni sorunlari bi kac dakika icinde yeniden yasiyorum.

    sorun kolda mi , role sorunu mu yoksa kadranin orda panoda mi?

    Röle arızasında farları hiç açamamanız lazım, röle içinde bir bobin ve kontaklar bulunan elektro-mekanik anahtardır. Çıt-çıt sesi rölenin açılıp kapanma sesidir. eğer bu ses farlar yanıp sönerken geliyorsa kolda(anahtarda) veya rölenin (-, şase) bağlantısında sorun var demektir.
    Bir de iki farı birbirine bağlattığınızı yazmışsınız bu durumda rölenin kontakları kurumlanabilir veya yapışabilir, ancak anlattığınız arızaya sebep olmaz, ek olarak belirtmek istedim. Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    DOT spesifikasyonu gereği panelden öyle 40-50 Amper akım geçiremiyorlar. Bu nedenle yüksek akım çeken her şey rölelerle uzaktan kontrol edliyor. Bir Amerikan arabasında alıştığımızın belki iki katı röle oluyor. Yani sağlıklı bir Amerikandan sağlıklı "klik" sesleri gelmeli. Ama ses çıtırtı şeklinde sürekliyse devrede kötü bir durum var ve korumaya çalışıyor. Mesela bozuk benzin alıyorum bir çıtırtı geliyor. Araştırıyorum: "idle stop solenoid". Motorun durması, kalkması, her şeyin bir rölesi var :)

    Ben de elektrikten anlamam. Yalnızca Şavrole antremanlıyım biraz... Bazı röleler akım rölesi (circuit breaker). Bazıları da uzaktan kontrol için (relay). Panelden zayıf akım geçirerek, küçük bir yanmaya daha dayanıklı br yerde (motor kısmında) yüksek akımı açıyor. Koldan veya şalterden olma ihtimali zayıftır çünkü orada temassızlıktan etkilenecek kadar yüksek bir akım yok. Rölelerin çoğu ~6V kontrol kımıyla bile çalışır.

    Yine rölelerin çeşiitleri var. Kısa farlar, korna ve sileceklerde akımı kısa süreyle kesen röleler vardır. Bu nedenle çıtırtı yaparlar. Kısa farlarda bir problem olduğunda ekseriyet, farları titretir ve asgari de olsa görüşü sağlamaya çalışırlar. Uzun farlarda ise geç tepki veren röleler kullanılabilr. Sizinki uzun far veya daha genel bir devredeki rölenin tepkisine benziyor. Özellikle açılma ve kapanma şalter gibi silikleşmeden titremeden net bir şekildeyse. Röle büyük ihtimalle bozuk değil, çalışıyor, görevini yapıyor.

    Bir yerde kısa devre olabilir. Ampul eskimiş olabilir. Geçek sebebini bulmak gerekir. Bir şema varsa boş zaman için eğlenceli bir uğraş, dar zaman için ise kabus olur.

    Kısa far, silecek, korna için sigorta DOT pazarında tuhaf şeylerdir. Büyük ihtimalle bu "wig-wag" için sonradan eklenmiş olabilirler. Fakat uzun far farklı. O sigortalı ve/veya rölesiz de olablir. Uzun farı kapatan genel bir röle (relay veya circuit-breaker) olabilir. Sigorta tablosunda 30A veya üzeri kutulu şeyler varsa oradan geçen akımı takip etmek lazım.




    Hocam Circuit breaker (devre kesici) diye bahsettiğiniz bildiğimiz manyetik tip sigortalar, akım rölesi tabirini ilk kez sizden duydum. Kuvvetli akım rölelerinin motor bölümüne konmasının en kuvvetli sebebi yüksek akımın geçtiği kablo mesafesini kısa tutmaktır uzun kablo fazla gerilim düşümü demektir bu nedenle röle motor bölümüne konulup en kısa yoldan akımın ihtiyaç duyulan ekipmana ulaştırılması amaçlanır. Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Şu elektroniği biraz da olsa bilmek lazım. :)

    Bilsek konuşurduk şimdi. Olaya fransız kalmazdık. :)

    Hocam, Otomotiv Elektriği ( Cafer Kaplan/Rıdvan Arslan/Ali Sürmen ) çok güzel bir kitap tavsiye ederim. Oto elektriği konusunda epey bilgi var. Saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Şu elektroniği biraz da olsa bilmek lazım. :)

    Bilsek konuşurduk şimdi. Olaya fransız kalmazdık. :)

    Hocam, Otomotiv Elektriği ( Cafer Kaplan/Rıdvan Arslan/Ali Sürmen ) çok güzel bir kitap tavsiye ederim. Oto elektriği konusunda epey bilgi var. Saygılar.

    Çok teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    bi bosluk bulsam zaten ilk su haczedilip satilan 76 coupe deville imden bi tane daha alacam onla ugrasacam.

    Bugün akşam aracımla giderken Deville gördüm yolda.

    Galiba 90- 91 modeldi.

    I was able to spot it, thanks to its unique, distinctive tail lights.

    Yok böyle bir güzellik.


    İnşallah böyle bir araca binebilirim bir gün.



    Senin 76 coupe deville daha da güzelmiş hatta.

    2 saattir nette fotolara bakıyorum.

    Dibim düştü resmen.

    http://classiccars.com/listing-366776/1976-cadillac-coupe-deville-for-sale-in-eastlake-ohio-us.html

    Bulutların üstündeymiş gibi gider bunlar.

    Edit: Bir de şunu ekleyeyim:
    http://www.remarkablecars.com/main/cadillac/cadillac-00017.html

    90-91 arasi degil de 93 ve sonrasi fleetwood ve 94 ve sonrasi deville benim en cok hosuma gidenler.

    tabi hicbiri 75-76nin yerini tutmaz benim gozumde. dedigin gibi kullananlar bilir o yilalrin full-size amerikanlari tabiri caizse gemi kullaniyomus hissi verir. araclarda oyle bir suspansyon sistemi var ki sanki dalga uzerinde suruklenen bir teknenin uzerinde gidiyormus gibi hissediyorsunuz. araclarin dingil araligi o kadar uzun ki yol istedigi kadar bozuk olsun gene de konfordan odun vermez.

    dedigim gibi ilk firsatta bi tane daha alacam. arkasindan da 73-78 colony park ve gene ayni yillara ait bi tekkapi g. marquis bulmaya calisacam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    aracta bundan once arada sirada olan bu durum son gunlerde 5 dakkada bir olmaya basladi. sorun soyle, kisalari yaktigimda yaklasik 2 dakika icinde kendiliginden parka donuyor ve eger kendim sellektor kolunu cekili tutmazsam gece isiksiz ilerlemek zorunda kaliyorum. uzunlari yaksam da ise yaramiyor. tek yolu dedigim gibi elle uzunlari acik tutmak. bu sorun 3-5 dakka icinde ortadan kalkiyor taa ki bi kac dakika icinde tekrarlanana kadar. eger araci stobedip 5 dakkaliginda bi yere gidip tekrardan calistirirsam kisalar gene yaniyor ama ayni sorunlari bi kac dakika icinde yeniden yasiyorum.

    sorun kolda mi , role sorunu mu yoksa kadranin orda panoda mi?

    Röle arızasında farları hiç açamamanız lazım, röle içinde bir bobin ve kontaklar bulunan elektro-mekanik anahtardır. Çıt-çıt sesi rölenin açılıp kapanma sesidir. eğer bu ses farlar yanıp sönerken geliyorsa kolda(anahtarda) veya rölenin (-, şase) bağlantısında sorun var demektir.
    Bir de iki farı birbirine bağlattığınızı yazmışsınız bu durumda rölenin kontakları kurumlanabilir veya yapışabilir, ancak anlattığınız arızaya sebep olmaz, ek olarak belirtmek istedim. Saygılar.

    evet isik giderken eszamanli olarak cit sesini duyabiliyorum. aynisi isik kendi kendine geri gelirken de oluyor. bu durumda sorun nerede olabilir?




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.