Şimdi Ara

farların durupdururken sönmesi (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
0
Favori
3.031
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Benim aracimda da ayni sorun var ve bendeki sorunun sebebi far kolu. Kolu ileri geri ittirdigim zaman sorun cozuluyor ve bir cok Jeep kullanicisinda ayni sorun varmis.

    Tabi bu seninki de oyle demek degil kesinlikle. Ford Crown Victoria ile ilgili herhalde yuzlerce forum vardir. Eger cok rastlanan bir ariza ise mutlaka forumlarda vardir. Yoksa elektrikciye goturmek yerine en ucuz ve en kolay degistirebilen parcadan baslayarak kendin halletmeye calismak en ucuz yol olur. Belki bir-iki saglam parca degistirirsin ama gene de 700 dolar olmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Hocam Circuit breaker (devre kesici) diye bahsettiğiniz bildiğimiz manyetik tip sigortalar, akım rölesi tabirini ilk kez sizden duydum. Kuvvetli akım rölelerinin motor bölümüne konmasının en kuvvetli sebebi yüksek akımın geçtiği kablo mesafesini kısa tutmaktır uzun kablo fazla gerilim düşümü demektir bu nedenle röle motor bölümüne konulup en kısa yoldan akımın ihtiyaç duyulan ekipmana ulaştırılması amaçlanır. Saygılar.


    Teşekkür ederim.

    İhtimal ki ben de bu "akım rölesi" lafını piyasadan duydum. İşi bilmeyen çok var, her kapalı kutuya da röle diyorlar. Sonra da böyle "terimler" çıkarıyorlar. Bu işin İngilizce'si biraz daha temiz, terimler daha az karışıyor sanki. Ama bizde okul ve piyasa çok farklı konuşabiliyorlar.

    Bir de eve gelen bir elektrikçiden (tabii ki diploması yok) "topraklama" öğrendim. Bildiğimz prize gelen hatlar faz, nötr, toprak değilmiş... Faz, toprak, topraklama denirmiş onlara. Buna ne dersiniz, öğrensek mi :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12


    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Hocam Circuit breaker (devre kesici) diye bahsettiğiniz bildiğimiz manyetik tip sigortalar, akım rölesi tabirini ilk kez sizden duydum. Kuvvetli akım rölelerinin motor bölümüne konmasının en kuvvetli sebebi yüksek akımın geçtiği kablo mesafesini kısa tutmaktır uzun kablo fazla gerilim düşümü demektir bu nedenle röle motor bölümüne konulup en kısa yoldan akımın ihtiyaç duyulan ekipmana ulaştırılması amaçlanır. Saygılar.


    Teşekkür ederim.

    İhtimal ki ben de bu "akım rölesi" lafını piyasadan duydum. İşi bilmeyen çok var, her kapalı kutuya da röle diyorlar. Sonra da böyle "terimler" çıkarıyorlar. Bu işin İngilizce'si biraz daha temiz, terimler daha az karışıyor sanki. Ama bizde okul ve piyasa çok farklı konuşabiliyorlar.

    Bir de eve gelen bir elektrikçiden (tabii ki diploması yok) "topraklama" öğrendim. Bildiğimz prize gelen hatlar faz, nötr, toprak değilmiş... Faz, toprak, topraklama denirmiş onlara. Buna ne dersiniz, öğrensek mi :)


    Tedaş'dan gelen nötr hattı ihtiyaç duyulduğunda belirli noktalarda topraklanır. Zaten trafo çıkışındaki nötr hattıda direk veya uygun bir şönt direnç ile toprağa bağlanır. Elektrikçinin ifadesi tam olarak yanlış olmasa da oldukça eksik. Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    aracta bundan once arada sirada olan bu durum son gunlerde 5 dakkada bir olmaya basladi. sorun soyle, kisalari yaktigimda yaklasik 2 dakika icinde kendiliginden parka donuyor ve eger kendim sellektor kolunu cekili tutmazsam gece isiksiz ilerlemek zorunda kaliyorum. uzunlari yaksam da ise yaramiyor. tek yolu dedigim gibi elle uzunlari acik tutmak. bu sorun 3-5 dakka icinde ortadan kalkiyor taa ki bi kac dakika icinde tekrarlanana kadar. eger araci stobedip 5 dakkaliginda bi yere gidip tekrardan calistirirsam kisalar gene yaniyor ama ayni sorunlari bi kac dakika icinde yeniden yasiyorum.

    sorun kolda mi , role sorunu mu yoksa kadranin orda panoda mi?

    Röle arızasında farları hiç açamamanız lazım, röle içinde bir bobin ve kontaklar bulunan elektro-mekanik anahtardır. Çıt-çıt sesi rölenin açılıp kapanma sesidir. eğer bu ses farlar yanıp sönerken geliyorsa kolda(anahtarda) veya rölenin (-, şase) bağlantısında sorun var demektir.
    Bir de iki farı birbirine bağlattığınızı yazmışsınız bu durumda rölenin kontakları kurumlanabilir veya yapışabilir, ancak anlattığınız arızaya sebep olmaz, ek olarak belirtmek istedim. Saygılar.

    evet isik giderken eszamanli olarak cit sesini duyabiliyorum. aynisi isik kendi kendine geri gelirken de oluyor. bu durumda sorun nerede olabilir?

    Çıt çıt sesini duymanız rölenin bobin enerjisinin kesilmesi demek. Bu durumda sinyal koluna (aracı tanımıyorum farklı bir anahtarda olabilir) ve rölenin bobin bağlantılarına [far anahtarı, rölenin şase bağlantısı ve rölenin kendi üzerindeki bağlantılar(kırılmış veya yanmış olabilir)] baktırmanız lazım. Saygılar.




  • Sorun çözüldü mü acaba??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Sorun çözüldü mü acaba??

    alpernbugra hocam, konunun yukarilara dogru ciktigini tesaduf eseri gordum. sorun hala ayni cunku daha bisey yapabilmis degilim. gecenlerde bi arkadas benim aracimla yaklasik 1500kmlik bir yola gitti. giderken kisalar yolun %70inde sorun cikarmamis ama gelirken neredeyse tum yolu sellektor kolu cekili bir vaziyette gelmek zorunda kalmis. bu haftasonu ya da gelecek haftasonu tum dediklerinizi teker teker uygulayacam. cunku ben de 10gun sonra yaklasik 7000kmlik bir yola cikiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Sorun çözüldü mü acaba??

    alpernbugra hocam, konunun yukarilara dogru ciktigini tesaduf eseri gordum. sorun hala ayni cunku daha bisey yapabilmis degilim. gecenlerde bi arkadas benim aracimla yaklasik 1500kmlik bir yola gitti. giderken kisalar yolun %70inde sorun cikarmamis ama gelirken neredeyse tum yolu sellektor kolu cekili bir vaziyette gelmek zorunda kalmis. bu haftasonu ya da gelecek haftasonu tum dediklerinizi teker teker uygulayacam. cunku ben de 10gun sonra yaklasik 7000kmlik bir yola cikiyorum.

    İyi yolculuklar, sağ-salim gidip dönmeniz dileğiyle. Saygılar.
  • daturkishulan D kullanıcısına yanıt

    Özür dileyerek 11 yıllık konuyu tekrar açayım,aynı sorunu yaşıyorum çözümü nasıl buldunuz acaba?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.