Şimdi Ara

Fiat egea cross 1.4 ya da 1.0 urban (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
21.469
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • ARES007 A kullanıcısına yanıt

    Hocam burada araçlar CVT Şanzımanlı. CVT ve DSG birbirinden çok ayrı dünyalar. Evet CVT şanzıman motorun en yüksek güç ürettiği devirde tutabiliyor ama o gücün ne kadarını yere aktarabiliyor? Ayrıca DSG de son hıza ulaştığı yerlerde devir hep en yüksek gücün olduğu yerlerde. 7 tane oran olduğu için motor gücünün daha yüksek olduğu daha dar bir bandı sürekli kullanabiliyorsunuz. Yani bence arada ciddi bir şanzıman avantajı var. Ha 1.0 Golf gayet güzel yürüyor ona bir şey demiyorum.


    Kanalda başka aynı yerde gazlayan atmosferik manuel bir araç bulamadım.


    Ama yukarıda attığım roll videoları en azından fikir verecektir.

  • goodorevil kullanıcısına yanıt

    Müsait olduğunuzda, merak ediyorsanız iki videoyuda yer yer karşılaştırmalı olarak inceleyin derim. 3 aracında 0-100 değeri ve maksimum hızları birbirine denk. Şanzıman elbetteki büyük bir etken, hatta ağırlıkta ama civic ve corolla daha güçlü araçlar.

    videolarda ise göreceğiniz golfun daha rahat hızlandığı ve benzer noktalarda daha üst hızlara çıkabildiği. Üstelik kıyas araçlardaki cvt devri maksimumda tutmasına rağmen.


    hatta testin bir noktasında yokuş çıkarken corollanın avaz avaz sesinin gelmesi, civicin corollaya kıyasla makul ses alması, buna karşın golfte motor sesi duyulmadan 4 bin küsür devirlerde daha hızlı gitmesi çok manidar olmuş.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ARES007 A kullanıcısına yanıt

    Hocam yanlış anlamayın videonun orasını burasını ıncık cıncık deşmeme gerek yok. Turbo motorun daha iyi hissettireceği bir gerçek. Bu konuda hemfikiriz.


    CVT'nin devri maksimumda tutmasına rağmen oranı yeterince hızlı uzatamayıp arabanın hızlanmasını törpülüyor olduğundan şüpheleniyorum.


    Yine mesela herkes 1.4 Egea'ya çekmiyor gitmiyor diye isyan ederken 1.3 Egea'ya canavar diyorlar. Oysa 0-100 süreleri ve son hızları aynı. Aslında forumdan bir arkadaşla deneyecektik ama kısmet olmadı.

     


    Turbolu motor günlük kullanımda falan tabii ki daha iyi ama atmosferik motor da insanların yabana attığı kadar kötü değil.


    Şu da var, bugün bütçem hem Civic'e hem Golf'e yetse muhtemelen tercihimi turbo benzinden yana kullanırdım.

  • Ankara-Koçhisar arası 5 kişi 110 sabit hız ile

    gidiş 5.3 dönüş 5.6 litre(ortalama) yakıyor arkadaşın arabası.

    Rampalarda bazen 2 vites düşürdüğü oluyor, çok sakin kullanıyor ama.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cross mu aracı sedan mı


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt

    Hocam bizim bulusamadigimiz nokta “daha iyi hissettirmek mi daha iyi gitmek mi”.


    eger videoyu detaylı bir şekilde incelerseniz konu 3 aracın içinde turbolu olanın, fabrika verilerine göre diğerlerinden bir tik iyi olmasına rağmen, reelde gerek viraj çıkışında hızlanması olsun, gerek yokuş ve düzlük bitişlerindeki ulaştığı hız olsun, fabrika verilerine göre olan o 1 tik farktan daha fazlası olduğunu göreceksiniz.


    elbette dsg ve cvt sistemleri arasında farklar var lakin sizinde attığınız videolardaki gibi 10 larca denemeye baksak düzlükte benzer güçler arasında ciddi farkların oluşmadığını görürüz. Ancak araçlarımızı hep düzlükte ve full gaz ile kullanmıyoruz.


    yine egeaya dönsek;


    1.0 turbo olan 100 beygir güç 1260kg ağırlık 5 vites ile 0-100 12.2 saniye maksimum hız 183km/sa

    1.4 atmosferik 95 beygir güç 1220 kg ağırlık 6 vites ile 0-100 12.9 saniye maksimum hız 174km/sa


    gorulecegi üzere turbo olan ağırlık farkı handikapına ragmen 5 beygir güç farkının vereceğinden daha iyi değerlere sahip. Ustelik 5 ileri şanzıman olmasına ragmen hem hızlanmada hem maksimum hızda daha iyi.


    ustelik bu gibi maksimum gaza basma kondisyonları yerine gunluk kullanım devirlerinde bu guc farkı daha da fazla.


    gidip dizel ve benzinli aracı kıyaslarsanız ve aynı derseniz yanılırsınız. Ancak iki benzinli ve ayni marka/model aracı kıyaslarsanız turbo farkını maksimum gazda bile daha net anlarsınız.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARES007 -- 26 Haziran 2022; 19:36:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • hainz17 H kullanıcısına yanıt

    2021 model Cross, 25000 km oldu.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ARES007 A kullanıcısına yanıt

    Hocam daha önce çok yazıldı çizildi. Aslında konu turbo varlığından da öte tamamen mühendislik ile alakalı. Burada üstün körü "Aralarında 5 beygir var" diye geçiştiremeyeceğimiz kadar derin bir konu.


    Özet olarak ben 0.9 TCE motor 1.4 Fire motoru yerden yere vuramaz dedim. Belki bir tık iyi yürür ama öyle tarumar edecek, yerden yere vuracak bir performans farkı olmaz dedim. Daha önce aynı şeyi 1.3 Multijet için de söyledim. Kafa kafaya yürürler, belki biri bir boy önde gider biri bir boy geride gider ama bu madara etmek olmaz dedim.


    Hani örnek veriyorum 1.6 Multijet 1.4 Fire motoru yerle bir eder derseniz evet bu doğru. Yani yerden yere vurmak diye kabul etmemiz için arada böylesine bir fark olması lazım. 1.6 VTI Civic ile 3.0 TDI Audi A8'in kapışmasını hatırlarsınız mesela. "Önden çıksın ben arkadan gelicem" diyen adam "Valla yedi la" demeye başlıyordu. İşte o durum yerden yere vurmak diye ifade edilen durum. Mesela verdiğiniz Egea örneğinde, 0-100 süreleri arasında 1 saniyeden az bir fark var. Son hızlarda da yine 10 km'den az bir fark var. Evet 1.0 daha iyi yürüyecek ama iki araç arkalı önlü gazladığında biri diğerine izini kaybettirmeyecek ya da biri diğerini yerle yeksan etmeyecek.


    Ayrıca her motor, şanzıman, diferansiyel, otomobil kombini tamamen münferit olarak değerlendirilmeli. Sadece maksimum beygir gücüne bakarak, maksimum torka bakara yapılacak her değerlendirme varsayımdan öteye gidemez. Ha 1.3 Multijet Egea ile 1.4 Fire Egea'yı kıyaslayarak pek çok değişkeni bertaraf edebilirsiniz. Ancak mesela yukarıda örneğini verdiğiniz Golf / Civic'de şanzıman, ciddi bir farkı oluşturuyor. DSG şanzıman 7 ileri oranla kayıpsız aktarma yaparken CVT şanzımanın gücü törpülediği bilinen bir gerçek. 182 beygir Civic'in 150 beygir TSI'larla baş edememesinin sebebi olan bir şanzıman o. Bahsettiğiniz fark oradan geliyor biraz da.



    H2H RACEyoutube
    Vw Golf 1.4 TSI 150 Hp DSG, Honda Civic 1.5 Turbo 182 HP CVT
    https://www.youtube.com/watch?v=zye_634y41w&feature=youtu.be

    Yukarıda verdiğim 1.4 TSI 122 Golf ile 1.6 125 Civic güzel bir örnek. Golf'te turbo olmasına karşın Civic ile uzunca bir süre aynı yürüdüler. Ha çoğu emsal güçte turbo / atmosferik karşılaştırmasında turbolu motor daha iyi performans verebilir ama aradaki fark dediğim gibi bence gözardı edilebilir. Zaten üreticilerin bir numaralı önceliği en iyi hızlanmayı sağlamak olmuyor genelde.





  • Devir ekonomi devri al lpgli 1.4 egea bedava binersin. 0.9 tce yerden yere vurur demiş çok bilmiş arkadaş. Hadi oradan. 0.9 motor alt devirlerde çok titreşimli ve ölü, gaza baya basman gerekiyor arabanın gitmesi için. Öyle olunca da 8 litre civarında yakıyorsun. Vitesi tutturamazsan araba asla toparlamıyor. 1.4 egea klasik atmosferik ve sessiz motor. Şehir içi çok daha iyi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.