Şimdi Ara

Fazla Kullanılan Objeleri Tek Hale Nasıl Getirilir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
144
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar oyunda duvarlar yapıyorum. Hazır assets indirdim ama duvarlar küçük. Genişliğini artırınca görüntü bozuluyor. Bu sebepten dolayı çok fazla duvar kullanmam gerekli(1000 tane felan). Benim bunları 1 obje haline getirmem mümkünmü. Prefab yapıp içine atıyorum hepsini ama bu sefer ışıklandırma vs dolayısıyla çok fazla grafik olmamasına rağmen oyun kasıyor. Ne önerirsiniz?



  • Sabit objeleri statik olarak işaretlersen oyun motoru aynı objeleri otomatik olarak birleştirir. Işıklandırma için mümkün olduğunca baked lightning kullanmaya çalış. Scriptlerdeki performans sorunları için profiler kullanabilirsin genel olarak. Ayrıca birden çok kaplama kullanan objeler için 3ds max gibi bir programla kaplamaları birleştirebilirsin bu da performansı arttırır.
  • occulusion culling diye arat.

    Oyun motoru, kamerada görünmeyen objeleri gizler. Eğer duvarların materyalleri aynı ise. Statik ışıkta hepsini tek seferde çözer.

    Unreal Motorunda objeleri seçip birleştirebiliyorsun. Unity de yok hatırladığım kadarı ile
  • Peki Bu kadar obje kullanmanın bir zararı var mı? Bu arada duvarlar kare şeklini oluşturuyor ve hiç oynamıyor. Toplamda 1000 tana felan duvar var. Sahne biraz büyük ve objeler küçük.
  • Objeleri statik olarak işaretle, eğer tek materyal ise fazla yük bindirmez. Ölçüp biçmen, test etmen lazım.

    Hangi motor olursa olsun, 3d yapıyorsan, 3 tane elemanda olsa ölçüp biçeceksin. Occulusion culling iyidir. Öğren çok kasmaz.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.