Şimdi Ara

FIAT EGEA 1.4 BENZİNLİ MOTORDA YAĞ YAKMA PROBLEMİ (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
80
Cevap
1
Favori
89.072
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Biz de polo 1.0 tsi ve akrabamdan aldığım 90 model lpg'li şahin var. Şahin'in bu yıla kadar sadece bir defa motoru rektifiye edildi. İki yıldır onu da kullanıyorum. Bakımlarını düzenli yapıyorum. 6 -7 bin km aralığında yağ ve yağ filtresini değiştiriyorum. Yağı bir defa deneme amaçlı Shell'den değiştirdim. 250 gram kadar ekleme yapmıştım. Castrol ile 6 -7 bin km'ye kadar hiç yağ takviyesi yapmadım.


    İşimiz gereği Fluence 1.5 dci, Corolla 1.4 dizel, Focus vb c sınıfı araçlar kullanıyoruz. Ayrıca on yaşını geçmiş Hyundai Accent Era 1.4 araçlar var. Era 1.4 lere bir defa dahi yağ eksiltme sebebiyle işlem yapılmadı. Sadece periyodik bakıma girdiler.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RoyWalsh -- 28 Eylül 2021; 1:23:59 >
  • İyi akşamlar herkese, bir sorunumuz var herkesin bildiği bu motorda yağ eksiltme durumu var, kısa ve net olarak 1.4 fire motor için en uygun motor yağı nedir ? 5w30 dayayıp duruyor ustalar, öte yandan da 5w40 öneriliyor. Marka model olarak ne önerirsiniz siz dostlar ?
  • cumadanpazara C kullanıcısına yanıt

    Senede 50bin adet egea satılıyor. 2016 yılından bu yana 300bin civarı egea yapar. Ki bunun da en az 70 80bini 1.4 fire motor. Kısacası hurafelere bilinçsiz kullanıcıya inanmayın. Opar yağ buharlaşıp gidiyordu şimdi yağlarını güncellediler artık dayanımı fazla ve buharlaşma yapmaz. Ama lpg takarsanız yağ buharlaşır. Yanma derecesi yükselir. Motorda yağ soğutucu yok bu sebeple eksilme görülür. Kaliteli yağda sorun kalmaz

  • Opar yağ kullanıyordum biraz eksiltme oluyordu.Selenia kullanmaya başlayınca bu sorun ortadan kalktı.6 yıllık egea kullanıcısıyım ve motor konusunda kıl bir adamım...
  • Bir dahasın da, MOTUL marka yağ kullanın Hocam, madem Motor konusun da çok titizsiniz, farkı görün bence.

  • tefennili kullanıcısına yanıt
    Sadece yetkili servise gidiyorum hocam.Orada da sadece selenia ve opar var.Motul iyi güzel hoş ama sahtesi çok piyasada.
  • tefennili kullanıcısına yanıt

    motul castrol shel hx 8 vs vs en kaiteli yaglar kurtarmaz.. motorla alakalı bir durum yag kalıtesıyle ılgılı değil. eksildikçe ekleyecek devam .. Ekelemyı unutursa o zmn sıkıntı

  • RoyWalsh kullanıcısına yanıt

    hocam kullandıgınız yolla ve ıklım sartıyla alakalı. Arac yuksek viteste iken daha yuksek basıncla motoru calıştırır . Yanı motor daha cok zorlanır yag sıcaklıgıda daha cok artarkı daha cok yaglama yapmak amacıyla. Bu sırada sıcaklıktan dolayı yag buhar yaabılır ve eksıltme denen olay bu asamada daha cok meydana gelır. Aynı durum sureklı dur kalkta da gecerlı. Yanı atıyorum şahını yazın uzun yol vs yapıp kullandıysanız yazın daha cok yag eksıltır kısın kısa piknikle rvs yaptıysanız daha az eksıltır hemde yaz sıcagına maruz kalmaz. Yanı oradakı eksılme arasındakı fark castroldan degıl tamamen aracın kullanıldıgı guzergah ve ıklım sartlarıyla alakalı. Hiç yag eksıltmeyen bir motorun atıyorum ankaradan antalyaya giderken torosları gecıyor vs bu aralarda yag cok zorlanıyor ve tatile git gel 1400-1500 km yol bile yapsa aracla ankaraya donup cubugu tekrar kontorl ettıgınde bır mıktar azalama oldugunu görebılır kullanıcı ve gayet normal bir durumdur.


    Bu nedenle yenı teknolojı yağ ömru 30 bın km olsa dahı firmalar iklim ve kullanım şartlarına göre 15-20 bınde bir değişim onerıyorlar yag eksılse bile motorlar yaklaşık 1 litre eksık yag ilede çalışacak sekilde bunu tolere edecek sekilde uretılıyorlar o nedenle benzınlıklerde 1 lt yag satılıyor ki eksılenı tamamlamak maksatlı alanlar için. Ha bu bahsettığım jappon kore gibi araclar için gecerlı avrupa araclarda rıske girmemek adına 0,5 litre eksık dahı olsa tamamlamak gerekır avrupa aracları biraz kıbar uretılıyor adamlar 10 yasına gelınce gerı donusume atarız dıye uretıyorlar japonlar gibi bir araba yapalım adam arkasına ucaksavar bile taksa 40 sene tank olarak bile kullanır yan sanayı malzemedende satarız kucuk sanayıcıyıde desteklemıs oluruz gibi bir mantıgı yok misal avrupa arabaalrın




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-827554943 -- 28 Ekim 2022; 12:52:44 >




  • 1.6 e-torq motorda da aynı problem mevcut mu arkadaşlar?

  • r0x kullanıcısına yanıt
    Hocam böyle bir sorun hiç duymadım. 1.6 e-torq oldukça sorunsuz bir motor diye biliyorum. 1.4 olanlar da düzgün yağ kullanıldığı sürece yap yakmıyor.
  • düşük kalite yağ ile doğru ayarlanmamış lpg birleşince 1.4 fire yağ yakıyor.

    selenia yağ koyunca sorun kalmıyor.

  • Sahtesi çok diye almaya yanaşmayacak mısınız? Yetkili satıcılarını distribütörlerini aramak gibi zahmete girdiniz mi? Selenianında sahtesi çok ona kalırsa sonuçta global marka
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt
    Yetkili serviste sahte satacaksa kapatalım ülkeyi gidelim...
  • Seleniayı dışardan alıyosunuz sandım. Yetkili servis selenia koyuyorsa tamam
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt
    Hoş bu ülkede o bile sıkıntı olabilir ama en garanti gibisi bu gibi
  • r0x kullanıcısına yanıt
    1.6 etorqda hem problem yok hem de güç olarak egeaya gayet yetiyor. Triger desen zincirli 300 400 bin km kafan rahat. Fiat 1.4 yerine 1.6 motorun üstüne düşseydi şuan piyasada çok daha iyi bir algı olurdu Egea için.
  • Yorumları okudukca güldüm . Lpg fazla ısı verirmiş ondan fazla yağ yakarmış.. yağı iyi değilmiş ondan buhar olup yanıyormus. Bunlar züğürt tesellisi..

    Hiç bir sağlıklı motor yağ eksiltmez/ yakmaz . İstediğiniz kadar yüksek devirlere çıkın, istediğiniz kadar uzun yol yapın fark etmez.
  • fiat'ın çoğu arabası yağı bitiriyor erkenden. siena'da öyleydi, tempra'da öyle. uno da aynı zamanda. egea'da büyük ihtimal öyledir. fiat'ın motorlarından nefret geldi artık verim sıfır.

  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.