Şimdi Ara

Fiat 500x alıyorum, tecrübesi olan? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
66
Cevap
0
Favori
33.982
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dts006

    Aslında biri c segment otomobil, biri b-suv, elmayla armut gibi :)
    Yol tutuş, konfor, yakıt, iç hacim... vs 308 hemen her yönden daha iyi, ama dağlar kadar da fark var diyemem.
    Bu aracı almadan önce captur, 2008, vitara, tivoli, juke a baktık, 500x in bunlara göre daha kaliteli ve rafine bir araç olduğunu düşünüyorum.
    Önceki mesajda da dediğim gibi 500x bence b-suv kategorisinde en mantıklısı.
    500x ve renegade b-suv değil hocam crossover diye geçiyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Al hocam renodan bin kat iyidir

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Kılığını pek beğenemesem dahi özellikleri iyi gibi. Yakıt konusu ne durumda olacak onuda iyi düşünmek gerek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzinlisini (1.4 otomatik) 2500 km hem de ispanya'nın yollarında kullandım. Ben fiat oldum. olası sevmem ama eşim tipini vs çok seviyordu.
    Uzun yollarda gürültüden başımız, süspansiyon ve koltuklardan kıçımız mahvoldu ve hız sınırını hiç aşmamış olmama rağmen araç ne virajda ne düz yolda güven vermedi.
    Aynı fiyat grubunda alternatifi varsa buna bakmayın.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yav forumun telkinleri senlik olsa imprezaya binmezdin hocam corolla ileydin şuan :) al geç fiyat araştırmasını iyi yaptıysan. Ama ben 4x4 olanı size daha çok yakıştırırdım hem imprezadan geçiş yaptığınız için hem de o sanırım tam otomatik. Tabi bu dediğim seçenekte sıfır şansı yok, baktım da sıfır 4x4 yokmuş.

    Herkesin beğendiği civici iyi fiyata bulup beğenmemiştim ben, önemli olan sizin mutluluğunuz. Benim de beğendiğim bir model.

    Ayrıyetten imprezayı merak ettim özelden bir link alırım ilanda varsa.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gereken teknik şeyler söylenmiş, jeep renegade ile aynı araba. İlerde düşündüğüm araçlardan bir tanesi.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • B suv. 170hp + 9 ileri için alırım. Gerisini at çöpe gitsin. Fiyatına göre söylüyorum. Zaten alanda yok. Bu araba aileye filan gelmez. 2 kişilik yeni evli çiftler veya çocuksuz aileler için zevkine alınır. Fiat adam akıllı c suv yapsa ve şu kombineyi uygun fiyatla koysa pastadan pay alırdı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayırlı olsun, kazasız belasız sürüşler.

    500L konusunda bir fikrim yok ama 500, 500C ve 500X, Fiat'ın önem gösterdiği ve bu doğrultuda da segmentlerinde öne çıkan araçlar diyebilirim. Normalde Fiat'tan standart kalitesizlik beklenir ama her üç arabada da fark yaratan detaylar görmüştüm, bu sebepten pişman olmayacağınızı düşünüyorum.
  • Yurtdışında station kiralayıp ellerinde olmayınca mecburen kullandığımız araçtı. 2 büyük boy, 2 kabin boy valiz, kamera çantası ve tripodla birlikte bagajı kapatamadık. Bagajın üstündeki bölmeyi çıkartmak zorunda kaldık ve kamera çantasını arka koltuğa koyduk. 4x4 9ileri olanını kullandık, yaklaşık 2000 km yol yaptık 4 veya 5 kez depoyu fulledik. Arka koltuklar bana biraz dik geldi, 3-4 saat gittiğimizde yormuştu beni. Dışarısı ve içerisi şirin gözüküyor, Fiat’ın en kaliteli araçlarından diyebilirim. Carplay olması büyük avantaj, bütün gezi boyunca carplay kullandık bu yüzden aracın kendi multimedya sistemini deneyimleme fırsatımız olmadı. Bagaj ve arka koltuğun benim için biraz dik olması dışında bir sıkıntı yaşamadık araçla.

    Az önce Fiat’ın sitesine baktım fakat bizim kullandığımız modeli ve multimedya sistemini göremedim. 4x4 9ileri olan modeli neden satmıyorlar merak ettim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Burak_Clk -- 11 Kasım 2018; 14:49:10 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Gule gule kullanin.Mazda cx3 tende motsubishi vitaradan cok daha iyi bir uretim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Halamda 2016 Popstar 500x var, 1.4 140hp multiair tct. Yukarda da yazıldığı gibi araba gerçekten özenilmiş olduğunu hissettiriyor, motor özellikle sport modda çok keyifli, şanzıman da tdi dsg Octavia kullanmıştım onun kadar hızlı vites değiştirmiyor ama oldukça iyi yine de. Bu araçla ilgili olumsuz diyebileceğim şeyler arka yaşam alanı ve yakıt tüketimi. Geri kalan kısımlar da içinize sindiyse alın bu arada multimedya sistemi de en büyüğü olsun popstarda 5 inçlik ekran var işini yapıyor ama insan böyle bir arabada büyük ekran görmek istiyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Suspqnsiyonlari asiri sert.malum turkiye yollari.konfor.sizin icin sorun degilse alin.fiyat iyi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Burak_Clk kullanıcısına yanıt
    Önceden 170 hp 9 ileri kombinasyonu vardı ama talep olmadığı için artık getirmiyorlar sanırım.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • bende 500x almayı planlıyorum 2017 cross plus 1.6mj modelini z.kuyuda geçen hafta 115000tl teklif ettiler ancak almadım(düz vites)
    bende epeydir birçok modeli inceledim kesinlikle bu fiyata alınabilecek en iyi araç.
  • Tasarım çok güzel.
    Bagaj çok küçük.
    Yakıt çok fazla.
  • texmo kullanıcısına yanıt
    Kimisi yalıtımı iyi, konforu iyi diyor, kimisi kötü diyor. Çözemedim ben bu işi :) Konfor benim için çok önemli.
  • Soru Tecrube olan var mi diye sormus, kullanip yazan 1-2 kisi var. Youtube izleyen otomobil profesoru kesiliyor.


    Neyse KONA ve Vitara'yi unutmayin diyecegim ama fiyatlarda fark olabilir (onumuzdeki model yili makyaj gorecek)

    Her ikisini de kullanmadim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 12 Kasım 2018; 1:12:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.4 dct cross plus ve 1.3 mjet cross+skydome olanlarını kullanıyoruz. Genel manada Fiat kalitesinin üstünde bir model diyebilirim. Şanzıman DSG den bir tık yavaştır ama tork dayanımı daha yüksek çok şükür şimdiye kadar bir sıkıntı yaşamadık. Aldığınız fiyat gayet iyi şimdiden hayırlı olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1,5 yıldır Crossplus 140hp dct kullanan birisi olarak nacizane tecrübemi aktarmaya geldim. Aracı sıfır aldım, üstünde orijinal 18 inç jant ve 225/45 Michelin Pilotsport 3 var. Aklıma geldiği sıra ile madde madde yazacağım (araçlara meraklı sade bir vatandaşım, profesyonel sürücü değilim);



    • Motor; fazlasıyla güçlü, özellikle sport modunda pedalbox takılmış gibi keyifli. Düşük hızda dönüşlerde gaza fazla yüklenirseniz önden hafifçe "torque steer" yapıyor. Eğlenceli olduğu kadar tehlikeli de, alışmak lazım. Maksimum torku olan 230 nm'yi 1750 devirde üretip 4500 devire kadar 200 nm'nin üstünde tutabiliyor. Testlerde fabrika verisinden daha hızlı (0-100 km/s 9,2 saniye).

    • Vites; 6 ileri DCT şanzıman DSG kadar olmasa da yeterince hızlı (Renault EDC gibi) ve akıllı. Vites tercihleri mantıklı, olur olmadık yerde vites büyütmüyor, eğime göre karar veriyormuş gibi davranıyor (eğim sensörü var mı bilmiyorum ama yokuş çıkarken uygunsuz bir anda vites büyütüp arabayı boğmuyor [boğulacak bir motoru yok gerçi, fazlasıyla güçlü]). Gerekirse sport moduna alıp ya da hızlıca vites kolundan ya da direksiyondaki kulakçıklardan müdahale edebilirsiniz ama ben hiç ihtiyaç duymuyorum. Doğru kullanırsanız (uzun ışıklarda boşa almak, trafikte freni hafifçe serbest bırakıp ilerlememek, ilk 2 viteste gaza çok yüklenmemek, el frenini [elektromekanik] çekmeden önce boşa alıp yükü şanzımandan el frenine aktarmak, tamamen durmadan geri vitese almamak vb.) uzun ömürlü olacağını zannediyorum. Şanzıman maks 350 nm torka dayanabiliyormuş.

    • Tüketim çok değişken. Bileğinize hakim olur, sabırlı davranırsanız (özellikle kalkışlarda sakin kalıp sonrasında kademeli hızlanırsanız) şehir içinde 7 litre ortalamalarda gezinebilirsiniz (akıcı şehir trafiğinden bahsediyorum). Dur-kalk trafikte kullanırsanız rahatça 9 litrelere gelir. Şehir dışında durmaksızın sabit 90'la gidince 5,8-6,5 litre aralarında geziniyor (2 kişi yüksüz araç). 4 kişi ve dolu bagajla aynı süratte 7 litre yakıyor benim aracım. Aracımda 18.000 kilometrenin ortalama tüketimi 7,7 litre.

    • Konfor; aslında biraz subjektif bir konu. Geçmiş deneyimlerle de alakalı. Örneğin hayatı boyunca Renault 9'dan başka araca binmemiş birisine verseniz çok konforlu diyebilir. Ben işim gereği a-b-c-d sınıfı birçok aracı uzun kilometreler boyunca kullandım/kullanıyorum. 500x için söyleyebileceğim en özet şey "tatlı sert" olur sanırım. Konforsuz değil ama "gergin" bir araç. Yüklüyken daha iyi. Boşken yoldaki dalgalanmalar, kasisler rahatsız edici olmayacak kadar içerde hissediliyor. Bu tatlı sertliğin avantajı da yol tutuş olarak yansıyor. Kısa-sert darbeler biraz fazla hissediliyor. Onun dışında bozuk zeminde (parke taş vb.) 18 inç/45 yanağa rağmen makul seviyede konforlu. Rüzgar sesi normal, lastiklerden biraz yol sesi geliyor ama rahatsız edici değil (İzmir'in yolları için konuşuyorum).

    • Direksiyon; biraz büyük ama ele güzel oturuyor. Sol ve sağ taraftaki direksiyon kolları biraz daha ince olabilirmiş. Rahat, yormayan bir yapısı var. Biraz hissiz ama işini yapıyor, sürprizi pek yok (torque steer haricinde).

    • Frenler; dozlaması ve geri bildirimi iyi, fren mesafesi makul ancak daha güçlü olmasını istediğim bazı anlar oldu. Sert amortisörlere rağmen araç yüksek olduğu için panik frende öne biraz fazla yığılıyor ve fren mesafesi uzayabiliyor. Her zaman değil, muhtemelen asfalt ve lastiğin durumuyla alakalı bir durum.

    • Multimedia; benim aracımda carplay/android auto olmayan uconnect sistemi var. Radyosu gayet iyi çalışıyor, dokunmatik ekran da küçük fakat başarılı. Kanal değiştirmek için dokunduğunuz an değişiyor. Örneğin şirket arabamız yeni Megane'da fiziksel tuşlara basıyor olmamıza rağmen kanal değişene kadar şarkı bitiyor. Ben genelde bluetooth üstünden telefondan ses aktararak Spotify dinliyorum. Ses kalitesi ve şiddeti gayet yeterli. USB kablo ile bağlarsanız ios/ipod desteği var, ayrıca albüm resimleri de görünür oluyor (Spotify dahil).

    • Eksikler; arka camlar tam otomatik değil (tek dokunuşla açılıyor ancak kapanmıyor [sanırım çocuk güvenliği ile alakalı]), bi-xenon farlar olmasına rağmen otomatik yükseklik ayarı ve yıkama yok, kumandadan camlar açılıp kapanmıyor, sinyaller ve gündüz farları/geri vites ışığı led değil, anahtarsız giriş ve çalıştırma var fakat araçtan uzaklaşınca Renault'larda olduğu gibi aracı kilitlemiyor, kumandadan ya da kapı kollarından kilitlemeniz gerekiyor, arka kapı kollarında giriş/kilit sensörleri/butonları yok (bagaj kapağında merkezi kili butonu var).

      Aklıma gelenler bunlar. Merak ettiğiniz bir şey olursa sorabilirsiniz, her türlü fotoğraf/video gönderebilirim.

      Bu aracı alırken benim önceliğim güçlü ve yüksek bir araç, eşimin önceliği ise farklı ve estetik bir araç almak idi. 500x bence tam ikisinin kesiştiği noktada. Yanlış bilmiyorsam rakipleri arasında en güçlüsü (hızlısı). Gerisi subjektif şeyler ama hem kadınsı hem de erkeksi çizgileri var. Ufak tefek eksikleri olsa da donanımı çok iyi (hele ki güvenlik paketli denk gelirse adaptif hız sabitleyiciye kadar dolu araç). 2 kişi için fazlasıyla yeterli bagaj alanı sunuyor. Ncap'ten 4 yıldız almış, IIHS'de en yüksek skoru alarak kendi sınıfının en güvenli crossover'i seçilmiş bir araç.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yavuz.

    1.4 dct cross plus ve 1.3 mjet cross+skydome olanlarını kullanıyoruz. Genel manada Fiat kalitesinin üstünde bir model diyebilirim. Şanzıman DSG den bir tık yavaştır ama tork dayanımı daha yüksek çok şükür şimdiye kadar bir sıkıntı yaşamadık. Aldığınız fiyat gayet iyi şimdiden hayırlı olsun

    1.3 multijet ile yakıt-performans dengesi nasıl?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.