Şimdi Ara

Ferrari'ye yerli rakip geliyor! ETOX

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
1.038
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sonunda, künyesinde 'Made in Turkey' yazılı bir arabamız da oluyor. Etox adlı spor tipi otomobilin ilk tanıtımı 30 Ağustos'ta yapılıyor. Ferrari'ye rakip Etox, üstelik 5'te bir daha ucuza.


    Yurt dışındaki otomobil fuarlarında herkesin lüks spor otomobilleri incelemesine izin verilirken, Türkiye'deki otomobil fuarlarında belirli kişiler dışında kimsenin bu otomobillere yaklaştırılmamasını içerleyen bir girişimci yerli spor otomobil üretti.

    Ertex Oto Dekorasyon Genel Müdürü Ercan Malkoç, yaptığı açıklamada, işi gereği sık sık yurt dışındaki otomobil fuarlarına katıldığını, buralarda her isteyenin rahatlıkla lüks spor otomobilleri inceleyebildiğini anlattı. Türkiye'de düzenlenen otomobil fuarlarında ise bu otomobillerin çevresine bant çekildiğini, ünlü ve zenginlerin dışında kimsenin otomobilleri incelemesine izin verilmediğini belirten Malkoç, ''bu duruma çok içerlediğini ve bunun üzerine yerli bir spor otomobil geliştirmeye karar verdiğini'' söyledi.

    Malkoç, ilk otomobilin icadının üzerinden yaklaşık 100 yıl, ilk Türk otomobili olan Devrim'in yapılmasının üzerinden de 46 yıl geçtiğini ifade ederek, şöyle konuştu: ''Ülkemizde 1966 yılından bu yana otomobil üretimi yapılmaktadır. Çağımızın ve özellikle de otomobil sektörünün gelişimi göz önüne alındığında, dünya otomotiv sektörüne bir marka kazandırmamış olmamız bizleri çok üzüyordu. Oysa daha 1938 yılında Türkiye, 140 tane avcı bombardıman uçağı üreterek şu an teknolojilerine imrendiğimiz AB ülkelerine satmıştır. 2007 yılındayız ve uçak yapan bir milletin torunları olarak bir otomobil yapamıyoruz. Cesaretimizin temelinde bu çok önemli bir etken oldu. Artık bu konuda bir şeyler yapmamız gerektiğini düşündük ve Etox'u geliştirdik.''

    NEDEN SPOR OTOMOBİL?

    Spor modellerin firmaların vitrinini oluşturduğunu ve her otomobil tutkunlarının spor modellerin sahibi olmayı hayal ettiğini dile getiren Malkoç, bu nedenle spor otomobil geliştirmeyi tercih ettiklerini kaydetti. İnsanların spor otomobillerin her ayrıntısındaki beklentilerinin çok yüksek olduğunu anlatan Malkoç, bu otomobillerin hızlı gitmesinin, aynı zamanda en kısa mesafede durmasının istendiğini dile getirdi.

    Tasarımdaki beklentilerin de bu yönde olduğunu belirten Malkoç, ''Motordaki performansın dış çizgilere yansıması istenir. Bu beklentileri çoğaltmak mümkün. Bu nedenle spor otomobil üretmek zor bir iştir. Projeye başlamadan önce insanlar bize 'bunu yapamazsınız' diye güldüler.

    Fakat dünyada zoru başaran Porche, Ferrari, Lamborghini gibi firmalar var. Bizde iddialı başlamak istedik. Belki başlangıçta yıldızları hedef seçtik ama sonunda başarılı bir prototip geliştirdiğimize inanıyoruz. Bu araba çok konuşulacak.'' diye konuştu. Projeye başlarken öncelikle tasarım ekibini oluşturduklarını belirten Malkoç, tasarımın geliştirilmesinin 6 ay sürdüğünü anlattı. Bu aşamada oldukça zorlandıklarını ifade eden Malkoç, şunları kaydetti: ''Çünkü kendi insanımızın beklentileri doğrultusunda bir tasarım hazırlamamız gerekiyordu.

    Buradaki beklentiler oldukça yüksektir. Hayallerde hep Ferrari ve Porche gibi otomobiller vardır. Biz onlara benzetmek için yola çıkmadık. Deyim yerinde ise spor otomobilde bir sınıf yaratmak için yola çıktık. Tasarım felsefemizin temelinde 4 kişilik günlük hayatta kullanılabilecek bir otomobil üretmek vardı. Hedeflerimizi bu yönde şekillendirdik. Aynı zamanda da tasarımımız performans isteyen kullanıcılara da hitap edecek görsellikte olmalıydı. Kişiye göre aile otomobili, kişiye göre günlük hayatta kullanılabilecek spor otomobil, kişiye göre tam bir performans otomobili.

    Kısacası Etox'a baktığınız açılardan bu özelliklerin tamamını görebilirsiniz. Yüze yakın tasarım eskizimiz arasında şu an prototip üretimini yaptığımız modeli seçtik.''

    SERİ ÜRETİM BELGESİ ALDILAR

    Etox'un günümüz otomotiv firmalarının tüm tasarım ve prototip üretimlerini kapsayan süreçleri içinde barındıran iki yıllık çalışmanın sonucunda geliştirildiğini ifade eden Malkoç, prototip hazırlama aşamasında tasarım ekibi de dahil 46 Türk personelin görev aldığını belirtti. Malkoç, aracın şasinin yurt dışındaki diğer özel üretilen emsallerindeki gibi örme şasi tekniğine dayanarak kendi mühendisleri tarafından projelendirildiğini kaydetti. Malkoç, otomobilin bütün parçalarını kendilerinin ürettiğini, sadece motorunu Fransa'daki bir firmadan aldıklarını ifade ederek, ''Bir süre sonra kendi motorumuzu kendimiz üretmeyi hedefliyoruz. Henüz ilk aşamadayız. Gelişime açık bir proje bu'' dedi.

    Etox'un günümüz koşullarını sağlayabilecek bir donanıma sahip olması nedeniyle fren testlerinde uluslararası geçerliliği olan R 13H testine tabi tutulduğunu belirten Malkoç, test sonucu bu kapsamdaki gereken tüm kriterlere uygunluğunun tespit edildiğini ifade etti. Malkoç fren sisteminin aynı zamanda ABS'yi de kapsadığını dile getirdi. Etox'un, ayrıca İstanbul Teknik Üniversitesi Otomobil Teknolojileri Araştırma Merkezi'nce (OTAM) Sanayi Bakanlığının 2001/16/AT M1 sınıfındaki motorlu araçlar tip onay yönetmeliği kapsamında yapılan tüm testlerden de başarıyla geçtiğini söyleyen Malkoç, Türkiye'de seri üretim (Tip Onay) belgesini aldıklarını kaydetti. Daha önce üretilen yerli otomobiller ''Devrim'' ile ''İmza''nın ''Tip onay belgesi bulunmadığını'' ifade eden Malkoç, Etox'un künyesinde ''Made in Turkey'' yazan ''ilk otomobil olacağını'' söyledi.

    Malkoç, şu an da firmanın kendi testi olan 100 bin kilometrelik yol testine başladıklarını ifade etti. Dörtte biri sorunsuz tamamlanan test sırasında gidilen şehirlerde vatandaşların araca büyük ilgi gösterdiğini anlatan Malkoç, henüz tanıtımını gerçekleştirmemiş olmalarına rağmen şimdiden 3 ön sipariş talebi olduğunu belirtti. Malkoç, Etox için gelen sipariş taleplerini yol testi tamamlandıktan sonra alacaklarını kaydetti.

    ''İLGİ BİZİ SEVİNDİRİYOR''

    Dünya otomotiv sektörü için olmasa bile Türkiye için bir marka yaratmanın zamanının çoktan geldiğine inandıklarını ifade eden Malkoç, ''Markayı firmalar yaratmaz, o markayı kullanan insanlar yaratır ve sahiplenir. Etox'a sokakta ve internet ortamında vatandaşlarımızın gösterdiği büyük ilgi bu konuda bizi oldukça sevindirdi'' dedi. Etox'un, piyasadaki spor otomobiller arasında ''en düşük yakıt tüketimine sahip araç olacağını'' saivunan Malkoç, standart modelin şehir içinde 5.7, şehirler arasında ise 4.1 litre yakıt tüketimine sahip olduğunu söyledi. Malkoç, en düşük Ferrari modelinin fiyatı 400 bin avrodan başlarken, Etox'un bunun 5'te biri oranında 100-150 bin YTL fiyat aralığında satışa sunulacağını kaydetti.

    ''TANITIMI ZAFER BAYRAMI'NDA YAPILACAK''

    Etox'un geliştirilmesini ''Türk otomotiv sanayinin bir zaferi'' olarak gördüklerini anlatan Malkoç, bu nedenle aracın tanıtımını da 30 Ağustos Zafer Bayramı'nda yapacaklarını söyledi. Yol testlerinin tamamlanmasının ardından hemen seri üretime geçmek istediklerini bildiren Malkoç, Etox'un üç ayrı motor seçeneği ile satışa sunulacağını dile getirdi. İlk etapta yılda 20 araç yapmayı hedeflediklerini, ilerleyen yıllarda de bu rakamı 500'e kadar çıkarmak istediklerini ifade eden Malkoç, araçlarının her birinin kişinin istediği üzere ayrı ayrı özelliklere sahip olacağını kaydetti.

    Malkoç, daha şimdiden Güney Kore'den bir firmanın projeye ortak olmak istediğini belirterek, ''Ancak yerli bir firmayla ortak olmayı tercih ederiz'' dedi. Gerek çizgileri, gerek kullanım özellikleri ve gerek motor çeşitliliğiyle anlatan Etox'un, 125 beygir (hp) gücünde 1500 cc hacminde dizel motor kullanılan standart modelinin yanı sıra 220 hp güç üretebilen 3000 cc dizel ve daha fazla performans isteyenler için de 272 hp güç üretebilen özel bir V6 benzinli motor seçenekleri bulunuyor.

    LAMBORGHİNİ DE BÖYLE BAŞLAMIŞTI

    Ünlü spor otomobil Lamborghini de benzer bir hikayeyle üretilmeye başlanmıştı. İkinci Dünya Savaşı'nın öncesi ve sonrasında önemli bir traktör üreticisi olan Ferruccio Lamborghini'nin bir Ferrari otomobili vardı. Ferrari'nin debriyaj aksamının kendi traktörleriyle aynı olduğunu fark eden Lamborghini, Enzo Ferrari ile görüştü ve onu bu konuda eleştirdi. Fakat Enzo Ferrari Lamborghini'yi basit bir traktör üreticisi olarak görerek onu dinleme gereği duymadı. Bunun üzerine Lamborghini, Ferrari'ye rakip kendi spor arabalarını üreterek, Enzo Ferrari'den intikam almaya yemin etti. Daha sonra Ferrari'yi eleştirdiği her konuda Ferrari'den çok daha üstün olan Lamborghini 350 GT'yi yaptı.

    http://www.patronlardunyasi.com/news_detail.php?id=30848







  • Harika olmuş. 60 yıldır katlanarak artan tecrübenin, binlerce yarış deneyiminin, onlarca şampiyonluğun ve asla vazgeçilmeyen geleneklerle en ileri teknolojinin karışımı olan Ferrari'ye rakip olmakla iyi yapmışlar.

    Ne kadar yazık, madem imkanın var, girişimcisin, vizyonunu ve hedeflerini de güzel seç ki hem kendine güldürme hem de hüsrana uğrama.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-EAEBEDCCE

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    baya yüksekten başlamışız rakipliğe..ferrari yetkilileri kopmuşlardır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-EAEBEDCCE

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    dacia ya rakip olmak çok daha zor bir iş,

    dünyada pagani vs gibi ferrariye gerçek mana da kök söktüren isviçreli hollandalı süper spor otomobil üreten bir çok küçük firma var.

    dacia ya rakip olabilmek için ise üstün verimlilikle çalışan ve dünyada en az 3 kıtada satış gerçekleştirebilecek bir ağa sahip, gerçek manada dev olmak gerekir.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Klondike

    Önce Dacia ya rakip olsak daha mantıklı olurdu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    dacia ya rakip olmak çok daha zor bir iş,

    dünyada pagani vs gibi ferrariye gerçek mana da kök söktüren isviçreli hollandalı süper spor otomobil üreten bir çok küçük firma var.

    dacia ya rakip olabilmek için ise üstün verimlilikle çalışan ve dünyada en az 3 kıtada satış gerçekleştirebilecek bir ağa sahip, gerçek manada dev olmak gerekir.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Klondike

    Önce Dacia ya rakip olsak daha mantıklı olurdu.


    Alıntıları Göster
    Başımıza ne geldiyse X'e rakip olma tutkusu yüzünden geldi zaten. Gidip medeniyette batıya rakip olmaya çalıştık, futbolda Avrupa'ya rakip olmaya çalıştık, kolpa filmlerle sinemada ABD'ye rakip olduk, herkesi kendimize rakip belledik, bir şeyi tutup da kendimiz için yapmadık.

    Etoxçular tutup da makul fiyatlara büyük kısmı ülkemizde geliştirilen bir spor otomobil yapıyoruz, ülkemiz egzotik spor arabalarla tanışsın hem de kendi sektörümüz gelişsin deseler takdir ederdim de ancak gülüyorum böyle olunca.

    Kaldı ki EtoX demek ki? İçinde Q X W geçmeyen markalara ithalat kotası mı koymuş ülkeler?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eveready -- 7 Temmuz 2007; 13:37:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Eveready

    Başımıza ne geldiyse X'e rakip olma tutkusu yüzünden geldi zaten. Gidip medeniyette batıya rakip olmaya çalıştık, futbolda Avrupa'ya rakip olmaya çalıştık, kolpa filmlerle sinemada ABD'ye rakip olduk, herkesi kendimize rakip belledik, bir şeyi tutup da kendimiz için yapmadık.

    Etoxçular tutup da makul fiyatlara büyük kısmı ülkemizde geliştirilen bir spor otomobil yapıyoruz, ülkemiz egzotik spor arabalarla tanışsın hem de kendi sektörümüz gelişsin deseler takdir ederdim de ancak gülüyorum böyle olunca.

    Kaldı ki EtoX demek ki? İçinde Q X W geçmeyen markalara ithalat kotası mı koymuş ülkeler?

    Alıntıları Göster
    rakip mi?derleme toplama bir araç ferrari ye hiç bi alanda rakip olamaz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Eski Günler

    baya yüksekten başlamışız rakipliğe..ferrari yetkilileri kopmuşlardır

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: speed need

    baya yüksekten başlamışız rakipliğe..ferrari yetkilileri kopmuşlardır

    Neden kendinizi bukadar küçümsüyosunuz inanmak başarmanın temelini oluşturur çıtayı nekadar yüksek tutarsanız başarınızı buna endekslerseniz herzaman başarınız ve büyüklüğünüz artar.

    Bugun ferrari olduysa zamanla oldu ama artık işler eskisi gibi değil yani ferarinin kurulduğu yıllarda veya 1960 lar 30larda değiliz artık yıl 2007 bilgi çağı .

    İsteyen ve başarmak isteyen herkesin elinin altında bütün bilgi kaynakları var birine rakp çıkabilmeniz için önce onun nasıl en ıyı olduğu veya iyi olduğunu inceleyip rakibinizi tanımanız çok önemli.
    Kim nasıl nekadara yapıyor herkes biliyor artık heran herşey değişebilir iş arge departmanlarının elındedır.

    Elmizde bütün veriler varsa becerebiliyosak neden yapamayalım?
    Hiç değilse inandığımız ve başarmak istedimiz bi uğurda başarısızlığa uğrayalım ama önce elımızden gelenı yapalım sonra başaramadık dıyelım.
    KÜÇÜMSEMEYİN DALGA GEÇMEYİN DÜNYADA DESTANLAR KÜÇÜMSENENLERİN BAŞARISIYLA YAZILMISTIR.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PRODRİVER -- 7 Temmuz 2007; 8:42:49 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PRODRİVER

    quote:

    Orjinalden alıntı: speed need

    baya yüksekten başlamışız rakipliğe..ferrari yetkilileri kopmuşlardır

    Neden kendinizi bukadar küçümsüyosunuz inanmak başarmanın temelini oluşturur çıtayı nekadar yüksek tutarsanız başarınızı buna endekslerseniz herzaman başarınız ve büyüklüğünüz artar.

    Bugun ferrari olduysa zamanla oldu ama artık işler eskisi gibi değil yani ferarinin kurulduğu yıllarda veya 1960 lar 30larda değiliz artık yıl 2007 bilgi çağı .

    İsteyen ve başarmak isteyen herkesin elinin altında bütün bilgi kaynakları var birine rakp çıkabilmeniz için önce onun nasıl en ıyı olduğu veya iyi olduğunu inceleyip rakibinizi tanımanız çok önemli.
    Kim nasıl nekadara yapıyor herkes biliyor artık heran herşey değişebilir iş arge departmanlarının elındedır.

    Elmizde bütün veriler varsa becerebiliyosak neden yapamayalım?
    Hiç değilse inandığımız ve başarmak istedimiz bi uğurda başarısızlığa uğrayalım ama önce elımızden gelenı yapalım sonra başaramadık dıyelım.
    KÜÇÜMSEMEYİN DALGA GEÇMEYİN DÜNYADA DESTANLAR KÜÇÜMSENENLERİN BAŞARISIYLA YAZILMISTIR.

    Alıntıları Göster
    Ancak buradaki durum biraz farklı. Başkalarını büyütüp kendini küçük görenler bence bu haberi yapanlar ve söyledikleri birebir doğruysa Etoxçular.

    Dediğim gibi, durup dururken kalkıp Ferrari'ye rakip olacağım diye yola koyuluyorsanız ortada vahim bir yönlendir(il)me hatası vardır. X kulübünün başkanı "2007 yılında CL kupası alacağım" dediğinde nasıl bir söylem ortaya çıkıyorsa, bu da aynı.

    Eğer ki ar-ge imkanlarımız genişse, know how alabilecek imkanımız varsa, insan gücümüz varsa, kapasitemiz varsa biz şuna buna rakip olmayalım. İşimizi yapalım, rekabet zaten sonradan gelir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Eveready

    Harika olmuş. 60 yıldır katlanarak artan tecrübenin, binlerce yarış deneyiminin, onlarca şampiyonluğun ve asla vazgeçilmeyen geleneklerle en ileri teknolojinin karışımı olan Ferrari'ye rakip olmakla iyi yapmışlar.

    Ne kadar yazık, madem imkanın var, girişimcisin, vizyonunu ve hedeflerini de güzel seç ki hem kendine güldürme hem de hüsrana uğrama.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Eveready

    Harika olmuş. 60 yıldır katlanarak artan tecrübenin, binlerce yarış deneyiminin, onlarca şampiyonluğun ve asla vazgeçilmeyen geleneklerle en ileri teknolojinin karışımı olan Ferrari'ye rakip olmakla iyi yapmışlar.

    Ne kadar yazık, madem imkanın var, girişimcisin, vizyonunu ve hedeflerini de güzel seç ki hem kendine güldürme hem de hüsrana uğrama.



    güzel yazdin,aynisini düşünüyorum...

    Bence brilliance ve öbür çin arabalarini kendilerine rakib görsünler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Roytoy

    quote:

    Orjinalden alıntı: Eveready

    Harika olmuş. 60 yıldır katlanarak artan tecrübenin, binlerce yarış deneyiminin, onlarca şampiyonluğun ve asla vazgeçilmeyen geleneklerle en ileri teknolojinin karışımı olan Ferrari'ye rakip olmakla iyi yapmışlar.

    Ne kadar yazık, madem imkanın var, girişimcisin, vizyonunu ve hedeflerini de güzel seç ki hem kendine güldürme hem de hüsrana uğrama.



    güzel yazdin,aynisini düşünüyorum...

    Bence brilliance ve öbür çin arabalarini kendilerine rakib görsünler.

    Alıntıları Göster
    Esas sorun şudur:kendini dev aynasında görme, ele güne meydan okuma. Sebepleri malum. Burada dile getirmeyeceğim, anlayan kendince bir şeyler anlar.

    Adam gibi bir firma önce rüştünü Türkiye'ye göstersin, ondan sonra dünyaya meydan okusun.

    Ferrari yarışırken aynı zamanda Fiat Seicento üretip herkese araba satıyordu, Fransa'da Venturi diye bir spor markası el üretimi yaparken öte yandan Renault 5 kapış kapış gidiyordu. Vesaire vesaire.

    Yoksa Renault motoru kullanmış falan bunlar detay, hiç mühim değil. Tutum önemli.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Eveready

    Esas sorun şudur:kendini dev aynasında görme, ele güne meydan okuma. Sebepleri malum. Burada dile getirmeyeceğim, anlayan kendince bir şeyler anlar.

    Adam gibi bir firma önce rüştünü Türkiye'ye göstersin, ondan sonra dünyaya meydan okusun.

    Ferrari yarışırken aynı zamanda Fiat Seicento üretip herkese araba satıyordu, Fransa'da Venturi diye bir spor markası el üretimi yaparken öte yandan Renault 5 kapış kapış gidiyordu. Vesaire vesaire.

    Yoksa Renault motoru kullanmış falan bunlar detay, hiç mühim değil. Tutum önemli.

    Alıntıları Göster




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ottocu



    Alıntıları Göster
    şunu yapacaklarına adam gibi orta direk bişey yapsalarmış peynir ekmek gibi satardı...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Extrem

    şunu yapacaklarına adam gibi orta direk bişey yapsalarmış peynir ekmek gibi satardı...

    Alıntıları Göster
    1.5 dci 80 ile spor otomobil mi olur bırakın ya
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    1.5 dci 80 ile spor otomobil mi olur bırakın ya

    Alıntıları Göster
    bi atılımla ferrariye rakip olmak ha bunu yapacaklarına orta seviyeli bir araç yapsalar kapış kapış gider.üstte bi arkadaş hedeflerimiz büyük olmalı demiş.doğru hedeflerimiz büyük olmalı ama bu kadarda değil. bi anda olacak şey değil bunlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SmT #

    bi atılımla ferrariye rakip olmak ha bunu yapacaklarına orta seviyeli bir araç yapsalar kapış kapış gider.üstte bi arkadaş hedeflerimiz büyük olmalı demiş.doğru hedeflerimiz büyük olmalı ama bu kadarda değil. bi anda olacak şey değil bunlar.

    Alıntıları Göster
    ne ezik bi mlletiz ki aracın ismini yabancı koyuyoruz.
    pü sizin özentiliğinize
    yaptığınız arabaya.
    bi de bişeye benzese...
    1.5 dci ferrariye rakip...
    avcı hikayesi gibi.
    atın anasını satiim

    düzeltme: imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi extremeenvy -- 8 Temmuz 2007; 1:42:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whoppix

    http://forum.donanimhaber.com/m_15158801/mpage_1/key_//tm.htm#15158801
    quote:

    Orjinalden alıntı: Whoppix
    Gerek çizgileri, gerek kullanım özellikleri ve gerek motor çeşitliliğiyle anlatan Etox'un, 125 beygir (Hp) gücünde 1500 cc hacminde dizel motor kullanılan standart modelinin yanı sıra 220 hp güç üretebilen 3000 cc dizel ve daha fazla performans isteyenler için de 272 hp güç üretebilen özel bir V6 benzinli motor seçenekleri bulunuyor

    http://forum.donanimhaber.com/m_15158801/mpage_1/key_//tm.htm#15158801


    1.5 dci 80 hp nerden çıktı acaba 1.5 125 hp deniyor .
    ayrıca diğer motorlar 220 ve 272 hp gayet güçlü motorlar bence.
    bu arada ben hiç bir haberde motorların renaulttan alındığının yazdığını görmedim.sadece fransız bir firmadan alındığı yazıyor.tek fransız motor üreticiside renault dehil heralde.
    bu arada araçta motor dışındaki tüm mekanik ve elektronik aksam yerli firma tarafında üretilmiş deniyor.
    arabanın tasarımında başka modellere benzerlik olabilir ama ne yapsın yani adam diğer spor arabalar 2 kapı diye 8 kapımı yapsın adamlar
    aracın tasarımı aşaması 6 ay tüm halinin bitirilme işlemi ise 14 ay sürmüş.

    bence %100 yerli olmasada (şimdilik) o bir Türk otomobilidir. destek çıkmalıyız. %15 yabacı olması %100 yabancı olmasından iyidir.
    herkese saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hakan5434 -- 8 Temmuz 2007; 2:14:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Eveready

    Esas sorun şudur:kendini dev aynasında görme, ele güne meydan okuma. Sebepleri malum. Burada dile getirmeyeceğim, anlayan kendince bir şeyler anlar.

    Adam gibi bir firma önce rüştünü Türkiye'ye göstersin, ondan sonra dünyaya meydan okusun.

    Ferrari yarışırken aynı zamanda Fiat Seicento üretip herkese araba satıyordu, Fransa'da Venturi diye bir spor markası el üretimi yaparken öte yandan Renault 5 kapış kapış gidiyordu. Vesaire vesaire.

    Yoksa Renault motoru kullanmış falan bunlar detay, hiç mühim değil. Tutum önemli.

    Alıntıları Göster
    ilk arabamızda ferrariye rakip oluyoruz ha hll




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hakan5434

    quote:

    Orjinalden alıntı: Whoppix
    Gerek çizgileri, gerek kullanım özellikleri ve gerek motor çeşitliliğiyle anlatan Etox'un, 125 beygir (Hp) gücünde 1500 cc hacminde dizel motor kullanılan standart modelinin yanı sıra 220 hp güç üretebilen 3000 cc dizel ve daha fazla performans isteyenler için de 272 hp güç üretebilen özel bir V6 benzinli motor seçenekleri bulunuyor

    http://forum.donanimhaber.com/m_15158801/mpage_1/key_//tm.htm#15158801


    1.5 dci 80 hp nerden çıktı acaba 1.5 125 hp deniyor .
    ayrıca diğer motorlar 220 ve 272 hp gayet güçlü motorlar bence.
    bu arada ben hiç bir haberde motorların renaulttan alındığının yazdığını görmedim.sadece fransız bir firmadan alındığı yazıyor.tek fransız motor üreticiside renault dehil heralde.
    bu arada araçta motor dışındaki tüm mekanik ve elektronik aksam yerli firma tarafında üretilmiş deniyor.
    arabanın tasarımında başka modellere benzerlik olabilir ama ne yapsın yani adam diğer spor arabalar 2 kapı diye 8 kapımı yapsın adamlar
    aracın tasarımı aşaması 6 ay tüm halinin bitirilme işlemi ise 14 ay sürmüş.

    bence %100 yerli olmasada (şimdilik) o bir Türk otomobilidir. destek çıkmalıyız. %15 yabacı olması %100 yabancı olmasından iyidir.
    herkese saygılar.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Hakan5434

    quote:

    Orjinalden alıntı: Whoppix
    Gerek çizgileri, gerek kullanım özellikleri ve gerek motor çeşitliliğiyle anlatan Etox'un, 125 beygir (Hp) gücünde 1500 cc hacminde dizel motor kullanılan standart modelinin yanı sıra 220 hp güç üretebilen 3000 cc dizel ve daha fazla performans isteyenler için de 272 hp güç üretebilen özel bir V6 benzinli motor seçenekleri bulunuyor

    http://forum.donanimhaber.com/m_15158801/mpage_1/key_//tm.htm#15158801


    1.5 dci 80 hp nerden çıktı acaba 1.5 125 hp deniyor .
    ayrıca diğer motorlar 220 ve 272 hp gayet güçlü motorlar bence.
    bu arada ben hiç bir haberde motorların renaulttan alındığının yazdığını görmedim.sadece fransız bir firmadan alındığı yazıyor.tek fransız motor üreticiside renault dehil heralde.
    bu arada araçta motor dışındaki tüm mekanik ve elektronik aksam yerli firma tarafında üretilmiş deniyor.
    arabanın tasarımında başka modellere benzerlik olabilir ama ne yapsın yani adam diğer spor arabalar 2 kapı diye 8 kapımı yapsın adamlar
    aracın tasarımı aşaması 6 ay tüm halinin bitirilme işlemi ise 14 ay sürmüş.

    bence %100 yerli olmasada (şimdilik) o bir Türk otomobilidir. destek çıkmalıyız. %15 yabacı olması %100 yabancı olmasından iyidir.
    herkese saygılar.


    http://www.etox.com.tr/

    motor bölümüne bakın lütfen




    Ayrıca 272HP ile de ferrariye rakip olunmaz.12 silindirli bi 500HP motor bulalım o zaman




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    dacia ya rakip olmak çok daha zor bir iş,

    dünyada pagani vs gibi ferrariye gerçek mana da kök söktüren isviçreli hollandalı süper spor otomobil üreten bir çok küçük firma var.

    dacia ya rakip olabilmek için ise üstün verimlilikle çalışan ve dünyada en az 3 kıtada satış gerçekleştirebilecek bir ağa sahip, gerçek manada dev olmak gerekir.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Klondike

    Önce Dacia ya rakip olsak daha mantıklı olurdu.


    Alıntıları Göster
    Arkadaşım mükemmel yorum yapmışsın, farklı düşünerek doğruyu çok iyi şekilde analiz etmişsin...budur...


    quote:

    Orjinalden alıntı: 19can84

    dacia ya rakip olmak çok daha zor bir iş,

    dünyada pagani vs gibi ferrariye gerçek mana da kök söktüren isviçreli hollandalı süper spor otomobil üreten bir çok küçük firma var.

    dacia ya rakip olabilmek için ise üstün verimlilikle çalışan ve dünyada en az 3 kıtada satış gerçekleştirebilecek bir ağa sahip, gerçek manada dev olmak gerekir.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Klondike

    Önce Dacia ya rakip olsak daha mantıklı olurdu.






  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.